Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Co boli mój alternator?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

ojciec mateusz
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2009-12-25, 19:16
Lokalizacja: wawa

[P10/WP10] Co boli mój alternator?

Post autor: ojciec mateusz » 2010-03-20, 23:02

Na początku pragnę wszystkich grzecznie przywitać - choć zarejestrowałem się dość dawno to do tej pory bardzo pasywnie brałem udział w życiu forum, ale teraz moja córka właśnie skończyła roczek, wyjaśniłem jej, że obowiązują ją już pewne zasady i zakaz budzenia taty przed 4.30 więc wracam do życia :)

Któregoś pięknego poranka odpaliłem moją lux torpedę i usłyszałem alternator - przeciągły świst, powiązany z obrotami silnika. Po rozgrzaniu świst cichnie. Z wierzchu obejrzałem, wygląda na cały.
I tu pytania:
1. Czy w primie zdarzają się pękające obudowy?
2. Może to raczej same szczotki?
3. może to coś zupełnie innego?
4. Czy znacie dobrego elektryka-magika, który za ludzkie pieniądze ogarnie temat (Wwa)?

Dzięki i Pozdrawiam

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-21, 16:35

Może łożyska w alternatorze już siadają .
Polecić ci mogę elektryka na Omulewskiej 13a - na Grochowie
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
@MANIEK@
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2009-12-12, 19:31
Lokalizacja: Rzeszów-Łukawiec

Post autor: @MANIEK@ » 2010-03-26, 17:31

jedz odrazu do speca u nas jest bendiks wiem ze ma kilka fili a czy dotarli do wawy to nie wiem
szybko niezawodnie NISSAN

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-28, 21:13

@MANIEK@ pisze:jedz odrazu do speca u nas jest bendiks wiem ze ma kilka fili a czy dotarli do wawy to nie wiem

Bendiks tak - wsio od takich rzeczy mają elektro-technicznych.


Mam jeszcze pytanie:


Wymieniłem regulator napięcia i dalej dupa z moim altkiem.

Gość mi coś mówi, że muszę jeszcze kupić jakąś kopułkę anty zakłóceniową do altka?

Jest takie cudo tam i jej brak jest powodem dalszego przebłyskiwania świateł i podświetlenia?

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-03-28, 21:43

niech ci jakis elektryk sprawdzi zimne luty bo mialem to samo w ojca nysce!!pzdr
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-30, 12:30

MayDay pisze:niech ci jakis elektryk sprawdzi zimne luty bo mialem to samo w ojca nysce!!pzdr
Trzeba go wyjąć i rozebrać czy da radę samemu coś?

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-30, 22:21

Trzeba wyjąć ;-)

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-02-28, 15:14

Koledzy podepne sie pod temat,bo nic nie znalazłem ciekawego,a wiec mam problem juz po raz 3ci od dwuch lat z alternatorem magneti mareli,rok temu zmienialem na uzywany bo starego naprawa byla naprawde duza.A wiec w tym co mam od pol roku swieci mi kontrolka na wolnych obrotach tak 1 do 1.5tysia pozniej gasnie i od 4 w gore znow mruga,na dodatek dzis padly mi napewno lozyska bo świszcza strasznie,i tu moje pytanie czy naprawiac moj i ciekawe co padlo i jaki orientacyjny koszt tego czy znow kupywac inny,a druga sprawa czy w ogóle zrezygnowac z tego alternatora i czy czasem nie podejdzie od sunny/100nx,bo to sa hitachi i zdaje mi się że są mniej problemowe niż te magnetti.wiec czy zamieniał ktoś taki alternator bo widze ,że powinnien na uchwyty pasować,tylko wtyczki sa inne ale czy cos więcej to niewiem.bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi,

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-02-28, 20:52

Jeśli altek jest nie sprawny to go napraw jeszcze raz ( prawdopodobnie regulator napięcia ) , a potem dorób sobie blachę odsłaniającą alternator od kolektora wydechowego. Będziesz miał problem z głowy , bez blachy nagrzewa się altek i ch... go strzela.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-02-28, 22:06

Kurcze bo jestem ciekaw jak to jest z tym hitachi z sunny,bo mam taki w bdb stanie tez od ga16ds i niby uchwyty te same tylko wtyczki inne niz w magneti mareli.tez mysle w sumia jak Ty,zeby naprawiac moj,ale dzwonilem do goscia ktory ma firme zajmujacą sie naprawą takími sprawami wstepnie powiedzial ze to wirnik,a to drogi koszt grr.niewiem ,jutro rozbiore i dam gdzies do przejzenia to sie okarze

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2012-02-29, 08:45

Ja już się przyzwyczaiłem do tego alternatora :) Naprawiałem jakieś 4 razy :) Badziewie włoskie chyba.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2012-02-29, 09:23

Chemik, ja w 3 moich NISSANach walczyłem z alternatorami.
Najbardziej uparty był w Primerze. Tam wymienione zostały diody, dwa razy regulator napięcia. W MAXI na razie na szczęście tylko regulator napięcia, ale elektryk powiedział mi, że widać, że diody były niedawno wymieniane, bo są niemal nowe.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-02-29, 10:54

No ja tez 3 razy walcze teraz jest czwarty i dlatego mysle czy nie wrzucić od sunnego/100nx-a,siostra ma dluzej bo juz 5rok setke i robi nie wiele mniej kilosow odemnie i tam nic sie nie dzieje,zobaczymy,jestem w trakcie wyjmowania mojego :-),ps.net w telefonie przydatna rzecz,mozna w kazdej chwili zucić okiem na forum ;-)

[ Dodano: 2012-03-01, 15:54 ]
No i zrobiony i zamontowany alternator,śmiga aż miło,postanowiłem jednak wczoraj dać mój magneti mareli do naprawy,koles wymienił diody bo walniete były,szczotki i łożyska,koszt niewíem czy to duży czy nie ale wzial 100zeta,mysle ze ok.a co do wrzucenia hitachi od sunny,podeszło by ale trzeba wyjac cała wiązke tą koło przekaznikow wraz z wtyczkami bo identyczne sa w primie i git,tez by to zdało egzamin.dzieki koledzy za podpowieć zebym naprawiał moj,mysle że opłaciło sie.:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”