[P10/WP10] Co boli mój alternator?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 2009-12-25, 19:16
- Lokalizacja: wawa
[P10/WP10] Co boli mój alternator?
Na początku pragnę wszystkich grzecznie przywitać - choć zarejestrowałem się dość dawno to do tej pory bardzo pasywnie brałem udział w życiu forum, ale teraz moja córka właśnie skończyła roczek, wyjaśniłem jej, że obowiązują ją już pewne zasady i zakaz budzenia taty przed 4.30 więc wracam do życia
Któregoś pięknego poranka odpaliłem moją lux torpedę i usłyszałem alternator - przeciągły świst, powiązany z obrotami silnika. Po rozgrzaniu świst cichnie. Z wierzchu obejrzałem, wygląda na cały.
I tu pytania:
1. Czy w primie zdarzają się pękające obudowy?
2. Może to raczej same szczotki?
3. może to coś zupełnie innego?
4. Czy znacie dobrego elektryka-magika, który za ludzkie pieniądze ogarnie temat (Wwa)?
Dzięki i Pozdrawiam
Któregoś pięknego poranka odpaliłem moją lux torpedę i usłyszałem alternator - przeciągły świst, powiązany z obrotami silnika. Po rozgrzaniu świst cichnie. Z wierzchu obejrzałem, wygląda na cały.
I tu pytania:
1. Czy w primie zdarzają się pękające obudowy?
2. Może to raczej same szczotki?
3. może to coś zupełnie innego?
4. Czy znacie dobrego elektryka-magika, który za ludzkie pieniądze ogarnie temat (Wwa)?
Dzięki i Pozdrawiam
@MANIEK@ pisze:jedz odrazu do speca u nas jest bendiks wiem ze ma kilka fili a czy dotarli do wawy to nie wiem
Bendiks tak - wsio od takich rzeczy mają elektro-technicznych.
Mam jeszcze pytanie:
Wymieniłem regulator napięcia i dalej dupa z moim altkiem.
Gość mi coś mówi, że muszę jeszcze kupić jakąś kopułkę anty zakłóceniową do altka?
Jest takie cudo tam i jej brak jest powodem dalszego przebłyskiwania świateł i podświetlenia?
Koledzy podepne sie pod temat,bo nic nie znalazłem ciekawego,a wiec mam problem juz po raz 3ci od dwuch lat z alternatorem magneti mareli,rok temu zmienialem na uzywany bo starego naprawa byla naprawde duza.A wiec w tym co mam od pol roku swieci mi kontrolka na wolnych obrotach tak 1 do 1.5tysia pozniej gasnie i od 4 w gore znow mruga,na dodatek dzis padly mi napewno lozyska bo świszcza strasznie,i tu moje pytanie czy naprawiac moj i ciekawe co padlo i jaki orientacyjny koszt tego czy znow kupywac inny,a druga sprawa czy w ogóle zrezygnowac z tego alternatora i czy czasem nie podejdzie od sunny/100nx,bo to sa hitachi i zdaje mi się że są mniej problemowe niż te magnetti.wiec czy zamieniał ktoś taki alternator bo widze ,że powinnien na uchwyty pasować,tylko wtyczki sa inne ale czy cos więcej to niewiem.bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi,
Jeśli altek jest nie sprawny to go napraw jeszcze raz ( prawdopodobnie regulator napięcia ) , a potem dorób sobie blachę odsłaniającą alternator od kolektora wydechowego. Będziesz miał problem z głowy , bez blachy nagrzewa się altek i ch... go strzela.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Kurcze bo jestem ciekaw jak to jest z tym hitachi z sunny,bo mam taki w bdb stanie tez od ga16ds i niby uchwyty te same tylko wtyczki inne niz w magneti mareli.tez mysle w sumia jak Ty,zeby naprawiac moj,ale dzwonilem do goscia ktory ma firme zajmujacą sie naprawą takími sprawami wstepnie powiedzial ze to wirnik,a to drogi koszt grr.niewiem ,jutro rozbiore i dam gdzies do przejzenia to sie okarze
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Chemik, ja w 3 moich NISSANach walczyłem z alternatorami.
Najbardziej uparty był w Primerze. Tam wymienione zostały diody, dwa razy regulator napięcia. W MAXI na razie na szczęście tylko regulator napięcia, ale elektryk powiedział mi, że widać, że diody były niedawno wymieniane, bo są niemal nowe.
Najbardziej uparty był w Primerze. Tam wymienione zostały diody, dwa razy regulator napięcia. W MAXI na razie na szczęście tylko regulator napięcia, ale elektryk powiedział mi, że widać, że diody były niedawno wymieniane, bo są niemal nowe.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
No ja tez 3 razy walcze teraz jest czwarty i dlatego mysle czy nie wrzucić od sunnego/100nx-a,siostra ma dluzej bo juz 5rok setke i robi nie wiele mniej kilosow odemnie i tam nic sie nie dzieje,zobaczymy,jestem w trakcie wyjmowania mojego ,ps.net w telefonie przydatna rzecz,mozna w kazdej chwili zucić okiem na forum
[ Dodano: 2012-03-01, 15:54 ]
No i zrobiony i zamontowany alternator,śmiga aż miło,postanowiłem jednak wczoraj dać mój magneti mareli do naprawy,koles wymienił diody bo walniete były,szczotki i łożyska,koszt niewíem czy to duży czy nie ale wzial 100zeta,mysle ze ok.a co do wrzucenia hitachi od sunny,podeszło by ale trzeba wyjac cała wiązke tą koło przekaznikow wraz z wtyczkami bo identyczne sa w primie i git,tez by to zdało egzamin.dzieki koledzy za podpowieć zebym naprawiał moj,mysle że opłaciło sie.
[ Dodano: 2012-03-01, 15:54 ]
No i zrobiony i zamontowany alternator,śmiga aż miło,postanowiłem jednak wczoraj dać mój magneti mareli do naprawy,koles wymienił diody bo walniete były,szczotki i łożyska,koszt niewíem czy to duży czy nie ale wzial 100zeta,mysle ze ok.a co do wrzucenia hitachi od sunny,podeszło by ale trzeba wyjac cała wiązke tą koło przekaznikow wraz z wtyczkami bo identyczne sa w primie i git,tez by to zdało egzamin.dzieki koledzy za podpowieć zebym naprawiał moj,mysle że opłaciło sie.