[P10/WP10] czy można uszkodzić alternator podczas spawania
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
[P10/WP10] czy można uszkodzić alternator podczas spawania
Witam wczoraj spawałem podłużnice w mojej primerce , podczas spawania klemy były odłączone i akumulator wo gule wyjęty , dzisiaj jadąc sobie zauważyłem że wskaźnik ładowania (kiedyś tak założyłem sobie dodatkowy zegar wskazujący ładowanie ) pokazuje 17 v i jak dodam więcej gazu to wskazówka idzie do końca ,
i zauważyłem że jak dodaje gazu to światła przygasają i rozjaśniają się
możliwe że podczas spawania uszkodził się alternator
i zauważyłem że jak dodaje gazu to światła przygasają i rozjaśniają się
możliwe że podczas spawania uszkodził się alternator
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
wladeczek22, wygląda to na uszkodzony regulator napięcia ładowania.
Teoretycznie nie powinien uszkodzić się podczas spawania, ale jak u mnie spawali wydech, to podłączyli do aku jakiś diwajs żeby nic nie uszkodzić. Nie wiem co to było i na jakiej zasadzie działa.
Teoretycznie nie powinien uszkodzić się podczas spawania, ale jak u mnie spawali wydech, to podłączyli do aku jakiś diwajs żeby nic nie uszkodzić. Nie wiem co to było i na jakiej zasadzie działa.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
johny_fellow, ma 100% rację. Padł regulator napięcia. Nie jeździj tak bo akumulator ugotujesz nie mówiąc już o możliwości usmażenia komputera. Wymień,sprawdź i będzie git. Jak na mnie to tylko przypadek że się jedno na drugie nałożyło z tym spawaniem i awarią skoro akumulator był wypięty.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
W ogóle nie ładuje? Sprawdzałeś miernikiem?wladeczek22 pisze:teraz wo gule nie ma ładowania
U mnie w P11 padł najpierw regulator, a chwilę później diody. Jak wiesz jak, to posprawdzaj wszystko. Jak nie wiesz, to daj do elektryka.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
To za mało, u mnie też tak było, jak wstawiłem oryginał regulator napięcia, wyczyściłem wszystkie masy oraz klemy to jest 14,2Mike_83 pisze:Wcale,że nie U mnie jest od zawsze niecałe 14,nawet po naprawach i jest cacy.Ciulowe te alternatory sa.ulisses pisze:Sprawdź ładowanie miernikiem, jak będzie poniżej 14 lub powyżej 14,4V (17 to masakra) to regulator do wymiany.
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-04-17, 19:04
- Lokalizacja: warszawa
Dzisiaj rozebrałem drugi raz alternator i co się okazało szczotki się rozleciały i dlatego wo gule nie ładuje
mam do wymiany regulator napięcia i diody
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
[ Dodano: 2012-05-11, 22:12 ]
Wymieniłem mostek prostowniczy i regulator napięcia i wraz jest problem z ładowaniem
jak odpalę autko to nie ma wo gule ładowania i świeci kontrolka ładowania ,
jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a wskazówka dochodzi do 13 volt
podczas jazy niby ładuje napięcie 14 ,ale jak włączę światła to napięcie spada do 13 v
regulator napięcia kupiłem na tej aukcji: http://allegro.pl/regulator-napiecia-hi ... 76987.html
co może jeszcze mu dolegać
mam do wymiany regulator napięcia i diody
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
[ Dodano: 2012-05-11, 22:12 ]
Wymieniłem mostek prostowniczy i regulator napięcia i wraz jest problem z ładowaniem
jak odpalę autko to nie ma wo gule ładowania i świeci kontrolka ładowania ,
jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a wskazówka dochodzi do 13 volt
podczas jazy niby ładuje napięcie 14 ,ale jak włączę światła to napięcie spada do 13 v
regulator napięcia kupiłem na tej aukcji: http://allegro.pl/regulator-napiecia-hi ... 76987.html
co może jeszcze mu dolegać
-
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2014-02-06, 19:17
- Lokalizacja: Łowicz
a ja mam pytanie. Będę niedługo wymieniać w Nissanie Micrze K11 Progi oraz przednią belkę bedzie dużo spawania. Czy odpiecie całkowite klem pomoże aby regulator napiecia, diody na alternatorze oraz elektryka pozniej nie świrowały ? Bardzo się boje tego spawania ale zrobić musze koniecznie blacharkę. Dajcie jakieś rady
To podróż daje nam szczęscie a nie jej cel
U jednego spawacza zakładali mi na akumulator jakieś urządzenie, łączyło to obydwie klemy i nic nie było odpinane. U Maca nie odpinałem klem podczas spawania wydechu i nic się nie stało. Ale wystarczy tylko odpiąć masę i ma się wtedy pewność, że nic się nie stanie.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik