[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS
Witam wszystkich!
No więc czas zacząć temat o mojej "Czarnuli". Mowa o Primera P11.144. Auto kupione w Niemczech od pierwszego właściciela, który do końca jeździł na przeglądy do ASO Nissana. Do połowy 2010 roku auto przejechało 127kkm po czym ja stałem się jego właścicielem. Rok produkcji 12/99, silnik SR20DE 140KM, nadwozie sedan i początkowo wszystko seria. Auto seryjnie wyposażone w ksenony, fotele w wersji sport, automatyczną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, elektryczne szyby oraz oryginalne audio Nissana ze zmieniarką w bagażniku.
A teraz trochę historii.
Po zakupie wymiany wymagały tarcze oraz klocki hamulcowe, wymieniono na komplet TRW. Następnie wszystkie płyny, oleje, filtry. Wymieniono przeguby ABS bo jeden okazał się pęknięty. Sezon zimowy zmusił do zakupu nowych opon - padło na Yokohama 185/65R15. W sezonie letnim kupione nowe felgi stalowe 15'' + zestaw letnich Yokohama 195/60R15. Następnie korzystając z okazji kupiłem nowe alu Borbet LS 17'' + nowe Dunlop SP Sport MAXX 215/40R17. W międzyczasie zainstalowano nowe żarniki ksenonowe, nowy przepływomierz, komplet świec zapłonowych platynowych Beru i przewodów zapłonowych NGK (gryzonie przegryzły więc musiałem) oraz założono nowe osłony amortyzatorów.
Z dolegliwości pojawiły się jeszcze zimne luty na zegarach co skutkowało mruganiem kontrolki ABS i zacinaniem się obrotomierza. Oczywiście wszystko naprawione.
Z Sergiejem latem 2011 przeprowadzilismy czyszczenie i konserwacje podwozia (właściwie to pokryliśmy podwozie i profile jeszcze jedną warstwą antykorozji bo niewiele było do roboty), a dość niedawno założyliśmy nowy zestaw głośników Helix B 62C Blue + Helix B6X za co WIELKIE DZIĘKI SERGIEJ!!! Jakiekolwiek prace w warsztacie u Sergieja to czysta przyjemność i mile spędzony czas. Sam wiesz jak ZIOM ! ! ! ! !
A więc lecimy dalej.
Na naszych rozklepanych dziurawych drogach nie sposób było uniknąć napraw zawieszenia typu sworznie wahaczy ale to drobnostki.
Niedawno dzwonił łańcuch rozrządu z powodu uszkodzonego napinacza lecz miałem kompletny rozrząd kupiony dość dawno po okazyjnej cenie więc została zmieniona całość.
Po Zlocie Ogólnopolskim 2011 zacząłem myśleć nad modyfikacjami. Po zastanowieniu się, uzbieraniu funduszy i dogadaniu tematu z Bodkiem na początku stycznia 2012 auto trafiło do niego i wybór padł na swap SR20DE->SR20VE. Do początku 2012 roku auto przejechało około 163kkm a szczęśliwym nabywcą SR20DE stał się Dodo.
Pozdrawiam i cieszę się, że jesteś zadowolony.
SR20DE - fotka kiedy było jeszcze na pokładzie Czarnuli, obecnie już zainstalowane w aucie Dodo:
A więc wyglada to tak:
silnik SR20VE
dolot stożek Fujita 3''
strojenie Ecumaster DET3
mod rozrządu
sprzęgło Aisin z 12 łopatkowym dociskiem
rozpóra na przód z polerowanej stali nierdzewnej
kolektor SSAC 4-2-1 ze stali nierdzewnej
wydech 2,5'' przelot ze stali nierdzewnej na dużej puszcze
zawieszenie Kayaba AGX + obniżające sprężyny Eibach (w drodze do Bodka)
A oto silnik i graty skompletowane przez Bodka tuż przed montażem:
Sprowadzony z UK kolektor SSAC 4-2-1:
Wyspawany wydech 2,5''. Niepozorny i cichociemny ale tak ma być. Ważne, że robi robotę + dźwięk total.
Nie licząc silnika wszystkie graty są nowe.
W trakcie postoju w warsztacie u Bodka postanowiłem dokonać poprawek lakierniczych. Wiadomo, że po latach użytkowania były przetarcia na zderzakach i drzwiach, lusterkach oraz obtarte kanty klapy bagaznika z powodu wyrobionych zawiasów (wymienione na sprawne) ale na kupnie takiego auta mi zależało bo wtedy ma się pewność, że nic nie było kombinowane.
A oto jak wygląda po poprawkach lakierniczch. Brakuje tylko założonych Borbetów 17''.
I jeszcze mała fotorelacja z prac przeprowadzonych przez Bodka:
Ostatnio okazało się, że gotuje się płyn hamulcowy i topią się klocki przy agresywnej jeździe więc Bodek wymieni płyn na odpowiedni i założy lepsze klocki. Co wybrał nie wiem ale myślę, że wypowie się co wymyślił.
Dziś dostałem telefon, że amorki są już w drodze do Bodka czyli Czarnulka powinna być gotowa niebawem.
Właściwie do zrobienia zostało zawieszenie, mod rozrządu i strojenie na hamowni.
chciałem także odcinkę na 8500RPM ale może być z tym kłopot w P11.144. Zobaczymy. Póki co jest tak:
http://www.youtube.com/watch?v=71nROmu0GYk
No więc czas zacząć temat o mojej "Czarnuli". Mowa o Primera P11.144. Auto kupione w Niemczech od pierwszego właściciela, który do końca jeździł na przeglądy do ASO Nissana. Do połowy 2010 roku auto przejechało 127kkm po czym ja stałem się jego właścicielem. Rok produkcji 12/99, silnik SR20DE 140KM, nadwozie sedan i początkowo wszystko seria. Auto seryjnie wyposażone w ksenony, fotele w wersji sport, automatyczną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, elektryczne szyby oraz oryginalne audio Nissana ze zmieniarką w bagażniku.
A teraz trochę historii.
Po zakupie wymiany wymagały tarcze oraz klocki hamulcowe, wymieniono na komplet TRW. Następnie wszystkie płyny, oleje, filtry. Wymieniono przeguby ABS bo jeden okazał się pęknięty. Sezon zimowy zmusił do zakupu nowych opon - padło na Yokohama 185/65R15. W sezonie letnim kupione nowe felgi stalowe 15'' + zestaw letnich Yokohama 195/60R15. Następnie korzystając z okazji kupiłem nowe alu Borbet LS 17'' + nowe Dunlop SP Sport MAXX 215/40R17. W międzyczasie zainstalowano nowe żarniki ksenonowe, nowy przepływomierz, komplet świec zapłonowych platynowych Beru i przewodów zapłonowych NGK (gryzonie przegryzły więc musiałem) oraz założono nowe osłony amortyzatorów.
Z dolegliwości pojawiły się jeszcze zimne luty na zegarach co skutkowało mruganiem kontrolki ABS i zacinaniem się obrotomierza. Oczywiście wszystko naprawione.
Z Sergiejem latem 2011 przeprowadzilismy czyszczenie i konserwacje podwozia (właściwie to pokryliśmy podwozie i profile jeszcze jedną warstwą antykorozji bo niewiele było do roboty), a dość niedawno założyliśmy nowy zestaw głośników Helix B 62C Blue + Helix B6X za co WIELKIE DZIĘKI SERGIEJ!!! Jakiekolwiek prace w warsztacie u Sergieja to czysta przyjemność i mile spędzony czas. Sam wiesz jak ZIOM ! ! ! ! !
A więc lecimy dalej.
Na naszych rozklepanych dziurawych drogach nie sposób było uniknąć napraw zawieszenia typu sworznie wahaczy ale to drobnostki.
Niedawno dzwonił łańcuch rozrządu z powodu uszkodzonego napinacza lecz miałem kompletny rozrząd kupiony dość dawno po okazyjnej cenie więc została zmieniona całość.
Po Zlocie Ogólnopolskim 2011 zacząłem myśleć nad modyfikacjami. Po zastanowieniu się, uzbieraniu funduszy i dogadaniu tematu z Bodkiem na początku stycznia 2012 auto trafiło do niego i wybór padł na swap SR20DE->SR20VE. Do początku 2012 roku auto przejechało około 163kkm a szczęśliwym nabywcą SR20DE stał się Dodo.
Pozdrawiam i cieszę się, że jesteś zadowolony.
SR20DE - fotka kiedy było jeszcze na pokładzie Czarnuli, obecnie już zainstalowane w aucie Dodo:
A więc wyglada to tak:
silnik SR20VE
dolot stożek Fujita 3''
strojenie Ecumaster DET3
mod rozrządu
sprzęgło Aisin z 12 łopatkowym dociskiem
rozpóra na przód z polerowanej stali nierdzewnej
kolektor SSAC 4-2-1 ze stali nierdzewnej
wydech 2,5'' przelot ze stali nierdzewnej na dużej puszcze
zawieszenie Kayaba AGX + obniżające sprężyny Eibach (w drodze do Bodka)
A oto silnik i graty skompletowane przez Bodka tuż przed montażem:
Sprowadzony z UK kolektor SSAC 4-2-1:
Wyspawany wydech 2,5''. Niepozorny i cichociemny ale tak ma być. Ważne, że robi robotę + dźwięk total.
Nie licząc silnika wszystkie graty są nowe.
W trakcie postoju w warsztacie u Bodka postanowiłem dokonać poprawek lakierniczych. Wiadomo, że po latach użytkowania były przetarcia na zderzakach i drzwiach, lusterkach oraz obtarte kanty klapy bagaznika z powodu wyrobionych zawiasów (wymienione na sprawne) ale na kupnie takiego auta mi zależało bo wtedy ma się pewność, że nic nie było kombinowane.
A oto jak wygląda po poprawkach lakierniczch. Brakuje tylko założonych Borbetów 17''.
I jeszcze mała fotorelacja z prac przeprowadzonych przez Bodka:
Ostatnio okazało się, że gotuje się płyn hamulcowy i topią się klocki przy agresywnej jeździe więc Bodek wymieni płyn na odpowiedni i założy lepsze klocki. Co wybrał nie wiem ale myślę, że wypowie się co wymyślił.
Dziś dostałem telefon, że amorki są już w drodze do Bodka czyli Czarnulka powinna być gotowa niebawem.
Właściwie do zrobienia zostało zawieszenie, mod rozrządu i strojenie na hamowni.
chciałem także odcinkę na 8500RPM ale może być z tym kłopot w P11.144. Zobaczymy. Póki co jest tak:
http://www.youtube.com/watch?v=71nROmu0GYk
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:18 przez lordkain, łącznie zmieniany 9 razy.
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Fajnie ogarnięty wóz VE w dupowozie super sprawa Gratuluje
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ja pierdo.. ! Za przeproszeniem. Tobie SiwoL dogodzić czy coś powiedzieć to naprawdę się nie da. Nie pisz takich zbędnych komentarzy, bo to niczego nie wnosi. Wybacz, że to piszę, ale nie da się czytać Twoich wypocin "Autko ładne ale szczerze mówiąc te VE "dupy nie urywa". Może jakaś interpunkcja Jestem/ śmy pod wrażeniem Twoich wszystkich samochodów, w którym każdy motor (silnik) "dupę urywa".
Wybacz, że to napisałem, ale już nie jedna osoba zwraca Ci uwagę.
Pozdro SiwoL
Koniec OT
Wiadomo, że odcinkę przesunąć w tym modelu nie jest łatwo, bo sam bym to chciał zrobić. Ten motor spokojnie do 8,5 tyś obrotków zakręci. Autko oczywiście fajne Daj znać tutaj czy na priv jak sobie radzisz/ poradziłeś z odcinką, a raczej Bodek
Wybacz, że to napisałem, ale już nie jedna osoba zwraca Ci uwagę.
Pozdro SiwoL
Koniec OT
Wiadomo, że odcinkę przesunąć w tym modelu nie jest łatwo, bo sam bym to chciał zrobić. Ten motor spokojnie do 8,5 tyś obrotków zakręci. Autko oczywiście fajne Daj znać tutaj czy na priv jak sobie radzisz/ poradziłeś z odcinką, a raczej Bodek
Odcinkę da się przesunąć. Standalone'a na wtryski z pomocą DETIII i jedziemy ale trochę obawiam się poprawek, na które Krzysiek musiał by przyjeżdżać.. a blisko nie ma.
Film świeżo po pierwszym ulicznym strojeniu, bez wystrojonego zapłonu i wyregulowanych wałków a więc jeszcze trochę do ugrania jest. Poza tym nie jestem amatorem katowania cudzych wozów a dokładnie szkoda mi tych delikatnych półosi było
Czekam z niecierpliwością na amortyzatory co by zestaw eibach + agx przetestować
Film świeżo po pierwszym ulicznym strojeniu, bez wystrojonego zapłonu i wyregulowanych wałków a więc jeszcze trochę do ugrania jest. Poza tym nie jestem amatorem katowania cudzych wozów a dokładnie szkoda mi tych delikatnych półosi było
Czekam z niecierpliwością na amortyzatory co by zestaw eibach + agx przetestować
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Fajnie chodzi, nie wiele gorzej się odpycha jak bombla turbo
Fakt odcinka co najmniej na 8 tyś to by wiele poprawiło na dynamice.
Fakt odcinka co najmniej na 8 tyś to by wiele poprawiło na dynamice.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Kolejna Primera z VE pod maska. Gratuluje projektu. Ładny czarny egzemplarz.
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 16:14 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Witam , autko ładne zadbane i cichociemne ^^
Co do silnika to jak jest jeszcze przed wystrojeniem ,a patrząc na filmik auto ruszyło w 20s a 100km/h miało w 28s. Więc 8 sek (wiadomo pi razy oko pomiar ale juz coś jest ). Do tego ruszenie lajtowe. Więc nie rozumiem Siwola czemu stwierdził że dupy nie urywa. Dla mnie bomba. Pozdrawiam
A i jeszcze jedno po wystrojeniu wrzućcie filmik, bo chętnie bym zobaczył jak to leci ^^
Powodzenia
Co do silnika to jak jest jeszcze przed wystrojeniem ,a patrząc na filmik auto ruszyło w 20s a 100km/h miało w 28s. Więc 8 sek (wiadomo pi razy oko pomiar ale juz coś jest ). Do tego ruszenie lajtowe. Więc nie rozumiem Siwola czemu stwierdził że dupy nie urywa. Dla mnie bomba. Pozdrawiam
A i jeszcze jedno po wystrojeniu wrzućcie filmik, bo chętnie bym zobaczył jak to leci ^^
Powodzenia
Gratuluję auta,
zakładaj felgi i postaraj się o jakąś sesję zdjęciową z wyeksponowanym VE
Powodzenia w modach i bezawaryjnośći.
Pzdr
Ps. Parkujesz nim czasami na Parkingu przy "VIPie" na SGGW ? Bo ostatnio rzuciła mi się w oczy czarna p11 144 z naklejką NZ.
zakładaj felgi i postaraj się o jakąś sesję zdjęciową z wyeksponowanym VE
Powodzenia w modach i bezawaryjnośći.
Pzdr
Ps. Parkujesz nim czasami na Parkingu przy "VIPie" na SGGW ? Bo ostatnio rzuciła mi się w oczy czarna p11 144 z naklejką NZ.
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...
Wielkie dzięki za kilka dobrych słów. Furka cały czas w fazie modyfikacji a wiadomo, że pozytywne komentarze dodają otuchy w dalszych poczynaniach.
Amorki już w drodze do Bodka, w poniedziałek będzie je miał u siebie więc przód pójdzie w dół o 30mm a tył o jakieś 15mm. Do tego wrzucę alu i będzie się prezentować elegancko.
W tygodniu jedzie na przyciemnienie szyb. Wszystkie (tył, boczny tył, boczny przód) będą przyciemnione w jednakowym odcieniu ale zgodnie z normami. Nie chce mi się skrobać szyb w razie W i wolę widzieć cokolwiek wieczorami.
Po odbiorze oczywiście koniecznie wrzucę foto i jakieś video. Do tej pory fotki robione telefonem więc wygląda jak wygląda. W każdym razie będzie więcej i lepszej jakości.
bombel, jak będę jechał po odbiór, dam znać wcześniej to się dogada.
Tony212, może Bodek tam parkował. Ja do Wwa mam ponad 500km, auto stoi u Bodka więc to nie ja ale może to była moja Czarnula.
A co do negatywnych komentarzy to zapraszam na III ZLOT NISSANzone.pl 2012. Wszystko wyjaśni się na linii 1/4 mili czyja fura urywa a czyja nie.
Pozdrawiam.
Amorki już w drodze do Bodka, w poniedziałek będzie je miał u siebie więc przód pójdzie w dół o 30mm a tył o jakieś 15mm. Do tego wrzucę alu i będzie się prezentować elegancko.
W tygodniu jedzie na przyciemnienie szyb. Wszystkie (tył, boczny tył, boczny przód) będą przyciemnione w jednakowym odcieniu ale zgodnie z normami. Nie chce mi się skrobać szyb w razie W i wolę widzieć cokolwiek wieczorami.
Po odbiorze oczywiście koniecznie wrzucę foto i jakieś video. Do tej pory fotki robione telefonem więc wygląda jak wygląda. W każdym razie będzie więcej i lepszej jakości.
bombel, jak będę jechał po odbiór, dam znać wcześniej to się dogada.
Tony212, może Bodek tam parkował. Ja do Wwa mam ponad 500km, auto stoi u Bodka więc to nie ja ale może to była moja Czarnula.
A co do negatywnych komentarzy to zapraszam na III ZLOT NISSANzone.pl 2012. Wszystko wyjaśni się na linii 1/4 mili czyja fura urywa a czyja nie.
Pozdrawiam.
Zacny projekcik, pogratulować, coś widze, że niedługo zmienimy nazwę forum na "VE-ZONE", a 80% wyprodukowanych SR20VE będzie w Polsce ;P, bez OT Raz jeszcze gratuluje i życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach.
Od siebie tylko dodam, że bym wrzucił na klapę delikatny spojlerek fabryczny z P11.144 lub P11 GT, ale to moje subiektywne zdanie
Pozdrawiam
Od siebie tylko dodam, że bym wrzucił na klapę delikatny spojlerek fabryczny z P11.144 lub P11 GT, ale to moje subiektywne zdanie
Pozdrawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
To widzę poszło trochę inaczej niż jak wspominałeś na Północnym w Szczecinie, ale wg mnie lepiej ogólnie bardzo fajnie to wygląda
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Rozglądam się od dość dawna za spojlerem ze światłem stopu do P11.144, także w planie jest cichociemny oryginał.Arias pisze:Od siebie tylko dodam, że bym wrzucił na klapę delikatny spojlerek fabryczny z P11.144 lub P11 GT, ale to moje subiektywne zdanie
Po konsultacjach i zastanowieniu stwierdziłem, że turbo jest zbyt awaryjne do codziennej jazdy a ja chcę cieszyć się autem na co dzień. Poza tym jakiekolwiek strojenia i korekty do instalacji turbo musiałbym robić w Wawie a to 500km jazdy więc nie bardzo.Sajmooon pisze:To widzę poszło trochę inaczej niż jak wspominałeś na Północnym w Szczecinie, ale wg mnie lepiej ogólnie bardzo fajnie to wygląda
świetny zakup a do tego te VE, hehe marzenie
pozdrawiam i owocnych modów życzę
pozdrawiam i owocnych modów życzę
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Widzę że nie można wypowiedzieć negatywnej opinie... Poprostu filmik nie oddaje mocy tego VE żeby to jakiś killer był a wydawać 6tys po to żeby autko robiło 8s do paczki to moim zdaniem nie jest idealna inwestycja w moc:). Ale ważne że cieszy i jest banan na twarzy właściciela i nie odbieraj mnie zle:) gratuluje ładnej zadbanej furki:)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
SiwoL, moja wypowiedź była tak jak piktogram na jej końcu czyli z przymrużeniem oka. Tak jak pisałeś najlepiej byłoby odcinkę przesunąć powyżej 8000rpm. Ja chciałbym 8500rpm a jak będzie czas pokaże. Bodek walczy z tym od tygodnia ale póki co bez powodzenia. Filmik dopiero po wstępnych strojeniach a projekt rozwojowy więc jeszcze wszystko jest możliwe. Dzięki za gratki i pozdrawiam.