[P11/WP11] chwilowy bialy dym z rury
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] chwilowy bialy dym z rury
Witam
Na wstepie sorry jeżeli napisałem w zlym temacie
Posiadam P11 2.0 TD rocznik 2000 dzis rano po odpaleniu silnika i przejechaniu kilkuset metrow zauwazylem ze pali mi sie kotrolka silnika (co jakis czas sie ona zapala i potem gaśńie srednio 1-2 w tygodniu)
stałem z właczonym silnikiem bo zona poszla po zakupy i nagle zauwazylem ze skacza mi obroty i z rury leci bardzo duzo dymu bialego - po chwili obroty zaczely slabnac wiec dodalem troche gau ale malo co pomoglo i zgasl
odczekalem 2 min sprawdziłem olej itp i ruszyl - dojechalem do pracy i sie zastanawiam co moze byc nie tak
i czy to nie jest uszczleka pod glowica
bialy dym nie jest niczym normalnym - no ewentualnie jak wybieraja papierza ale ja nie wybieralem
Ma ktos jakies inne pomysly co to moze byc ? Nie znam sie zbytnio w tym temacie a niechcialbym pojechac do mechanika i wyminiac wszystko co jest mozliwe
Z jakim kosztem musze sie liczyc i czy zna ktos jakis dobry zaklad w trojmiescie najlepiej w gdynii gdzie cie nie orzna na kazdym kroku itp
Na wstepie sorry jeżeli napisałem w zlym temacie
Posiadam P11 2.0 TD rocznik 2000 dzis rano po odpaleniu silnika i przejechaniu kilkuset metrow zauwazylem ze pali mi sie kotrolka silnika (co jakis czas sie ona zapala i potem gaśńie srednio 1-2 w tygodniu)
stałem z właczonym silnikiem bo zona poszla po zakupy i nagle zauwazylem ze skacza mi obroty i z rury leci bardzo duzo dymu bialego - po chwili obroty zaczely slabnac wiec dodalem troche gau ale malo co pomoglo i zgasl
odczekalem 2 min sprawdziłem olej itp i ruszyl - dojechalem do pracy i sie zastanawiam co moze byc nie tak
i czy to nie jest uszczleka pod glowica
bialy dym nie jest niczym normalnym - no ewentualnie jak wybieraja papierza ale ja nie wybieralem
Ma ktos jakies inne pomysly co to moze byc ? Nie znam sie zbytnio w tym temacie a niechcialbym pojechac do mechanika i wyminiac wszystko co jest mozliwe
Z jakim kosztem musze sie liczyc i czy zna ktos jakis dobry zaklad w trojmiescie najlepiej w gdynii gdzie cie nie orzna na kazdym kroku itp
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
jak ci zacznie ubywać cieczy chłodzącej to wtedy się zacznij martwić. możesz też (co wymaga dużej uwagi by się nie poparzyć) odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobaczeć czy się nie pojawiają bańki z powietrzem. Po za tym po jakimś czasie zacznie robić ci się takie "masło" w oleju (widać je na miarce, korku i odmie)
[ Dodano: 2014-01-29, 10:04 ]
aha! biały dym jest normalny przy mrozach i jak auto stoi pod gołym niebem, ale jak się przepali wilgoć w wydechu to powinien zniknąć
[ Dodano: 2014-01-29, 10:04 ]
aha! biały dym jest normalny przy mrozach i jak auto stoi pod gołym niebem, ale jak się przepali wilgoć w wydechu to powinien zniknąć
[ Dodano: 2014-01-29, 10:04 ]
aha! biały dym jest normalny przy mrozach i jak auto stoi pod gołym niebem, ale jak się przepali wilgoć w wydechu to powinien zniknąć[/quote]
no stal pod blokiem w sumie jak zawsze nawet jak były jeszcze mniejsze temp.
Nie wiem czy to ważne ale czujka temp w normie / olej w normie / - ale fakt przewodów nie sprawdzałem a plyn chlodniczy hm nie sprawdzalem
jak juz pozniej 2 raz odpalilem to nie lecial baily dym itp i zrobilem tak puki co 25 KM
swoja droga zastanawia mnie ta dioda od silnika bo zapala sie raz na jakis czas a pozniej gasnie
wymienialem z rok temu chlodnice i wlewalem nowy plyn
aha! biały dym jest normalny przy mrozach i jak auto stoi pod gołym niebem, ale jak się przepali wilgoć w wydechu to powinien zniknąć[/quote]
no stal pod blokiem w sumie jak zawsze nawet jak były jeszcze mniejsze temp.
Nie wiem czy to ważne ale czujka temp w normie / olej w normie / - ale fakt przewodów nie sprawdzałem a plyn chlodniczy hm nie sprawdzalem
jak juz pozniej 2 raz odpalilem to nie lecial baily dym itp i zrobilem tak puki co 25 KM
swoja droga zastanawia mnie ta dioda od silnika bo zapala sie raz na jakis czas a pozniej gasnie
wymienialem z rok temu chlodnice i wlewalem nowy plyn
Ja jak startuje dużym który chodził 20min na wolnych to za mną z 5 min idzie biały dym. jak masz jakiegoś znajomego na przęglądach to daj mu na flache i ci przeanalizuje spliny i będziesz miał czarno na białym. ew. są ponoć jakieś mierniki które ci powiedzą czy w cieczy chłodzącej są gazy z komory spalania, ale jak sie to nazywa to nie wiem.
natan64, zrób diagnostykę na spinacz to będzie wiadomo dlaczego kontrolka silnika się zapala, usuń błędy, zrobisz kilka km to znowu sprawdź jakie błędy wrócą.
tutaj masz instrukcję: viewtopic.php?t=158
ja mam P11 TD i niezależnie czy samochód nocuje pod chmurką czy w garażu białego dymu niema po odpaleniu.
tutaj masz instrukcję: viewtopic.php?t=158
ja mam P11 TD i niezależnie czy samochód nocuje pod chmurką czy w garażu białego dymu niema po odpaleniu.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ja obstawiam na prosty powód, wcale nie kosztowny. Jak zrobisz autodiagnostykę, to powinien Ci wyskoczyć błąd 21, ale nie stersuj się tym zbytnio, bo również oznacza to wodę w paliwie.
Swego czasu miałem podobny problem dwa razy, raz jak zatankowałem na stacji, jak się później okazało, kombinowanego paliwa (stacja już nie istnieje), a drugi raz jak samochód długo stał przy mrozie utrzymującym się w granicach -22° z małą ilością paliwa w zbiorniku (z resztą paliwo też nie było za dobre bo z Bliskiej). Paliwo się zrobiło gęste, parafina się wytrąciła i pojawił się biały dym. Ale zawsze po przejechaniu paru km i rozmieszaniu się paliwa, rozgrzaniu silnika objawy się już nie pojawiały. Teraz wiem, że szczególnie w zimę trzeba tankować pod korek na dobrych stacjach i ani razu problem nie powrócił.
Swego czasu miałem podobny problem dwa razy, raz jak zatankowałem na stacji, jak się później okazało, kombinowanego paliwa (stacja już nie istnieje), a drugi raz jak samochód długo stał przy mrozie utrzymującym się w granicach -22° z małą ilością paliwa w zbiorniku (z resztą paliwo też nie było za dobre bo z Bliskiej). Paliwo się zrobiło gęste, parafina się wytrąciła i pojawił się biały dym. Ale zawsze po przejechaniu paru km i rozmieszaniu się paliwa, rozgrzaniu silnika objawy się już nie pojawiały. Teraz wiem, że szczególnie w zimę trzeba tankować pod korek na dobrych stacjach i ani razu problem nie powrócił.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
natan64, wyzej masz link do tego w jaki sposob sprawdzic dlaczego sie swieci. Skorzystaj z tego i unikniemy domyslow
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Po co od razu wymieniać filtr? Przecież pod filtrem w obudowie jest króciec do odwadniania. Na dodatek jeśli kolega wymieniał filtr niedawno, to jest to całkowicie nieopłacalne, a odwodnienie w 100% załatwi sprawę.markas pisze:Wymień filtr paliwa
natan64, zrób sobie tą autodiagnostykę. I zatankuj sobie jakiegoś lepszego paliwa typu verva, trochę przepłuczesz układ. Jazda na złej jakości paliwie może doprowadzić do uszkodzenia układu wtryskowego.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik