[Sunny] [N14] Sunny 2.0 GTi-R Revision2
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Ogarnąć to przebicie, które prawdopodobnie było przyczyną nękających Twój wozik problemów (a pytałem o przewody WN ), zrobić motor, zmierzyć kompresję i modować dalej. W obwodzie jest mój silnik ale jeżeli Twój obecny da się uzdrowić to nie ładował bym się w koszta. Jak coś to wpadaj do Wawy na przestawienie wałków i oczywiście życzę tyle samo serca do auta co dotychczas
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Właśnie wróciłem od brata, Niestety nie miał nawet chwili żeby zajrzeć. Co ciekawe, jechałem pół drogi na LPG i potem przeskoczyłęm na benzynkę żeby było lepiej. No i brat mówi żebym mu pokazał tą panewkę. No to ja w gaz i cisza... po kilku razach pojawił się jej dźwięk ale delikatnie. Na Gazie bardziej ją słychać
Myślę że pod koniec tygodnia zaczniemy coś grzebać. Przy okazji wyczyszczę kolektor dolotowy bo tam napewno pełno syfu z gazu jest.
[ Dodano: 2010-06-12, 14:37 ]
Panewki zdjęte, wyjechana 1 i 2. 3 i 4 nie tknięta. Wał nienaruszony. Wpadną panewki nowe nominały i weźmiemy się za górę silnika chyba. W każdym razie nie jest źle.
Myślę że pod koniec tygodnia zaczniemy coś grzebać. Przy okazji wyczyszczę kolektor dolotowy bo tam napewno pełno syfu z gazu jest.
[ Dodano: 2010-06-12, 14:37 ]
Panewki zdjęte, wyjechana 1 i 2. 3 i 4 nie tknięta. Wał nienaruszony. Wpadną panewki nowe nominały i weźmiemy się za górę silnika chyba. W każdym razie nie jest źle.
DDC-Performance
No to git więc mój stary DE wstępnie poczeka na Sentrę
Może pokuście się o wymianę pierścieni? Roboty z tym nie aż tak dużo a silniczek będzie igiełka. Przy okazji można by łeb trochę ściąć.
Może pokuście się o wymianę pierścieni? Roboty z tym nie aż tak dużo a silniczek będzie igiełka. Przy okazji można by łeb trochę ściąć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Pierścienie i głowa cały czas jest w planach. Martwię się tylko że to słabe sprężanie to wina zaworów bardziej niż pierścieni, bo oleju nie brał wogóle Brat mówi że jeśli tyle jeździł na LPG to mogły się powypalać
Obudowa przepustnicy już ztoczona, powstał jeden mały prześwit ale myślę że nic groźnego. Niebawem reszta części od niej i polerka.
Obudowa przepustnicy już ztoczona, powstał jeden mały prześwit ale myślę że nic groźnego. Niebawem reszta części od niej i polerka.
DDC-Performance
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
TomyDDC jak chcesz wiedzieć czy to pierścienie, czy zawory to zrób próbę olejową. Nie wiem czy zadziała bo sam nigdy tego nie robiłem. Mój mechanik to prawdziwy mechanik starej szkoły, który samochód osłuchuje statoskopem jak trzeba, i opisał mi jak to zrobić.
Próba olejowa krok po kroku:
- wyjmij świecę;
- wlej strzykawką do cylindra ok. 2-5cm³ oleju;
- zrób pomiar ciśnienia.
Jeżeli wynik się poprawił to padły pierścienie, jeżeli pozostał taki sam to zawory lub gniazda zaworowe.
Próba olejowa krok po kroku:
- wyjmij świecę;
- wlej strzykawką do cylindra ok. 2-5cm³ oleju;
- zrób pomiar ciśnienia.
Jeżeli wynik się poprawił to padły pierścienie, jeżeli pozostał taki sam to zawory lub gniazda zaworowe.
Ostatnio zmieniony 2010-06-17, 15:32 przez johny_fellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Mały prześwit doskonale się zalepia poxyliną
na razie wymieniaj panwie i ciesz się sprawnym autem...
Oczywiście jak chcesz go uzdrowić w 100% nie obejdzie się bez zdjęcia łba...
Wtedy można sobie na trochę pozwolić, polecał bym:
- szlifnąc zawory i gniazda
- skrócić prowadnice po stronie ssącej (normalnie jak ja to robiłem wiertarką)
- wymienić uszczelniacze zaworowe
- splanować łep o 1,2 do 1,5mm
- oczyścić tłoki z gazowego nagaru
- wymienić pierścionki na tłokach
na razie wymieniaj panwie i ciesz się sprawnym autem...
Oczywiście jak chcesz go uzdrowić w 100% nie obejdzie się bez zdjęcia łba...
Wtedy można sobie na trochę pozwolić, polecał bym:
- szlifnąc zawory i gniazda
- skrócić prowadnice po stronie ssącej (normalnie jak ja to robiłem wiertarką)
- wymienić uszczelniacze zaworowe
- splanować łep o 1,2 do 1,5mm
- oczyścić tłoki z gazowego nagaru
- wymienić pierścionki na tłokach
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
johny_fellow, coś takiego robił Coobcio w maximie na zlocie
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
O ile mnie pamięć nie myli była to Maxi Michallo. Jeżeli tak, to robił to przed moim domkiem a ja tego nie widziałem - najciemniej pod latarnią
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
jutro przymiarka do zwezenia oski przepustnicy i proba wykonania motylka. Nie latwa sprawa z wykonaniem tego przyrzadu do motylka. Doradzcie mi jeszcze jaki olej lac teraz. Czy pelny czy polsyntetyk. Jakiej firmy najlepiej. Ostatnio byl lany Valvoline 10W40. Chyba nacisne brata zeby jednak zdjac kolektor dolotowy. Ogrom syfu w niim jest to wszystko wina gazu...
DDC-Performance
Motul jest w tej chwili w takich cenach na alledrogo ze az zal brac co innego Ja w SR20DET do okolo 250ps smigalem na X-cess 8100 5w40 (i Silkolene tej samej gestosci) i wydaje mi sie to bardzo dobre spasowanie oleju z silnikiem i wspomniana moca - nie wiem natomiast czy mozna to bezposrednio przelozyc na DE.
pzdr
pzdr
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ja motyla dorabiałem u zaprzyjaźnionego tokarza z niewielkiej miejscowości która obecnie znajduje się pod wodą.
Zrobiliśmy to tak:
- Z blachy kwadratowej ok 10 x 10cm miała przyłożyliśmy mojego starego motyla i zaznaczyliśmy miejsca oryginalnych śrubek i je wywierciliśmy
- Do kawałka drewnianego pręta który był ścięty pod kątem ok. 15* przykręciliśmy na dwa wkręty blaszkę
- Wsadziliśmy całość do tokarki i ciach fi 66mm...
Zrobiliśmy to tak:
- Z blachy kwadratowej ok 10 x 10cm miała przyłożyliśmy mojego starego motyla i zaznaczyliśmy miejsca oryginalnych śrubek i je wywierciliśmy
- Do kawałka drewnianego pręta który był ścięty pod kątem ok. 15* przykręciliśmy na dwa wkręty blaszkę
- Wsadziliśmy całość do tokarki i ciach fi 66mm...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Popieram propozycję. Właśnie taki leję do mojej Primerki, i taki sam był lany do 100NX'aMacGayver pisze:proponuje Motul 10W40 6100
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Fakt, ruszyło się. Panewki już założone tak jak filtr oleju. Dzisiaj dostałem w ręce mój kolektor dolotowy. Jest nieźle zasyfiały od gazu. Na dniach po modyfikuję go trochę. Dopasuję do przepustnicy i głowicy, tam gdzie się da to podpoleruję Mam nadzieję że te zabiegi coś wniosą.
W między czasie powstaje reszta dolotu. Nowa obudowa przepływomierza i rurki. Wszystko z nierdzewki tak jak lubię Kolanko jest trochę cienko wykonane, bo nie było polerowanego w hurtowni i takie chropowate jak odlew ale myślę że uda się to wyprowadzić Niebawem jakieś fotki
W między czasie powstaje reszta dolotu. Nowa obudowa przepływomierza i rurki. Wszystko z nierdzewki tak jak lubię Kolanko jest trochę cienko wykonane, bo nie było polerowanego w hurtowni i takie chropowate jak odlew ale myślę że uda się to wyprowadzić Niebawem jakieś fotki
DDC-Performance
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ej ej nie zapomnij o płukance po wymianie panewek, tzn. zalej tymczasowo jakiegoś minerała zagrzej na nim auto zrób tam małą rundkę na około domu po czym zmień go na olej bardziej docelwoy np. 10w40...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
najtańszy bo na nim i tak zrobisz z 2-3 km i silnik niech na nim pracuje nie dluzej jak 10 minut po czym zlewasz i zalewasz tego 10w40, chodzi o to by wypłukać resztki panewek co obrało, by wypłukać brudy/kurze powstałe przy demontażu i montażu nowych panwi...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM