[N15] Niedogrzany silnik

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

[N15] Niedogrzany silnik

Post autor: maniek_NKP » 2013-03-25, 20:23

Od pewnego czasu w swojej N15 1.4 75KM obserwuję takie zjawisko. Strzałka na skali temperatury cieczy chłodzącej zatrzymuje się tak na 1/3 skali. Ostatnio jechałem w trasie 200km po autostradzie i temperatura nie podeszła do połowy skali. Dziwne, bo kiedyś nie było z tym problemu. Niby zima, ale na trasie powinien ładnie się rozgrzać. W mieście to samo.
Czyżby to termostat ?

[ Dodano: 2013-03-25, 20:25 ]
Dodam, że jak włączę ogrzewanie kabiny do wszystko ładnie się nagrzewa i to stosunkowo szybko.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-25, 20:37

maniek_NKP pisze:Czyżby to termostat ?
Tak

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-03-29, 20:26

A za co konkretnie odpowiada czujnik temperatury silnika/wody ? CZy on tez może być objawem ?

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2013-03-29, 20:57

są dwa...jeden podaje temperaturę do ecu, a drugi do wskaźnika na desce :mrgreen: więc jak auto masz dogrzane, ciepło leci z nawiewów, to w sumie może być walnięty ten co podaje na wskaźniki :->
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-03-29, 21:23

Leci gorące wręcz powietrze z nawiewników, wnętrze szybko się nagrzewa od momentu uruchomienia silnika. Wskazówka też szybko idzie w górę ale tylko do 1/3 skali...
I teraz nie wiem czy to termostat czy tez ten czujnik temperatury ...

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2013-03-29, 21:49

jak u mnie walnął termostat to wskazówka leżała na dole, o 1/3 mogłem pomarzyć, a w aucie było zimno :-| więc raczej postawiłbym na czujnik, tym bardziej, że nie jest to jakiś mega wydatek, a na pewno jest tańszy od termostatu :mrgreen:
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-03-29, 21:58

Ale mówisz o tym czujniku idącym do zestawu wskaźników ? Bo bombel wyżej mnie straszy, że to termostat... :) A wg mnie objaw dla termostatu taki dający sie odczuć to wolno nagrzewająca się kabina.

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2013-03-29, 22:13

właśnie o tym czujniku mówię :mrgreen: wydaje mi się, że termostat dawałby inne objawy, a Ty piszesz, że w aucie jest ciepło i wskazówka podnosi się szybko, więc raczej termostat bym wykluczył, bo z tego co piszesz otwiera się normalnie, tylko wskaźnik daje złe wskazanie :->
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-03-29, 22:18

No dobra to termostat wykluczyliśmy ) a teraz czy aby napewno ten czujnik idący do zegarów ? A czemu nie ten idący do kompa ? Może to on przekłamuje, jakie byłyby jego objawy uszkodzenia ?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-30, 09:44

Jakby to był czujnik od temp. ten co idzie do ecu to miałbyś przygody z przelewaniem auta. Do zegarów idzie rezystancyjny jednopinowy czujniczek za 15zl w IC ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-03-30, 09:48

ja jak kupiłem prime 7 lat temu miałem podobny problem,gdzieś nawet to pisałem ale tow nkp chyba,wymieniłem termostat wskazówka dygła 1/3 czujnik i to samo,pózniej odpuściłem problem póki w ciągu miesiąca nie trafiłem przypadkiem zegarów z obrotomierzem,a miałem z zegarkiem,zakładam odpalam cieszę się obrotkiem patrze a tu wzkazówka temperatury tam gdzie powinna w połowie,więc ucieszyłem się z dwóch powdów,obrotek i temp w normie,co się okazało że w starych zegarach sie wysrało tam gdzie temp wody po podłączyłem je z powrotem i to samo nie poszła dalej jak 1/3,więc tak na marginesie gdybyś wymienił czujniki itp a dalej to samo było by warto sprawdzic lub podmienić od kogoś na chwile zegary :-)

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2013-03-30, 12:43

Paweł dobrze pisze, jak mi walnął ten idący do ecu, to na zimno i po pełnym dogrzaniu palił idealnie, ale po przejechaniu np. kilometra i zgaszeniu lał paliwo na maksa i nie chciał zapalić :-|
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-03-30, 13:30

No dobra to zamówię go po świętach i zobaczę efekt :) Dzięki za porady, po punkcie.

gargi12
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-27, 17:08
Lokalizacja: radom

Post autor: gargi12 » 2014-11-21, 14:53

Witam odkopię trochę temat wczoraj odebrałem auto od blacharza i nie działa mi wskaźnik temperatury :cry: A przed oddaniem było Oki i nie wiem czy jakieś kable przeciął czy jakiś czujnik się zepsuł jak to sprawdzić czy od razu nowy czujnik kupić auto mam ponad trzy lata i nic nie zmieniałem
nawet termostatu
Ostatnio zmieniony 2014-11-21, 15:10 przez gargi12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2014-11-21, 23:06

gargi12, w głowicy masz jednopinowy czujnik temperatury. Zdejmij z niego kabelek i kawałkiem drutu lub przewodu zewrzyj go do masy. Następnie włącz zapłon i zobacz co pokazuje wskazówka. Jeśli poszła na max to masz uwalony czujnik, jeśli jest na dole to walnięty przewód lub licznik

gargi12
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-02-27, 17:08
Lokalizacja: radom

Post autor: gargi12 » 2014-11-22, 02:25

elektryk1409 pisze:gargi12, w głowicy masz jednopinowy czujnik temperatury. Zdejmij z niego kabelek i kawałkiem drutu lub przewodu zewrzyj go do masy. Następnie włącz zapłon i zobacz co pokazuje wskazówka. Jeśli poszła na max to masz uwalony czujnik, jeśli jest na dole to walnięty przewód lub licznik
Oki rano sprawdzę i zobaczę co się dzieje Już po wszystkim okazało się że niepodokrecalem śrub z tyłu obrotomierza które zresztą niepotrzebnie odkręcałem przy wyjmowaniu obrotka ale dokręciłem i jest oki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”