Autko trafiło w moje ręce w 2005r jako zupełna seria. MaximaQx 3.0(193KM) z manualną skrzynią biegów, welurowa tapicerka, 1998r.

Pierwszą modyfikację jaką przeprowadziłem był montaż magnetyzerów

Następnie wleciały nowe felgi 17" Proline + oponki ContinentalContactSport2 oraz przyciemniłem delikatnie wszystkie szyby( oczywiście z wyjątkiem czołowej)

Na zlocie w Borkach, bodajże w 2006 zobaczyłem Maximę Butryna, która miała coś więcej jak moja

Długo nie trzeba było czekać, tego samego roku jesienią Butryn przywiózł mi ze Stanów monitor dotykowy 7" Po kilku godzinach pracy( przeciąganie kabli przez samochód, wycinanie ramki, cięcie obudowy monitorka, podłączeniu lapa i zainstalowaniu oprogramowania) można już było się cieszyć teledyskami, nawigacją i wszystkim na co pozwalał WindowsXP. Zęby nie zaśmiecić zdjęciami tematu, poniżej będą linki do albumów

Wiosną 2007 MAxima już cieszyła się nowymi światłami oraz atrapą . Całą operację przeprowadziliśmy u Butryna w garażu i zajęła nam około 17 godzin spokojnej pracy na wesoło

Kolejne prace( nie pamiętam dokładnie kolejności):
- y-pipe
- wkładka K&N
- obwódki zegarów
- obszycie kierownicy, gałki,ręcznego i podłokietnika
Pewnego dnia przyszedł mi do głowy pomysł, żeby nieco poprawić audio. Oczywiście pierwsze co zrobiłem, uderzyłem do DJSzmera. Po omówieniu tematu udało się zbudować taki zestaw budżetowy:
1. Polk Audio MMC6500
2. Polk Audio MM2124DVC 2-cewkowy + obudowa zamknięta
3. Kondensator Rockford-Fosgate 1 Farad
4. Kabel zasilający 35mm2, głośnikowe 2,5 i 4mm2; sub 6mm2; RCA Stingera( każdy kabelek w oddzielnym peszlu i w odpowiednim miejscu), konektorki itp.......
5. Wzmacniacz Xtant X604 - 4 kanałówka oraz Sony M1- 2-kanałówka( obecnie sprzęt napędza Xtant i tak chyba zostanie.
Jako że jestem człowiekiem dość zapracowanym, to prawie wszystkie modyfikację odbywają się w godzinach nocnych

LINK-MOJA MAXIMA
LINK-Bi-Xenony
W końcu przyszła pora na szukanie koników.
Do grudnia 2008 po wspomnianym wcześniej Y-pipe i wkładce K&N było 200,9KM i 255Nm

Na gwiazdkę 2008 pozbyłem się katalizatora i wyrzeźbiony został nowy układ wydechowy z kwasa na rurze fi=61mm na dwóch przelotach( pozostały niestety seryjne kolektory wydechowe) Po tej operacji hamownia na zlocie w Borsku 2009 wyświetliła 223KM i 283Nm

Następnie z początkiem tego roku przyszły nowe pomysły, jednak realizacja ich wymagała "małych" przeróbek i kolejnych nocnych "manewrów"

-górny kolektor ssący
-dolny kolektor ssący(+ delikatna polerka) wraz z nową listwą wtrysków i nieco większymi wtryskami
-pompa walbro
-przepustnica od pathfindera + nowy dolocik zakończony Stożkiem Fujita
-wywalony całkiem EGR
Szybki telefon do Coobcia i w czwartek już jestem pod CoobcioGarage

Kuba zrobił mały rekonesans pod maską, sprawne podpięcie Ecu mastera przez Coobcia, sonda szerokopasmowa podpięta przez Limona, strojenie i hamownia ukazała nam 237KM i 297Nm

Dzięki Coobcio za ogarnięcie Maximki


Edit 11.2011
Na spokojnie opiszę co pomodziłem od tamtego czasu a na razie wrzucam filmik jak sie zbiera

Maxima VQ30 0-170km/h
Edit 04.2012
Dźwięk wydechu w konfiguracji bojowej oraz fotki po polerce

Filmik1 gratulacje dla OKTANA ... pierwszy raz udało mu się w mojej Maximie nie złapać odcinki

Filmik2




Edit 30.04.2012

Edit 08.05.2012
Zmiana świnki z DET2 na GReddy e-mange Ultimate, który ogarnia zapłon.
Aby nie ciąć wiązki w samochodzie, postanowiłem dorobić przejściówkę między komputer a wtyczkę wiązki i właśnie na ów przejściówce robić cięcia, lutowanie i ogólny "kablosz-motosz"



Podziękowania wielkie dla Lombardo, który podarował mi wiązkę oraz komputer

LINK przedstawia kilka zdjęć z prac... komu jednak się nie chce zaglądać, to wrzucam kilka poglądowych zdjęć








Edit 20.05.2012

Przyszedł w końcu czas na dorobienie pierścienia do koła pasowego, które zakupiłem na ebayu niekompletne prawie rok temu. Po zamontowaniu, znowu się muszę uczyć jeździć






Edit 10.06.2012
Na Zlocie Ogólnopolskim NISSANZONE odnotowany czas na 1/4mili ET 14,348

Edit 02.09.2012
Zawody Kamień Ślaski 02.09.2012 czas poprawiony ET 14,18


Audi S2 vs Maxima
Maxima vs CRX+T
Supra 3.0T vs Maxima
Maxima vs Polo
Maxima vs Polo rewanż
Półfinał Maxima vs Colt
FINAŁ Maxima vs Civic