Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS

Post autor: lordkain » 2012-03-23, 21:18

Witam wszystkich!

No więc czas zacząć temat o mojej "Czarnuli". Mowa o Primera P11.144. Auto kupione w Niemczech od pierwszego właściciela, który do końca jeździł na przeglądy do ASO Nissana. Do połowy 2010 roku auto przejechało 127kkm po czym ja stałem się jego właścicielem. Rok produkcji 12/99, silnik SR20DE 140KM, nadwozie sedan i początkowo wszystko seria. Auto seryjnie wyposażone w ksenony, fotele w wersji sport, automatyczną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, elektryczne szyby oraz oryginalne audio Nissana ze zmieniarką w bagażniku.

A teraz trochę historii.

Po zakupie wymiany wymagały tarcze oraz klocki hamulcowe, wymieniono na komplet TRW. Następnie wszystkie płyny, oleje, filtry. Wymieniono przeguby ABS bo jeden okazał się pęknięty. Sezon zimowy zmusił do zakupu nowych opon - padło na Yokohama 185/65R15. W sezonie letnim kupione nowe felgi stalowe 15'' + zestaw letnich Yokohama 195/60R15. Następnie korzystając z okazji kupiłem nowe alu Borbet LS 17'' + nowe Dunlop SP Sport MAXX 215/40R17. W międzyczasie zainstalowano nowe żarniki ksenonowe, nowy przepływomierz, komplet świec zapłonowych platynowych Beru i przewodów zapłonowych NGK (gryzonie przegryzły więc musiałem) oraz założono nowe osłony amortyzatorów.

Z dolegliwości pojawiły się jeszcze zimne luty na zegarach co skutkowało mruganiem kontrolki ABS i zacinaniem się obrotomierza. Oczywiście wszystko naprawione.

Z Sergiejem latem 2011 przeprowadzilismy czyszczenie i konserwacje podwozia (właściwie to pokryliśmy podwozie i profile jeszcze jedną warstwą antykorozji bo niewiele było do roboty), a dość niedawno założyliśmy nowy zestaw głośników Helix B 62C Blue + Helix B6X za co WIELKIE DZIĘKI SERGIEJ!!! :-) Jakiekolwiek prace w warsztacie u Sergieja to czysta przyjemność i mile spędzony czas. Sam wiesz jak ZIOM ! ! ! ! ! ;-)

A więc lecimy dalej.
Na naszych rozklepanych dziurawych drogach nie sposób było uniknąć napraw zawieszenia typu sworznie wahaczy ale to drobnostki.

Niedawno dzwonił łańcuch rozrządu z powodu uszkodzonego napinacza lecz miałem kompletny rozrząd kupiony dość dawno po okazyjnej cenie więc została zmieniona całość.

Po Zlocie Ogólnopolskim 2011 zacząłem myśleć nad modyfikacjami. Po zastanowieniu się, uzbieraniu funduszy i dogadaniu tematu z Bodkiem na początku stycznia 2012 auto trafiło do niego i wybór padł na swap SR20DE->SR20VE. Do początku 2012 roku auto przejechało około 163kkm a szczęśliwym nabywcą SR20DE stał się Dodo.

Obrazek

Pozdrawiam i cieszę się, że jesteś zadowolony. :-)

SR20DE - fotka kiedy było jeszcze na pokładzie Czarnuli, obecnie już zainstalowane w aucie Dodo:

Obrazek

A więc wyglada to tak:
silnik SR20VE
dolot stożek Fujita 3''
strojenie Ecumaster DET3
mod rozrządu
sprzęgło Aisin z 12 łopatkowym dociskiem
rozpóra na przód z polerowanej stali nierdzewnej
kolektor SSAC 4-2-1 ze stali nierdzewnej
wydech 2,5'' przelot ze stali nierdzewnej na dużej puszcze
zawieszenie Kayaba AGX + obniżające sprężyny Eibach (w drodze do Bodka)

A oto silnik i graty skompletowane przez Bodka tuż przed montażem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sprowadzony z UK kolektor SSAC 4-2-1:

Obrazek

Obrazek

Wyspawany wydech 2,5''. Niepozorny i cichociemny ale tak ma być. Ważne, że robi robotę + dźwięk total.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie licząc silnika wszystkie graty są nowe.

W trakcie postoju w warsztacie u Bodka postanowiłem dokonać poprawek lakierniczych. Wiadomo, że po latach użytkowania były przetarcia na zderzakach i drzwiach, lusterkach oraz obtarte kanty klapy bagaznika z powodu wyrobionych zawiasów (wymienione na sprawne) ale na kupnie takiego auta mi zależało bo wtedy ma się pewność, że nic nie było kombinowane.

A oto jak wygląda po poprawkach lakierniczch. Brakuje tylko założonych Borbetów 17''. :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze mała fotorelacja z prac przeprowadzonych przez Bodka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnio okazało się, że gotuje się płyn hamulcowy i topią się klocki przy agresywnej jeździe więc Bodek wymieni płyn na odpowiedni i założy lepsze klocki. Co wybrał nie wiem ale myślę, że wypowie się co wymyślił.

Dziś dostałem telefon, że amorki są już w drodze do Bodka czyli Czarnulka powinna być gotowa niebawem. :-)

Właściwie do zrobienia zostało zawieszenie, mod rozrządu i strojenie na hamowni.
chciałem także odcinkę na 8500RPM ale może być z tym kłopot w P11.144. Zobaczymy. Póki co jest tak:

http://www.youtube.com/watch?v=71nROmu0GYk
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:18 przez lordkain, łącznie zmieniany 9 razy.

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2012-03-23, 21:28

Ładna bestia - gratulację. Widać, że dopieszczona i doinwestowana. Oby chodziła jak najlepiej.

Fajnie by Ci pasowały chromowane klamki do niej ;)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-03-23, 21:45

kolejna prima z VE Gratki <faja>
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-03-23, 21:50

Bardzo ładna Prima- widziałem na żywo :) Wydech baaardzo cichy, w sumie to dobrze. Hamowaliście pojazd? Ciekaw jestem krzywej...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-03-23, 21:54

Hamownia jeszcze przed nami. Póki co Bodek próbuje przesunąć odcinkę na 8500rpm. Też jestem ciekaw co pokaże wykres... :-)

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2012-03-23, 22:06

Gratki, niezła się z niej cichociemna bestyja zrobiła :-D

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-23, 22:07

No żesz k....a,sympatyczny projekt a ja w czarnej dupie nadal (kwestia niezdecydowania).
Powodzenia :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-03-23, 22:14

Fajnie ogarnięty wóz :) VE w dupowozie super sprawa :) Gratuluje :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2012-03-23, 22:20

co ja mam napisać jak już autko widziałem i jest na prawdę zadbane i w dobre ręce oddane oby dalsze mody się powiodły :mrgreen: gratuluje
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-03-23, 23:56

Autko ładne ale szczerze mówiąc te VE "dupy nie urywa" może dlatego że odcina tak nisko i żeby pokazał pazur to rzeczywiście trzeba przesunąć.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2012-03-24, 00:17

Ja pierdo.. ! Za przeproszeniem. Tobie SiwoL dogodzić czy coś powiedzieć to naprawdę się nie da. Nie pisz takich zbędnych komentarzy, bo to niczego nie wnosi. Wybacz, że to piszę, ale nie da się czytać Twoich wypocin "Autko ładne ale szczerze mówiąc te VE "dupy nie urywa". Może jakaś interpunkcja ?? Jestem/ śmy pod wrażeniem Twoich wszystkich samochodów, w którym każdy motor (silnik) "dupę urywa".
Wybacz, że to napisałem, ale już nie jedna osoba zwraca Ci uwagę.
Pozdro SiwoL

Koniec OT


Wiadomo, że odcinkę przesunąć w tym modelu nie jest łatwo, bo sam bym to chciał zrobić. Ten motor spokojnie do 8,5 tyś obrotków zakręci. Autko oczywiście fajne :) Daj znać tutaj czy na priv jak sobie radzisz/ poradziłeś z odcinką, a raczej Bodek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-03-24, 01:11

Odcinkę da się przesunąć. Standalone'a na wtryski z pomocą DETIII i jedziemy ale trochę obawiam się poprawek, na które Krzysiek musiał by przyjeżdżać.. a blisko nie ma.

Film świeżo po pierwszym ulicznym strojeniu, bez wystrojonego zapłonu i wyregulowanych wałków a więc jeszcze trochę do ugrania jest. Poza tym nie jestem amatorem katowania cudzych wozów a dokładnie szkoda mi tych delikatnych półosi było ;-)

Czekam z niecierpliwością na amortyzatory co by zestaw eibach + agx przetestować
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-03-24, 02:34

Fajnie chodzi, nie wiele gorzej się odpycha jak bombla turbo :)
Fakt odcinka co najmniej na 8 tyś to by wiele poprawiło na dynamice.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2012-03-24, 07:02

Kolejna Primera z VE pod maska. Gratuluje projektu. Ładny czarny :-P egzemplarz.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 16:14 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-03-24, 07:19

Witam , autko ładne zadbane i cichociemne ^^
Co do silnika to jak jest jeszcze przed wystrojeniem ,a patrząc na filmik auto ruszyło w 20s a 100km/h miało w 28s. Więc 8 sek (wiadomo pi razy oko pomiar ale juz coś jest 8-) ). Do tego ruszenie lajtowe. Więc nie rozumiem Siwola czemu stwierdził że dupy nie urywa. Dla mnie bomba. Pozdrawiam
A i jeszcze jedno po wystrojeniu wrzućcie filmik, bo chętnie bym zobaczył jak to leci ^^
Powodzenia
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2012-03-24, 08:12

Gratuluję auta,
zakładaj felgi i postaraj się o jakąś sesję zdjęciową z wyeksponowanym VE ;p
Powodzenia w modach i bezawaryjnośći.
Pzdr

Ps. Parkujesz nim czasami na Parkingu przy "VIPie" na SGGW ? Bo ostatnio rzuciła mi się w oczy czarna p11 144 z naklejką NZ.
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-24, 08:18

Kazek dawaj znać kiedy będziesz odbierał, to sie spota zrobi :D

Fajna fura

[ Dodano: 2012-03-24, 08:21 ]
Fajnie chodzi, nie wiele gorzej się odpycha jak bombla turbo :)
Ja nie mam jeszcze żadnego filmu z 0,8 wrzuconego, a przy 0,5 bara moce podobne

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-03-24, 09:08

Wielkie dzięki za kilka dobrych słów. :-) Furka cały czas w fazie modyfikacji a wiadomo, że pozytywne komentarze dodają otuchy w dalszych poczynaniach.
Amorki już w drodze do Bodka, w poniedziałek będzie je miał u siebie więc przód pójdzie w dół o 30mm a tył o jakieś 15mm. Do tego wrzucę alu i będzie się prezentować elegancko.
W tygodniu jedzie na przyciemnienie szyb. Wszystkie (tył, boczny tył, boczny przód) będą przyciemnione w jednakowym odcieniu ale zgodnie z normami. Nie chce mi się skrobać szyb w razie W i wolę widzieć cokolwiek wieczorami. ;-)
Po odbiorze oczywiście koniecznie wrzucę foto i jakieś video. Do tej pory fotki robione telefonem więc wygląda jak wygląda. W każdym razie będzie więcej i lepszej jakości.
bombel, jak będę jechał po odbiór, dam znać wcześniej to się dogada.
Tony212, może Bodek tam parkował. Ja do Wwa mam ponad 500km, auto stoi u Bodka więc to nie ja ale może to była moja Czarnula.

A co do negatywnych komentarzy to zapraszam na III ZLOT NISSANzone.pl 2012. Wszystko wyjaśni się na linii 1/4 mili czyja fura urywa a czyja nie. ;-)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-03-24, 10:42

Zacny projekcik, pogratulować, coś widze, że niedługo zmienimy nazwę forum na "VE-ZONE", a 80% wyprodukowanych SR20VE będzie w Polsce ;P, bez OT :P Raz jeszcze gratuluje i życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach.


Od siebie tylko dodam, że bym wrzucił na klapę delikatny spojlerek fabryczny z P11.144 lub P11 GT, ale to moje subiektywne zdanie :P

Pozdrawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Mishi
fanatyk nissana
Posty: 927
Rejestracja: 2010-03-31, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mishi » 2012-03-24, 11:37

HeY

Piękne autko. Właśnie takie slippery lubię. Z zewnątrz seria a w środku potwór:)

Pozdrawiam i powodzenia w dalszych modach:)

Mishi

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2012-03-24, 12:03

To widzę poszło trochę inaczej niż jak wspominałeś na Północnym w Szczecinie, ale wg mnie lepiej ;) ogólnie bardzo fajnie to wygląda :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-03-24, 12:17

Arias pisze:Od siebie tylko dodam, że bym wrzucił na klapę delikatny spojlerek fabryczny z P11.144 lub P11 GT, ale to moje subiektywne zdanie :P
Rozglądam się od dość dawna za spojlerem ze światłem stopu do P11.144, także w planie jest cichociemny oryginał. ;-)
Sajmooon pisze:To widzę poszło trochę inaczej niż jak wspominałeś na Północnym w Szczecinie, ale wg mnie lepiej ;) ogólnie bardzo fajnie to wygląda :)
Po konsultacjach i zastanowieniu stwierdziłem, że turbo jest zbyt awaryjne do codziennej jazdy a ja chcę cieszyć się autem na co dzień. Poza tym jakiekolwiek strojenia i korekty do instalacji turbo musiałbym robić w Wawie a to 500km jazdy więc nie bardzo.

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2012-03-24, 19:40

Piękna sztuka :) musisz zmienić opis pod avatarem z SR20DE na NeoVVL żeby dopełnić całości :P
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-03-24, 20:34

Seboo991 pisze:Piękna sztuka :) musisz zmienić opis pod avatarem z SR20DE na NeoVVL żeby dopełnić całości :P
Robi się. :-)

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2012-03-24, 20:45

świetny zakup a do tego te VE, hehe marzenie ;)


pozdrawiam i owocnych modów życzę :)
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Dino

Post autor: Dino » 2012-03-24, 21:06

Ale to VE gra :-D , jak tylko widzę takie obrazki to chętnie bym zakupił taki silnik do sentry,
gratulację wyjątkowego wozu

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-03-24, 23:22

Widzę że nie można wypowiedzieć negatywnej opinie... Poprostu filmik nie oddaje mocy tego VE żeby to jakiś killer był a wydawać 6tys po to żeby autko robiło 8s do paczki to moim zdaniem nie jest idealna inwestycja w moc:). Ale ważne że cieszy i jest banan na twarzy właściciela i nie odbieraj mnie zle:) gratuluje ładnej zadbanej furki:)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-03-24, 23:32

SiwoL, moja wypowiedź była tak jak piktogram na jej końcu czyli z przymrużeniem oka. Tak jak pisałeś najlepiej byłoby odcinkę przesunąć powyżej 8000rpm. Ja chciałbym 8500rpm a jak będzie czas pokaże. Bodek walczy z tym od tygodnia ale póki co bez powodzenia. :-/ Filmik dopiero po wstępnych strojeniach a projekt rozwojowy więc jeszcze wszystko jest możliwe. Dzięki za gratki i pozdrawiam. :-)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-03-24, 23:55

Fajna sztuka ;-) podoba mi sie strasznie, zapewne mega zadbana. Lubie dopracowane "serie". Ja osbiscie odpuścił bym przyciemnianie szyb :) Życzę powodzenia w ogarnieciem autka do końca i czekam na filmidło :)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-03-25, 07:23

SiwoL, na g-techu lub innym bajkomierzu wyjdzie ponizej 7s tylko co da jaranie sie nieprawdziwymi wynikami? Ja jestem zaskoczony, ze tak przyjemnie jedzie bo myslalem, ze VE w dosyc ciezkiej budzie 144 nie bedzie robilo takiej roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”