No więc czas zacząć temat o mojej "Czarnuli". Mowa o Primera P11.144. Auto kupione w Niemczech od pierwszego właściciela, który do końca jeździł na przeglądy do ASO Nissana. Do połowy 2010 roku auto przejechało 127kkm po czym ja stałem się jego właścicielem. Rok produkcji 12/99, silnik SR20DE 140KM, nadwozie sedan i początkowo wszystko seria. Auto seryjnie wyposażone w ksenony, fotele w wersji sport, automatyczną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, elektryczne szyby oraz oryginalne audio Nissana ze zmieniarką w bagażniku.
A teraz trochę historii.
Po zakupie wymiany wymagały tarcze oraz klocki hamulcowe, wymieniono na komplet TRW. Następnie wszystkie płyny, oleje, filtry. Wymieniono przeguby ABS bo jeden okazał się pęknięty. Sezon zimowy zmusił do zakupu nowych opon - padło na Yokohama 185/65R15. W sezonie letnim kupione nowe felgi stalowe 15'' + zestaw letnich Yokohama 195/60R15. Następnie korzystając z okazji kupiłem nowe alu Borbet LS 17'' + nowe Dunlop SP Sport MAXX 215/40R17. W międzyczasie zainstalowano nowe żarniki ksenonowe, nowy przepływomierz, komplet świec zapłonowych platynowych Beru i przewodów zapłonowych NGK (gryzonie przegryzły więc musiałem) oraz założono nowe osłony amortyzatorów.
Z dolegliwości pojawiły się jeszcze zimne luty na zegarach co skutkowało mruganiem kontrolki ABS i zacinaniem się obrotomierza. Oczywiście wszystko naprawione.
Z Sergiejem latem 2011 przeprowadzilismy czyszczenie i konserwacje podwozia (właściwie to pokryliśmy podwozie i profile jeszcze jedną warstwą antykorozji bo niewiele było do roboty), a dość niedawno założyliśmy nowy zestaw głośników Helix B 62C Blue + Helix B6X za co WIELKIE DZIĘKI SERGIEJ!!!


A więc lecimy dalej.
Na naszych rozklepanych dziurawych drogach nie sposób było uniknąć napraw zawieszenia typu sworznie wahaczy ale to drobnostki.
Niedawno dzwonił łańcuch rozrządu z powodu uszkodzonego napinacza lecz miałem kompletny rozrząd kupiony dość dawno po okazyjnej cenie więc została zmieniona całość.
Po Zlocie Ogólnopolskim 2011 zacząłem myśleć nad modyfikacjami. Po zastanowieniu się, uzbieraniu funduszy i dogadaniu tematu z Bodkiem na początku stycznia 2012 auto trafiło do niego i wybór padł na swap SR20DE->SR20VE. Do początku 2012 roku auto przejechało około 163kkm a szczęśliwym nabywcą SR20DE stał się Dodo.

Pozdrawiam i cieszę się, że jesteś zadowolony.

SR20DE - fotka kiedy było jeszcze na pokładzie Czarnuli, obecnie już zainstalowane w aucie Dodo:

A więc wyglada to tak:
silnik SR20VE
dolot stożek Fujita 3''
strojenie Ecumaster DET3
mod rozrządu
sprzęgło Aisin z 12 łopatkowym dociskiem
rozpóra na przód z polerowanej stali nierdzewnej
kolektor SSAC 4-2-1 ze stali nierdzewnej
wydech 2,5'' przelot ze stali nierdzewnej na dużej puszcze
zawieszenie Kayaba AGX + obniżające sprężyny Eibach (w drodze do Bodka)
A oto silnik i graty skompletowane przez Bodka tuż przed montażem:




Sprowadzony z UK kolektor SSAC 4-2-1:


Wyspawany wydech 2,5''. Niepozorny i cichociemny ale tak ma być. Ważne, że robi robotę + dźwięk total.





Nie licząc silnika wszystkie graty są nowe.
W trakcie postoju w warsztacie u Bodka postanowiłem dokonać poprawek lakierniczych. Wiadomo, że po latach użytkowania były przetarcia na zderzakach i drzwiach, lusterkach oraz obtarte kanty klapy bagaznika z powodu wyrobionych zawiasów (wymienione na sprawne) ale na kupnie takiego auta mi zależało bo wtedy ma się pewność, że nic nie było kombinowane.
A oto jak wygląda po poprawkach lakierniczch. Brakuje tylko założonych Borbetów 17''.





I jeszcze mała fotorelacja z prac przeprowadzonych przez Bodka:







Ostatnio okazało się, że gotuje się płyn hamulcowy i topią się klocki przy agresywnej jeździe więc Bodek wymieni płyn na odpowiedni i założy lepsze klocki. Co wybrał nie wiem ale myślę, że wypowie się co wymyślił.
Dziś dostałem telefon, że amorki są już w drodze do Bodka czyli Czarnulka powinna być gotowa niebawem.

Właściwie do zrobienia zostało zawieszenie, mod rozrządu i strojenie na hamowni.
chciałem także odcinkę na 8500RPM ale może być z tym kłopot w P11.144. Zobaczymy. Póki co jest tak:
http://www.youtube.com/watch?v=71nROmu0GYk