[P11] Bardzo słaba siła hamowania tylnej osi
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
[P11] Bardzo słaba siła hamowania tylnej osi
Witajcie.
Dzisiaj robiłem przegląd i bardzo mnie zaniepokoiły wyniki siły hamowania tylnej osi...
Na hamulcu nożnym jest to 0,79kN lewa i 0,74kN prawa.
Ojcowska Primera po lifcie ma odpowiednio 1,82kN i 1,83kN.
Już ręczny lepiej mi trzyma bo na prawej stronie ma 1,61kN. Lewa niestety sporo mniej, ale podejrzewam że to przez linkę...
Wiecie czy da się coś z tym zrobić
Może macie wyniki swoich Primer z badań technicznych Chętnie bym porównał...
Pozdrawiam.
Dzisiaj robiłem przegląd i bardzo mnie zaniepokoiły wyniki siły hamowania tylnej osi...
Na hamulcu nożnym jest to 0,79kN lewa i 0,74kN prawa.
Ojcowska Primera po lifcie ma odpowiednio 1,82kN i 1,83kN.
Już ręczny lepiej mi trzyma bo na prawej stronie ma 1,61kN. Lewa niestety sporo mniej, ale podejrzewam że to przez linkę...
Wiecie czy da się coś z tym zrobić
Może macie wyniki swoich Primer z badań technicznych Chętnie bym porównał...
Pozdrawiam.
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Ja miałem podobne wartości czyli po 0,8kN na tyle. Tyle że ja mam P10 z tymi nieszczęsnymi korektorami siły hamowania. Po podkręceniu korektorów skoczyło na 1,45kN. Ale zanim do tego doszedłem to kiepskie tarcze JC tak zardzewiały że do tej pory się jeszcze nie wytarły z tej rdzy. Jak wymienię je na coś porządnego to powinno być jeszcze lepiej.
Wydaje mi się że w P11 korektorów jako takich nie było są jakieś zwężki w układzie hamulcowym albo nie ma nic. Pewny nie jestem trzeba by popatrzeć pod auto na tylne zawieszenie i zobaczyć czy są czy ich nie ma
Z innych rzeczy to mogą być zatarte tłoczki w zacisku, zapowietrzone tylne zaciski lub przewody gumowe pod wpływem czasu „sflaczały”.
Wydaje mi się że w P11 korektorów jako takich nie było są jakieś zwężki w układzie hamulcowym albo nie ma nic. Pewny nie jestem trzeba by popatrzeć pod auto na tylne zawieszenie i zobaczyć czy są czy ich nie ma
Z innych rzeczy to mogą być zatarte tłoczki w zacisku, zapowietrzone tylne zaciski lub przewody gumowe pod wpływem czasu „sflaczały”.
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
P11 za abs-em nie ma z tyłu korektorów.
Ja też nie jestem zadowolony z siły hamowania tyłu (P11GT). Nie pamiętam wyników na przeglądzie, ale trochę mało było. Z drugiej strony jednak auto jako całość hamuje potężnie więc nie martwię się tym szczególnie.
Druga sprawa - ręczny - wprawdzie piszą ten model tak ma, ale nie zadowala mnie to - u mnie na suchym asfalcie ciężko zablokować koła ręcznym, mimo że cały mechanizm sprawdzałem i wygląda na sprawny. Dopiero na mokrym asfalcie siła wystarcza do pewnego zablokowania kół. Przydałby się mocniejszy, ale nie wiem co z tym zrobić.
Ja też nie jestem zadowolony z siły hamowania tyłu (P11GT). Nie pamiętam wyników na przeglądzie, ale trochę mało było. Z drugiej strony jednak auto jako całość hamuje potężnie więc nie martwię się tym szczególnie.
Druga sprawa - ręczny - wprawdzie piszą ten model tak ma, ale nie zadowala mnie to - u mnie na suchym asfalcie ciężko zablokować koła ręcznym, mimo że cały mechanizm sprawdzałem i wygląda na sprawny. Dopiero na mokrym asfalcie siła wystarcza do pewnego zablokowania kół. Przydałby się mocniejszy, ale nie wiem co z tym zrobić.
P11GT, N14GA16DS
u mnie na przeglądzie wyszło że tył w ogóle nie hamuje i ręcznego też nie ma. rozebrałem zaciski i okazało się, że 3 z 4 tłoczków były zapieczone. niestety tylko jedną stronę udało się zregenerować.
Fale się dzwonne przesypują w mroku...
TTI TCB-881 + TTI 145
1. Primerka WP11 1.6 16V 98' kod: 55 102,7 [KM] 142,9 [Nm]
2. Micrusia K11 1.0 16V 94'
TTI TCB-881 + TTI 145
1. Primerka WP11 1.6 16V 98' kod: 55 102,7 [KM] 142,9 [Nm]
2. Micrusia K11 1.0 16V 94'
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Ok jak nie zapomnę to na bank napiszę bo przeglad chyba jakoś w lutym mam
edit:
Podciągnąłem linkę i nie ma porównania z tym co było wcześniej kiedyś na ręcznym to można było jechać a teraz delikatnie zaciągnę a kola stoją w miejscu jak wryte Oczywiście nie obeszło się bez demontażu tunelu bo nie miałem odpowiedniego klucza ale to tylko 6 śrub 15 min roboty i wszystko jest tak jak być powinno
edit:
Podciągnąłem linkę i nie ma porównania z tym co było wcześniej kiedyś na ręcznym to można było jechać a teraz delikatnie zaciągnę a kola stoją w miejscu jak wryte Oczywiście nie obeszło się bez demontażu tunelu bo nie miałem odpowiedniego klucza ale to tylko 6 śrub 15 min roboty i wszystko jest tak jak być powinno
U mnie słabo tył hamuje bo zapiekają się tłoczki hamulcowe a ręczny jest mocniejszy od nożnego. Po rozruszaniu tłoczków nożny robi się mocniejszy ale u mnie to pomaga na jakiś miesiąc a później jest wszystko po staremu Chyba mechanik będzie musiał to rozebrać i powymieniać zużyte elementy. Zdejmij zacisk i sprawdź czy tłoczek da się kręcić bez większego wysiłku w lewo i w prawo. Tylko nie próbuj go wciskać bo popsujesz. Tłoczki się wkręca.
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
GrzegorzPPP pisze:Tłoczki są sprawne, chodzą elegancko.
No to nie wiem jaka może być przyczyna. Ale dla jasności: tłoczek to ten element okrągły który naciska na klocek hamulcowy (zacisk ma jeden tłoczek) A prowadnice zacisku to te dwa sworznie na kluczyk 12mm. Te prowadnice muszą swobodnie dać się przesuwać a tłoczek powinien dać się obracać wokół swojej osi bez większego wysiłku. W ostateczności pozostaje jeszcze jakość klocków i ich przyleganie do tarczy ale te elementy wymieniaj na samym końcu. I jeszcze takie moje pytanie: tarcza hamulcowa cała się "błyszczy"? (miejsce styku klocka z tarczą)
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
moze mi podpowiecie panowie, wszytskie tarcze powymienialem na lukasa , powymienialem wszystkie klocki , linki od recznego, i mechanik mi podkrecal reczny, i jest podciagniety juz na maxa a auto nadal sie stacza, co to moze byc za przyczyna, bo juz mi rece opadaja, i w ogóle jak hamuje, to przod lapie a ten tyl tak slabiutko, czy u mnie tez sa te korektory sily hamowania na tyle?
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
U mnie jest w tej chwili taki sam objaw jak u GrzegorzaPPP
P11 HB rok 98'
z przodu hamuje normalnie
z tyłu okolo 0,7-08 kN
Ręczny hamulec tak samo słabo.
tarcze i klocki z tyłu nowe. Płyn hamulcowy wymieniony.
Czy ktoś już rozgryzł ten temat?
Że to zapieczony cylinderek w zacisku? czy jeszcze jakiś inny powód?
P11 HB rok 98'
z przodu hamuje normalnie
z tyłu okolo 0,7-08 kN
Ręczny hamulec tak samo słabo.
tarcze i klocki z tyłu nowe. Płyn hamulcowy wymieniony.
Czy ktoś już rozgryzł ten temat?
Że to zapieczony cylinderek w zacisku? czy jeszcze jakiś inny powód?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią