Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Niskie obroty+szron na szybach w środku+twarde

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Aviemore
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2009-12-12, 23:21
Lokalizacja: Aviemore

[P/WP11.144] Niskie obroty+szron na szybach w środku+twarde

Post autor: Aviemore » 2010-01-07, 20:52

Dopiero od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Primerki i mam kilka pytań (problemów).

1. Obroty nie trzymają tak jak powinny, tzn po odpaleniu i w trakcie jazdy jest ok ale podczas postoju / puszczaniu sprzęgła przy ruszaniu spadają za nisko - zwykle do ok 600 (odrazu po tym wracają do normy ale w trakcie widać nawet jak światła przygasają jakby samochód zaraz miał zgasnąć)

2. Co może być powodem zamarzania szyb (szron) od srodka? Zaznaczam ze mieszkam w płn Szkocji (bliżej mam do bieguna niż Londynu :-P ) i tegoroczna zima jest bardzo ostra ale nie zauważyłem żeby inni mieli takie problemy.

3. Niewiele znam się na samochodach (jak chyba już wielu z was zauważyło ;-) ) ale dziwna wydaje mi się duza różnica w zawieszeniu - przód w 'normie' a z tylu bardzo twarde. Również czasami przy 'hopkach' lub dziurach słychać wyraźne stukanie z tylu z prawej strony (ze strony kierowcy).

Zdaje sobie sprawę że większość tych kwestii była już poruszana ale postanowiłem napisać nowy temat jako ze jeżdżę brytyjska wersja Primery (solidny japończyk produkowany w anglii z francuskim silnikiem :-P ) w Szkocji gdzie temperatury znacznie różnią się od polskich.

[Edit]
Model jest w profilu ale dla ułatwienia jest to Primera P11.144 2.0 benzyna z 2000 roku
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 11:22 przez Aviemore, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-08, 07:37

Aviemore

Po 1. Przepływomierz powietrza do czyszczenia lub wymiany

Po 2. To wilgoc zamarza. Jak wladujesz sie ze sniegiem do auta nagrzanego to to paruje i na szybach sie osadza, a pozniej zamarza w nocy. Proponuje Ci jezdzic z klimą i zamknietym obiegiem

Po 3. Ten typ tak ma, ewentualnie sprawdz amortyzatory z tyłu

P.S. P11.144 to jeszcze japończyk po lifcie zrobionym przez Anglików, a pisanie, że SR20DE jest francuskim silnikiem to profanacja i powinien byc za to ban ;)

INFO: http://en.wikipedia.org/wiki/SR20DE#SR20DE

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-08, 09:45

bombel pisze:Po 2. To wilgoc zamarza. Jak wladujesz sie ze sniegiem do auta nagrzanego to to paruje i na szybach sie osadza, a pozniej zamarza w nocy. Proponuje Ci jezdzic z klimą i zamknietym obiegiem
Wilgoć na 100% ale jeżdżenie z zamkniętym obiegiem to u mnie powoduje zaparowywanie szyb podczas jazdy a nie odparowywanie.
Co do samej wilgoci to ja mam stary sprawdzony sposób, który zapożyczyłem z karawanów
Po pierwsze szyby spryskane antyfogiem lub innym antyroszeniowym preparatem.
Im mniej włókniny w samochodzie tym lepiej. Czyli dywaniki welurowe won na zimę
Pod dywaniki gumowe kładę szare gazety i wywalam jak naciągną wilgoci
W samochodzie wożę PŁUCIENNE WORECZKI Z SOLĘ LUB RYŻEM, które są dobrym absorbentem wilgoci z powietrza
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-08, 09:48

and_pec pisze:Wilgoć na 100% ale jeżdżenie z zamkniętym obiegiem to u mnie powoduje zaparowywanie szyb podczas jazdy a nie odparowywanie.
To wlacz klime i zamknij obieg :)

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-01-08, 12:24

bombel pisze:
and_pec pisze:Wilgoć na 100% ale jeżdżenie z zamkniętym obiegiem to u mnie powoduje zaparowywanie szyb podczas jazdy a nie odparowywanie.
To wlacz klime i zamknij obieg :)
Nie koniecznie ja jeżdżę z zamkniętym obiegiem bez włączonej klimy i szyby bardzo ładnie mi się odparowują
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 816
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-01-08, 13:28

A ja znowu mam odwrotnie :-) Jeżdżę z właczona klimą i z obiegiem otwartym no i jak filtr przeciwpyłkowy jest czysty to i szyby szybko odparowują i nie ma na nich ani troche pary a nawiew mam ustawiony na szybe i min na nogi :-)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-01-08, 13:51

Aviemore, zmień tytuł tematu i otaguj temat tak jak się to robi.
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=76
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-08, 14:12

Jakieś dziwne te wasze primery oprócz hochoła Powiem tylko tak U mnie jak się ustawi pokrętło na nawiew przedniej szyby to załącza się automatycznie klima i wyłącza zamknięty obieg. Pewnie wszyscy co tak mają (a wszyscy tak powinni mieć) mają popsuty klimatronik :-)
Nawet w instrukcji obsługi na stronie 3-4 dotyczącej wentylacji jest tłustym drukiem napisane
UWAGA

Wymuszonej recyrkulacji powietrza we wnętrzu kabiny nie używać przez dłuższy okres czasu, ponieważ powietrze stanie się nieświeże, a szyby zaczną zaparowywać
Ostatnio zmieniony 2010-01-08, 18:41 przez and_pec, łącznie zmieniany 2 razy.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

żyzny

Post autor: żyzny » 2010-01-08, 14:25

and_pec, mam dokładnie tak samo jak u Ciebie :)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 816
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-01-09, 09:27

and_pec pisze:Jakieś dziwne te wasze primery oprócz hochoła
Dziękuję za "uznanie" mojej Primerki :-)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-01-09, 11:29

and_pec pisze:Jakieś dziwne te wasze primery oprócz hochoła Powiem tylko tak U mnie jak się ustawi pokrętło na nawiew przedniej szyby to załącza się automatycznie klima i wyłącza zamknięty obieg. Pewnie wszyscy co tak mają (a wszyscy tak powinni mieć) mają popsuty klimatronik :-)
Nawet w instrukcji obsługi na stronie 3-4 dotyczącej wentylacji jest tłustym drukiem napisane
UWAGA

Wymuszonej recyrkulacji powietrza we wnętrzu kabiny nie używać przez dłuższy okres czasu, ponieważ powietrze stanie się nieświeże, a szyby zaczną zaparowywać
tak ale zawsze można włączyć klimę. Ja obieg wewn. włączam tylko jak przede mną jedzie jakiś kopciuch albo bus co jeździ na olej po frytkach. Przy nowym filtrze nie paruje nic z włączoną klimą - bez - przy dużej wilgotności masakra - w momencie parują.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-09, 15:08

Wlasnie o tym mowie, ze zamkniety obieg plus klima i super szybko wszystko odparowuje i wysycha. Potem wylaczam klime i otwieram nawiew

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-09, 18:23

ja nie mam takiego problemu bo u mnie jak sie pstryknie na szyba to nie można zamknąc obiegu :-(
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-01-17, 11:52

Jeśli chodzi o klimę, to wydaje mi się że jak jest minusowa temperatura, to nie chce mi się załączyć klima. I tak na chłopski rozum powinno być, bo w momencie jak będzie mróz wypływająca woda ze skraplacza mogla by zamarznąć i zamrozić, zablokować wylot, ci po zebraniu się większej ilości wody i zamrożeniu jej mogło by spowodować uszkodzenie klimy. Ale może się mylę?
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Aviemore
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2009-12-12, 23:21
Lokalizacja: Aviemore

Post autor: Aviemore » 2010-01-18, 19:56

Przedwczoraj kupilem powypadkowa Primere (za 100 :-D) i dzisiaj przekazalem moja i ta 'na czesci' do mechanika (w Inverness mowia ze ten jest dobry) wiec za pare dni bede mogl napisac co powymienial i z jakimi efektami.

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-01-19, 11:30

Schodzimy na temat klimatyzacji a jest taki temat viewtopic.php?p=9389&sid=925f7ed8d22c79 ... b9ea3#9389
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Re: Niskie obroty+szron na szybach w środku+twarde

Post autor: hary7 » 2010-01-20, 18:12

Aviemore pisze:Dopiero od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Primerki i mam kilka pytań (problemów).

2. Co może być powodem zamarzania szyb (szron) od srodka? Zaznaczam ze mieszkam w płn Szkocji (bliżej mam do bieguna niż Londynu :-P ) i tegoroczna zima jest bardzo ostra ale nie zauważyłem żeby inni mieli takie problemy.

Jedną z przyczyn zamarzania/zaparowywania szyb może być zużyty filter kabinowy. Tak jak pisał and_pec nie kolorowe gazety pod dywaniki. Jeśli masz garaż to na noc zostawiaj lekko uchylone szyby w drzwiach - pomaga :> Różne anti fogi nie pomagają przy ujemnych temperaturach : wsiądziesz do auta i też musisz skrobać przednią szybę.

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-01-20, 19:23

Po prostu trzeba się pozbyć wilgoci z wnętrza i wymienić filtr kabinowy. Ja ostatnio wymieniłem i spokój. Wymieniam 2 razy w roku.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”