[N16] Turbo w 2.2 dCi - VNT

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Datex
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-01-25, 15:59
Lokalizacja: Gdynia

[N16] Turbo w 2.2 dCi - VNT

Post autor: Datex » 2014-08-15, 22:09

Witam.

Ostatnimi czasy borykam się z chwilowym odcięciem mocy w moim 2.2 dCi. Błąd p0234 - za wysokie ciśnienie doładowania. Związku z tym, sprawdzam czy regulacja VNT w moim turbo działa, o to filmik:

http://youtu.be/mJUxc5eX6fU

Jak widać, zaraz po podłączeniu podciśnienia do zaworu, cięgno zostaje wciągnięte, przy wysokich obrotach cięgło zostaje nieco wypchnięte, pewnie podczas jazdy zostanie wypchnięte całkowicie. W związku z tym, zastanawiam się, czy cięgło pracuje prawidłowo i czy poprawnie steruje klapkami w turbo. Dodatkowo, czy podciśnienie z pompy vacum powinno być stałe, niezależnie od obrotów silnika?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-15, 22:25

Po drodze na podciśnieniu masz elektrozawór sterujący podciśnieniem. Im podciśnienie wyższe tym doładowanie wyższe. Odłączenie podcisnienia od turbo skutkowało by znikomym doładowaniem i brakiem mocy,
Problemy mogą być dwa:
1) zacinający się zawór sterowania (tzw. N75) - nalezy odszukać tenże zaworek, odłaczyć od niego węzyki podcisnienia i przelać bogato WD40 w oba króćce, po czym podłaczyć węzyki i przejechać się dynamicznie sterujac pedałem gazu by zawór się "rozchodził" jesli to nie pomoże to:
2) zacięte łopatki kierownicy VNT w sprężarce. Tutaj juz demontaż turbo i czyszczenie VNT. Opis masz tu: https://www.youtube.com/watch?v=qxlmjo68AkQ
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Datex
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-01-25, 15:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Datex » 2014-08-15, 22:32

Dziękuję za odpowiedź.

1) Zastanawiam się, czy zaraz po uruchomieniu silnika, dźwigienka powinna zostać wciągnięta a odpuszczać pod obciążeniem. Jak odpiąłem wężyk, po dodaniu gazu brak świstu turbiny więc by się zgadzało że turbo praktycznie nic nie pompuje.
2) Zacięte łopatki w VNT oznacza zablokowaną dźwigienkę czy niekoniecznie? U mnie dźwignia chodzi lekko, w pełnym zakresie, nic się nie przycina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”