może to świece mam na nich przejechane około 25 tyś (brisk bezelektrodowy)
zauważyłem również że silnik dośc nierównomiernie pracuje gdy jest zimny (na luzie)
silnik GA16DE
jakie świece polecacie - zastanawiałem się ostatnio nad jakimiś 4 elektrodowymi bosch-a
___________________________________________________________________________
Te świece Brisk bezelektrodowe to jedno badziewie,sam to przerabialem, samochód gorzej ciagnął niz na NGK z 80 tys przebiegiem pozatym mial taaaaaaaaaką dziure. Z tego co słyszałem Bosch tez sie słabo sprawuje w Nissanach, moze w innych jest ok. Moim zdaniem najlepsze są standardowe NGK, nigdy mnie jeszcze nie zawiodły. Ja mam P10 GT, ale sądze,ze w 1,6 będzie podobnie.
oznaczenie świec NGK do Nissana Primery 1.6 to BKR6E
___________________________________________________________________________
Dzięki za info lecz po sprawdzeniu w katalogu NGK nasuwa się kolejne pytanie
jak odróżni silnik GA16 DS
od GA16 DE
___________________________________________________________________________
DS - gaźnik
DE - wtrysk
___________________________________________________________________________
Możesz jeszcze zastosować świece Champion RC9YCC
___________________________________________________________________________
A czy ktoś używa takich wynalazków jak ISKRA SFE65PRS dedykowane do gazu lub SFE65QRS - 4 elektrodowe? Przejechałem jakieś 25 tys km na NGK BKR6E i jedna ma jakieś dziwne przejście na ceramice brązowe poza tym stale zakopcone. Nie wiem ile w ogóle te iskry kosztują może niewiele mniej od NGK, ale jeśli np o połowe taniej to może warto. Zawsze jakoś się we mnie odzywa patriotyczna nuta i gdyby towar był sprawdzony to wolałbym kupić krajowe świeczki.
___________________________________________________________________________
Decyzja zapadła - NGK BKR6E po 12 zł/ szt
___________________________________________________________________________
Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.
Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.
Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.
Można je włożyć ?
___________________________________________________________________________
najważniejsze z tych symboli to ta 6 oznaczająca ciepłote świecy. Reszta to rozmiar długość gwintu itd. Na stronie: NGK jest rozszyfrowany kod świec.
___________________________________________________________________________
w instrukcji obsługi do mojego p11 którą dostałem z autem, napisane jest tak [NGK] i (Champion)
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)
PRZEPISAŁEM TAK JAK W ORYGINALE odstępy elektrod od 1,0 do 1,1 dla wszystkich. Dziwne bo nie zgadza się to z tymi świecami z katalogu NGK (moje BKR6E mają 0,9)
Przeczytałem w instrukcji że zaleca się zastosowanie cieplejszych świec w przypadku eksploatowania auta głównie na krótkich dystansach. Ma to z pewnością polepszyć proces samooczyszczania świecy.
___________________________________________________________________________
Polecam swiece firmy DENSO. NA GAZIE BEZ PROBLEMU 30 TYS I WIECEJ ,A SILNIK PRACUJE IDEALNIE.bEZ PRóWNANIA Z NGK
___________________________________________________________________________
od tygodnia jestem właścicielem primerki 1.6 95' i chce wymienić w niej świece w tej chwili mam NGK 3 - elektrodowe i chce je wymienić na 4 - elektrodowe najlepiej NGK,
pytanie czy świece NGK BKR6EIX są 4 - elektrodowe
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
![:/](./images/smilies/kwasny.gif)
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
ps. chodzi mi o świece BKR6EIX a nie BRK6EIX-11 bo te podobno są 1 - elektrodowe
___________________________________________________________________________
ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.
___________________________________________________________________________
Ja jeżdże na benzynie i świece NGK sprawują sie super.Dodam że jest to silnik 1.6 99kw.Sprzedawcy twierdżą że te świece wytrzymują spokojnie 60 tyś.km.
___________________________________________________________________________
Wymieniałem w sobote swiece.
Jezdzilem na Polskich Iskrach (nie zadnych gazowych - normalnych do primery wg katalogu)
Zrobilem na nich 50tys. Wymienilem kosmetycznie razem z olejem filtrami itd.
Świeczuszki czyściutkie w super stanie, pewnie by jeszcze długo chodziły.
Nigdy z nimi nie było żadnego najmniejszego problemu.
Teraz zamieniłem na NGK BKR6E. Miałem nadzieje ze moze przez swiece mam problemy z obrotami na zimnym silniku na gazie, ale nie. NGK zachowują się identycznie.
Takze polskim swieczkom daję bardzo dobrą ocenę.
___________________________________________________________________________
Ostatnio swiece denso zbieraja lepsze opinie od ngk
Katalog denso przewiduje jedna swiece dla GA16DE. Inna jest do GA16DS i QG16DE. Ponizej link do katalogu denso.
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
___________________________________________________________________________
Korzystając z okazji że miałem dostęp do świec za friko postanowiłem zrobic na swoim GA16DE mały test. Testy robiłem od poniedziałku.
Sprawdziłem kilka świec.
NGK, Iskra - te odrzuciłem bo już sprawdziłem. Obie są bardzo dobre.
Na warsztat wrzuciliśmy
Denso
Brisk
Beru
Champion
Tutela
Bosch
Wszystkie testowałem na krótkich odcinkach niestety, i wszystkie były nowiutkie więc nie będę w stanie ocenic przebiegu jaki można na nich zrobic.
na każdym zestawie zrobiłem ok. 60km. Dlatego tescik malutki.
Wyniki:
Denso, Beru, Champion - zachowanie takie samo jak NGK czy Iskra. Wszystko ok.
Bosch - tu moje zdziwienie byłem przekonany, że będzie to też dobra swieca (moze trafiłem na kiepski egzemplarz) - Zapłony nie wypadały, na benzynce ok, na gazie jednak jakby troche szarpał, wolno się wkręcał.
Brisk - tutaj jeszcze inaczej. Nic nie szarpało , ale czuc było coś jakby turbo dziure. Zdławienie przy ruszaniu. Jakby zalewało go i dopiero ruszał. Efekt wyczuwalny zarowno na benzynie jak i lpg.
Tutela - ojej
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Test krótki, może też trafiłem na jakies dziwne przypadki, ale może sie komuś przyda.
Byłem przekonany że jednak na nowiutkich świecach zachowanie będzie poprawne na wszystkich, a tu klops
___________________________________________________________________________
Na Boschu sie przejechałem(a raczej się nie przejechałem) wiec nie chwale.
Champion,Ngk,Iskra - ok nie było nic złego.
Obecnie jest od ok 30-45 kkm Ngk lata ok.Nie ma problemu na Pb i LPG.
___________________________________________________________________________
Mam NGK made in Japan, ale zauważyłem że są też produkowane Francuskie, niech każdy kto kupuje sprawdzi napis na świecy i po problemie.
źródło: NKP