[N16] Chrobotanie sprzęgła i wzmożona głośność samochodu.

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Mitterch94
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-04-24, 13:10
Lokalizacja: Warszawa

[N16] Chrobotanie sprzęgła i wzmożona głośność samochodu.

Post autor: Mitterch94 » 2015-04-24, 13:22

Witam. Mam dwa problemy ze swoją Almerką - N16 II Hatchback 1.8 116 KM 2002/2003 r.

1. Przy puszczaniu sprzęgła słychać ciche (ale słyszalne) chrobotanie. Następuje ono przy zmianie biegów z 1 do 2, 2 do 3. Przy wrzucaniu 4 biegu nie słychać chrobotania albo jest ono bardzo ciche i nie można go usłyszeć w środku samochodu. Jaki może być tego powód? Przy wciśnięciu sprzęgła chrobotania nie ma. Tak samo jeśli samochód jest na luzie.

2. Przy ruszaniu z 1 biegu odczuwam spadek mocy silnika. Obroty potrafią dość szybko wejść w przedział 2 -2.5 tyś. Na 2 biegu jest już trochę lepiej. Na 3 już tego nie ma (samochód jedzie tak jak jechać powinien - przynajmniej tak mi się wydaje). I tutaj też pojawia się problem głośności samochodu. Przy przekroczeniu bariery 2.5 tyś obrotów silnik pracuje jakby wspinał się na ok. 4 tyś obrotów (może przesadzam, bo Almery są głośne). Dodatkowo zauważyłem większe spalanie w cyklu miejskim - 12.22 litra. To była jedna trasa więc zresetowałem licznik i spalanie wróciło do ok. 10 litrów w mieście.

Ma ktoś pomysły co trzeba naprawić? Udam się do mechanika ale nie chce, żeby ten wymieniał wszystko po kolei tylko zajął się zużytą częścią. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-04-25, 07:35

Mam coś podobnego ale trochę inne obserwacje ;) owe chrobotanie u mnie pojawia się przy hamowaniu i przy ruszaniu. Na drugim biegu całkowicie zanika. W swoim przypadku obstawiam jakąś pompę(?) odnośnie wspomagania lub abs ;p

Mitterch94
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-04-24, 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mitterch94 » 2015-04-25, 17:47

W mojej Almerce wydaje mi się, że to wysprzęglik, łożysko albo tak jak mówisz jakaś pompa. W poniedziałek udam sie do mechanika i zdiagnozuje. Ma ktoś jeszcze jakieś porady co pierwsze sprawdzić? Albo jak to sprawdzić co jest zepsute/zużyte?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-04-27, 11:03

musicie sami sobie posprawdzać co i jak bo może to być skrzynia, przegub wewn lub zewn, hamluce klocki/tarcze, łożyska w kołach, docisk, łożysko oporowe, tarcza sprzegla, lozyska w skrzyni, brak oleju w skrzyni, luzny wiatrak chłodnicy (chrobotanie przy ruszaniu i przyspieszaniu kiedy zaczyna pojawiać się jakie kolwiek przeciazenie)

itd. itp. etc :) nie zawsze sa to oczywiste wymiany i trzeba mieć dobrego mechanika który naprawi auto a nie wymieni polowy podzespolow konczac na dokręceniu srubki od podszybia :)

Bodek-Bocamotors Warszawa!!
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: osiak_89 » 2015-04-27, 19:12

u mnie ten chrobot jest także przy hamowaniu :P fakt, że abs się świeci to pewnie jakaś wskazówka. hamowanie + ruszanie i tylko na małych prędkościach

[ Dodano: 2015-05-04, 07:59 ]
i co było z Twoją Almą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”