[P11/WP11] Jak wyregulować obroty po czyszczeniu przepustnic
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Jak wyregulować obroty po czyszczeniu przepustnic
Witam! Nie mogąc pisać w tym miejscu: viewtopic.php?t=204
Proszę o pomoc i foto, bo mam podobną sytuacje po wyczyszczeniu przepustnicy, na ssaniu po odpaleniu obroty skaczą na 2000, po chwili schodzą na 1500. Jak to ogarnąć.
Proszę moderatora o przeniesienie tematu we właściwe miejsce.
Proszę o pomoc i foto, bo mam podobną sytuacje po wyczyszczeniu przepustnicy, na ssaniu po odpaleniu obroty skaczą na 2000, po chwili schodzą na 1500. Jak to ogarnąć.
Proszę moderatora o przeniesienie tematu we właściwe miejsce.
Link, który podałeś opisuje procedurę obniżenia obrotów na ssaniu w silniku 1.6 - nie trzeba się podpinać pod Consulta.
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl
Ten link właśnie tyczy się P11 z silnikiem 1.6 o wielopunktowym wtrysku.
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl
Ja z tego co słyszałem sam nie robiłem to w P11 ,wymaga Consulta ale podam ci jak ja robiłem w mercedes C180 adaptację przepustnicy .(może zadziała)
Zdjęcie klemy na kilka minut,założeniu jej z powrotem,odpaleniu silnika NIE DOTYKAJĄC pedału przyśpieszenia i pozostawieniu tak w spokoju samochodu NIE DOTYKAJĄC pedału przyśpieszenia, dopóki temperatura silnika nie osiągnie punktu granicznego,przy którym włączy sie wentylator.Później włączasz na jakiś czas klimatyzację (około minuty),wyłączasz ją i wyłączasz zapłon.Gotowe.
Zdjęcie klemy na kilka minut,założeniu jej z powrotem,odpaleniu silnika NIE DOTYKAJĄC pedału przyśpieszenia i pozostawieniu tak w spokoju samochodu NIE DOTYKAJĄC pedału przyśpieszenia, dopóki temperatura silnika nie osiągnie punktu granicznego,przy którym włączy sie wentylator.Później włączasz na jakiś czas klimatyzację (około minuty),wyłączasz ją i wyłączasz zapłon.Gotowe.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
czyszczenie
musisz zresetować ecu (jak to zrobić było o tym w dział zrób to sam na nkp ) uruchomić silnik
i czekać aż załączy sie wentylator chłodnicy jeśli obroty bedą za duże lub za małe trzeba bedzie wykręciś lub wkręcić śrubkę regulacji obrotów biegu jałowego
pozdro:)
[ Dodano: 2009-12-30, 10:05 ]
oskazip, zapomniałm dodać trzeba wł i wył zapłon 7 razy w ciągu 10 sec i juz
i czekać aż załączy sie wentylator chłodnicy jeśli obroty bedą za duże lub za małe trzeba bedzie wykręciś lub wkręcić śrubkę regulacji obrotów biegu jałowego
pozdro:)
[ Dodano: 2009-12-30, 10:05 ]
oskazip, zapomniałm dodać trzeba wł i wył zapłon 7 razy w ciągu 10 sec i juz
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60
Re: czyszczenie
z tym zapłonem (pewnie do momentu włączenia się kontrolek włączyć i wyłączyć?) to na koniec trzeba zrobić pewnie po załączeniu się wiatraka chłodnicy. A czujnika położenia przepustnicy nie trzeba odłączać? Mnie chodzi konkretnie o regulacje położenia przepustnicy, tam jest śrubka na przepustnicy. Nie chodzi mi o regulacje na silniczku krokowym, to akurat oczywiste.oskazip pisze:musisz zresetować ecu (jak to zrobić było o tym w dział zrób to sam na nkp ) uruchomić silnik
i czekać aż załączy sie wentylator chłodnicy jeśli obroty bedą za duże lub za małe trzeba bedzie wykręciś lub wkręcić śrubkę regulacji obrotów biegu jałowego
pozdro:)
[ Dodano: 2009-12-30, 10:05 ]
oskazip, zapomniałem dodać trzeba wł i wył zapłon 7 razy w ciągu 10 sec i juz
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
eszi też to miałem u siebie. Też mam P11 z SR20De.
Z tego co pamiętam z ASO (bo tam pojechałem żeby to zrobić) to nic kompem nie zrobisz.
Regulacja jest na śrubce przy przepustnicy i silniczku krokowym. Wszystko reguluje się tymi dwoma śrubkami.
Z tego co pamiętam z ASO (bo tam pojechałem żeby to zrobić) to nic kompem nie zrobisz.
Regulacja jest na śrubce przy przepustnicy i silniczku krokowym. Wszystko reguluje się tymi dwoma śrubkami.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
![:cool:](./images/smilies/cool.gif)
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Tak myślełem, dzięki za przypomnienie. Ja mam także SR20De tylko z wałkiem ssącym z DEH. Jeszcze jedna uwaga na wariujące wolne obroty może mieć wpływ także filtr stożkowy i przestawiony zapłon(gdy jest za dużo na +).Pozdrawiam.johny_fellow pisze:eszi też to miałem u siebie. Też mam P11 z SR20De.
Z tego co pamiętam z ASO (bo tam pojechałem żeby to zrobić) to nic kompem nie zrobisz.
Regulacja jest na śrubce przy przepustnicy i silniczku krokowym. Wszystko reguluje się tymi dwoma śrubkami.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
No i właśnie mi o czymś przypomniałeś - jak jest zbytnio na minusie to obroty mogą być zbyt niskie.eszi pisze:przestawiony zapłon(gdy jest za dużo na +)
U mnie tak było po wymianie rozrządu. Majster składający maszynę ustawił aparat tak jak był ustawiony przed wymianą. Okazało się, że obroty były makabrycznie niskie (w granicach 500obr./min.). Podjechałem do elektryka na regulację zapłonu i ustawił zapłon do ustawień fabrycznych, co wiązało się z przesunięciem aparatu prawie do końca fasolki.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
![:cool:](./images/smilies/cool.gif)
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl