[P11/WP11] Wysokie obroty biegu jałowego - zimny silnik
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] GA16De falujące wolne obroty na benzynie i czasam
Witam!!
Mam dziwny problem z moja Primerka. Pare dni po wymianie przepływomierza obroty na biegu jałowym zaczely falowac na benzynie aż samochod przygasa
Wypialem wtyczke od czujnika polozenia przepustnicy i wyregulowalem obroty biegu jalowego. Okazalo sie ze śruba plastikowa regulacyjna byla calkowicie wkrecona. Po wyregulowaniu przez pare dni bylo cacy.
Ale problem powrocil. Dodam ze umyłem przepustnice i wszystkie zaworki elektromagnetyczne.
Przeprowadziłem nauke obrotow ale nie przynioslo to rezultatu. Sciagnąłem caly dolot wraz z puszka filtra powietrza i mikserem (2 gen. LPG) i autko pracuje jak złoto. Lecz wystarczylo ze przykladalem mixer do dolotu to znow wracalo falowanie obrotow i przygasanie Wychodziłoby na to ze dostaje za malo powietrza przez ten mixer, tylko dlaczego wczesniej bylo wszystko ok, nawet z zakrecona sruba regulacyjna obiegu jałowego
na LPG zrobilem 53km. na równych 10 litrach gazu. Wynik spalania mało nie zwalił mnie z nóg. Wymienie jeszcze świecei kable bo zauważyłem dziś rano ze nie pali na jeden cylinder po nocy stania. Kopułke i palec już czyściłem.
Wydaje mi się ze przyczyna moze byc padnieta sonda lambda. napięcie na gazie i na benzynie stoi jak zaczarowane na 0.83v Myslalem ze nie dogrzana albo zadymiona ale po przejechaniu i przewietrzeniu silnika przez kilka km dalej bylo wskazanie w granicach 0.81-0.84v w calym zakresie obrotów. Z wydechu czuć spaliny "ciężkie", kopci na czarno i caly wydech z sadzy:/
Czy to sonda padla przez za mala ilosc powietrza przez mixer?
PS. po odpieciu sondy na pracujacym silniku nie bylo najmniejszej reakcji. Obrowy falowały i przygasał.
Proszę o pomoc bo mimo kilku problemów z nią chyba się zakochalem w tym wozidełku, a nie chcialbym zeby tyle palił
pozdrówka
Mam dziwny problem z moja Primerka. Pare dni po wymianie przepływomierza obroty na biegu jałowym zaczely falowac na benzynie aż samochod przygasa
Wypialem wtyczke od czujnika polozenia przepustnicy i wyregulowalem obroty biegu jalowego. Okazalo sie ze śruba plastikowa regulacyjna byla calkowicie wkrecona. Po wyregulowaniu przez pare dni bylo cacy.
Ale problem powrocil. Dodam ze umyłem przepustnice i wszystkie zaworki elektromagnetyczne.
Przeprowadziłem nauke obrotow ale nie przynioslo to rezultatu. Sciagnąłem caly dolot wraz z puszka filtra powietrza i mikserem (2 gen. LPG) i autko pracuje jak złoto. Lecz wystarczylo ze przykladalem mixer do dolotu to znow wracalo falowanie obrotow i przygasanie Wychodziłoby na to ze dostaje za malo powietrza przez ten mixer, tylko dlaczego wczesniej bylo wszystko ok, nawet z zakrecona sruba regulacyjna obiegu jałowego
na LPG zrobilem 53km. na równych 10 litrach gazu. Wynik spalania mało nie zwalił mnie z nóg. Wymienie jeszcze świecei kable bo zauważyłem dziś rano ze nie pali na jeden cylinder po nocy stania. Kopułke i palec już czyściłem.
Wydaje mi się ze przyczyna moze byc padnieta sonda lambda. napięcie na gazie i na benzynie stoi jak zaczarowane na 0.83v Myslalem ze nie dogrzana albo zadymiona ale po przejechaniu i przewietrzeniu silnika przez kilka km dalej bylo wskazanie w granicach 0.81-0.84v w calym zakresie obrotów. Z wydechu czuć spaliny "ciężkie", kopci na czarno i caly wydech z sadzy:/
Czy to sonda padla przez za mala ilosc powietrza przez mixer?
PS. po odpieciu sondy na pracujacym silniku nie bylo najmniejszej reakcji. Obrowy falowały i przygasał.
Proszę o pomoc bo mimo kilku problemów z nią chyba się zakochalem w tym wozidełku, a nie chcialbym zeby tyle palił
pozdrówka
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
problem stary jak swiat ...wina jest w mikserze ktory przyslania przeplywomierz ktory daje zle wskazania do ecu i zalewa ci silnik duza iloscia paliwa ...dlatego kopci ... skoro jak zdejmiesz mikser to jest ok to postaraj sie go dobrze zamontowac ...ale ciezkie to jest ja z tym co chwile w ga16 walczylem ...wystarczylo ze w duza dziure wjechalem i poluzowal sie mikser i dupa jak zwykle z tylu ...przez to ze masz przeplywke przyslonieta masz tez zle wskazania sondy ...o ile pamietam sonda powinna pracowac jak sinusoida na wykresie napiecia ...tak wiec najpierw musisz sie pozbyc problemu montazu miksera (musi byc taki z 2 otworami ale i tak ciezko jest go porzadnie zamontowac) potem jak juz sonda zacznie dobrze pracowac jedziesz do gazownika na regulacje i spokojnie 10 litrow gazu na 100 km osiagniesz szukaj jeszcze w temacie o lpg i problemami z obrotami przy II gen
[ Dodano: 2010-12-01, 09:14 ]
aha zmierz sobie jeszcze sonde jak wyjmiesz mikser na zdjetej puszcze filtra ...jak sie sonda wygrzeje zrob pomiar i zobaczysz jak ladnie zacznie pracowac ...jesli nie to sonda tez do wymiany ... jesli pojedziesz do gazownika nie daj sobie wmowic ze masz padnieta sonde bo to pewnie nie jej wina
[ Dodano: 2010-12-01, 09:19 ]
tu masz troche o lpg w ga16 viewtopic.php?t=18
[ Dodano: 2010-12-01, 09:22 ]
i jeszcze tutaj viewtopic.php?t=26
[ Dodano: 2010-12-01, 09:23 ]
i tutaj ale to juz o strzale gazu ...viewtopic.php?t=86
tak jak mowie pomierz sonde bez miksera i bedziesz wiedzial wszystko
[ Dodano: 2010-12-01, 09:14 ]
aha zmierz sobie jeszcze sonde jak wyjmiesz mikser na zdjetej puszcze filtra ...jak sie sonda wygrzeje zrob pomiar i zobaczysz jak ladnie zacznie pracowac ...jesli nie to sonda tez do wymiany ... jesli pojedziesz do gazownika nie daj sobie wmowic ze masz padnieta sonde bo to pewnie nie jej wina
[ Dodano: 2010-12-01, 09:19 ]
tu masz troche o lpg w ga16 viewtopic.php?t=18
[ Dodano: 2010-12-01, 09:22 ]
i jeszcze tutaj viewtopic.php?t=26
[ Dodano: 2010-12-01, 09:23 ]
i tutaj ale to juz o strzale gazu ...viewtopic.php?t=86
tak jak mowie pomierz sonde bez miksera i bedziesz wiedzial wszystko
wywalilem dzisiaj mixer i wyjezdzilem paliwo prawie do zera i zalalem 98oktanowego shella. zalalem 10 litrow tego. Przez pierwsze km bez zmian ale po jakis 10 km to doznalem szoku... jaka moc 100konnego silnika Jakie to mocne. Z praktyki wiem ze nieuzywany organ zanika Pojezdze tak troche i podlacze spowrotem mixer. mam podwojny z ta rurka na kanal przepływomierza. jutro zbadam sonde i opisze co i jak wyglada. Dzieki wielkie za porade
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem z wysokimi obrotami.
Witam. Mam problem z obrotami w swojej primerce. Samochód gdy jest zimny trzyma ok 1500-1700obr. Na ciepłym silniku po wysprzęgleniu trzyma ok 1500obr a po jakis 2sek spadaja na 1100obr i tak zostaja. Co może byc nie tak? Może do czyszczenia jest przepustnica lub przepływomierz?
Wyczyść najpierw przepustnicę tak żeby lekko chodziła jeśli to nie pomoże to silnik krokowy jeżeli to nie pomoże to wyczyść przepływkę tylko uważaj bo to delikatne urządzenie
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Jak trzyma za wysokie obroty to mechanicznie może nie domykać się przepustnica. Jeśli było coś ruszane podmaską sprawdź czy kanał z linką nie jest gdzieś naciągnięty itd. Taki sam efekt jest gdy jest brudna przepustnica i ma problem z domknięciem. Może być przepływka, podcisniene, nieszczelny dolot, krokowiec czy nawet elektronika.
U mnie po starcie na zimnym jest 2 tys obrotów chwile później 1,5 po czym już prawie na rozgrzanym obroty spadaja bardzo wolno... jest ciepły ale tak jak by był na ssaniu. Ale gdy zgaszę silnik i zapalę ponownie to jest ustawowe 900 (tak mam ustawione wolne obroty)
U mnie po starcie na zimnym jest 2 tys obrotów chwile później 1,5 po czym już prawie na rozgrzanym obroty spadaja bardzo wolno... jest ciepły ale tak jak by był na ssaniu. Ale gdy zgaszę silnik i zapalę ponownie to jest ustawowe 900 (tak mam ustawione wolne obroty)
Nissan Primera SR20DE+T
Czy po czyszczeniu przepustnicy nie będe musiał przypadkiem jechać na komputer w celu ustawienia jej? Gdzieś w innym temacie wyczytałem własnie, że po tym zabiegu wzrosły jeszcze obroty i kolega musiał jechać do ASO na regualacje.
[ Dodano: 2011-03-07, 20:07 ]
Wczoraj zabrałem się za sprawdzenie przepustnicy i jest delikatnie przybrudzona. Sama przepustnica zamyka sie do końca i opiera się na śrubie. Jak mam zabrać sie za czyszczenie jej? Mam ją odkręcić czy wyczyścić ja na samochodzie? Co do silniczka krokowego to z tego co zauważyłem znajduje się on dokładnie pod przeputnicą i jest przykręcony na 2 śruby. Czy odkręcając te śruby nic nie uszkodze? Czy po odkręceniu przepustnicy i silniczka nie musze zmienić uszczelek? Czym najlepiej wyczyścić jedno i drugie? Czy będe muiał jechać na komputer po tych zabiegach?
[ Dodano: 2011-03-07, 20:07 ]
Wczoraj zabrałem się za sprawdzenie przepustnicy i jest delikatnie przybrudzona. Sama przepustnica zamyka sie do końca i opiera się na śrubie. Jak mam zabrać sie za czyszczenie jej? Mam ją odkręcić czy wyczyścić ja na samochodzie? Co do silniczka krokowego to z tego co zauważyłem znajduje się on dokładnie pod przeputnicą i jest przykręcony na 2 śruby. Czy odkręcając te śruby nic nie uszkodze? Czy po odkręceniu przepustnicy i silniczka nie musze zmienić uszczelek? Czym najlepiej wyczyścić jedno i drugie? Czy będe muiał jechać na komputer po tych zabiegach?
Falowanie obrotów silnik od p11gt
jakie mogą być tego przyczyny, korkowe ? falowanie od 1 tyś do 2.5/3
[P11/WP11] P11 SR20De 1998 obroty
Witam
Jestem nowy, i zakupiłem Primerke P11 SR20De z 1998 i tak mnie zastanawia pewna rzecz, czy na "luzie" obroty po odpaleniu powinny być powyżej 1000 (tak poinformował mnie sprzedający że ten model silnika tak ma) kiedy się zatrzymałem na światłach obroty spadały do 800, ale rano po odpaleniu obroty trzymały się na powyżej 1000, czy to normalne czy powinienem się tym zająć jeżeli tak, to jak?
Dodam też że primerka ma zmieniony wałek rozrządu od wersji GT i kolektor od sunny GTI
Jestem nowy, i zakupiłem Primerke P11 SR20De z 1998 i tak mnie zastanawia pewna rzecz, czy na "luzie" obroty po odpaleniu powinny być powyżej 1000 (tak poinformował mnie sprzedający że ten model silnika tak ma) kiedy się zatrzymałem na światłach obroty spadały do 800, ale rano po odpaleniu obroty trzymały się na powyżej 1000, czy to normalne czy powinienem się tym zająć jeżeli tak, to jak?
Dodam też że primerka ma zmieniony wałek rozrządu od wersji GT i kolektor od sunny GTI
powyżej tysiąca obrotów masz jak po odpaleniu jest silnik zimny...jest to automatyczne ssanie i wraz ze wzrostem temperatury obroty spadają - normalka gdy silnik się nagrzeje...po odpaleniu tysiąc będzie chwilowy...ale zaraz spadnie do opisanych przez Ciebie obrotów.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
sr2.0de obroty
Obroty skaczą miedzy 2.2 a 2.5tys jak silnik się nagrzeje,przy gwałtownym hamowaniu spadają do 700/800. zaczęło go strasznie przelewać, przepływka wyczyszczona, korkowy tez. co może być tego przyczyna ? pompa/ świece/kable?
[P11/WP11] Brak niskich obrotów Primera P11
Witam,
Auto
Primera P11 2.0 TD 98 rok.
Problem dotyczy braku niskich obrotów.
Po odpaleniu silnika rzuca nim, tak jak by na 3 garach chodził, i kopci z rury, oraz gaśnie.
Świeci się także kontrolka check.
Jeśli dodam gazu i wejdzie w obroty już tak źle nie jest pracuje w miarę równo i nie kopci.
Pojechałem do serwisu i pan czesio najpierw miał problemu z połączeniem komputera do auta i po godzinie prób stwierdził, że jest uszkodzony wtryskiwacz sterujący.
Wydruku mi nie dał bo podobno drukarka się uszkodziła, więc polegam na jego słowu.
Odnalazłem model tego wtrysku i jest to 0432217309.
Kosztuje to bardzo dużo, ale z braku tańszych części jestem gotowy kupić drogo, ale nie jestem do końca przekonany czy to aby wtryskiwacz sterujący jest uszkodzony.
Pokusiłem się o jazdę tym autem i efekt był taki, że generalnie jechał, ale przy hamowaniu, lub dojeżdżaniu do świateł gasł, lecz nie zawsze, czasem pracował normalnie.
Usterka zdarzyła się nagle - wieczorem zostawiłem auto na parkingu i wszystko grało, rano jak wsiadłem zobaczyłem kontrolkę Check, ale odpalił normalnie i pojechałem, po godzinie jazdy zaczęły się cyrki.
Czy więc faktycznie może to być wina tego wtrysku sterującego ?
Auto
Primera P11 2.0 TD 98 rok.
Problem dotyczy braku niskich obrotów.
Po odpaleniu silnika rzuca nim, tak jak by na 3 garach chodził, i kopci z rury, oraz gaśnie.
Świeci się także kontrolka check.
Jeśli dodam gazu i wejdzie w obroty już tak źle nie jest pracuje w miarę równo i nie kopci.
Pojechałem do serwisu i pan czesio najpierw miał problemu z połączeniem komputera do auta i po godzinie prób stwierdził, że jest uszkodzony wtryskiwacz sterujący.
Wydruku mi nie dał bo podobno drukarka się uszkodziła, więc polegam na jego słowu.
Odnalazłem model tego wtrysku i jest to 0432217309.
Kosztuje to bardzo dużo, ale z braku tańszych części jestem gotowy kupić drogo, ale nie jestem do końca przekonany czy to aby wtryskiwacz sterujący jest uszkodzony.
Pokusiłem się o jazdę tym autem i efekt był taki, że generalnie jechał, ale przy hamowaniu, lub dojeżdżaniu do świateł gasł, lecz nie zawsze, czasem pracował normalnie.
Usterka zdarzyła się nagle - wieczorem zostawiłem auto na parkingu i wszystko grało, rano jak wsiadłem zobaczyłem kontrolkę Check, ale odpalił normalnie i pojechałem, po godzinie jazdy zaczęły się cyrki.
Czy więc faktycznie może to być wina tego wtrysku sterującego ?
Wygląda na to że tak może być.
Zrób sam test i sprawdź na kodach błyskowych
instrukcje masz tu viewtopic.php?t=158
Zrób sam test i sprawdź na kodach błyskowych
instrukcje masz tu viewtopic.php?t=158
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester