Strona 1 z 4

[ Primera] P11 GX daily

: 2010-05-02, 19:28
autor: Adams
Hej,

naszła mnie wena, żeby opisać Nissana, który już od 12 lat urzęduje u mnie w garażu. Projekt to może to nie jest, ale niedawno stwierdziłem, że autem mam jeszcze zamiar kilka dobrych sezonów pojeździć, więc powoli chciałbym go w pełni "odchamić", no i może przy okazji trochę "uaktualnić" :mrgreen:

Primera P11 GX GA16DE hatchback, kupiona w '98 przez moich rodziców u Zaborowskiego. Od początku u nas, więc żal się z nią rozstawać tym bardziej, że był to mój pierwszy samochód :roll: Przelot niewielki jak na 12-latka - zaledwie 100tkm z małym hakiem.

Generalnie prawie całkiem seryjna, poza kilkoma drobiazgami.

- Wkładka K&N
- Kolektor 4-2-1
- Pełen przelot na 3 tłumikach fi=52mm
- Lekko przyśpieszony zapłon
- EGR out
- Carbon canister out
- Zenonki 6k
- Ringi na zegarkach :mrgreen:

Auto jeździło typowo po bułki, więc zebrało się trochę rzeczy, które wymagają poprawki. Przede wszytkim: silnik zaczął brać olej (GA16DE z 100tkm, nie katowany, dobre oleje i regularne serwisy... :-? może pech? a może przytkana jakaś odma - się zobaczy - zrobić trzeba), tylny prawy amor ma... aż 12% sprawności :D, zaczynają pojawiać się pierwsze oznaki rudego... szczególnie na podwoziu. Męczą mnie też jakieś większe kółka i może zderzaki od GT, ale to najwyżej na koniec.

Ostatnio udało mi się zając się kilkoma kwestiami eksploatacynymi:
- zmienić klocki, tarcze, okładziny, cylinderki + nowy płyn hamulcowy,
- oba przednie sworznie i jedną poduszkę wahacza,
- płyn chłodniczy + kilkukrotne płukanie systemu,
- rozłożyłem na części i wyczyściłem/wyprałem całe wnętrze (po 12latach mu się należało) i przytuliłem Pionka deh-2200ub, choć oryginalny kaseciak nadal działał bez zarzutów :)

No i kilka foto:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na hamowni byłem nim tylko raz, wtedy kompletna seria z włożoną wkładką K&N, miał chyba w okolicach 90tkm. No i wynik w moim mniemaniu pozytywny:
Obrazek
Po wydechu niestety nie hamowałem :( Ostatnio, jak wydłubałem wnętrze przepędziłem autko na 1/4 gdzieś po nocy. Wyszło ET = 16.9s, ale pitch factor nie ustawiony + wywalony amortyzator więc sądzę że dokładność niewielka :)


Pzdr!
Adam(s)

: 2010-05-02, 19:46
autor: Coobcio
Hehe pamiętam niegdyś to piękne auto było u mnie w Garage :)
Nic tylko DS cams zapodać, zmienić pompę paliwa na wydajniejszą, podnieść ciśnienie paliwa i wystroić :P

A jak remoncik motorowni to odrazu łep w dół :D

: 2010-05-02, 19:51
autor: Adams
No powoli musze pomyslec co z silnikiem zrobic. Ale poki nie ustale dokladnie co to nic do srodka nie pakuje ;-)
Niby zadnej tragedii nie ma - trzeba tylko co jakis czas oleju dolac - ale przed kolejnym sezonem chce juz miec to zalatwione. Z drugiej strony czy opyla sie remontowac GA jak cala primere gt mozesz w jukeju kupic za 500-1000 funtow...? Ale nic - w pierwszej kolejnosci zawias i prostsze rzeczy, potem pomysle nad silnikiem :)

: 2010-05-02, 20:03
autor: Wolfshade
Bardzo ładna,widać że dbasz o auta bo na zdjęciach wygląda jak nówka :)

pozdrawiam,
Wolfshade

: 2010-05-02, 20:22
autor: Dodo
super primerka i kolejne moce GA16de ;-)

: 2010-05-02, 21:00
autor: Adams
Przyznam się że udało mi się ją trochę zapuścić, więc w ostatnim tygodniu przyłożyłem się do gruntownych wiosennych porządków in and out :) Niestety do nówki trochę brakuje - przez lata nazbierało się kilka małych wgniotek (cholera mnie bierze od ludzi, który nie potrafią drzwi na parkingu normalnie otwierać) i rysek - na szczęście nic poważnego :)
Obrazek

A co do GA gdyby nie małe ale w postaci poborów oleju to na bank już sporo więcej by się z nim działo, a tak zobaczymy jaką drogę rozwoju przyszłość pokaże :roll:

Korciły mnie też strasznie koła, nawet przymiarkę już robiłem :D Ale niestety dałem spokój - do następnego sezonu felg nie zmieniam - czekam aż się opony skończą :(
Obrazek
Ale cholera fajnie by wyglądała :roll:

: 2010-05-02, 21:06
autor: bombel
JAk zwykle mozna jesc z pokrywy silnika. Chyba oddam Ci moja Prime na tydzień, to jej nie poznam :D

: 2010-05-02, 21:55
autor: dylson
Sprawdz czy nie leci z ktoregos uszczelniacza na wale, do tych silnikow wchodzi niecale 3l oleju wiec kazdy najmniejszy wyciek bedzie widoczny na bagnecie.

: 2010-05-02, 22:49
autor: Adams
Bombel - ja musze ogarniac 4 domowe auta wiec boje sie ze +1 odpada :D

Dylson -przedni czy tylny? Silnik raczej z tego co patrzylem suchy. Jedyne co nie daje mi spokoju to fakt ze po zdjeciu przepustnicy w kolektorze dolotowym widac sporo oleju (jest tam lekkie zaglebienie i on wrecz w nim stoi). Wiec wyglada to tak jakby skads walil do niego olej, a czytalem kiedys ze przyblokowane odmy potrafia wlasnie do tego prowadzic. W klubie jest sporo wysoko przebiegowych GA16 i razcej wlasciciele nie narzekaja na ubytki oleju, szczegolnie przy 100kkm (chyba ze mialem pecha).

pzdr

: 2010-05-02, 22:55
autor: kamil2402
rrruda - podoba mi się ten kolor ;]

: 2010-05-02, 23:20
autor: Sob
zadbana i mocniejsza od serii, wypasik ;)

: 2010-05-03, 07:54
autor: dylson
Adams pisze:Dylson -przedni czy tylny?
Sprawdz oba uszczelniacze.
Adams pisze:czytalem kiedys ze przyblokowane odmy potrafia wlasnie do tego prowadzic.
A jest tam PCV (tzw druga odma, na zdjeciach wyglada, ze jest)? Wchodzi za przepustnice wychodzi tak jak odma z pokrywy zaworow. Jesli tak to zacznij od niej.
viewtopic.php?t=1917
Gdzies slyszalem, ze pcv ma jakis zaworek i puszcza tylko w jedna strone.

: 2010-05-03, 12:22
autor: Mishi
HeY

Autko na prawdę pięknie się prezentuje. Widać, że o nią dbasz. Oby tak dalej a jeszcze sporo nią pojeździsz. Z tymi alu wyglądałby pięknie.

Pozdrawiam

Mishi

: 2010-05-03, 17:41
autor: IvanH
Bardzo fajne, krajowe GX- zupełnie ten sam "wysoki standard" wyposażenia jak u mnie :-)
Rudy kolor też bardzo fajny, w pięknym stanie.



Moim zdaniem takie krajowe Primery, tak zadbane i ciągle w jednych rękach - to skarb.

: 2010-05-03, 17:58
autor: dylson
Adams pisze:Carbon canister out
A tak jeszcze z ciekawosci carbon canister to evap? Gdzie pusciles opary z baku?

: 2010-05-03, 18:01
autor: Adams
Dzięki za pozytywne opinie odnośnie autka - miło je słyszeć :)

Dylson - w Primerce nie wiem czy nie wyjmował go Coobcio (daaawno temu), ale z tego co pamiętam z 200sx'a to łączysz dwie rurki (jakby in i out z canisterka) i opary ida tam gdzie szly tylko z jego pominieciem. Jesli masz do Maxi serwisowke to powinien byc tam rozrysowany caly system.

pzdr

: 2010-05-04, 12:31
autor: -xXx-
Świetne auto.. :D kolejne z Twojego garazu :) a te felgi sa przepiekne, ja bym nie wytrzymal i je zalozyl :D
Adams pisze:przez lata nazbierało się kilka małych wgniotek (cholera mnie bierze od ludzi, który nie potrafią drzwi na parkingu normalnie otwierać)
jak sie z tym uporałes? mam tez ich mase (parkuje zawsze na parkingu) i wyglada to okropnie :/

: 2010-05-04, 20:09
autor: NadiR
Jak na wiek to nadal czasy świetności nie minęły :) mocy z deczka by się zdało jeszcze :p

A z tą oliwą to jak wym. u siebie ssący na 73c to też było w 74c nieco oleju, ale w sumie takie spocenie na ściankach. Teraz zrobione już 4k km i stan niemalże ten sam, kontroluje cały czas ale nigdy mi jeszcze GA nie brało oleju, żebym przez 8-9k km musiał bym dolewać. Valvoline 10w-40 Maxlife'a leje.
Podejrzewam uszczelniacz/e.



pozdro

: 2010-05-04, 23:06
autor: Adams
-xXx- pisze:jak sie z tym uporałes? mam tez ich mase (parkuje zawsze na parkingu) i wyglada to okropnie :/
nie uporalem sie :( tylko duze nie sa i na fotach nie widac... przy wiekszych probowalbym CO2 i suszarka -> na youtubie jest troche opisow jak to zrobic, ale zeby dzialalo musi byc konkretny typ wgniotki. Mam tez namiary na gosci co bawia sie w takie rzeczy bez ingerencji w lakier: trotek.prv.pl .
NadiR pisze: Podejrzewam uszczelniacz/e.
zaworowe czy walu? :) walu sa raczej ok - po sugestii Dylsona przyjzalem sie silnikowi i jest suchy, a gdyby walilo z tylnego do skrzyni to raczej cos by sie slizgnelo/bylyby inne objawy przy pracy sprzegla... A jezdzilem dotad na motulu 5w40, teraz trenuje 10w40.
Bedzie cieplo, przerzuce sie calkiem na sx'a, zrobie przygotowania teoretyczne i trzeba bedzie wyekstrahowac silniczek :)

: 2010-05-05, 08:47
autor: dylson
Adams pisze:z tylnego do skrzyni to raczej cos by sie slizgnelo/bylyby inne objawy przy pracy sprzegla...
Lalo by sie z laczenia silnika ze skrzynia. Sprawdz to pcv.

: 2010-05-05, 09:39
autor: NadiR
Adams pisze: zaworowe czy walu? :) walu sa raczej ok - po sugestii Dylsona przyjzalem sie silnikowi i jest suchy, a gdyby walilo z tylnego do skrzyni to raczej cos by sie slizgnelo/bylyby inne objawy przy pracy sprzegla...
Mi gość wskazywał na nie, ale już nie pamiętam które :) może i zaworowe jak wału są ok, albo pierścienie, ale ten przebieg jest za mały, musiała by być nieźle pałowana, że by tak szybko się skończyły.

Teraz jest ok więc nic nie ruszam, lepiej dmuchać na zimne.
Braciak mój teraz zalał Valvo i bierze mu mniej niż na jakimś tam niemieckim Budgecie.

A jak nie pomoże to swap i amen po co się babrać w remont :mrgreen:

: 2010-05-05, 12:28
autor: sergiej
tylko jak zrobi swap to moze sie wpierniczyc a jeszcze gorsze gowno ... ja tam jestem za remontem ... ale sprawdz ta odme jeszcze

: 2010-08-25, 23:22
autor: Adams
Jako ze lato juz powoli slabnie a mi na zime bedzie potrzebna calkiem niezawodna i dobrze jezdzaca primerka zabieram sie za leniwy remont zawieszenia. Silnika chwilowo ma pozostac nietkniety - tym bede sie martwil w nastepnym sezonie bo niewiedziec czemu mocno ograniczyl sam z siebie konsumpcje oleju.

Teraz pod noz ida: wycieki na laczeniu polosi ze skrzynia, amorki, springi, przegub/pierscien od abs'u, moze jakies poliuretany, jedno lozysko i wszystko po drodze co bedzie wymagalo interwencji. Na razie demontaz, potem zamawianie potrzebnych czesci (az sie nie moge doczekac ile rzeczy rozleci mi sie w rekach podczas rozkrecania...), potem tydzien urlopu i po powrocie montaz - imho plan jest dobry :)

: 2010-08-26, 06:05
autor: bombel
Adams daj znac jak znajdziesz gdzies poliuretany do Primy :)

: 2010-08-26, 06:20
autor: zuru82
bombel pisze:Adams daj znac jak znajdziesz gdzies poliuretany do Primy :)
Ja by coś do mojej podpasowało to również jestem chętny :)

: 2010-08-26, 08:44
autor: Coobcio
Adams spróbuj jeszcze z olejem Klasy 10w60 np. Pertronas, powinno ci go ubywać o 50-60% mniej, mój SX na kuciźnie właśnie o ponad połowę mniej go pochłania jak Valvoline 5w50...

: 2010-08-26, 09:21
autor: prtp'06
zuru82 pisze:
bombel pisze:Adams daj znac jak znajdziesz gdzies poliuretany do Primy :)
Ja by coś do mojej podpasowało to również jestem chętny :)
Energy Suspension, tanio, szybko, caly sezon jezdzone i nic zlego sie nie dzieje tj nie pekaja itp, niby tylko glupie gumki ale auto zdecydowanie lepiej sie prowadzi, jest twardo i sztywno, az Coobcio ostatnio myslal ze siedza Ultra SRy a tutaj ori zawias :hah:

: 2010-08-26, 09:34
autor: NadiR
Coobcio pisze:Adams spróbuj jeszcze z olejem Klasy 10w60 np. Pertronas, powinno ci go ubywać o 50-60% mniej, mój SX na kuciźnie właśnie o ponad połowę mniej go pochłania jak Valvoline 5w50...
..ale Valvoline 10w-60 nie lałeś? :)

: 2010-08-26, 21:59
autor: Adams
Jesli chodzi o poliuretany dostepny jest, tak jak napisal prtp, zestaw energy suspension (dedykowany do sentry ale ponoc podchodzi do p11). W sklad wchodza elemtnty do przedniego i tylnego wahacza + opcjonalnie dolne mocowanie drazka zmiany biegow i mocowania przekladni kierowniczej. Jest jeszcze kit mocowan silnika robiony przez prothane (5 elementow) numer czesci 141901.

Kuba sam nie wiem czy do tego silniczka dobrym rozwiazaniem jest az tak gesty olej... Imho nawet do sx'a powinno sie lac cos a'la 10w50 a do 100konnego GA to juz mocny overkill (choc tez sadze ze mogloby pomoc). Sprawdze jeszcze magiczny specyfik ktorym handluje moj znajomy - ceramizer czy cos podobnego - z jego wlasnego doswiadczenia wynika ze pomaga - sie zobaczy :)

: 2010-08-27, 01:29
autor: Coobcio
XADO jak już a nie ceramizer :P
Ps. do SX to wiadomo to co najlepsze i najbardziej sprawdza się w drifcie to 20W60 lub 15W50...
Pss. Poliuretany to przydały by się Zurowi coby poprawić jego trakcję - może jakieś grupowe zamówienie ??