Witam.
Ostatnimi czasy borykam się z chwilowym odcięciem mocy w moim 2.2 dCi. Błąd p0234 - za wysokie ciśnienie doładowania. Związku z tym, sprawdzam czy regulacja VNT w moim turbo działa, o to filmik:
http://youtu.be/mJUxc5eX6fU
Jak widać, zaraz po podłączeniu podciśnienia do zaworu, cięgno zostaje wciągnięte, przy wysokich obrotach cięgło zostaje nieco wypchnięte, pewnie podczas jazdy zostanie wypchnięte całkowicie. W związku z tym, zastanawiam się, czy cięgło pracuje prawidłowo i czy poprawnie steruje klapkami w turbo. Dodatkowo, czy podciśnienie z pompy vacum powinno być stałe, niezależnie od obrotów silnika?
[N16] Turbo w 2.2 dCi - VNT
Moderator: sergiej
Po drodze na podciśnieniu masz elektrozawór sterujący podciśnieniem. Im podciśnienie wyższe tym doładowanie wyższe. Odłączenie podcisnienia od turbo skutkowało by znikomym doładowaniem i brakiem mocy,
Problemy mogą być dwa:
1) zacinający się zawór sterowania (tzw. N75) - nalezy odszukać tenże zaworek, odłaczyć od niego węzyki podcisnienia i przelać bogato WD40 w oba króćce, po czym podłaczyć węzyki i przejechać się dynamicznie sterujac pedałem gazu by zawór się "rozchodził" jesli to nie pomoże to:
2) zacięte łopatki kierownicy VNT w sprężarce. Tutaj juz demontaż turbo i czyszczenie VNT. Opis masz tu: https://www.youtube.com/watch?v=qxlmjo68AkQ
Problemy mogą być dwa:
1) zacinający się zawór sterowania (tzw. N75) - nalezy odszukać tenże zaworek, odłaczyć od niego węzyki podcisnienia i przelać bogato WD40 w oba króćce, po czym podłaczyć węzyki i przejechać się dynamicznie sterujac pedałem gazu by zawór się "rozchodził" jesli to nie pomoże to:
2) zacięte łopatki kierownicy VNT w sprężarce. Tutaj juz demontaż turbo i czyszczenie VNT. Opis masz tu: https://www.youtube.com/watch?v=qxlmjo68AkQ
Dziękuję za odpowiedź.
1) Zastanawiam się, czy zaraz po uruchomieniu silnika, dźwigienka powinna zostać wciągnięta a odpuszczać pod obciążeniem. Jak odpiąłem wężyk, po dodaniu gazu brak świstu turbiny więc by się zgadzało że turbo praktycznie nic nie pompuje.
2) Zacięte łopatki w VNT oznacza zablokowaną dźwigienkę czy niekoniecznie? U mnie dźwignia chodzi lekko, w pełnym zakresie, nic się nie przycina.
1) Zastanawiam się, czy zaraz po uruchomieniu silnika, dźwigienka powinna zostać wciągnięta a odpuszczać pod obciążeniem. Jak odpiąłem wężyk, po dodaniu gazu brak świstu turbiny więc by się zgadzało że turbo praktycznie nic nie pompuje.
2) Zacięte łopatki w VNT oznacza zablokowaną dźwigienkę czy niekoniecznie? U mnie dźwignia chodzi lekko, w pełnym zakresie, nic się nie przycina.