[N15] Przegrzanie
Moderator: sergiej
[N15] Przegrzanie
Jak w temacie. W zwiazku z afrykanska pogoda zauwazylem skoki temperatury. Dzis musialem sie opanowac z jazda, bo prawie czerwone pole mnie przywitalo.
Jezdze bardzo agresywnie, co samo w sobie powoduje wzrost temp. Do tego jak wlacze klime to juz jest tragedia.
Wyciete obydwa katy ! Odciety egr, recyrkulatory bla bla.
1. Jak moge 'ulepszyc' uklad chlodzenia ? Prosze o porade
2. Mam zalany uklad najtanszym plynem orlenowskim. Czy warto go spuscic i kupic cos zacniejszego ? Jesli tak to co ? (w granicach rozsadku)
dziekuje pozdrawiam
Jezdze bardzo agresywnie, co samo w sobie powoduje wzrost temp. Do tego jak wlacze klime to juz jest tragedia.
Wyciete obydwa katy ! Odciety egr, recyrkulatory bla bla.
1. Jak moge 'ulepszyc' uklad chlodzenia ? Prosze o porade
2. Mam zalany uklad najtanszym plynem orlenowskim. Czy warto go spuscic i kupic cos zacniejszego ? Jesli tak to co ? (w granicach rozsadku)
dziekuje pozdrawiam
Mam podobny problem. Jednakże u mnie wygląda to tak, że temperatura rośnie dopiero jak auto dostaje buta albo klima chodzi w warunkach miejskich. Przy płynnej jeździe w trasie z włączoną klimą oraz w mieście bez klimy nie ma problemów. Wymieniłem już termostat i pompę wody. Jest lepiej bo zanim wymieniłem pompę wody grzał się z włączoną klimą w płynnej jeździe (ok 90 km/h) Może jeszcze przepatrzę chłodnicę. Jeżeli to nic nie da to moich pomysłów koniec.
Koledze radziłbym zacząć od rzeczy najprostszych i najtańszych. płyn - termostat. Włącz klimę na postoju i zobacz czy od razu wiatrak Ci się załącza.
Koledze radziłbym zacząć od rzeczy najprostszych i najtańszych. płyn - termostat. Włącz klimę na postoju i zobacz czy od razu wiatrak Ci się załącza.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a plynu ci nie ubywa
sprawdz tez olej ...ja to jak mi temperatura zaczyna skakac to zaczynam sie bac o jedno ...pare razy to przerabialem ...nie bede krakal ...ale sprawdz termostat na poczatek ...potem zabawa z chlodnica ... ewentualnie plukanie ukladu i wymiana pompy wody ...jak to nie pomoze zacznij szukac objawów ********* tego nie napisze 


W mieście, w korkach jeżeli używa się klimatyzacji to może się zdarzyć, że motor zacznie się grzać, ponieważ chłodnica nie jest w stanie oddać tyle ciepła i schłodzić się, tak jak podczas ciągłej jazdy w trasie. Należy wówczas wyłączyć klimatyzację - jest to zawarte w instrukcji obsługi.
Jeżeli takie są objawy to nie ma się czym przejmować, tylko wyłączać klimatyzację, żeby motoru nie przegrzać, jeżeli się stoi w korku.
Jeżeli takie są objawy to nie ma się czym przejmować, tylko wyłączać klimatyzację, żeby motoru nie przegrzać, jeżeli się stoi w korku.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek 

- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy,przykręcany bodajże na trzy M6 do podstawy.Propozycja jest tak : spuść płyn,następnie odepnij węże od chłodnicy i przy pomocy węża ogrodowego wypłucz chłodnicę z osadów .Płucz tak długo aż poleci czysta woda.Następnie zdemontuj termostat i wykonaj podobną operację z płukaniem bloku i układu ogrzewania,podłączając wąż w miejsce termostatu,musisz mieć otwarte ogrzewanie żeby wypłukać nagrzewnicę i cały obieg.Po wypłynięciu resztek wody zapnij węże,skręć termostat ,zalej układ płynem i doprowadź do temperatury gdy termostat się otworzy pilnując cały czas poziomu płynu w zbiorniczku (ubywa podczas stygnięcia).Po kilku cyklach grzania i stygnięcia silnika układ powinien się odpowietrzyć,ale pilnuj płynu w zbiorniczku 



na razie zrobilem plukanie flushem. Zagrzalem uklad do wlaczenia wentylatorow, spuscilem calosc plynu. Zmieszalem flush z woda i zalalem uklad. Przejechalem 15 km, spuscilem syf ktory powstal. Zalalem uklad ok 15 l wody, az leciala klarowna. Dodam ze nie podlaczalem weza(ogrodowego) nigdzie, po prostu odmontowalem dolny waz od chlodnicy przy zlaczu z blokiem, i zatykalem albo chlodnice albo blok aby przeplukac. Tak samo robiac wydmuchalem resztki wody z ukladu, zmontowalem calosc.
Stary plyn przefiltrowalem przez szmatke i zalalem.
Upal juz nie jest tak okrutny, wiec nie dowiem sie czy moja praca miala sens.
PS: Czy to co wykonalem zostalo zrobione dobrze ?
Stary plyn przefiltrowalem przez szmatke i zalalem.
Upal juz nie jest tak okrutny, wiec nie dowiem sie czy moja praca miala sens.
PS: Czy to co wykonalem zostalo zrobione dobrze ?
Chyba sie nie rozumiemy. Mam na strychu cos, co zawsze wydawalo mi sie termostatem do n15, mianowicie:
a wg tego co napisal alfabox powinno sie to znajdowac na froncie bloku silnika, cyt: "Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy"
czyli tutaj:
a znajduje sie tutaj tj przy przepustnicy:
Tak wiec gdzie jest racja ? Allegro tez mowi, ze to co pokazalem jest to termostat.
Gdzie jest racja ?
[/list]

a wg tego co napisal alfabox powinno sie to znajdowac na froncie bloku silnika, cyt: "Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy"
czyli tutaj:

a znajduje sie tutaj tj przy przepustnicy:

Tak wiec gdzie jest racja ? Allegro tez mowi, ze to co pokazalem jest to termostat.
Gdzie jest racja ?

- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
clooks pisze: wg tego co napisal alfabox powinno sie to znajdowac na froncie bloku silnika, cyt: "Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy"
czyli tutaj:
Tak wiec gdzie jest racja ? Allegro tez mowi, ze to co pokazalem jest to termostat.
Gdzie jest racja ?[/list]
Sorki moja wina



- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Jeśli masz dostęp do termometru laboratoryjnego ,który ma zakres do około 100° ,to możesz go sprawdzić.Wrzucasz go do wody ,gotujesz wodę i przy około 83-85°powinien się otworzyć.clooks pisze:Jastrzab, jesli łaska to podrzuc tego manuala, albowiem nie moge znalezc.
Wiec termostat jest z tylu rozumiem razem z cala ta obudowa ktora pokazalem na zdjeciu ? Czy taki uzywany jak posiadam jest sens montowac?

