Strona 1 z 8
[P11/WP11] Które aluski wybrać?
: 2013-02-07, 00:58
autor: byczynho
Witam.
Dziś nabyłem primerkę. Autko jest super, zauważyłem tylko jedną wadę, nie działa pokrętło od ustawienia strefy nawiewu. Kręci się ciężko, trochę w lewo i trochę w prawo, wieje głównie na nogi. Co może być nie tak i jak to naprawić? Próbowałem kręcić na siłę do momentu usłyszenia trzasku i dałem spokój.
: 2013-02-07, 01:33
autor: Zielkq
Cześć, "trzask" nigdy nie oznacza czegoś dobrego
Czy przypadkiem w P11 sterowanie z panelu nie odbywa się przy pomocy linki? (w sumie nigdy panel nawiewów nie był celem mojego zainteresowania po rozebraniu konsoli...) Jeżeli tak, to rozbierz konsolę środkową, dostań się do panelu od tyłu i zobacz ja sytuacja wygląda - linka mogła spaść/zablokować się o coś/etc. Przekręcając na siłę mogłeś tylko pogorszyć sprawę (plastik...).
Pozdrawiam
[+]Tak to wygląda:
(zdjęcie z aukcji allegro nr 2943445089
: 2013-02-07, 01:50
autor: byczynho
Właśnie takie coś posiadam. Jak się dobrać do tej konsoli? Nie pourywam niczego? Da się to zrobić jakoś zwinnie?
: 2013-02-07, 01:54
autor: vixo
Dobierasz się jak do panny

z czuciem delikanie, czasami stanowczo, żeby wpady nie było
Jak będziesz unikać nadmiernej siły i "trzask" to będzie dobrze

: 2013-02-07, 02:01
autor: byczynho
To taka wersja 4fun, a poważnie? Auto mam jeden dzień, nie dobierałem się nigdy do plastików w nissanie. Doda, że mamy już dwa i pół roku almerkę n15 ale nie było potrzeby zaglądania do bebeszków.
: 2013-02-07, 02:04
autor: Zielkq
Jezeli chce Ci sie czekac tydzien, to moge zrobic dokladna instrukcje rozebrania panelu srodkowego

Ale zeby bylo szybciej (cos chyba nawet na ten temat juz pisalem w temacie o podswietlanych lusterkach w 'zrob to sam') - od dolu masz dwa wkrety, potem lapiesz rekami od dolu i z umiarem odginasz przemieszczajac sie ku gorze, potem srubokret w otwory wentylacyjne (zaswiec sobie latarka to zobaczysz o co biega) i odginasz dwa zaczepy - calosc ladnie wychodzi

(oczywiscie przed tym wszystkim wyjmij radio)
Pozdrawiam
: 2013-02-07, 02:06
autor: vixo
W nissanie większość rzeczy jest nie do zepsucia [w szkole takie rzeczy nazywano "debiloodporne"] co do wnętrza to rozbierałem już dużo nissanow I nigdy nic się nie urwalo

więc spokojnie odkręcasz wszystkie widoczne śrubki delikatnie pociągasz i będzie dobrze

: 2013-02-07, 02:09
autor: Zielkq
vixo, nie do konca chyba tak jest, zwlaszcza z tymi zaczepami w kratkach wentylacyjnych - jezeli nie wiesz, ze one tam sa, to ich nie widac

Ba, nawet podrecznik od Haynesa o nich nie wspomina i jest tylko "ciagnac", co jest bzdura...
Pozdrawiam
: 2013-02-07, 02:14
autor: vixo
Może zależy jak kto ciągnie
Co do P11 to się nie wypowiem ale P10, N15, W10, odkręcasz i ciągniesz

: 2013-02-07, 12:09
autor: byczynho
No dobra, a powiedzcie mi, co z tymi linkami? bo tam pewnie linka nawaliła. Da się to jakoś zrobić? wymienić tą linkę czy coś?
Druga sprawa, powiedzcie mi jak poznać czy mój model to P11 czy P11.144?
A no i mam jeszcze jedno pytanie. Czy ten samochodzik pokazuje aktualne spalanie?
: 2013-02-07, 13:02
autor: vincetti
viewtopic.php?t=5871&start=0 tu masz p11.144, która w standardzie ma panel klimatronic więc raczej masz zwykłą p11

: 2013-02-07, 15:29
autor: Zielkq
W zależności od wersji wyposażenia, możesz mieć licznik spalania

Popatrz na prawy wyświetlacz na licznikach - jeżeli masz tam symbole po których idzie się z łatwością domyślić, że jest spalanie i masa innych funkcji to nasz licznik spalania (zmieniasz wyświetlanie przyciskiem na końcu manetki od wycieraczek.
Co do linki, to rozbierz całość i zobacz jak to wygląda... Np. Zaczep mógł się połamać, a nie sama linka. Bez zajrzemia to wróżenie z fusów.
Pozdrawiam
: 2013-02-07, 17:37
autor: byczynho
Rozumie. Nabiorę chęci to się tym zajmę

Mam pytanie z odnośnie Nissana Almerki. Kiedy włączam zapłon pali się kontrolka "check", kiedy samochód odpali kontrolka gaśnie, tak ma być? W Primerze jest chyba tak samo, nie przyjrzałem się jeszcze dokładnie.
Co do miernika spalania to chyba nie posiada. Znalazłem zegarek, termometr i coś jakby zegarek ale nie 0-24 a 0-30. Co to?
I jeszcze jedno pytanko. Czy ten climatronic z p11.144 można przełożyć do zwykłego p11?
: 2013-02-07, 17:41
autor: vixo
Check jest normalny

: 2013-02-07, 18:10
autor: vincetti
byczynho pisze:Czy ten climatronic z p11.144 można przełożyć do zwykłego p11?
Nie można. Chyba że z deską rozdzielczą i instalacją

: 2013-02-07, 18:20
autor: byczynho
A jak z tym miernikiem spalania?
Mam jeszcze pytanie dotyczące wycieraczek. Są bodajże 4 tryby, jeden w górę i 3 w dół. Co robi ten w górę oznaczony jako 1? Dziś przypadkiem puknąłem włącznik w górę i wycieraczka zatrzymała się na środku. Potem jakbym ich nie włączył ciągle zatrzymywały się na środku. "Manualnie" tym pierwszym trybem ustawiłem je jak być powinny i już się nie dotykałem. Coś jest nie tak? Zauważyłem jeszcze, że wycieraczka kierowcy puka o uszczelkę szyby. Czy sprężyna w ramieniu mogła się wyrobić?
: 2013-02-07, 18:53
autor: vincetti
Co do pukania wycieraczek:
viewtopic.php?t=6973&highlight=sworze%F1
co do zatrzymywania się:
viewtopic.php?t=11662
To są akurat wady eksploatacyjne naszych primerek

: 2013-02-07, 19:02
autor: Zielkq
Dużo pytań

Jaki masz silnik w samochodzie? Jeżeli jest to sr20 to jak skombinujesz licznik ze spalaniem i go zamontujesz zamiast bieżącego - powinno działać (u mnie i u zuha dziala). W innym przypadku byłbys pierwszy.
Co do wycieraczek to pewnie znowu trochę roboty - chwyc za ramiona przy samym podszybiu i spróbuj poruszać na boki - jak lata to do wymiany są sworznie. Jeżeli się zatrzymują w środku, to albo z racji powyzszego, albo problem z silniczkiem wycieraczek (gdzieś był poradnik jak to rozebrać i naprawić)
Pozdrawiam
F.
+ eh... Pisanie z telefonu jednak trochę czasu zajmuje.... Swoją droga to dlaczego poradnik wrzucony wyżej nie jest w 'zrób to sam'? Jest na sali moderator?

: 2013-02-07, 23:14
autor: byczynho
Załamka. Jeszcze się nim nie zdążyłem nacieszyć a już mnie czeka dużo grzebania. Te zatrzymujące się wycieraczki to na pewno te styki?
Ramienia wycieraczki dokładnie nie obserwowałem ale z tego co zauważyłem to ramie kierowcy jest dużo bardziej odgięte od ramienia pasażera. Może inaczej, ramie kierowcy bardzo słabo dociska pióro.
[ Dodano: 2013-02-07, 23:21 ]
Pogooglowałe i faktycznie to wydaje się być to. Dużo z tym roboty?
[ Dodano: 2013-02-07, 23:24 ]
Zielkq pisze:Jaki masz silnik w samochodzie? Jeżeli jest to sr20 to jak skombinujesz licznik ze spalaniem i go zamontujesz zamiast bieżącego - powinno działać (u mnie i u zuha dziala).
Skąd wiedzieć który licznik to pokazuje a który nie?
: 2013-02-07, 23:37
autor: vincetti
byczynho, Jeśli ramie stoi krzywo i ma luz - to na bank to. Poczytaj w temacie jak to jest rozwiązywane u ludzi. Albo sworznie z p10 albo całośc do tokarza (ja wybrałem druga opcję).
Zatrzymujące się wycieraczki na 98% to ten przypadek.
: 2013-02-07, 23:42
autor: vixo
: 2013-02-08, 14:12
autor: Zielkq
byczynho pisze:
[ Dodano: 2013-02-07, 23:24 ]
Zielkq pisze:Jaki masz silnik w samochodzie? Jeżeli jest to sr20 to jak skombinujesz licznik ze spalaniem i go zamontujesz zamiast bieżącego - powinno działać (u mnie i u zuha dziala).
Skąd wiedzieć który licznik to pokazuje a który nie?
Proszę:
viewtopic.php?p=264925
Pozdrawiam
: 2013-02-08, 23:28
autor: byczynho
Liczniki zaraz przeczytam. Przyjrzałem się wycieraczce i faktycznie to o czym mówiliście nawaliło.
Mam jeszcze pytanie odnośnie ABS. Gdzieś pytałem jak rozpoznać czy jest ABS, ktoś coś wspomniał o kontrolce. U mnie ABS jest ale kontrolka się nie pali, dziś miałem okazję sprawdzić działanie, nie działa. Jaka przyczyna?
[ Dodano: 2013-02-08, 23:36 ]
Przejrzałem wszystkie liczniki na allegro, nie ma takiego, który mnie interesuje. Od benzyny też pasują? bo nie wiem czy szukać?
Jeszcze jedna sprawa. Nie podświetla mi się wyświetlacz z zegarkiem. Co jest nie tak? Jakaś żaróweczka?
: 2013-02-08, 23:38
autor: vixo
Czujnik jakiś uwalony pewnie
: 2013-02-08, 23:43
autor: byczynho
I wtedy nawet kontrolka się nie zapala? A co myślisz o bezpiecznikach?
: 2013-02-08, 23:52
autor: vixo
Możesz sprawdzić bo dużo ich nie ma w sumie

ALe to byłoby za łatwe

: 2013-02-09, 00:08
autor: vincetti
A czy aby wszystkie P11 miały ABS? w .144 był w standardzie ale w P11? jak nie wiesz jak sprawdzić i czy masz pompę ABS to zrób zdjęcie całej komory silnika - wtedy będziemy wiedzieli czy masz czy nie masz
Co do zegarka - dokładnie, żaróweczka.
: 2013-02-09, 00:17
autor: byczynho
Jest ABS. Ktoś wrzucił zdjęcie i pokazał gdzie szukać. Jest na 100%
: 2013-02-09, 00:57
autor: Zielkq
byczynho pisze:
[ Dodano: 2013-02-08, 23:36 ]
Przejrzałem wszystkie liczniki na allegro, nie ma takiego, który mnie interesuje. Od benzyny też pasują? bo nie wiem czy szukać?
Jeszcze jedna sprawa. Nie podświetla mi się wyświetlacz z zegarkiem. Co jest nie tak? Jakaś żaróweczka?
To masz diesla (cd20t)? Jezeli tak, to troche to zmienia sytuacje - musisz szukac licznika do diesla, ktory napisalbym, ze jest troche 'bialym krukiem' na czesciach... Ja go jeszcze nie widzialem na allegro, czy innych serwisach ogloszeniowych (ale pociesze Cie - on istnieje, bo w sprzedawanych autach czasami sie pojawia

Tylko tez nie ma gwarancji, czy bedzie dzialal po wsadzeniu - nikt sie nie chwalil, ze przez to przechodzil w przypadku cd20t... Ale tez nikt nie powiedzial, ze jak wsadzisz od benzyny to sie to nie uda (roznia sie z zewnatrz wyskalowaniem obrotomierza i diesel ma kontrolke od swiec zarowych (cos jeszcze?) - jakbys ogarnal odpowiednie piny, to kto wie?)
Co do podswietlenia, to tak jak Kolega juz wyzej napisal, zarowka do wymiany, a wiec do wyjecia caly licznik (aby sie do niego dostac rozkrecasz panel srodkowy, obudowe kierownicy, panel dookola licznika). Radze zaopatrzyc sie od razu w dwie zarowki - oryginalnie zarowki maja zalozone niebieskie kapturki, ktore nie zawsze uda sie sciagnac ze starych zarowek i przelozyc na nowe. Dostac nowe kapturki tez ciezka sztuka. Takze jezeli nie uda Ci sie sciagnac kapturkow bez ich zniszczenia, to polecam wymienic zarowki na obu wyswietlaczach, aby byly identyczne - bedzie jednolite podswietlenie.
Pozdrawiam
: 2013-02-09, 21:44
autor: byczynho
Panowie, jeszcze jedno pytanko. Zauważyłem, że autko po paru minutach pracy kiedy jest zimne gaśnie. Co jest nie tak?
[ Dodano: 2013-02-11, 18:13 ]
I jeszcze jedno pytanko, który bezpiecznik albo, które bezpieczniki odpowiadają za kierunkowskazy i ABS? Dziś połączyliśmy przyczepę do samochodu na włączonym silniku i światłach no i bach, kierunki zginęły.
I jeszcze jedno pytanie. Jak zdjąć plastyk który osłania przewód spryskiwaczy tylnej szyby? Przewód okazał się pęknięty gdzieś przy samym wylocie.