Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Pali gigantyczne ilości oleju

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
slaws
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2009-12-04, 08:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[P11/WP11] Pali gigantyczne ilości oleju

Post autor: slaws » 2011-02-07, 18:13

Cześć,
Primera przebieg 200 tys km, silnik GA16DE, wymieniłem łańcuchy rozrządu, napinacze, prowadnice itp (rękami mechanika) + dodatkowo wymieniono olej Mobil 10w40.
Na wolnych obrotach silnik chodzi równo, nie ma falowania aczkolwiek mam wrażenie, ze chodzi bardziej metalicznie (głośniej ? ) mimo, że ustały hałasy związane z łańcuchem.
Na trasie auto jeździ poprawnie, nie zauważyłem żadnej negatywnej zmiany (moc, przyspieszenie) nawet do prędkości około 140 km/h
Jednakże podczas dynamicznej jazdy , na zakrętach (!!!) oraz podczas redukcji biegów (na wysokich obrotach) zauważyłem kłęby szarego dymu wydobywające się z wydechu.
Na dystansie 100km został zuzyty/spalony olej pomiędzy poziomem max a min na bagnecie.
Mechanik zarzeka się, że rozrząd został założony poprawnie i nie ma pomysłu co to może być.
Normalnie na wolnych obrotach i w czasie normalnej jazdy nic nie dymi.
Filtr powietrza czysty.
Od czwartku do dzisiaj nastąpiła radykalna zmiana na gorsze w kwestii mojego auta .
Macie jakieś pomysły ?

Sławek

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-02-07, 18:30

między min a max na bagnecie masz 1l oleju... a w całym układzie jest chyba nieco ponad 3l więc objawy bardzo niepokojące, tym bardziej, że przejechane tylko 100km...

Podłóż też na noc tekturę pod auto i zobacz rano czy nie ma wycieku oleju, obejrzyj też wizualnie czy nigdzie nie cieknie.
Zajrzyj pod korek od chłodnicy i zobacz czy nie masz oleju w płynie...

Awatar użytkownika
slaws
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2009-12-04, 08:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: slaws » 2011-02-07, 18:44

Mas pisze:między min a max na bagnecie masz 1l oleju... a w całym układzie jest chyba nieco ponad 3l więc objawy bardzo niepokojące, tym bardziej, że przejechane tylko 100km...

Podłóż też na noc tekturę pod auto i zobacz rano czy nie ma wycieku oleju, obejrzyj też wizualnie czy nigdzie nie cieknie.
Zajrzyj pod korek od chłodnicy i zobacz czy nie masz oleju w płynie...
Nie ma wycieków, nie ma oleju w płynie, nie ma płynu w oleju, moim zdaniem wszystko idzie w cylindry, pytanie tylko którędy i dlaczego na zakrętach ...

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-02-07, 19:09

Velo obawiam się że to pierścienie, a kopcenie po prostu zauważyłeś na zakręcie.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
slaws
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2009-12-04, 08:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: slaws » 2011-02-07, 19:18

Wieshaq pisze:Velo obawiam się że to pierścienie, a kopcenie po prostu zauważyłeś na zakręcie.
unmöglich:
- fakt jest taki, że stało się to po wymianie rozrządu, wcześnie było ok - jeździłem bez dolewania od wymiany oleju do wymiany oleju.
- fakt drugi jest taki, że gdyby to były pierścienie to kopciłby cały czas, a kopci tylko na zakręcie (zasnuwa wtedy dymem cąłą okolicę, więc ładunek oleju jest potężny)

W ciągu 100km zużyłem litr, czy znaczy, że wogóle juz nie mam pierścieni ;) .

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-02-07, 19:22

Dziwne tylko, że tak się to ujawniło po wymianie rozrządu i oleju.
Może mechanik zalał Ci innym olejem - np. jakimś pełnym syntetykiem i go przepłukało?
Możesz spróbować jeszcze zmienić olej np. na Valvoline MaxLife 10W-40.

Awatar użytkownika
slaws
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2009-12-04, 08:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: slaws » 2011-02-07, 20:15

Mas pisze:Dziwne tylko, że tak się to ujawniło po wymianie rozrządu i oleju.
Może mechanik zalał Ci innym olejem - np. jakimś pełnym syntetykiem i go przepłukało?
Możesz spróbować jeszcze zmienić olej np. na Valvoline MaxLife 0W-40.
Może być, ale olej jest od początku taki sam , Mobil 10W40 semi synth.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-02-07, 20:37

Na pewno trójfazowy bulgulator przy pompie oleju puszcza :!:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
slaws
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2009-12-04, 08:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: slaws » 2011-02-14, 08:32

bonzo pisze:Na pewno trójfazowy bulgulator przy pompie oleju puszcza :!:
Zapomniałem dodać, że zmierzyłem ciśnienie na bulgulatorze i jest OK.

[ Dodano: 2011-02-11, 19:25 ]
Wyjaśnienie zagadki:
Diagnoza została postawiona przez Michała.
Od wewnętrznej strony pokrywy zaworów jest plastikowy tunel odmy wraz z małą, prostokątną, gumową uszczelką. Na skutek zużycia nie uszczelniała otworu, przez który olej wlewał się do kolektora. Jak już wczesniej pisałem rzecz miała miejsce jedynie w czasie dynamicznie pokonywanych zakrętów, oraz zjazdów w dół.
Dzięki Michał.

P.S. Mam na komórce zdjęcie jak sie zakabelkuję to wrzucę. Pozdro

P.P.S. Part numbery :
13271-51J60 lub 13271-4M501 nazywa się to RUBBER-ROCKER COVER

P.P.P.S. Uszczelke widać dopiero jak sie obróci pokrywę zaworów do góry nogami, czego pewnie żaden mechanik nie robi, bo pogubi śruby ;P

W załączeniu zdjęcie winowajcy:

Winowajca

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-02-14, 08:58

mialem to samo po wymienie rozrzadu :D ...przez 125 km spalilem 1.5 litra oleju

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-02-14, 14:50

No to dobrze, że udało się znaleźć winowajcę.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
AMONe
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-03-01, 11:59
Lokalizacja: ZS

Post autor: AMONe » 2011-03-05, 09:08

Odświerzając temat (mamy tutaj też bube viewtopic.php?p=124659&sid=a5b657819b7e ... 218#124659)

Gdzie dostać te gumke? ASO?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”