Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] [N14] Sunny 2.0 GTi-R Revision2

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-08, 20:45

Ogarnąć to przebicie, które prawdopodobnie było przyczyną nękających Twój wozik problemów (a pytałem o przewody WN ;-) ), zrobić motor, zmierzyć kompresję i modować dalej. W obwodzie jest mój silnik ale jeżeli Twój obecny da się uzdrowić to nie ładował bym się w koszta. Jak coś to wpadaj do Wawy na przestawienie wałków i oczywiście życzę tyle samo serca do auta co dotychczas :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-08, 21:23

Właśnie wróciłem od brata, Niestety nie miał nawet chwili żeby zajrzeć. Co ciekawe, jechałem pół drogi na LPG i potem przeskoczyłęm na benzynkę żeby było lepiej. No i brat mówi żebym mu pokazał tą panewkę. No to ja w gaz i cisza... po kilku razach pojawił się jej dźwięk ale delikatnie. Na Gazie bardziej ją słychać :/

Myślę że pod koniec tygodnia zaczniemy coś grzebać. Przy okazji wyczyszczę kolektor dolotowy bo tam napewno pełno syfu z gazu jest.

[ Dodano: 2010-06-12, 14:37 ]
Panewki zdjęte, wyjechana 1 i 2. 3 i 4 nie tknięta. Wał nienaruszony. Wpadną panewki nowe nominały i weźmiemy się za górę silnika chyba. W każdym razie nie jest źle. :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ada
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-09, 18:29
Lokalizacja: Stefanów / Radom

Post autor: Ada » 2010-06-16, 20:11

No mam nadzieje że uda się go naprawić

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-16, 20:14

Przepustnica poszła do tokarza, będzie 63,5mm chociaż już po głowie przeszła myśl rozwiercenia kolektora i zrobienia nowej przepustnicy :D jeszcze nie wiem na ile to możliwe i ile to da ale wykonalne :D

Do tego powstaje już projekt dolotu w całości z CrNi. Będzie luźniej :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Osa
stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 2009-12-09, 00:28
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Osa » 2010-06-16, 22:24

Tomy ogarniaj autko ogarniaj na kreskę ciągle czekam :)
znalazłem fotkę twojej fury jeszcze ze zlotu
Obrazek

ps. paka z gratami już zapakowana jutro pójdzie do Ciebie wiec niedługo mam nadzieje ruszysz dalej :-P
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-06-16, 23:54

No to mil slyszec ze z silnikiem lepiej niz moglo byc :) Jak to zwykle w takich sytuacjach (w przypadku pasjonatow) bywa, wroci na droge doskonalszy i silniejszy ;)
pzdr

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-17, 07:06

No to git :-) więc mój stary DE wstępnie poczeka na Sentrę 8-)

Może pokuście się o wymianę pierścieni? Roboty z tym nie aż tak dużo a silniczek będzie igiełka. Przy okazji można by łeb trochę ściąć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-17, 09:33

Pierścienie i głowa cały czas jest w planach. Martwię się tylko że to słabe sprężanie to wina zaworów bardziej niż pierścieni, bo oleju nie brał wogóle :/ Brat mówi że jeśli tyle jeździł na LPG to mogły się powypalać :/

Obudowa przepustnicy już ztoczona, powstał jeden mały prześwit ale myślę że nic groźnego. Niebawem reszta części od niej i polerka.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-17, 09:51

TomyDDC jak chcesz wiedzieć czy to pierścienie, czy zawory to zrób próbę olejową. Nie wiem czy zadziała bo sam nigdy tego nie robiłem. Mój mechanik to prawdziwy mechanik starej szkoły, który samochód osłuchuje statoskopem jak trzeba, i opisał mi jak to zrobić.

Próba olejowa krok po kroku:
- wyjmij świecę;
- wlej strzykawką do cylindra ok. 2-5cm³ oleju;
- zrób pomiar ciśnienia.
Jeżeli wynik się poprawił to padły pierścienie, jeżeli pozostał taki sam to zawory lub gniazda zaworowe.
Ostatnio zmieniony 2010-06-17, 15:32 przez johny_fellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-17, 10:41

Mały prześwit doskonale się zalepia poxyliną :D
na razie wymieniaj panwie i ciesz się sprawnym autem...
Oczywiście jak chcesz go uzdrowić w 100% nie obejdzie się bez zdjęcia łba...
Wtedy można sobie na trochę pozwolić, polecał bym:

- szlifnąc zawory i gniazda
- skrócić prowadnice po stronie ssącej (normalnie jak ja to robiłem wiertarką)
- wymienić uszczelniacze zaworowe
- splanować łep o 1,2 do 1,5mm
- oczyścić tłoki z gazowego nagaru
- wymienić pierścionki na tłokach
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-06-17, 12:24

johny_fellow, coś takiego robił Coobcio w maximie na zlocie :)
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-17, 15:33

:mrgreen: O ile mnie pamięć nie myli była to Maxi Michallo. Jeżeli tak, to robił to przed moim domkiem a ja tego nie widziałem - najciemniej pod latarnią :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-17, 21:05

johny_fellow pisze::mrgreen: O ile mnie pamięć nie myli była to Maxi Michallo. Jeżeli tak, to robił to przed moim domkiem a ja tego nie widziałem - najciemniej pod latarnią :mrgreen:
ale szpiegów masz dobrych :D:D
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-06-17, 21:29

Po Ogólnopolskim to na pamięć nie ma co liczyć.........lepiej przestudiować zdjęcia :P :D
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-18, 00:05

jutro przymiarka do zwezenia oski przepustnicy i proba wykonania motylka. Nie latwa sprawa z wykonaniem tego przyrzadu do motylka. Doradzcie mi jeszcze jaki olej lac teraz. Czy pelny czy polsyntetyk. Jakiej firmy najlepiej. Ostatnio byl lany Valvoline 10W40. Chyba nacisne brata zeby jednak zdjac kolektor dolotowy. Ogrom syfu w niim jest :/ to wszystko wina gazu...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-06-18, 00:18

proponuje Motul 10W40 6100 ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-06-18, 00:49

Motul jest w tej chwili w takich cenach na alledrogo ze az zal brac co innego :) Ja w SR20DET do okolo 250ps smigalem na X-cess 8100 5w40 (i Silkolene tej samej gestosci) i wydaje mi sie to bardzo dobre spasowanie oleju z silnikiem i wspomniana moca - nie wiem natomiast czy mozna to bezposrednio przelozyc na DE.
pzdr

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-18, 01:25

Ja motyla dorabiałem u zaprzyjaźnionego tokarza z niewielkiej miejscowości która obecnie znajduje się pod wodą.

Zrobiliśmy to tak:
- Z blachy kwadratowej ok 10 x 10cm miała przyłożyliśmy mojego starego motyla i zaznaczyliśmy miejsca oryginalnych śrubek i je wywierciliśmy
- Do kawałka drewnianego pręta który był ścięty pod kątem ok. 15* przykręciliśmy na dwa wkręty blaszkę
- Wsadziliśmy całość do tokarki i ciach fi 66mm...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-18, 07:13

MacGayver pisze:proponuje Motul 10W40 6100
Popieram propozycję. Właśnie taki leję do mojej Primerki, i taki sam był lany do 100NX'a :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-18, 08:20

Jeśli chodzi o motylka to ok, ja mam stalowy wałek. Ale jak trafić żeby te otworki były w osi :/

[ Dodano: 2010-06-18, 16:14 ]
Właśnie odebrałem graty do silnika :D

Obrazek
DDC-Performance

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-06-18, 18:09

Widze ze dostales uszczelke pod swiece :D

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-19, 01:27

No składaj składaj ;) Nie ma co sie załamywać :) Powodzenia

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-19, 11:17

Jak obiecałem, foteczki wyczyszczonej i zmodyfikowanej obudowy przepustnicy :D

Obrazek Obrazek

Teraz czekam na motylek :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ada
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-09, 18:29
Lokalizacja: Stefanów / Radom

Post autor: Ada » 2010-06-23, 20:44

Podobno coś się ruszyło... A ja nadal nie mam Autka ;(

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-23, 20:51

Fakt, ruszyło się. Panewki już założone tak jak filtr oleju. Dzisiaj dostałem w ręce mój kolektor dolotowy. Jest nieźle zasyfiały od gazu. Na dniach po modyfikuję go trochę. Dopasuję do przepustnicy i głowicy, tam gdzie się da to podpoleruję :D Mam nadzieję że te zabiegi coś wniosą.

W między czasie powstaje reszta dolotu. Nowa obudowa przepływomierza i rurki. Wszystko z nierdzewki :D tak jak lubię ;) Kolanko jest trochę cienko wykonane, bo nie było polerowanego w hurtowni i takie chropowate jak odlew ale myślę że uda się to wyprowadzić :D Niebawem jakieś fotki :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-23, 21:43

Ej ej nie zapomnij o płukance po wymianie panewek, tzn. zalej tymczasowo jakiegoś minerała zagrzej na nim auto zrób tam małą rundkę na około domu po czym zmień go na olej bardziej docelwoy np. 10w40...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-23, 21:50

o widzisz to nie miałem pojęcia o tym. zalałbym odrazu 10w40 :/ a minerała to jakikolwiek ? moze byc nawet jakis najtanszy ??
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-23, 22:24

najtańszy bo na nim i tak zrobisz z 2-3 km i silnik niech na nim pracuje nie dluzej jak 10 minut po czym zlewasz i zalewasz tego 10w40, chodzi o to by wypłukać resztki panewek co obrało, by wypłukać brudy/kurze powstałe przy demontażu i montażu nowych panwi...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-24, 16:54

Właśnie dotarł do mnie Olej, ten właściwy :D

Obrazek

Teraz muszę jeszcze jakiegoś taniego poszukać. mają u nas dość tanio Tedex, może się nada...
Za chwilę jadę rzeźbić dolot :D
DDC-Performance

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-24, 19:04

TomyDDC pisze:Właśnie dotarł do mnie Olej, ten właściwy :D

Obrazek
Dobry jest Motul - mi się bardzo dobrze sprawuje ten sam i polecam :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”