[N16] 2.2 di dymienie z rury.
Moderator: sergiej
[N16] 2.2 di dymienie z rury.
Pytanie brzmi dlaczego almera dymi? Silnik 2.2 di wersja przed liftem 110 koni (teoretycznie).
Co do dymienia to nie jest tak, że dymi cały czas, ale czasami zostawiam za sobą dość wyraźną czarną chmurę.
Najczęściej ma to miejsce gdy przekraczam 3k obrotów, alebo z gdy na wyższym biegu mam mało obrotów i zanim załapie to walnie dymem z rury.
Ogólnie samochód fajnie się zbiera, silnik pracuje równo (tak mi się przynajmniej wydaje), nie ma problemów z odpalaniem.
Dodam tylko, że nie ma katalizatora i egr jest zaślepiony (dowiedziałem się o tym już po zakupie).
Olej to valvoline wymieniony jakieś 5tysięcy km temu, filtry powietrza i oleju też były wtedy wymienione.
Paliwo tankuję tylko na Orlenie (sieć nie franczyza).
Po zalaniu dodatkiem stp jakby dymienie było mniejsze, czy to może oznaczać kończące się wtryski?
Przebieg 230tysięcy (chyba rzeczywisty).
Co do dymienia to nie jest tak, że dymi cały czas, ale czasami zostawiam za sobą dość wyraźną czarną chmurę.
Najczęściej ma to miejsce gdy przekraczam 3k obrotów, alebo z gdy na wyższym biegu mam mało obrotów i zanim załapie to walnie dymem z rury.
Ogólnie samochód fajnie się zbiera, silnik pracuje równo (tak mi się przynajmniej wydaje), nie ma problemów z odpalaniem.
Dodam tylko, że nie ma katalizatora i egr jest zaślepiony (dowiedziałem się o tym już po zakupie).
Olej to valvoline wymieniony jakieś 5tysięcy km temu, filtry powietrza i oleju też były wtedy wymienione.
Paliwo tankuję tylko na Orlenie (sieć nie franczyza).
Po zalaniu dodatkiem stp jakby dymienie było mniejsze, czy to może oznaczać kończące się wtryski?
Przebieg 230tysięcy (chyba rzeczywisty).
Pogoń go parę razy po obrotach tak, żeby się wszystko przedmuchało. Tylko najlepiej się przejechać gdzieś po obwodnicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przegonienie samochodu po trasie plus wymiana paliwa na vervęON przyniosły dobry skutek. Samochód dymi rzadziej i mniej. Kolor dymu też nie jest już kruczoczarny, ale lekko szarawy
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
Fogo, Tylko nie przesadzaj z tym przeganianiem bo coś możesz uszkodzić. Filtr paliwa wymieniałeś ale mam nadzieję że nie na jakiegoś filtrona??
Aby całkowicie wyeliminować dymienie to raz na jakiś czas Verva lub jakieś inne wzbogacane paliwko, terminowo filtr powietrza i jazda (po rozgrzaniu) pomiędzy 1700 a 3200 obr.
Aby całkowicie wyeliminować dymienie to raz na jakiś czas Verva lub jakieś inne wzbogacane paliwko, terminowo filtr powietrza i jazda (po rozgrzaniu) pomiędzy 1700 a 3200 obr.
Filtr paliwa niestety filtron, ale juz niedlgo. verva juz na stale chyba zagosci, bo mniej samochod jej spala.
Pezejechalwm teraz bardz podobna trase na vervie i spalanie o 0.5litra mniejsze niz na zwyklym on. Przy obecnej cenie nie ma co zalowac
Silnika nigdynie mecze gdy jest zimny, a jezdze w zakresie obrotow 1500 - 3500, chociaz powyzej 3k to tylko przy wyprzedzaniu.
Pezejechalwm teraz bardz podobna trase na vervie i spalanie o 0.5litra mniejsze niz na zwyklym on. Przy obecnej cenie nie ma co zalowac
Silnika nigdynie mecze gdy jest zimny, a jezdze w zakresie obrotow 1500 - 3500, chociaz powyzej 3k to tylko przy wyprzedzaniu.
1500 to taka granica przy której koło dwumasowe jest bardzo obciążone. Polecam choć odrobinę wyżej. Przy skrzyni 6 biegowej najlepiej zmieniać przy 2300-2500. Wtedy jest ekonomicznie oraz nic nie dostaje po d****.
Co do filtrona to po przejechaniu jakiś 500 km auto zaczęło mi gasnąć przy 140 km/h. Polecam mann filters lub mahle
Co do filtrona to po przejechaniu jakiś 500 km auto zaczęło mi gasnąć przy 140 km/h. Polecam mann filters lub mahle
w Almerze skrzynia jest 5biegowa i z tego co wiem tam nie ma dwumasu. Biegi zmieniam powyzej 2000 prawie zawsze. Filtr powietrza, kabinowy i oleju mam wlasnie Manna i chyba takie beda kolejne. Duzo dobrego czytalem o filtrach Knecht (chyba poprawnie napisalem).
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
jak wyzej, tylko przed 2 jest jeszcze d czyli silnik to: YD22DDT. To tez pompa bosha, co podobno lubi padac.
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
nic nie mow na temat pompy mam nadzieje, ze nie padnie. Dbam o nia jak tylko potrafie.
oby wytrzymala chociaz do wiosny. poki co sa inne problemy z samochodem i wolalbym poki co nic wiecej nie robic.
oby wytrzymala chociaz do wiosny. poki co sa inne problemy z samochodem i wolalbym poki co nic wiecej nie robic.
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
w zimie dolewalem dodatki antyzelujace. Srodek czyszczacy wtryski tez dolewalem. Filtr paliwa tez zaraz zostanie wymieniony. Ja samochodem zrobilem juz ponad 15tys km i poki co silnik ma sie dobrze.
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
Kolega gwaltek dobrze napisał, przy stodziesiątkach jeszcze nie było dwumasy i skrzyń 6 biegowych.
berny_p, a dlaczego filtron to zły producent filtrów? Mój traktor zrobił na poprzednim filtrze paliwa 30 tyś, co roku był odwadniany i nigdy nie miałem problemów. Pierwszy filtr też był filtrona i obecny również.
Co do dymienia to podejrzana może być jeszcze sprężarka, ewentualnie nieszczelność w dolocie.
berny_p, a dlaczego filtron to zły producent filtrów? Mój traktor zrobił na poprzednim filtrze paliwa 30 tyś, co roku był odwadniany i nigdy nie miałem problemów. Pierwszy filtr też był filtrona i obecny również.
Co do dymienia to podejrzana może być jeszcze sprężarka, ewentualnie nieszczelność w dolocie.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik