Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Osłona zegarów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

[P10/WP10] Osłona zegarów

Post autor: jefrey91 » 2014-04-16, 21:04

Witam. Zakupiłem sobie tarcze indiglo i zamierzam jutro je sobie zamontować.


I teraz pytanie do kolegów i koleżanek z forum. Jak się tam dostać najprostszą drogą (i bezpieczną) żebym mógł założyć te tarcze.



Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2014-04-16, 22:29 przez jefrey91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-16, 21:25

Miałem takie tarcze w setce. Wystarczyło wijąc licznik ( bodajże 4 śrubki), A później już same zatrzaski. W Primerze powinno być podobnie. Oryginalnych tarczy nie musisz demontować, Tylko uważaj przy ściąganiu wskazówek.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-16, 21:26

no właśnie. tam jest szybka i najpierw ją trza wyjąć prawda ?


i potem licznik trzeba wyciągać ? nie da się tego bez ruszania robić ? xD

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-16, 21:29

Szybka jest na zatrzaskach, ale schodzi razem z osłoną zegarów. Licznik musisz wyjąć żeby podpiąć się inwenterem do podświetlenia zegarów. Przynajmniej ja u siebie tak zrobiłem.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-04-16, 21:32

poszukaj w dziale zrób to sam , jak wymontować zegary. Najgorszy jest zatrzask przy nawiewie środkowym.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-16, 21:50

coś tam znalazłem odnośnie zegarów. jakieś problemy po wymontowaniu zegarów są np. żeby je zamontować potem ? odnośnie inwertera to jakieś dobre miejsce polecicie ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-16, 21:58

Składasz w kolejności odwrotnej, jak rozbierałeś, i wszystko powinno działać. A co inwentera, to miałem ja przypięty miałem opaską do wiązki licznika.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-16, 22:06

a ogólnie jakieś problemy miałeś przed którymi mógłbyś mnie ostrzec ? :D


ciekaw jestem efektu hehe

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-16, 22:12

Jak już pisałem. Uważaj przy ściąganiu wskazówek.
U mnie wyglądało tak:
Obrazek
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-16, 22:15

jeszcze jedno pytanie dla potwierdzenia.


tą szybkę od razu mogę wyjąć z tych zatrzasków ? czy przed tym muszę jakąś osłonę czy plastik odkręcić ?


chce wiedzieć żebym od "dupy" strony nie zaczynał z rana ;)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-16, 22:25

Przede wszystkim tagujemy tematy. Nie wiedzac, ktora Primera dysponujesz nie mozna udzielic pomocy. Popraw prosze w nazwie tematu otagowanie.

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-16, 22:37

Nie wiem czy takie masz zegary. Ale Po wyjęciu licznika. Szybka jest na zatrzaskach i osłona (maskownica) tarczy powinna wyjść razem z nią.
Obrazek
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-16, 22:43

takiej nie mam.
mam z obrotomierzem a zegarek cyfrowy.


ok. czyli zabieram się z rana wymontuje plastiki wokół zegarów. wyciągam całe zegary (tą linkę od prędkościomierza to najpierw w komorze silnika i potem od zegarów tak ? od obrotomierza też coś trzeba odłączać ? )

potem szybkę z zatrzasków

wskazówki to jakimś widelcem podważyć ? trzeba jakoś potem spasować te wskazówki czy coś ?


inwerter jakoś zabezpieczyć dodatkowo czy za zegarami w miarę sucho jest ?


Pozdrawiam i dzięki za pomoc ;)

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-16, 23:01

Linkę wystarczy wypiąć przy liczniku.
Wskazówki w taki sposób najlepiej wyciągać:
Link
A inwerterowi nie powinno nic zaszkodzić za licznikiem.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 09:33

Już powyciągałem wszelkie potrzebne osłony jednak nie mogę ruszyć licznika żeby wypiąć linkę.


Proszę o pomoc. może macie jakiś patent żeby to odłączyć a jak nie to gdzie szukać tej linki w przedziale silnika. wiem że jest koło skrzynki przekładniowej ale gdzie to jest dokładnie i w jaki sposób się tam dostać ? .


Proszę o szybką odp bo stoję przy aucie i ruszyć dalej nie mogę :D

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 11:53

Licznik masz na 4 śrubkach. Później linka powinna mieć jakiś luz, na tyle duży żeby ją wychaczyc z licznika.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 12:02

ok. odkreciłem przy skrzyni bo w kabinie zadnych luzów nie było. teraz wskazowki sciagam i mam problem z predkosciomierzem bo nie chce wyjsc ;/


p.s. mozna zamienic stare tarcze na indiglo czy musza byc one nalozone na stare??

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 12:16

Najlepiej załóż na stare tarcze. Tylko śrubki trzymając oryginalne tarcze odkryć, i dokrec nimi indigllo. Są one na tyle cienkie że szkoda roboty ze ściąganie oryginałów. Na pewno się wszystko ładnie spasuje. :-)
Z wskazuwkami ostrożnie. Bo może później nie działać. :-\
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 12:28

tzn ? chodzi ci żeby je zamontować w położeniu w jakim odkręciłem tak ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 12:38

Nie. Chodzi o to żeby nie uszkodzić mechanizmu.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 13:07

Edit z teraz:


podłączyłem wszystko i kiszka.


tarcze nie świecą (chyba że tylko w nocy ma być cokolwiek widać? )


obrotomierz troszkę zawyża jakieś 400 rpm

temperatura póki co chyba normalna

prędkościomierza nie mogłem zmierzyć bo nigdzie nie pojechałem.

wskazówka paliwa poszła całkowicie w dół czyli chyba muszę ją skorygować znowu ;/



chyba nic nie zepsułem no nie ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 16:52

A nie pomyliłeś polaryzacji ??
Faktycznie w dzień przy mocnym słońcu nie było za dużo widać.
Ale jak przysłonić tarczę rękoma to już tak.
Za to w nocy ostro daje po oczach, trzeba się przyzwyczaić. :D
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 16:58

pomyliłem miejsca gdzie miałem podpiąć chyba. minus dałem na pin 17 czyli według schematu mase ogólną a powinienem na 15 dać czyli masę świateł no nie ?


plus to dałem pod pin 21 też od świateł.




a co do wskazówek to jak je wyregulować ? zdjąć szybkę i przesunąć je czy znowu muszę ściągać wskazówki ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 17:03

Ja miałem podpięte pod pod żarówkę od podświetlenia licznika, a nie pod wiązkę.
A wskazówki wystarczy poobracać (wyregulować). Nie ma potrzeby zdejmować ich powtórnie.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 17:15

pod żarówkę to znaczy wlutowane w te paski metalowe z tyłu licznika ? te ścieżki śmieszne :D


rozumiem że regulować metodą prób i błędów ? xD od kręcenia nimi nic się nie psuje ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 17:55

W oprawkę żarówki. Tak aby było łatwo w razie potrzeby zdemontować, i łatwo zamienić polaryzację bez potrzeby przelutowywania.
W tym miejscu:
Obrazek
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 18:06

ok ok. już właśnie zamontowałem w oprawkę tych niebieskich żarówek. są ich 4. to są oświetlające licznik .


jakby nie działało to poprostu zamienić miejscami druciki ?


tarczom się nic nie stanie jak będzie zła polaryzacja ?


i czy stabilizator (ten metal z oczkiem) powinien się grzać po podłączeniu ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 19:38

I jak Ogarnąłeś temat ??
Stabilizator Jeśli się grzeje to znaczy że działa. :D Oczywiście nie za bardzo.
Zamiana biegunów nie powinna raczej nic uszkodzić. Ale zawsze lepiej podłączać tak jak powinno być. A wcześniej sprawdzić + i - miernikiem.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 19:53

no właśnie nie ;/


próbowałem podłączyć do żarówki i nie działało potem zamieniłem druty w żarówce i też nie pykło.


na wiązce też nie działało.

ehh. nie wiem nawet gdzie leży problem.


żarówki mają być odłączone wszystkie ?

na liczniku z tyłu nawet nie ma zaznaczone gdzie plus a gdzie minus xD


a co do miernika to ja jestem kompletna noga z elektryki. mógłbyś mi powiedzieć jaki to miernik ? (taki w kształcie śrubokręta czy taki elektroniczny do mierzenia napięcia w bateriach ? )

i oczywiście na podłączonym aku tak ? xD


mam nadzieję że niczego nie spsułem .

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-17, 20:11

Skoro piszesz że jesteś ,,kompletna noga z elektryki" To zapytam tak: Po podłączeniu wszystkiego włączyłeś światła w samochodzie ??
Żarówek nie trzeba wyciągać.
A miernik typu multimetr:
Obrazek
Aby pokazywał gdzie "+" a gdzie "-".
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”