[P/WP11.144] Silnik zgasł po odpaleniu CD20T
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Silnik zgasł po odpaleniu CD20T
Cześć,
Dawno nie miałem problemu z moją Nyską w dieslu. A dzisiaj rano finał kilkudniowych problemów.
Od początku tygodnia nie miałem problemu z odpaleniem. Samochód zapalał bez problemu.
Jednakże wyjeżdżając z osiedla, po kilkudziesięciu metrach, musiałem zatrzymać się przed skrzyżowaniem i samochód gasł. Nie paliły się żadne kontrolki.
Po ponownym odpaleniu samochód ruszał bez problemu i dalej już było wszystko ok.
Tak działo się zawsze rano, na zimnym silniku, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.
Dzisiaj rano jak zwykle odpaliłem Nysę, zacząłem cofać i nagle samochód zgasł.
Kolejne próby uruchomienia nie przyniosły efetku. Przekręcałem kluczyk w stacyjce, samochód "kręcił", ale silnik nie zapalał.
Żadne kotrolki się nie zpaliły.
Gdzie szukać przyczyny problemu?
Po powrocie z pracy, spóbuję odpalić wóz. Zobaczymy, czy silnik się uruchomi.
Pozdrawiam
Tomasz
Dawno nie miałem problemu z moją Nyską w dieslu. A dzisiaj rano finał kilkudniowych problemów.
Od początku tygodnia nie miałem problemu z odpaleniem. Samochód zapalał bez problemu.
Jednakże wyjeżdżając z osiedla, po kilkudziesięciu metrach, musiałem zatrzymać się przed skrzyżowaniem i samochód gasł. Nie paliły się żadne kontrolki.
Po ponownym odpaleniu samochód ruszał bez problemu i dalej już było wszystko ok.
Tak działo się zawsze rano, na zimnym silniku, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.
Dzisiaj rano jak zwykle odpaliłem Nysę, zacząłem cofać i nagle samochód zgasł.
Kolejne próby uruchomienia nie przyniosły efetku. Przekręcałem kluczyk w stacyjce, samochód "kręcił", ale silnik nie zapalał.
Żadne kotrolki się nie zpaliły.
Gdzie szukać przyczyny problemu?
Po powrocie z pracy, spóbuję odpalić wóz. Zobaczymy, czy silnik się uruchomi.
Pozdrawiam
Tomasz
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 11:24 przez tnt_gt, łącznie zmieniany 1 raz.
P11.144 2.0 TD
Zawalony filtr paliwa?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
1. diagnostyka spinaczem
2. diagnostyka miernikiem czujnika położenia wału
2. diagnostyka miernikiem czujnika położenia wału
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Czy błędy pojawią się w komputerze nawet jeżeli "check engine" się nie zapalił?
bombel Paliwo raczej OK. Tankuję Vervę ON. A przed problemami samochód przejechał ponad 300km.
janusz Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić czy filtr paliwa jest "zawalony"? Czy trzeba od razu wymieniać, żeby to sprawdzić?
bombel Paliwo raczej OK. Tankuję Vervę ON. A przed problemami samochód przejechał ponad 300km.
janusz Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić czy filtr paliwa jest "zawalony"? Czy trzeba od razu wymieniać, żeby to sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 13:10 przez tnt_gt, łącznie zmieniany 2 razy.
P11.144 2.0 TD
tak
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Poza tym, jeśli filtr był wymieniany, to jest jeszcze możliwość oczyszczenia go z wody i syfu. Pod nim jest nakrętka-motylek. Odkręcasz, spuszczasz, zakręcasz, pompujesz u góry pompką i filtr powinien być czysty. Sprawdź błędy sprawdź.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Sprawdziłem błędy i komputer pokazuje kod 47 - czujnik położenia wału korbowego.
Zmierzyłem rezystancję czujnika pomiędzy pinami 2 i 3 - przerwa.
Niestety nie mogłem zmierzyć ciągłości przewodów od kostki do złącza komputera (nie mogłem wyciągnąć wtyczki od komputera).
Wszystko wskazuje na czujnik położenia wału korbowego.
Dopiero w poniedziałek samochód na hol i do warsztatu, żeby potwierdzili moje dotychczasowe badania.
A później trzeba będzie wysupłać ponad 4 stówy na czujnik.
Macie może pomysł, czy są jakieś tańsze alternatywy czujnika, oprócz Opla?
Wiem, że można użyć czujnika od Opla, ale wymaga to jego dopasowania (rzeźbienia), a ja chciałbym tego uniknąć.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Tomasz
Zmierzyłem rezystancję czujnika pomiędzy pinami 2 i 3 - przerwa.
Niestety nie mogłem zmierzyć ciągłości przewodów od kostki do złącza komputera (nie mogłem wyciągnąć wtyczki od komputera).
Wszystko wskazuje na czujnik położenia wału korbowego.
Dopiero w poniedziałek samochód na hol i do warsztatu, żeby potwierdzili moje dotychczasowe badania.
A później trzeba będzie wysupłać ponad 4 stówy na czujnik.
Macie może pomysł, czy są jakieś tańsze alternatywy czujnika, oprócz Opla?
Wiem, że można użyć czujnika od Opla, ale wymaga to jego dopasowania (rzeźbienia), a ja chciałbym tego uniknąć.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Tomasz
P11.144 2.0 TD
za 3stówy to raczej warto "dopasować" czujnik z opla,
sam kupiłem nówkę boscha dedykowaną do opla za 90kilka zł, gdzie do nissana wiadomo jakie ceny są..
sam kupiłem nówkę boscha dedykowaną do opla za 90kilka zł, gdzie do nissana wiadomo jakie ceny są..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Już zdecydowałem się na oryginał.
Nie mam możliwości, żeby rzeźbić w czujniku. A nie chcę dawać rzeźbić "nieznanym" mi mechanikom. Szkoda czasu, pieniędzy i potencjalnych problemów, jak coś pójdzie nie tak.
Obecny czujnik przejechał 288kkm, także koszt wychodzi 1,5 grosza na kilometr.
[ Dodano: 2015-02-18, 17:55 ]
Historii ciąg dalszy... Gorzej chyba być nie mogło...
Komputer w Nissanie wskazywał kod 47 - czujnik położenia wału korbowego.
Samochód zawlokłem do warsztatu z informacją dla "mechaników", że to właśnie czujnik jest do wymiany.
Udało mi się kupić czujnik za 350zł.
Wszystko szło jak po maśle.
"Mechanicy" wzięli się za wymianę (dopiero po ponad tygodniu) i już miałem go odebrać, kiedy się od nich dowiedziałem, że samochód znowu zachowuje jak przed wymianą. Nie odpala.
Pojechałem sprawdzić co mu dolega. Sprawdziłem kody błędów i okazało się, że znowu jest problem z czujnikiem (kod 47).
"Mechanicy" poddali się i zasugerowali, że problem leży gdzieś w elektronice, kablach itp.
Pomogli mi Nissana zaciągnąć do znajomego warsztatu elektrycznego. Właściciel jest naprawdę dobrym fachowcem.
Kumpel-elektryk sprawdził samochód i stwierdził, że nowy czujnik jest rozwalony (osłona plastikowa została uszkodzona, a wewnętrzna cewka rozpruta).
Przyczyną uszkodzenia był metalowy bolec, który jest częścią czujnika, który wpadł do środka, przyczepił się do wału (nie wiem, co to mogło być) i uszkodził nowy czujnik.
"Mechanicy" podczas wymiany starego czujnika mieli problem z jego wyciągnięciem i rozwiercali go. Prawdopodobnie podczas tego rozwiercania do środka dostały się elementy czujnika i po wymianie uszkodziły nowy czujnik. Taka jest najbardziej prawdopodobna wersja.
Musiałem kupić drugi czujnik i po wymianie samochód odpalił.
Tylko jakbym miał mało problemów okazało się, że samochód zaczął kopcić i strasznie głośno pracować (dosłownie jak traktor).
Wkurzyłem się i samochód wrócił do poprzedniego warsztatu, do tych "mechaników".
Podczas jazdy mieliśmy problem obrotami silnika na biegu jałowym, które spadały i samochód chciał zgasnąć.
Udało się nim dojechać do tych "mechaników". Znając przyczynę, teraz mają naprawić problem, do którego doprowadzili.
Sprawdziłem ponownie kody błędów i tym razem pojawił się błąd 21.
21 Injection Timing Control Valve
zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej
Z rury wydechowej leci czarny dym a silnik strasznie hałasuje.
Rezystancja wtrysku sterującego 150 Ohmów - podobno za duża??? Powinna chyba być 105Ohmów???
Co teraz???
To może być wtrysk, albo zawór w pompie???
Jak to sprawdzić?
Nie mam możliwości, żeby rzeźbić w czujniku. A nie chcę dawać rzeźbić "nieznanym" mi mechanikom. Szkoda czasu, pieniędzy i potencjalnych problemów, jak coś pójdzie nie tak.
Obecny czujnik przejechał 288kkm, także koszt wychodzi 1,5 grosza na kilometr.
[ Dodano: 2015-02-18, 17:55 ]
Historii ciąg dalszy... Gorzej chyba być nie mogło...
Komputer w Nissanie wskazywał kod 47 - czujnik położenia wału korbowego.
Samochód zawlokłem do warsztatu z informacją dla "mechaników", że to właśnie czujnik jest do wymiany.
Udało mi się kupić czujnik za 350zł.
Wszystko szło jak po maśle.
"Mechanicy" wzięli się za wymianę (dopiero po ponad tygodniu) i już miałem go odebrać, kiedy się od nich dowiedziałem, że samochód znowu zachowuje jak przed wymianą. Nie odpala.
Pojechałem sprawdzić co mu dolega. Sprawdziłem kody błędów i okazało się, że znowu jest problem z czujnikiem (kod 47).
"Mechanicy" poddali się i zasugerowali, że problem leży gdzieś w elektronice, kablach itp.
Pomogli mi Nissana zaciągnąć do znajomego warsztatu elektrycznego. Właściciel jest naprawdę dobrym fachowcem.
Kumpel-elektryk sprawdził samochód i stwierdził, że nowy czujnik jest rozwalony (osłona plastikowa została uszkodzona, a wewnętrzna cewka rozpruta).
Przyczyną uszkodzenia był metalowy bolec, który jest częścią czujnika, który wpadł do środka, przyczepił się do wału (nie wiem, co to mogło być) i uszkodził nowy czujnik.
"Mechanicy" podczas wymiany starego czujnika mieli problem z jego wyciągnięciem i rozwiercali go. Prawdopodobnie podczas tego rozwiercania do środka dostały się elementy czujnika i po wymianie uszkodziły nowy czujnik. Taka jest najbardziej prawdopodobna wersja.
Musiałem kupić drugi czujnik i po wymianie samochód odpalił.
Tylko jakbym miał mało problemów okazało się, że samochód zaczął kopcić i strasznie głośno pracować (dosłownie jak traktor).
Wkurzyłem się i samochód wrócił do poprzedniego warsztatu, do tych "mechaników".
Podczas jazdy mieliśmy problem obrotami silnika na biegu jałowym, które spadały i samochód chciał zgasnąć.
Udało się nim dojechać do tych "mechaników". Znając przyczynę, teraz mają naprawić problem, do którego doprowadzili.
Sprawdziłem ponownie kody błędów i tym razem pojawił się błąd 21.
21 Injection Timing Control Valve
zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej
Z rury wydechowej leci czarny dym a silnik strasznie hałasuje.
Rezystancja wtrysku sterującego 150 Ohmów - podobno za duża??? Powinna chyba być 105Ohmów???
Co teraz???
To może być wtrysk, albo zawór w pompie???
Jak to sprawdzić?
P11.144 2.0 TD