Niepokoi mnie to, że spadają trochę za wolno, przedtem (przed czyszczeniem) niemal natychmiast. A największa różnica jest na zimnym silniku, czasem dochodzą do 2 k obr/min i utrzymują się przez chwile po czym spadają do około 1500. Przedtem zimny miał przez chwile około 1200-1300 i po chwili spadał do normalnych.
Jak to wyregulować w silniku GA16DE ?
___________________________________________________________________________
U mnie po czyszczeniu przepustnicy było to samo
Nic na benzynie nie regulowałem i teraz po paru dniach zaczyna wszystko wracać do normy

Na gazie lekko zmniejszyłem obroty i tyle
___________________________________________________________________________
w moim przypadku czasami jak silnik jest mocno rozgrzany ciężko wcisnąć gaz, akurat wtedy były dwie primery w których były czyszczone przepustnice z nagaru i po tej operacji zalecana była regulacja obrotów biegu jałowego.
___________________________________________________________________________
u mnie było to samo dlatego wziąłem się za czyszczenie i nie żadnym preparatem tylko odkręciłem rozebrałem , pędzelkiem "gorące druciki"

___________________________________________________________________________
przepsutnica sie blokuje w obudowie - za malo wystaje jej ogrniczik, masz go na obudowei przepustnicy z przodu - to taka srobka bez łba zakontrowana nakrętką na klucz plaski 8.
Poluznij tą nakrętkę a następnie wkręcaj te srobkę do takiego momentu az przesutnica nie bedzie się przycierała, zapewne podniesie to obroty jałowe i trzeba będzie je skorygować srobą regulacyjną znajdującą się po lewej stronei kolektora ssacego (taka plastikowa na krzyrzaka)
___________________________________________________________________________
Blokowała się po dobrym nagrzaniu się silnika (jazda w korkach około 1 godz), ale była zasyfiona od nagaru , pewnie przez LPG. Wyczyściłem i nie blokuje się, ale efekty w postaci wysokich obrotów są mocno wkurzające.
Odnośnie regulacji obrotów, to już minimalnie zmniejszyłem własnie wkręcając tą śrubę (plastikową na krzyżaka). Z tym, że doczytałem w Haynesie, że regulować obroty należy na odłączonym, czujniku położenia przepustnicy. Więc spróbuje dziś jeszcze raz i zdam relacje z wyników.
___________________________________________________________________________
trzeba wyregulować punkt zamknięcia przepustnicy czyli moment gdy prawie całkiem zamknięta przepustnica powoduje otwarcie bypassu z dodatkowym powietrzem.
___________________________________________________________________________
Skup wzrok na przepustnicy po tej stronie gdzie jest spręzyna i talerzyk trzymający linke gazu.
Jest tam śruba zakontrowana nakrętko na klucz 8, rozkontrowujesz to i kręcisz srobą tak żeby przepustnica gazu się domkneła.
___________________________________________________________________________
Najpierw to, a następnie (jeżeli będzie potrzeba) doregulować wkrętem od prędkości obrotowej - po drugiej stronie przepustnicy

Ta zaznaczona jako "C" bo tylko po zwolnieniu tej śruby cokolwiek się przestawia. Wkręcając śrubę zauważyłem, że ta elipsowata blaszka obniża się , co powoduje przesunięcie ogranicznika (tego nad linką) i lepsze domknięcie przepustnicy, wtedy też wolne obroty na zimnym silniku są niższe, około 1200-1300.
Jakie powinny byc wolne obroty na ssaniu

___________________________________________________________________________
W instrukcji jest 1200+-50 na ssaniu
źródło: NKP