Strona 5 z 6

: 2014-05-06, 22:42
autor: janusz
Vixo, palnik też się czasami przydaje :D

: 2014-05-07, 09:26
autor: Wiooreck
Odkręcanie odkręcaniem. Ale trzeba wziąć pod uwagę moment dokręcania nakrętki na przegubie do piasty. Jak się za mocno przykręci, można spalić łożysko.

: 2014-05-07, 18:52
autor: zigurt7
vixo ja rurę zagiąłem a pneumatem chyba 10 min kręciłem :D

: 2014-05-08, 09:48
autor: Wiooreck
zigurt7 pisze:ja rurę zagiąłem
To miałeś w takim bądź razie cienką rureczkę ;)

: 2014-05-08, 22:01
autor: vincetti
zigurt7, a może nie w tę stronę kręciłeś? :mrgreen:

: 2014-05-09, 07:28
autor: zigurt7
Wiooreck, ąż taka ciennka to nie była :P
vincetti, tak, to na pewno to :P

: 2014-05-09, 16:15
autor: Wiooreck
Ja mam dwie, krótszą o grubości ścianki 1 mm i dłuższą o większej średnicy zewn. oraz ściance 2mm. Tą większą odkręcam wszystko czego nie odkręci ta mniejsza. A ta mniejsza się trochę już wygięła ;)

Jeśli nakrętka nie chce puścić, to walnij w nią przez tulejkę i tak w przypadku okręcania przegubów, powinno się używać nowych nakrętek do zakręcenia ich spowrotem.

: 2014-05-10, 10:52
autor: HakeN
wymieniłem lewa półoś z problemami :P zeszło wszystko odrazu na strzał ,wyciągnięty przegub zewnętrzny jedno puknięcie i kikut ośki wyszedł , wewnętrzny wyciągnięty krzyżak z kikutem ściągnięcie zabezpieczenia "zegera" i wylazł . Założenie nowej ośki złożenie przegubów i tutaj problem bo wyhaczyłem wahacz z przegubu na dole i lipa nie idzie włożyć półosi :( musiałem wyhaczyć cała piastę od wahaczy i wtedy weszło lecz aby z powrotem zakręcić wahacze trzeba było użyć młotka oraz brechy :D

no i okazało się ,że po przejechaniu paru kilometrów coś jest chyba nie tak :( ściągnąłem koło aby założyć nową opaskę na maszetę przy skrzyni .Ale jak jest podniesione auto bez koła i kręcę ośką to tak jak by przeskakuje całość :( co to możę być , bo przy jeździe chyba nic nie czuć nie rzuca kierą nie trzepie przy hamowaniu czy przyspieszaniu , ale przy zakrętach coś chyba albo po prostu mi się wydaje ! Pomożecie ?

[ Dodano: 2014-05-11, 12:00 ]
wracajac z pracy rano , doszedlem do wniosku ,że czuć jak trzepie lekko kierownicą i skacze koło nieznacznie ale nie ma żadnych innych czynników !!

[ Dodano: 2014-05-12, 16:56 ]
no więc poradziłem sobie :D okazało się ,że w przegubie zewnętrznym na wałku jest sprężynka która zabezpiecza lecz w moim wałku była ona z plasteliny i poprostu się wygięła w pizdziet i wałek wyszedł z przegubu na tyle ,że latał sobie luzem , więc wyciągnięcie jeszcze raz wszystkiego i założenie nowego zabezpieczenia znalezionego u zaprzyjaźnionego mechanika :) i mocno wbity wałek w przegub i jest malina !

: 2014-11-18, 11:03
autor: Arias
To ja teraz rzucę cień strachu na użytkowników po wymianie półosi...moja pękła po raz trzeci :( Pierwszy raz standardowo pod gumą, drugi raz już bez gumy; podobno wada materiału. Teraz po zaledwie 20k km po raz kolejny pękła półoś, na moje nieszczęście zaraz za frezem w wewnętrznym przegubie. Dodam, że półoś była "wzmacniana" wywaliłem za nią jak za zboże, teraz zamówiłem na allegro z 2-letnią gwarancją.

: 2014-11-18, 11:06
autor: vixo
Za duża gleba :D

: 2014-11-18, 11:17
autor: Arias
Właśnie, że brak gleby, od 500Km mam założone springi FK Automotive Sportline, które obniżyły przód o max 3cm

: 2015-03-14, 17:55
autor: Zielkq
Jakby ktoś zastanawiał się nad zakupem półosi firmy NTY LTD i szukał na ten temat opinii to odradzam. Frez pod pieścień osadczy jest z jednej strony za płytki i nie da się odpowiednio ścisnąć pierścienia (którego też nie ma w zestawie), a tym samym założyć półośki. Półoś kupiona w sklepie carzone (http://www.car-zone.pl/) we Wrocławiu (handlują tym na allegro) i sprzedawca nie widzi żadnego problemu, że pierścień nie wchodzi. Co więcej, wszystkie półosie, które mieli, mają ten sam problem.
Więcej info w temacie od tego postu w dół: viewtopic.php?p=382839#382839

: 2015-03-14, 18:06
autor: Arias
to ja nie wiem jak to jest, ja zamawiałem na allegro, półoś przyszła w pudełku zapakowana w folię z dwoma pierścieniami i naklejką holograficzną, którą nie wiem gdzie miałbym sobie przykleić :P

: 2015-03-14, 18:24
autor: Zielkq
oO, to coraz ciekawiej ciekawiej się robi - żadnej naklejki holograficznej nie widzę. Ma ktoś może jakiś namiar na dystrybutora/importera NTY?

: 2015-03-14, 21:26
autor: janusz
Arias, półoś, którą montowałem u Zielkq, miała tylko jeden pierścień. Po stronie wewnętrznej nie dało się założyć pierścienia. Frez był za wąski, więc pierścień na szlifierkę i zwężanie. Po dopasowaniu szerokości okazało się, że frez jest za płytki - trzeba było pogłębić.

Tak więc rada dla potomnych - kupując wałek półosi firmy NTY patrzcie od razu czy ma jeden pierścień czy dwa. Jak ma jeden to nie bierzecie go, bo będziecie mieli cyrki. Wałek ma być kompletny czyli z dwoma pierścieniami.

: 2015-03-14, 22:54
autor: Arias
No dokładnie, ja nie miałem wielkich problemów z włożeniem tej nowej. Owszem weszła ciasno i zapewne wyjąć ją teraz z przegubów będzie lipa, ale w sumie planuje poskładać dwie nowe półosie,a nie bawić się w wymiany już wyeksploatowanych części

: 2015-03-31, 12:03
autor: howard512
U mnie po wymianie kompletu po jakimś czasie zauważyłem takie zjawisko --->
https://www.youtube.com/watch?v=3LywPQs ... e=youtu.be

Strona lewa. Wygląda na to jakby pierścień nie trzymał wałka w zewnętrznym. Podczas jazdy nic zlego sie nie dzieje, ale chyba coś tu jest nie tak

: 2015-03-31, 12:49
autor: vixo
Wszystko ok ;)

: 2015-03-31, 13:06
autor: howard512
Jak ok?? To tak ma być ??

[ Dodano: 2015-03-31, 14:10 ]
Jak wziałem wczoraj OEMowego przeguba i OEMową półoś w imadło i probowałem szarpać to sztywno wszystko bylo

: 2015-05-16, 10:16
autor: 19dave88
Odgrzeje trochę temat, ale ukręciła mi się półoś primera p10 zgodnie z vinem mam silnik SR20DE natomiast w dowodzie rej ma 85KW czyli 115 km. Wyciągnąłem półoś ma 395mm długości od strony koła wałek ma 27 zębów natomiast od strony skrzyni 25, do skrzyni przegub ma 25, do koła 27. czyli niby wszystko się zgadza, ale nie mogę znaleźć przegubu od strony skrzyni który miał by 25 zębów wewnętrznych... mają albo 22 albo 32... Ktoś może mi pomóc?

: 2015-05-16, 11:08
autor: majchrzok
szukaj takiego z sunny gti badz 100nx gti.
maja te same przeguby. rowniez p10 eGT tez ma taki przegub. na allegro kupowalem prawy i byly dostępne. jak wyglada z lewa strona niestety nie wiem.

: 2015-05-16, 11:50
autor: 19dave88
Właśnie prawe wewnętrzne są 25/25 a lewy nie:/ a taki właśnie wyjąłem...

: 2015-05-16, 15:18
autor: majchrzok
to chyba pozostanie Ci szukac uzywke badz regeneracja starego.
ciekawe czy krzyzak z lozyskami z prawego pasuja do lewego?

: 2015-05-16, 17:35
autor: 19dave88
Generalnie potrzebny mi sam krzyżak:/ gdyż mój uległ rozpadowi podczas zbijania go z wałka...

[ Dodano: 2015-05-16, 18:36 ]
Co Ciekawe wałek ma właśnie 25 zębów od strony skrzyni więc przegub wewnętrzny powinien być dostępny...

: 2015-05-16, 21:01
autor: janusz
19dave88, podrzuć VIN to Ci sprawdzę i wyciągnę numer OEM wałka półosi.

: 2015-05-16, 21:10
autor: 19dave88
SJNBCAP10U0553755 Poproszę wałka i przegubów:)

: 2015-05-16, 21:37
autor: janusz
19dave88, całe info co wyszło mi z VINu mogę podrzucić Ci na PW jeśli chcesz.

85kW mogło się wziąć stąd, że to wersja na Germanię, a oni mieli ograniczoną moc.
Ogólnie to masz silnik SR20DE, ale REDUCED ENGINE POWER.


Numery OEM z Fasta
przegub zewnętrzny prawy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39204-71J24
przegub zewnętrzny lewy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39205-70J25

: 2015-05-17, 09:08
autor: 19dave88
Poproszę o całe info :) REDUCED ENGINE POWER co to znaczy? że jest moc zmniejszona?

[ Dodano: 2015-05-17, 10:12 ]
To jak mam kupić półoś skoro nigdzie tego nie ma?:( na allegro niby są całe półosie ale czy będą pasować?

: 2015-05-17, 09:12
autor: bombel
19dave88 pisze: REDUCED ENGINE POWER co to znaczy?
Wersja na rynek niemiecki ze zmniejszoną Mocą. 1,6 silniki miały 90 KM zamiast 102KM

: 2015-05-17, 09:19
autor: 19dave88
Moc jest zmniejszona komputerem? czy można ją jakoś podnieść do fabrycznej?