Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Elektryk1409, wbrew pozorom 5W będzie lepiej chronił silnik niż 10W. Trzeba zobaczyć w service manuala jaki ma być. Myślę, że do ciebie w zupełności wystarczy porządne 10W40 (jeździsz podobnie jak ja).
BTW z tego co ostatnio wyczytałem to Mobil1 5W50 to jest HC+ a nie pełny PAO
No i w ramach dowcipu - u nas Full Syntetyk, a w Niemczech - technologia syntetyczna
Finetto - żaden z nich. Lepiej idź o normalnego sklepu motoryzacyjnego, dołóż 10-15zł i kup coś pewniejszego. Ale jeśli chcesz już koniecznie któryś z tych 2 to bierz ELFa
BTW z tego co ostatnio wyczytałem to Mobil1 5W50 to jest HC+ a nie pełny PAO
No i w ramach dowcipu - u nas Full Syntetyk, a w Niemczech - technologia syntetyczna
Finetto - żaden z nich. Lepiej idź o normalnego sklepu motoryzacyjnego, dołóż 10-15zł i kup coś pewniejszego. Ale jeśli chcesz już koniecznie któryś z tych 2 to bierz ELFa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
finetto, http://allegro.pl/gulf-tec-plus-10w40-4 ... 82153.html - brałem dokładnie od nich, duży sklep więc raczej nie mają podróbek, Gulf raczej będzie lepszy niż te oba z biedry...
Witam
nie długo kroi mi się wymiana oleju w mojej almerze n15 z GA14DE rocznik 98. Mam ją od kwietnia tego roku na liczniku jakieś 180 tys (czy realny przebieg to nie mam pojęcia). Aktualnie jeździ na Castrol 10w40, apetytu na olej zero, jego kolor czorny .
Rozważam:
1. Zakup motula 6100 10w40 bez zbędnych kombinacji czyli zlać stary wlać nowy
2. Płukanka LM plus ten sam motul
3. Zakup jakiegoś full syntetyka (nie mam pojęcia jeszcze jakiego) bez zbędnych kombinacji
4. Płukanka LM i full syntetyk
Płukankę i full syntetyk odradzał mi mechanik, żeby się silnik nie rozszczelnił a wy co byście w tym temacie doradzili?
nie długo kroi mi się wymiana oleju w mojej almerze n15 z GA14DE rocznik 98. Mam ją od kwietnia tego roku na liczniku jakieś 180 tys (czy realny przebieg to nie mam pojęcia). Aktualnie jeździ na Castrol 10w40, apetytu na olej zero, jego kolor czorny .
Rozważam:
1. Zakup motula 6100 10w40 bez zbędnych kombinacji czyli zlać stary wlać nowy
2. Płukanka LM plus ten sam motul
3. Zakup jakiegoś full syntetyka (nie mam pojęcia jeszcze jakiego) bez zbędnych kombinacji
4. Płukanka LM i full syntetyk
Płukankę i full syntetyk odradzał mi mechanik, żeby się silnik nie rozszczelnił a wy co byście w tym temacie doradzili?
Valvoline Max Life 10w40,olej o dobrej opinii...olej a olej,do Saaba pierwszym olejem po zakupie był Motul X-cess 8100 5W30,bardzo zalecany do silnika JTD,wymiany co 15 tyś km,na tym oleju zrobiłem niecałe 9 tyś i komputer kazał robić serwis olejowy,ok,następny Mobil1 ESP 5W30,zrobione na tym ponad 12 tyś km i jeszcze 30% żywotności oleju...na Valvoline jeszcze się tak nie przejechałem
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
amnesia, niestety w aucie masz w tej chwili zalany syf:P Bo chyba inaczej nie da się określić takiego Castrola, szczególnie jak jest z polskiej dystrybucji.
Na Twoim miejscu robiłbym płukankę, bo jak wielokrotnie było udowadniane na forum dobra płukanka wykonana zgodnie z instrukcjami nie szkodzi. I teraz olej już do zastanowienia, bo raz, że jedna płukanka po Castrolu może nie pomóc i następny olej też się szybko zanieczyści, więc można by zalać w miarę dobre tanie 10W. Z drugiej strony idzie zima, a w chłodzie nieporównywalnie lepszy będzie 5W.
Osobiście w rodzinie do niewysilonych silników zawsze polecam Valvoline Synpower 5W40 i się sprawdza, a cenowo też nie zabija (130zł/5l).
Tak z ciekawości, co jest zalecane do GA14 przez Nissana?
A silnik mają uszczelniać uszczelniacze i uszczelki a nie nagary po starym przepalonym oleju
Na Twoim miejscu robiłbym płukankę, bo jak wielokrotnie było udowadniane na forum dobra płukanka wykonana zgodnie z instrukcjami nie szkodzi. I teraz olej już do zastanowienia, bo raz, że jedna płukanka po Castrolu może nie pomóc i następny olej też się szybko zanieczyści, więc można by zalać w miarę dobre tanie 10W. Z drugiej strony idzie zima, a w chłodzie nieporównywalnie lepszy będzie 5W.
Osobiście w rodzinie do niewysilonych silników zawsze polecam Valvoline Synpower 5W40 i się sprawdza, a cenowo też nie zabija (130zł/5l).
Tak z ciekawości, co jest zalecane do GA14 przez Nissana?
A silnik mają uszczelniać uszczelniacze i uszczelki a nie nagary po starym przepalonym oleju
pozdr. Kamil
co do castrola to niestety poprzedni właściciel lał to cudo, cholera go wie czy oryginalny w ogóle zima czy nie nie robi mi to różnicy po auto i tak stoi w podziemnym garażu w którym jest dość ciepło głównie chodzi mi co będzie najlepsze dla silnika.
Z tego co wiem to nissan chyba zaleca 10w40
Kurde najchętniej wymienił bym ten olej sam ale brak dostępu do kanału czy podnośnika sprawia, że jestem skazany na warsztat i mam nadzieje, że nie będą bręczeli że płukankę chce
Z tego co wiem to nissan chyba zaleca 10w40
Kurde najchętniej wymienił bym ten olej sam ale brak dostępu do kanału czy podnośnika sprawia, że jestem skazany na warsztat i mam nadzieje, że nie będą bręczeli że płukankę chce
Zawsze mają jakieś uwagi, ja już się przyzwyczaiłem. Najlepiej od razu powiedzieć, że chcesz płukać i auto ma po zalaniu płukanki nie jeździć, więc te 20min postoi dłużej na stanowisku.
Sprawdziłem z ciekawości katalog Valvoline i w pierwszej kolejności do Twojego auta polecają 5W30, a 10W40 jest na liście dopiero jako druga propozycja.
Sprawdziłem z ciekawości katalog Valvoline i w pierwszej kolejności do Twojego auta polecają 5W30, a 10W40 jest na liście dopiero jako druga propozycja.
pozdr. Kamil
amnesia, najlepiej jednak samemu wymienić, bo wtedy dokładnie wiesz co i jak zostało zrobione - znaleźć gdzieś jakiś najazd w okolicy, bądź nawet samemu go sobie zrobić: viewtopic.php?p=345189#345189 Polecam takie rozwiązanie, kilka desek porządnie zbitych (nawet z europalety), dwa rozsądne polana i do podstawowych prac jak znalazł
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Tak patrzę na 5W40 Motula i zastanawiam się, który z nich będzie najlepszy?
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... [range]=25
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... [range]=25
czy
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... [range]=25
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... [range]=25
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... [range]=25
czy
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... [range]=25
Ja odnośnie Motula (x-cess 5W40) mam takie zdanie jak Rysiu83, podejrzanie szybko tracił właściwości (8-9 tys. km i silnik nie pracował już tak miękko). No i mi się dłużej silnik na nim rozgrzewał.
Ale jak koniecznie ma być motul, to x-cess > x-clean, bo clean jest przeznaczony do diesli, czyli zawiera mniej dodatków chroniących silnik (bo te dodatki jednocześnie szkodzą dpf-om i tym podobnym eko wynalazkom).
Ale jak koniecznie ma być motul, to x-cess > x-clean, bo clean jest przeznaczony do diesli, czyli zawiera mniej dodatków chroniących silnik (bo te dodatki jednocześnie szkodzą dpf-om i tym podobnym eko wynalazkom).
pozdr. Kamil
bombel pisze:Elf
janusz pisze: Finetto - żaden z nich. Lepiej idź o normalnego sklepu motoryzacyjnego, dołóż 10-15zł i kup coś pewniejszego. Ale jeśli chcesz już koniecznie któryś z tych 2 to bierz ELFa
Dzięki Panowie z info, niestety już kupiłem. Matiz by oszalał ze szcześcia i przestał jeździćtmk1 pisze:finetto, http://allegro.pl/gulf-tec-plus-10w40-4 ... 82153.html - brałem dokładnie od nich, duży sklep więc raczej nie mają podróbek, Gulf raczej będzie lepszy niż te oba z biedry...
Teraz jeździ na Orlenowym oleju.
Ale tego Gulfa będę miał na uwadze przy wymianie w Primerze.
Pozdrawiam
Bute prokleni Lachy
Szymeq, 5 lat lany był do używanej Kia Rio, którą kupili w rodzinie - "KIA poleca Castrol". Efekt jest taki, że pod pokrywą zaworów czarno, a auto ledwo miało 80 tys. km przekroczone - i to wszystko mimo, że sam olej (5W30) był regularnie zmieniany raz na rok. Poza tym po zmianie na Valvo nawet kobiety zauważyły różnicę (akustyczną) w pracy silnika:) Także ja osobiście mam złe doświadczenia.
Może te droższe, lepsze (wyczynowe?) oleje są w porządku, ale co jak ktoś kupuje w markecie? Albo w serwisie olejowym leje "Castrola z beczki"?
Może te droższe, lepsze (wyczynowe?) oleje są w porządku, ale co jak ktoś kupuje w markecie? Albo w serwisie olejowym leje "Castrola z beczki"?
pozdr. Kamil
Obecnie jestem na etapie testowania płukanki do silnika od Archoila AR2300. Jest to płukanka na bazie PAO i estrów. Wlewa się ją do silnika na min 3kkm przed wymianą oleju. Okres ten można zwiększyć nawet do pełnego interwału wymiany oleju.
Po prawie 100km mogę powiedzieć, że silnik się trochę wyciszył i obroty się wyrównały. Nie wiem może to efekt placebo?! W każdym bądź razie czekam na efekty za niecałe 3kkm mam wymianę oleju więc zobaczymy co, jak i dlaczego. Przed wymianą będzie jeszcze płukanka Archoilem AR2820.
Po prawie 100km mogę powiedzieć, że silnik się trochę wyciszył i obroty się wyrównały. Nie wiem może to efekt placebo?! W każdym bądź razie czekam na efekty za niecałe 3kkm mam wymianę oleju więc zobaczymy co, jak i dlaczego. Przed wymianą będzie jeszcze płukanka Archoilem AR2820.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wod2u, możesz spróbować płukanki Archoila Co do LM, to ja już zrobiłem u siebie 2 płukanki tym środkiem i jakoś problemów nie ma. W mojej opinii jest również skuteczniejsza niż Millersa. Lestant robił u siebie LM serią Pro-Line i też jest wszystko OK.
Możesz również spróbować zrobić płukankę olejem XADO Verylube Flushing Oil, ale to już droższa zabawa.
_______________________________
Przedstawienie efektów płukanek:
http://www.oil-club.ru/promyvki-dvigate ... -promyvat/
_
Możesz również spróbować zrobić płukankę olejem XADO Verylube Flushing Oil, ale to już droższa zabawa.
_______________________________
Przedstawienie efektów płukanek:
http://www.oil-club.ru/promyvki-dvigate ... -promyvat/
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja jakiegoś strasznego szlamu nie mam pod pokrywą, mimo 215 tys. więc chyba zadowolę się Millersem, nie potrzebuję chyba aż tak agresywnej płukanki (zdjęcia są dość ciemne, ciemnych osadów brak, przy dziennym świetle wszystko miało taki jasny kolor wewnątrz, ale płukałem Millersem już ze 3 razy):
Natomiast już jestem prawie zdecydowany wlać przy następnej wymianie olej syntetyczny od Liqui Moly, jak się uda dostać to będzie 5W50, jak nie to będę się musiał zadowolić 5W40 (dzięki janusz za naprowadzenie na nie).
Natomiast już jestem prawie zdecydowany wlać przy następnej wymianie olej syntetyczny od Liqui Moly, jak się uda dostać to będzie 5W50, jak nie to będę się musiał zadowolić 5W40 (dzięki janusz za naprowadzenie na nie).
pozdr. Kamil
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A ja znalazłem coś na temat metod pomiaru olejów. Moim zdaniem bardzo doby materiał i sporo wyjaśnia. Zawiera również definicję podstawowych parametrów.
http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2004.pdf
Jak ktoś chce to mam resztę tej książki/broszury
http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2004.pdf
Jak ktoś chce to mam resztę tej książki/broszury
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Siema,
Chcę wymienić olej.
Auto Nissan Sunny 1.4 LX '92
Przebieg 270kkm
Przez ok. 90kkm jeżdżone w LPG 1gen.
Ze mną od przebiegu 240kkm.
Nie wiem, co lał poprzedni właściciel, ja lałem 15W40 Mobil1.
Olej zawsze czarny przy wymianie (wymiana co 5-10kkm, min. raz do roku).
Autem jeżdże głównie po mieście, raczej od dołu (3-4k RPM), choć czasem lubię je przegonić górą. Raz/dwa w miesiącu trasa ~150km.
Auto użytkowane było przez inną osobę przez ostatnie pół roku. Zastałem je teraz z jakimś nieznanym mi wcześniej olejem Mannol (market?) 10W40.
Auto nie brało wcześniej oleju - robił się jedynie czarny. Na tym Mannol'u przejechane może z >5kkm.
Od spodu wokół miski silnik jak by delikatnie się pocił ale nie widać ubytku na bagnecie.
Auto przeszło zmianę z DS na DE tzn wleciały wtryski z 16DE + reszta potrzebna do tego by działało. Aktualnie LPG odłączone choć jeśli silnik utrzyma się w zdrowej kondycji to myślę o założeniu sekwencji.
Co polecacie?
Chcę zrobić płukanie silnika, zdjąć michę, wymyć, założyć i zalać nowy męski olej tak, żeby od wymiany do wymiany zawsze zlewać złoty.
Czy to dobry pomysł i jakie polecacie do tego samochodu środki (płukanka, filtr, olej). Z tego, co tu przeczytałem, to najlepsza płukanka to Millers, olej Millers lub Valvoline, filtr Knecht.
Z ciekawostek to słyszałem, że im czarniejszy olej po wymianie, tym lepiej o nim świadczy, bo czyści silnik. Jeśli to prawda to niezły syf tam musi być skoro jest zawsze czarny po kilku tyś km.
Chcę wymienić olej.
Auto Nissan Sunny 1.4 LX '92
Przebieg 270kkm
Przez ok. 90kkm jeżdżone w LPG 1gen.
Ze mną od przebiegu 240kkm.
Nie wiem, co lał poprzedni właściciel, ja lałem 15W40 Mobil1.
Olej zawsze czarny przy wymianie (wymiana co 5-10kkm, min. raz do roku).
Autem jeżdże głównie po mieście, raczej od dołu (3-4k RPM), choć czasem lubię je przegonić górą. Raz/dwa w miesiącu trasa ~150km.
Auto użytkowane było przez inną osobę przez ostatnie pół roku. Zastałem je teraz z jakimś nieznanym mi wcześniej olejem Mannol (market?) 10W40.
Auto nie brało wcześniej oleju - robił się jedynie czarny. Na tym Mannol'u przejechane może z >5kkm.
Od spodu wokół miski silnik jak by delikatnie się pocił ale nie widać ubytku na bagnecie.
Auto przeszło zmianę z DS na DE tzn wleciały wtryski z 16DE + reszta potrzebna do tego by działało. Aktualnie LPG odłączone choć jeśli silnik utrzyma się w zdrowej kondycji to myślę o założeniu sekwencji.
Co polecacie?
Chcę zrobić płukanie silnika, zdjąć michę, wymyć, założyć i zalać nowy męski olej tak, żeby od wymiany do wymiany zawsze zlewać złoty.
Czy to dobry pomysł i jakie polecacie do tego samochodu środki (płukanka, filtr, olej). Z tego, co tu przeczytałem, to najlepsza płukanka to Millers, olej Millers lub Valvoline, filtr Knecht.
Z ciekawostek to słyszałem, że im czarniejszy olej po wymianie, tym lepiej o nim świadczy, bo czyści silnik. Jeśli to prawda to niezły syf tam musi być skoro jest zawsze czarny po kilku tyś km.
Imachine, płukanka jak najbardziej tak. Ja obecnie testuję płukankę Archoila Ar2300 i powiem tak - robi robotę. Przed wymianą oleju będzie jeszcze szybka - Archoila AR2820. Jak dobrze pójdzie to jeszcze olej płuczący - Flushing Oil.
Z własnych doświadczeń mogę napisać, że płukanka Liqui Moly jest lepsza niż Millersa.
Jeśli chodzi o olej - 10W40 - to Eneos, Eni i-Sint Ultra (dawny Agip), Midland, Millers CFS
Z własnych doświadczeń mogę napisać, że płukanka Liqui Moly jest lepsza niż Millersa.
Jeśli chodzi o olej - 10W40 - to Eneos, Eni i-Sint Ultra (dawny Agip), Midland, Millers CFS
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_