Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Ogólne bolączki mojej Primery - zbiór problemów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

nvmnd
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-09, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

[P10/WP10] Ogólne bolączki mojej Primery - zbiór problemów

Post autor: nvmnd » 2015-03-09, 22:54

Cześć.

Jestem nowy na forum, mam nadzieję, że otworzyłem temat w dobrym dziale... Poniżej zamieszczam swoje "bolączki" i "choroby" które żrą moją malutką primerke... Jakiś czas temu zakupiłem swój pierwszy samochód, mam nadzieję, że będę z niego zadowolony... :)

1. Korozja, korozja, korozja!!! - muszę wymienić progi i najlepiej połatać trochę podłogę podłatać...
2. Dławi się na gazie - jak jadę nawet po mieście na gazie, to samochód traci moc i w końcu gaśnie. Dziś z ciekawości zajrzałem do świec i okazało się że na jednej z fajek jest rdzawy osad - wygląda tak jakby zupełnie nie działo się z tym nic... Przypuszczam, że wymiana świec + parownika powinna pomóc...
3. Upalony kabel zasilający do radia - brak napięcia na kostce oryginalnej... Nie działa mi radio. Szukam gdzie jest przepalony kabel, ale oczywiście nie mogę tego znaleźć. Bezpiecznik wymieniłem, bo myślałem, że to może być jego wina - wsadziłem tak jak było 10A - mogę spróbować jeszcze inny włożyć (15A)
4. Linka od bagażnika - chyba się zerwała, bo klapka od paliwa się normalnie otwiera, ale bagażnika za chiny ludowe nie mogę otworzyć. Muszę otwierać bagażnik, dłubać śrubokrętem i dopiero wtedy mogę podnieść klapę.

To na tą chwilę wszystko, co mi przychodzi do głowy :(

Czy ktoś mi pomoże... ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-09, 23:04

1. Nic nowego w Primerach.
2. Jaki silnik? GA16DS, GA16DE, SR20Di, SR20De, SR20DE? Najprawdopodobniej do czyszczenia przepustnica oraz przepływomierz i wymiana filtra powietrza. Świece i przewody można wymienić profilaktycznie - najlepiej na NGK. Co więcej do wyczyszczenia kopułka i palec.
3. Gdzieś było/jest zwarcie - sam odbiornik może być ubity. Z tego co pamiętam to w w krzynce od bezpieczników powinieneś mieć bezpiecznik opisany jako AUDIO. Prąd będziesz miał na 2 przewodach - w kostce ISO są to przewody czerwony i żółty. Na jednym cały czas, a na drugim po przekręceniu zapłonu.
Pierwsza złota zasada elektroniki/elektryki - nigdy nie wkładamy bezpiecznika o większym amperażu.
4. Linka od sedana i hatchbacka nie jest kompatybilna. Prawdopodobnie zerwała się główka linki przy zamku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-03-10, 02:11

W sprawie części pisz do mnie
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nvmnd
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-09, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nvmnd » 2015-03-10, 14:19

janusz pisze:1. Nic nowego w Primerach.
2. Jaki silnik? GA16DS, GA16DE, SR20Di, SR20De, SR20DE? Najprawdopodobniej do czyszczenia przepustnica oraz przepływomierz i wymiana filtra powietrza. Świece i przewody można wymienić profilaktycznie - najlepiej na NGK. Co więcej do wyczyszczenia kopułka i palec.
3. Gdzieś było/jest zwarcie - sam odbiornik może być ubity. Z tego co pamiętam to w w krzynce od bezpieczników powinieneś mieć bezpiecznik opisany jako AUDIO. Prąd będziesz miał na 2 przewodach - w kostce ISO są to przewody czerwony i żółty. Na jednym cały czas, a na drugim po przekręceniu zapłonu.
Pierwsza złota zasada elektroniki/elektryki - nigdy nie wkładamy bezpiecznika o większym amperażu.
4. Linka od sedana i hatchbacka nie jest kompatybilna. Prawdopodobnie zerwała się główka linki przy zamku.

Wiem, wymieniam próg na nowy i pewnie będę musiał już w swoim zakresie powycierać trochę rdzy z innych miejsc :)

Z tego co wyguglałem to chyba GA16DS, ale poprzedni właściciel wymienił silnik, więc ciężko to stwierdzić... Będę musiał się wybrać na zwiad i ogarnąć to... Jakieś pomoce jak to sprawdzic? Czy silnik sam w sobie ma nabite jakieś oznaczenie, które umożliwi mi sprawdzenie tego?

Tak jak pisałem, wymieniłem bezpiecznik pomimo tego, że nie był spalony (identyczny jak ten, co był wsadzony wcześniej, nawet tej samej firmy chyba...) Muszę odnaleźć miernik i sprawdzić jak to wygląda, bo może jakiś znaffca wymienił w kostce kabelki do wcześniejszego radia...

Czy koszt naprawy główki linki jest duży? Rozumiem, że trzeba wymienić całą linkę ?

Vixo, jaka będzie cena wszystkiego łącznie:

świece, filtry (oleju, powietrza, paliwa), samego oleju i klucza do świec?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-03-10, 14:31

Bardziej chodziło mi o części do samochodu :) tzn mam Primery w częściach po garażach skitrane ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nvmnd
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-09, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nvmnd » 2015-03-10, 14:36

Aaaa.. :D OK, z tego co się do tej pory zorientowałem, to na pewno chłodnica by się przydała :/ Bo jest nieco podziurawiona i ucieka mi płyn chłodniczy... Poza tym mieszek do skrzyni biegów, bo mój jest podarty i nie wygląda najlepiej... :)

Cóż, na samochód wydałem 500 pln to teraz w niego zainwestować trzeba... :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-03-10, 15:10

Zrób prezentacje w odpowiednim dziale. Jakieś Alu też się u mnie znajdą jakbyś chciał ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-10, 15:17

Nvmnd, zrób zdjęcie spod maski i wrzuć. Po zdjęciu będzie wiadomo co to za silnik :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nvmnd
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-09, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nvmnd » 2015-03-10, 16:26

No cóż, poniżej zdjęcie silniczka, na którym niestety wylewa się olej :( dziś to dopiero zauważyłem...

Obrazek

Obrazek

a prezentacja już się robi :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-10, 16:39

Silnik to GA16DE
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nvmnd
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-09, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nvmnd » 2015-03-10, 16:57

No więc właśnie, więc zaraz zabieram się do poszukiwań parownika, uszczelki pod głowicę oraz innych, mniejszych rzeczy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”