Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Jak wyregulować obroty po czyszczeniu przepustnic

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

[P11/WP11] Jak wyregulować obroty po czyszczeniu przepustnic

Post autor: eszi » 2009-12-27, 17:47

Witam! Nie mogąc pisać w tym miejscu: viewtopic.php?t=204
Proszę o pomoc i foto, bo mam podobną sytuacje po wyczyszczeniu przepustnicy, na ssaniu po odpaleniu obroty skaczą na 2000, po chwili schodzą na 1500. Jak to ogarnąć.
Proszę moderatora o przeniesienie tematu we właściwe miejsce.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-27, 18:32

To musisz podłączyć się pod Consulta inaczej nie zrobisz kalibracji przepustnicy.(nauka wolnych obrotów)
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2009-12-27, 20:03

nice-wawa pisze:To musisz podłączyć się pod Consulta inaczej nie zrobisz kalibracji przepustnicy.(nauka wolnych obrotów)
Ja mam P11, w niej też trzeba? Masz dostęp?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-27, 23:21

Ja nie mam dostępu do consulta ,ale z tego co się orientuję to trzeba w P11.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2009-12-28, 08:35

Link, który podałeś opisuje procedurę obniżenia obrotów na ssaniu w silniku 1.6 - nie trzeba się podpinać pod Consulta.
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2009-12-28, 18:47

jarkk pisze:Link, który podałeś opisuje procedurę obniżenia obrotów na ssaniu w silniku 1.6 - nie trzeba się podpinać pod Consulta.
Tak myślałem, ale czy mi ktoś przybliży jak to zrobić w P11.

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2009-12-29, 09:05

Ten link właśnie tyczy się P11 z silnikiem 1.6 o wielopunktowym wtrysku.
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2009-12-29, 21:36

ok, ale ja mam 2.0 l

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-29, 22:46

Ja z tego co słyszałem sam nie robiłem to w P11 ,wymaga Consulta ale podam ci jak ja robiłem w mercedes C180 adaptację przepustnicy .(może zadziała)

Zdjęcie klemy na kilka minut,założeniu jej z powrotem,odpaleniu silnika NIE DOTYKAJĄC pedału przyśpieszenia i pozostawieniu tak w spokoju samochodu NIE DOTYKAJĄC pedału przyśpieszenia, dopóki temperatura silnika nie osiągnie punktu granicznego,przy którym włączy sie wentylator.Później włączasz na jakiś czas klimatyzację (około minuty),wyłączasz ją i wyłączasz zapłon.Gotowe.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

czyszczenie

Post autor: oskazip » 2009-12-30, 10:02

musisz zresetować ecu (jak to zrobić było o tym w dział zrób to sam na nkp ) uruchomić silnik
i czekać aż załączy sie wentylator chłodnicy jeśli obroty bedą za duże lub za małe trzeba bedzie wykręciś lub wkręcić śrubkę regulacji obrotów biegu jałowego
pozdro:)

[ Dodano: 2009-12-30, 10:05 ]
oskazip, zapomniałm dodać trzeba wł i wył zapłon 7 razy w ciągu 10 sec i juz
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Re: czyszczenie

Post autor: eszi » 2009-12-30, 19:09

oskazip pisze:musisz zresetować ecu (jak to zrobić było o tym w dział zrób to sam na nkp ) uruchomić silnik
i czekać aż załączy sie wentylator chłodnicy jeśli obroty bedą za duże lub za małe trzeba bedzie wykręciś lub wkręcić śrubkę regulacji obrotów biegu jałowego
pozdro:)

[ Dodano: 2009-12-30, 10:05 ]
oskazip, zapomniałem dodać trzeba wł i wył zapłon 7 razy w ciągu 10 sec i juz
z tym zapłonem (pewnie do momentu włączenia się kontrolek włączyć i wyłączyć?) to na koniec trzeba zrobić pewnie po załączeniu się wiatraka chłodnicy. A czujnika położenia przepustnicy nie trzeba odłączać? Mnie chodzi konkretnie o regulacje położenia przepustnicy, tam jest śrubka na przepustnicy. Nie chodzi mi o regulacje na silniczku krokowym, to akurat oczywiste.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-05, 09:39

eszi też to miałem u siebie. Też mam P11 z SR20De.

Z tego co pamiętam z ASO (bo tam pojechałem żeby to zrobić) to nic kompem nie zrobisz.
Regulacja jest na śrubce przy przepustnicy i silniczku krokowym. Wszystko reguluje się tymi dwoma śrubkami.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2010-01-06, 21:25

johny_fellow pisze:eszi też to miałem u siebie. Też mam P11 z SR20De.

Z tego co pamiętam z ASO (bo tam pojechałem żeby to zrobić) to nic kompem nie zrobisz.
Regulacja jest na śrubce przy przepustnicy i silniczku krokowym. Wszystko reguluje się tymi dwoma śrubkami.
Tak myślełem, dzięki za przypomnienie. Ja mam także SR20De tylko z wałkiem ssącym z DEH. Jeszcze jedna uwaga na wariujące wolne obroty może mieć wpływ także filtr stożkowy i przestawiony zapłon(gdy jest za dużo na +).Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-06, 21:43

eszi pisze:przestawiony zapłon(gdy jest za dużo na +)
No i właśnie mi o czymś przypomniałeś - jak jest zbytnio na minusie to obroty mogą być zbyt niskie.
U mnie tak było po wymianie rozrządu. Majster składający maszynę ustawił aparat tak jak był ustawiony przed wymianą. Okazało się, że obroty były makabrycznie niskie (w granicach 500obr./min.). Podjechałem do elektryka na regulację zapłonu i ustawił zapłon do ustawień fabrycznych, co wiązało się z przesunięciem aparatu prawie do końca fasolki.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”