Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

dymi na biało. czy to pompa wody ?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

dymi na biało. czy to pompa wody ?

Post autor: dzialus » 2013-10-07, 20:20

w silniku tydzień temu były wymieniane uszczelniacze i pierścienie . Dziś zauważyłem ,że plynu chłodniczego jest na minimum . Dymi na biało i wylatuje woda z rury. w zbiorniczku wyrównawczym po odpaleniu silnika nie widac pęcherzyków powietrza i nie ma nalotu na kurku z wlewu oleju. Wąż z chłodnicy ten u góry jest gorący a ten dolny zimny . Czy możliwe ,że to pompa wody przepuszcza gdzieś plyn chłodniczy ?

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-07, 20:39

a jak pachną spaliny ?? tak słodko ??
część obiadów jak by uszczelka pod głowicą

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-07, 20:42

słodko raczej nie . po prostu zapach pary

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-07, 20:43

jak bys jeździł na płynie to zapach był by słodki
sprawdź tez bagnet czy nie masz wody w oleju
nie masz problemu z paleniem na zimnym silniku ??

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-07, 20:54

bagnet dzis wyciągałem z tym ,że cięzko mi jednoznacznie stwierdzic czy była na nim woda z olejem . jutro przyjrzę się lepiej bagnetowi

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-07, 20:59

nie masz problemu z paleniem na zimnym silniku ??

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-07, 21:02

na zimnym i na cieply odpalam normalnie . biały dym i ubytek płynu zauważyłem dzis . rano zimny odpaliłem normalnie. obroty faluja od miesiąca ( miesiąc temu go kupiłem) jeszcze przed wymianą uszczelniaczy

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-07, 21:07

monitoruj stale ubytki
co do falujacych obrotów jest wiele opcji
Falowanie obrotów na biegu jałowym - objawy Nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym – samoczynne wzrastanie i spadanie prędkości obrotowej silnika. przyczyny Najczęściej pierwsze podejrzenia padają na silniczek krokowy. Niestety, powodów takiego zjawiska może być znacznie więcej, m.in.: niesprawny układ wtryskowy, zatkany filtr powietrza, błędne wskazania sondy lambda lub zanieczyszczona przepustnica. Falowanie obrotów to częsty problem w autach z instalacją gazową. Zanim zabierzemy się do wymiany powyższych części, należy wcześniej sprawdzić kable wysokiego napięcia i szczelność układu dolotowego.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-08, 07:01

MOżliwe, że jak nowa uszczelka to głowica peknięta

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-08, 08:10

bombel pisze:MOżliwe, że jak nowa uszczelka to głowica peknięta
dla tego zawsze jak sie daje głowice do planowania robi sie tez próbę szczelności

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-08, 18:06

rano z odpaleniem nie bylo problemu .płynu ubyło ze dwa centy . Pamiętam ,że przed wymianą uszczelniaczy płynu było raz więcej a raz mniej. rano przykopcił ale bylo zimno na zewnątrz. popołudniu po odpaleniu leciał bardzo mało widoczny dymek

[ Dodano: 2013-10-08, 19:17 ]
na bagnecie zauwazyłem kilka malutkich pęcherzyków powietrza lub wody

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2013-10-08, 18:18

proponowałbym najpierw sprawdzić czy nie masz zapowietrzonego układu i powoli ubywa a co do tego dymu to mocno zauważalny ? bo przy dzisiejszych już temperaturach rannych to u mnie też sie wydaje że leci biały dym a to poprostu para
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-08, 18:29

jak juz wspomniałem rano dosyc widoczny dymek a po poludniu przy temperaturze 18/20 stopni na dworze dymek byl słabo widoczny

[ Dodano: 2013-10-08, 19:55 ]
może mechanik slabo dokręcił glowice ? byłem przed momentem w aucie sprawdzic ponownie bagnet .olej na bagnecie wydaje sie byc wodnisty ( polsyntetyk ) ale nie bylo na nim pęcherzyków wody

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2013-10-08, 19:16

to jak robił ci mechanik to proponuje tobie jechać do niego niech sprawdzi żebyś nie miał potem problemów że to twoja wina
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-08, 20:17

dodatkowa rzecza ktorą zauwazyłem jest lekki terkot z rury .tak jakby nie palił na wszystkie gary

[ Dodano: 2013-10-09, 18:42 ]
sprawdziłem kluczem nasadowym śruby z głowicy . wszystkie śruby przekręciłem co najmniej o 2 centymetry i czułem ,że mogę jeszcze ale w obawie o to ,że mogę przekrecic gwinty nie kręcilem dalej. Czy te śruby powinny miec taki luz?

[ Dodano: 2013-10-09, 20:02 ]
czy jest mozliwośc sprawdzenia samemu szczelnosc uszczelki pod glowicą ? czyms spryskac ....

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-09, 21:50

A śruby od głowicy to nie są pod deklem od klawiatury?

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-09, 21:55

hmmm... myślałem ,że ta pokrywa przykrywa głowice :) ( przyznaje niewiedza)

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-09, 22:03


dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-09, 22:10

magicalfire dzięki za linka. pojeżdzę jeszcze kilka dni i poobserwuję czy płyn ubywa i dalej leci dymek a jeżeli sytuacja się nie poprawi przejade się na pomiar kompresji

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-09, 22:16

jedz jutro zajmie to parę minut i będziesz miał pewność ;-)

dzialus
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-09-29, 21:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dzialus » 2013-10-15, 19:54

plynu nie ubywa. z tlumika węzykiem z zologicznego zlalem ponad litr wody. Może ta woda tak odparowywala...
Instalacja wodna jak zauważył Klfsolec pewnie była zapowietrzona po naprawie przez mechanika

Awatar użytkownika
małyOLN
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-24, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: małyOLN » 2014-02-20, 16:53

Mój kopci na biało czy jest zimny czy ciepły, nawet przy dodatniej 20stopniowej temperaturze na dworzu. Ubytków płynu chłodniczego nie zauważyłem, na bagnecie nie widać wody to samo dotyczy się korka wlewu oleju silnikowego. Pali normalnie czy zimny czy ciepły, w dodatnie i ujemne temperatury, moc silnika jest normalna, nie czuć jej spadków.
Na dodatek u mamuśki w Golfie IV jest to samo. Czyżby woda w tłumiku?
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”