[P/WP11.144] Dogrzewanie silnika- Elektryczna grzałka
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Dogrzewanie silnika- Elektryczna grzałka
Witam,
udało mi się nabyć króciec z 4 świecami żarowymi od Diesla) chyba peugota), plan mam taki aby zamontować to przed parownikiem LPG lub nagrzewnicą kabiny- w sumie to umiejscowienie mnie najbardziej nurtuje- dlatego proszę o pomoc i dyskusje.
Co do elektryki- Posiadam niewykorzystany przycisk alarmu w tunelu środkowym.
Zmontowałem małą płytkę w której znajduje się zestaw elementów które- Powodują włączenie układu przez impuls, układ wyłącza się przy osiągnięciu około 60 stopni płynu chłodniczego- regulowany potencjometrem zakres. Dodatkowo na wejściu zasilania płytki będzie zainstalowany bi metaliczny termoregulator który nie pozwoli na działanie układu jeżeli temp cieczy będzie większa niż 60- Choć pisząc ten post nachodzą mnie inne koncepcje rozwiązania i uproszczenia sterownika.
Druga sprawa to 4 świece żarowe- chcę aby układ załącza pary w odstępie czasowym- ale na to jest patent z tranzystorem opornikiem i rezystorem Obciążenie jednej świecy to oko 12 A więc mogło by zdrowo kucnąć przy włączeniu na raz ponad 40A- zasilanie będzie z bezpiecznika CA 80A.
Dodatkowo w Kabinie posiadam już zamontowany termometr odpowiadający za parownik LPG, oraz wskaźnik napięcia
udało mi się nabyć króciec z 4 świecami żarowymi od Diesla) chyba peugota), plan mam taki aby zamontować to przed parownikiem LPG lub nagrzewnicą kabiny- w sumie to umiejscowienie mnie najbardziej nurtuje- dlatego proszę o pomoc i dyskusje.
Co do elektryki- Posiadam niewykorzystany przycisk alarmu w tunelu środkowym.
Zmontowałem małą płytkę w której znajduje się zestaw elementów które- Powodują włączenie układu przez impuls, układ wyłącza się przy osiągnięciu około 60 stopni płynu chłodniczego- regulowany potencjometrem zakres. Dodatkowo na wejściu zasilania płytki będzie zainstalowany bi metaliczny termoregulator który nie pozwoli na działanie układu jeżeli temp cieczy będzie większa niż 60- Choć pisząc ten post nachodzą mnie inne koncepcje rozwiązania i uproszczenia sterownika.
Druga sprawa to 4 świece żarowe- chcę aby układ załącza pary w odstępie czasowym- ale na to jest patent z tranzystorem opornikiem i rezystorem Obciążenie jednej świecy to oko 12 A więc mogło by zdrowo kucnąć przy włączeniu na raz ponad 40A- zasilanie będzie z bezpiecznika CA 80A.
Dodatkowo w Kabinie posiadam już zamontowany termometr odpowiadający za parownik LPG, oraz wskaźnik napięcia
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
Cichy_lis, myślę, że jedna świeca żarowa by wystarczyła . Zresztą komplecik świec żarowych to jakieś 60-70A ciągnie. Załóżmy, że świeca ciągnie 10A, zasilanie 12W - to już jest 120W
Załączanie świec tranzystorem nie ważne, czy to BJT czy MOS nie ma sensu - pójdzie z dymem. Lepiej wziąć przekaźnik.
Załączanie świec tranzystorem nie ważne, czy to BJT czy MOS nie ma sensu - pójdzie z dymem. Lepiej wziąć przekaźnik.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dokładnie - przekaźniki kupiłem 60A sztuk dwie więc podoła! Puki co mogę na próbę podpiąć parkę tylko i zobaczyć- w okolicach późnej jesieni- ale nie wykluczam opcji użycia dwóch par Kto wie co to będzie, a parownik też wymaga ciepła
Janusz- gdzie wrzucić króciec ?
http://obrazki.elektroda.net/1_1220505000.jpg taki wygląda posiadany króciec
Janusz- gdzie wrzucić króciec ?
http://obrazki.elektroda.net/1_1220505000.jpg taki wygląda posiadany króciec
Ostatnio zmieniony 2014-07-16, 14:23 przez cichy_lis, łącznie zmieniany 1 raz.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
Myślę, że na początek jedna lub dwie świece by wystarczyły. Sugeruję wpiąć się gdzieś w okolicach nagrzewnicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
mi to wygląda na podgrzewacz płynu z laguny 2 1.9dci i może lepiej podpiąć zgodnie ze schematem z Laguny..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ogółem to ma przyspieszyć nagrzewanie się silnika w zimę, nie mam garażu więc niestety zanim można poczuć się komfortowo w nysce mija z 10 min, jakoś mega wolno się nagrzewa, termostat oczywiście wymieniony, w tamtym roku- temperatura aż spadała jak się szybciej jechało.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
cichy_lis, a jaki masz silnik w primerze?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
no to jak dogrzewanie silnika jak ci nie wydajnie grzeje od samej pracy silnika to OK, temat przedni ale zdziwiony jestem że ci aż tak bardzo schładza podczas jazdy, ps: a czy płytę pod silnikiem masz, bo jak nie to za mocno ci przedmuchuje komorę silnika,
inna sprawa to wiem że już masz podgrzewacz, ale jak byś miał problem dalej z przyłączeniem elektrycznym to może sprawdź jeszcze od mercedesa jakiegoś CDI-ka, bo te biedaki przez swoją oszczędność spalania nie mają mocy wydać odpowiednią ilość ciepła i muszą się "dopalić", nie wiem ale chyba prostszy może być to zestaw do "odpalenia", ale to tylko teoretycznie piszę bo nie wiem tak do końca
inna sprawa to wiem że już masz podgrzewacz, ale jak byś miał problem dalej z przyłączeniem elektrycznym to może sprawdź jeszcze od mercedesa jakiegoś CDI-ka, bo te biedaki przez swoją oszczędność spalania nie mają mocy wydać odpowiednią ilość ciepła i muszą się "dopalić", nie wiem ale chyba prostszy może być to zestaw do "odpalenia", ale to tylko teoretycznie piszę bo nie wiem tak do końca
Mi chodzi tylko o pierwszy moment pracy silnika- nie mam garażu więc często mam i śniegi i niestety lód, z tego co czytałem o tym rozwiązaniu powinno po kilku chwilach być ciepłe powietrze, osłony silnika chwilowo nie mam - miałem prace serwisowe.
Akcja grzanie będzie robiona jedynie w zi mę - do pracy mam 15 KM a LPG załączało mi się tylko na ostatnie 3-6 km więc ekonomia słaba a siedziałem i marzłem- fakt że teraz mam grzane fotele, choć do odmarzania szyby jednak dobrze mieć ciepły silnik.
Akcja grzanie będzie robiona jedynie w zi mę - do pracy mam 15 KM a LPG załączało mi się tylko na ostatnie 3-6 km więc ekonomia słaba a siedziałem i marzłem- fakt że teraz mam grzane fotele, choć do odmarzania szyby jednak dobrze mieć ciepły silnik.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
eee tam nie śmiał bym
częstym problemem niedogrzanego silnika jest nadmierne spalanie czy zużywanie się elementów pracujących, czy nawet zużycie oleju, patrząc realnie to poprawi pracę silnika, hmm a czy do twojego auta było może webasto, jeszcze lepsze rozwiązanie, lub czy idzie dopasować, kosztuje więcej ale ma jeszcze więcej plusów i zalet
częstym problemem niedogrzanego silnika jest nadmierne spalanie czy zużywanie się elementów pracujących, czy nawet zużycie oleju, patrząc realnie to poprawi pracę silnika, hmm a czy do twojego auta było może webasto, jeszcze lepsze rozwiązanie, lub czy idzie dopasować, kosztuje więcej ale ma jeszcze więcej plusów i zalet