[Primera] Półosie napędowe
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Vixo, palnik też się czasami przydaje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Odkręcanie odkręcaniem. Ale trzeba wziąć pod uwagę moment dokręcania nakrętki na przegubie do piasty. Jak się za mocno przykręci, można spalić łożysko.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
To miałeś w takim bądź razie cienką rureczkęzigurt7 pisze:ja rurę zagiąłem
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Ja mam dwie, krótszą o grubości ścianki 1 mm i dłuższą o większej średnicy zewn. oraz ściance 2mm. Tą większą odkręcam wszystko czego nie odkręci ta mniejsza. A ta mniejsza się trochę już wygięła
Jeśli nakrętka nie chce puścić, to walnij w nią przez tulejkę i tak w przypadku okręcania przegubów, powinno się używać nowych nakrętek do zakręcenia ich spowrotem.
Jeśli nakrętka nie chce puścić, to walnij w nią przez tulejkę i tak w przypadku okręcania przegubów, powinno się używać nowych nakrętek do zakręcenia ich spowrotem.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
wymieniłem lewa półoś z problemami zeszło wszystko odrazu na strzał ,wyciągnięty przegub zewnętrzny jedno puknięcie i kikut ośki wyszedł , wewnętrzny wyciągnięty krzyżak z kikutem ściągnięcie zabezpieczenia "zegera" i wylazł . Założenie nowej ośki złożenie przegubów i tutaj problem bo wyhaczyłem wahacz z przegubu na dole i lipa nie idzie włożyć półosi musiałem wyhaczyć cała piastę od wahaczy i wtedy weszło lecz aby z powrotem zakręcić wahacze trzeba było użyć młotka oraz brechy
no i okazało się ,że po przejechaniu paru kilometrów coś jest chyba nie tak ściągnąłem koło aby założyć nową opaskę na maszetę przy skrzyni .Ale jak jest podniesione auto bez koła i kręcę ośką to tak jak by przeskakuje całość co to możę być , bo przy jeździe chyba nic nie czuć nie rzuca kierą nie trzepie przy hamowaniu czy przyspieszaniu , ale przy zakrętach coś chyba albo po prostu mi się wydaje ! Pomożecie ?
[ Dodano: 2014-05-11, 12:00 ]
wracajac z pracy rano , doszedlem do wniosku ,że czuć jak trzepie lekko kierownicą i skacze koło nieznacznie ale nie ma żadnych innych czynników
[ Dodano: 2014-05-12, 16:56 ]
no więc poradziłem sobie okazało się ,że w przegubie zewnętrznym na wałku jest sprężynka która zabezpiecza lecz w moim wałku była ona z plasteliny i poprostu się wygięła w pizdziet i wałek wyszedł z przegubu na tyle ,że latał sobie luzem , więc wyciągnięcie jeszcze raz wszystkiego i założenie nowego zabezpieczenia znalezionego u zaprzyjaźnionego mechanika i mocno wbity wałek w przegub i jest malina !
no i okazało się ,że po przejechaniu paru kilometrów coś jest chyba nie tak ściągnąłem koło aby założyć nową opaskę na maszetę przy skrzyni .Ale jak jest podniesione auto bez koła i kręcę ośką to tak jak by przeskakuje całość co to możę być , bo przy jeździe chyba nic nie czuć nie rzuca kierą nie trzepie przy hamowaniu czy przyspieszaniu , ale przy zakrętach coś chyba albo po prostu mi się wydaje ! Pomożecie ?
[ Dodano: 2014-05-11, 12:00 ]
wracajac z pracy rano , doszedlem do wniosku ,że czuć jak trzepie lekko kierownicą i skacze koło nieznacznie ale nie ma żadnych innych czynników
[ Dodano: 2014-05-12, 16:56 ]
no więc poradziłem sobie okazało się ,że w przegubie zewnętrznym na wałku jest sprężynka która zabezpiecza lecz w moim wałku była ona z plasteliny i poprostu się wygięła w pizdziet i wałek wyszedł z przegubu na tyle ,że latał sobie luzem , więc wyciągnięcie jeszcze raz wszystkiego i założenie nowego zabezpieczenia znalezionego u zaprzyjaźnionego mechanika i mocno wbity wałek w przegub i jest malina !
To ja teraz rzucę cień strachu na użytkowników po wymianie półosi...moja pękła po raz trzeci Pierwszy raz standardowo pod gumą, drugi raz już bez gumy; podobno wada materiału. Teraz po zaledwie 20k km po raz kolejny pękła półoś, na moje nieszczęście zaraz za frezem w wewnętrznym przegubie. Dodam, że półoś była "wzmacniana" wywaliłem za nią jak za zboże, teraz zamówiłem na allegro z 2-letnią gwarancją.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Jakby ktoś zastanawiał się nad zakupem półosi firmy NTY LTD i szukał na ten temat opinii to odradzam. Frez pod pieścień osadczy jest z jednej strony za płytki i nie da się odpowiednio ścisnąć pierścienia (którego też nie ma w zestawie), a tym samym założyć półośki. Półoś kupiona w sklepie carzone (http://www.car-zone.pl/) we Wrocławiu (handlują tym na allegro) i sprzedawca nie widzi żadnego problemu, że pierścień nie wchodzi. Co więcej, wszystkie półosie, które mieli, mają ten sam problem.
Więcej info w temacie od tego postu w dół: viewtopic.php?p=382839#382839
Więcej info w temacie od tego postu w dół: viewtopic.php?p=382839#382839
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
to ja nie wiem jak to jest, ja zamawiałem na allegro, półoś przyszła w pudełku zapakowana w folię z dwoma pierścieniami i naklejką holograficzną, którą nie wiem gdzie miałbym sobie przykleić
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
oO, to coraz ciekawiej ciekawiej się robi - żadnej naklejki holograficznej nie widzę. Ma ktoś może jakiś namiar na dystrybutora/importera NTY?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Arias, półoś, którą montowałem u Zielkq, miała tylko jeden pierścień. Po stronie wewnętrznej nie dało się założyć pierścienia. Frez był za wąski, więc pierścień na szlifierkę i zwężanie. Po dopasowaniu szerokości okazało się, że frez jest za płytki - trzeba było pogłębić.
Tak więc rada dla potomnych - kupując wałek półosi firmy NTY patrzcie od razu czy ma jeden pierścień czy dwa. Jak ma jeden to nie bierzecie go, bo będziecie mieli cyrki. Wałek ma być kompletny czyli z dwoma pierścieniami.
Tak więc rada dla potomnych - kupując wałek półosi firmy NTY patrzcie od razu czy ma jeden pierścień czy dwa. Jak ma jeden to nie bierzecie go, bo będziecie mieli cyrki. Wałek ma być kompletny czyli z dwoma pierścieniami.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No dokładnie, ja nie miałem wielkich problemów z włożeniem tej nowej. Owszem weszła ciasno i zapewne wyjąć ją teraz z przegubów będzie lipa, ale w sumie planuje poskładać dwie nowe półosie,a nie bawić się w wymiany już wyeksploatowanych części
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
U mnie po wymianie kompletu po jakimś czasie zauważyłem takie zjawisko --->
https://www.youtube.com/watch?v=3LywPQs ... e=youtu.be
Strona lewa. Wygląda na to jakby pierścień nie trzymał wałka w zewnętrznym. Podczas jazdy nic zlego sie nie dzieje, ale chyba coś tu jest nie tak
https://www.youtube.com/watch?v=3LywPQs ... e=youtu.be
Strona lewa. Wygląda na to jakby pierścień nie trzymał wałka w zewnętrznym. Podczas jazdy nic zlego sie nie dzieje, ale chyba coś tu jest nie tak
Odgrzeje trochę temat, ale ukręciła mi się półoś primera p10 zgodnie z vinem mam silnik SR20DE natomiast w dowodzie rej ma 85KW czyli 115 km. Wyciągnąłem półoś ma 395mm długości od strony koła wałek ma 27 zębów natomiast od strony skrzyni 25, do skrzyni przegub ma 25, do koła 27. czyli niby wszystko się zgadza, ale nie mogę znaleźć przegubu od strony skrzyni który miał by 25 zębów wewnętrznych... mają albo 22 albo 32... Ktoś może mi pomóc?
szukaj takiego z sunny gti badz 100nx gti.
maja te same przeguby. rowniez p10 eGT tez ma taki przegub. na allegro kupowalem prawy i byly dostępne. jak wyglada z lewa strona niestety nie wiem.
maja te same przeguby. rowniez p10 eGT tez ma taki przegub. na allegro kupowalem prawy i byly dostępne. jak wyglada z lewa strona niestety nie wiem.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
to chyba pozostanie Ci szukac uzywke badz regeneracja starego.
ciekawe czy krzyzak z lozyskami z prawego pasuja do lewego?
ciekawe czy krzyzak z lozyskami z prawego pasuja do lewego?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
19dave88, podrzuć VIN to Ci sprawdzę i wyciągnę numer OEM wałka półosi.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
19dave88, całe info co wyszło mi z VINu mogę podrzucić Ci na PW jeśli chcesz.
85kW mogło się wziąć stąd, że to wersja na Germanię, a oni mieli ograniczoną moc.
Ogólnie to masz silnik SR20DE, ale REDUCED ENGINE POWER.
Numery OEM z Fasta
przegub zewnętrzny prawy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39204-71J24
przegub zewnętrzny lewy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39205-70J25
85kW mogło się wziąć stąd, że to wersja na Germanię, a oni mieli ograniczoną moc.
Ogólnie to masz silnik SR20DE, ale REDUCED ENGINE POWER.
Numery OEM z Fasta
przegub zewnętrzny prawy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39204-71J24
przegub zewnętrzny lewy - 39211-71J26
wałek półosi sam w sobie nie występuje - cała półoś - 39205-70J25
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_