[N15] amortyzatory
Moderator: sergiej
[N15] amortyzatory
część koledzy i koleżanki, pomóżcie mi wybrać dobre ale standardowo niedrogie amortyzatory do almerki n15 98r 99 koni 1,6
z góry dziękuję
z góry dziękuję
Wiem, że to nie giełda ale Kayaby Excel-G dostaniesz u mnie
Tył 260zł komplet (zarówno przedlift jak polift)
Przód 450zł komplet (przedlift) lub 550zł komplet (polift).
Tył 260zł komplet (zarówno przedlift jak polift)
Przód 450zł komplet (przedlift) lub 550zł komplet (polift).
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
sprężyny
jeżeli chodzi o sprężyny np mam problem bo wymieniono mi sprężyny też w n15 tylko 1.4 16v 98r.
problem jest w tym ze strasznie wysoki jest jak czoper i nie wiem czy to tak ma być czy nie... wymieniłam też na te KAyaby
a jeszcze wczesniej jak wymieniałam to jakies taniochy za 90dyszek szt. też rzekomo miały się ułożyć po jakimś czasie ale dupa i nie wiem czy to normalne jest że po wymianie sprężyn i amortyzatorów taki przód jest wysoki ?
problem jest w tym ze strasznie wysoki jest jak czoper i nie wiem czy to tak ma być czy nie... wymieniłam też na te KAyaby
a jeszcze wczesniej jak wymieniałam to jakies taniochy za 90dyszek szt. też rzekomo miały się ułożyć po jakimś czasie ale dupa i nie wiem czy to normalne jest że po wymianie sprężyn i amortyzatorów taki przód jest wysoki ?
A nie wstawiono ci przedliftowych sprężyn przypadkiem? Masz jakiś symbol?
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Cóż, chciałem z przodu wymienić sobie sprężyny i nawet to zrobiłem, weszły kyb ra1984 czyli Kayaby, ale autko stało tak wysoko, nawet nie mierzyłem, że zdjąłem czym prędzej i oddałem. Wstawiłem póki co stare z powrotem.
Teraz sobie patrzę że te kyby dla poliftu mają wysokość 368mm, a np taki suplex o nr 22127 348 mm a więc 20 mm mniej. Może więc poszukaj suplexa?
Teraz sobie patrzę że te kyby dla poliftu mają wysokość 368mm, a np taki suplex o nr 22127 348 mm a więc 20 mm mniej. Może więc poszukaj suplexa?
waytogo,
tak wiem o co chodzi wcale duzo się nie różnią jedna obrączka tylko to nie jest dużo przy mnie przymierzał 2 rodzaje własnie o tym co mowisz ...
[ Dodano: 2014-03-01, 19:26 ]
nie moge wstawić zdjecia bo wyskakuje brak limitu do tego forum;/ nie wiem
[ Dodano: 2014-03-01, 19:36 ]
http://zapodaj.net/fe4f4f5ddb32d.jpg.html
tu link do zdjęcia mojego samochodu a dokładnie przybliżenie jak wygląda teraz samochod po założeniu sprężyn
[ Dodano: 2014-03-01, 19:26 ]
nie moge wstawić zdjecia bo wyskakuje brak limitu do tego forum;/ nie wiem
[ Dodano: 2014-03-01, 19:36 ]
http://zapodaj.net/fe4f4f5ddb32d.jpg.html
tu link do zdjęcia mojego samochodu a dokładnie przybliżenie jak wygląda teraz samochod po założeniu sprężyn
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 48
- Rejestracja: 2014-02-23, 21:39
- Lokalizacja: Tuchola
Przedliftowe a liftowe jest różnica w wymiarze. ok 2mm różnicy przy kielichu ale sprężyny już nie nałożysz prawidłowo. Jakiś miesiąc temu wymieniałem u siebie też mam almere 98 i okazało się że to jakaś przejściówka i ciężko było coś dopasować (najlepiej mieć na wzór). Dobrze że kupowałem w sklepie u siebie a nie na allegro i nie miałem problemu z ich wymianą. Dostałem najpierw wersję szerszą i nie szło nałożyć właśnie sprężyny.
A to że stoi wyżej lub niżej to raczej w dużej mierze od sprężyny zależy wydaje mi się
A to że stoi wyżej lub niżej to raczej w dużej mierze od sprężyny zależy wydaje mi się
MICHAŚ
Podepnę się pod temat. Tak wygląda moj wariat http://zapodaj.net/cf663036fd243.jpg.html
Przód stoi wysoko żeby nie powiedzieć brzydko jak pała. Zatem wystarczy wymienić amory z przodu na przedliftowe i wszystko będzie ok ?
Dodam jeszcze tylko ze na diagnostyce wykazalo sprawnosc przednich amortyzatorow w granicach 80% a kurcze czuje ze z przodu z lewej strony ten amortyzator jakby zupelnie nie tłumił.
Przód stoi wysoko żeby nie powiedzieć brzydko jak pała. Zatem wystarczy wymienić amory z przodu na przedliftowe i wszystko będzie ok ?
Dodam jeszcze tylko ze na diagnostyce wykazalo sprawnosc przednich amortyzatorow w granicach 80% a kurcze czuje ze z przodu z lewej strony ten amortyzator jakby zupelnie nie tłumił.
-sprężyny z przodu przed liftem i po lifcie są takie samę
-sprężyny z tyłu natomiast są różne:
-przed liftem średnica spężyny przy podstawie amorka wynosi 103mm
-po lifcie zmieniono przy podstawie amorka na 93mm
Co do amortyzatorów chyba z przodu są inne do polifta , jak kupowałem kyb exel G to te przed liftem miały inne numery seryjne i były tańsze.
-sprężyny z tyłu natomiast są różne:
-przed liftem średnica spężyny przy podstawie amorka wynosi 103mm
-po lifcie zmieniono przy podstawie amorka na 93mm
Co do amortyzatorów chyba z przodu są inne do polifta , jak kupowałem kyb exel G to te przed liftem miały inne numery seryjne i były tańsze.
Aby zakonczyś temat amortyzatorów do almery n15:
po lifcie NUMER KATALOGOWY 333239 L, 333238 P
http://allegro.pl/amortyzator-gaz-przod ... 28997.html
przed liftem SYMBOL / NR CZĘŚCI: 333193 L, 333192 P
http://allegro.pl/amortyzatory-przod-ni ... 45495.html
po lifcie NUMER KATALOGOWY 333239 L, 333238 P
http://allegro.pl/amortyzator-gaz-przod ... 28997.html
przed liftem SYMBOL / NR CZĘŚCI: 333193 L, 333192 P
http://allegro.pl/amortyzatory-przod-ni ... 45495.html
Otóż @lukasz86 niestety nie masz racji i sprężyny zawieszenia przód przed i po modernizacji (nie przed i po lift) nie mają tej samej długości.
Modernizacja zawieszenia w N15 obejmuje połowę roku 1997, więc jeszcze przed tzw. "liftem"
Rozróżnia się dwa okresy po których dobiera się odpowiedni zestaw:
Pierwszy z nich to rok produkcji od początku do lipiec 1997 r. włącznie.
Długość sprężyny 399 mm, średnica 143 mm, grubość 12,25 mm.
Amortyzator długość 223 mm (mierzona od punktu mocowania sprężyny (talerza) do dolnego końca amora)
Drugi z nich to rok produkcji od sierpień 1997 r. do końca produkcji.
Długość sprężyny 355 mm , średnica 142 mm, grubość 12.5 mm.
Amortyzator długość 253 mm (mierzona od punktu mocowania sprężyny (talerza) do dolnego końca amora)
Czyli jak widać po modernizacji zawieszenia sprężyna z przodu jest krótsza i nieznacznie grubsza, a amortyzator ma punkt podparcia sprężyny wyżej o 3 cm od wersji sprzed modernizacji by skompensować różnice w wysokości sprężyn.
Modernizacja zawieszenia w N15 obejmuje połowę roku 1997, więc jeszcze przed tzw. "liftem"
Rozróżnia się dwa okresy po których dobiera się odpowiedni zestaw:
Pierwszy z nich to rok produkcji od początku do lipiec 1997 r. włącznie.
Długość sprężyny 399 mm, średnica 143 mm, grubość 12,25 mm.
Amortyzator długość 223 mm (mierzona od punktu mocowania sprężyny (talerza) do dolnego końca amora)
Drugi z nich to rok produkcji od sierpień 1997 r. do końca produkcji.
Długość sprężyny 355 mm , średnica 142 mm, grubość 12.5 mm.
Amortyzator długość 253 mm (mierzona od punktu mocowania sprężyny (talerza) do dolnego końca amora)
Czyli jak widać po modernizacji zawieszenia sprężyna z przodu jest krótsza i nieznacznie grubsza, a amortyzator ma punkt podparcia sprężyny wyżej o 3 cm od wersji sprzed modernizacji by skompensować różnice w wysokości sprężyn.
N15 1.6 N15 GTI ???
Czy amorki i sprezyny z Gti podejda do 1.6 bez problemu do 5d