Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

PRIMERA P12 2.0 16V - błędy C1130 i P0102

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

figer
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2019-03-05, 22:36

PRIMERA P12 2.0 16V - błędy C1130 i P0102

Post autor: figer » 2019-03-05, 22:56

Dzień dobry,

Chciałem powitać i poproszę o poradę.

Od czasu do czasu włącza mi się error P0102 i C1130.

Przed wymianą silnika winiłem za te błędy ogromną ilość oleju w dolocie powietrza do silnika.
Po wymianie silnika wszystko wyczyszczone i 3 miesiące nie było problemu i nagle...

Objawy są takie, że włączają się kontrolki ESP i silnika, wyświetla się komunikat o błędzie w ESP i samochód przechodzi w tryb serwisowy - czyli nie ma mocy, nie ma obrotów - można się nim snuć do 60 na godzinę.

Dzisiaj postanowiłem ponownie wyczyścić przepływomierz. Po czyszczeniu podłączyłem do kompa i zrobiłem rundę około 10 kilometrów z włączonym zapisem danych z komputera.

Auto całą drogę spisywało się idealnie i jak wróciłem do domu parkowałem samochód do garażu - musiałem postać chwilę bo nie łapał pilot do otwarcia bramy i w pewnym momencie wyskoczyły komunikaty o błędzie i odcieło moc...

Mam to zarejestrowane - poniżej wklejam zapis loga w powiększonym fragmentem kiedy pojawił się problem (w dolnym oknie fragment zaznaczony na niebiesko).

Obrazek

Wygląda jakby komputer przez chwilę nie dostawał danych z przepływomierza - przynajmniej ja tak to rozumiem - najpierw było wahnięcie, a za chwilę brak sygnału przez dłuższy czas - kilka sekund - co spowodowało wywalenie błędu.

Najgorsze jest to, że tego błędu C1130 nie da się skasować żadnym prostym programem pod ELM, bo ten błąd siedzi w zakładce ABS - nie widocznym dla programów OBD do telefonu i jak wywali w trasie, to trzeba jechać w trybie awaryjnym - do czasu podłączenia pod Consulta i skasowania tego.



Dajcie proszę namiary na jakiegoś elektryka, który to ogarnie + jakiś błąd w Airbagu - najchętniej okolice Wołomina, albo wschodnia Warszawa.

Bo nie jestem przekonany czy to wina przepływomierza i nie chcę kupować drugiego, żeby okazało się, że to nie przepływomierz tylko np. coś z elektroniką po przekładce silnika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”