[ Primera] P11 GT Sport Line by Subbas

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba, Zielkq, janusz

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

[ Primera] P11 GT Sport Line by Subbas

Post autor: subbas » 2016-06-12, 13:08

Witam.
Zacznę od tego, że auto kupiłem trochę zaniedbane. Większość mankamentów wyszło w trakcie użytkowania. Auto w moich rękach dostało drugie życie i zapierdala aż miło.
Jest to jedna z 50 czerwonych Sport Line.

Silnik SR20DEH
Zawias sprężyny seria, amory sachs, jest bardzo twardo, rozpórki tył i przód
Hamulce seria, tarcze TRW, klocki Ferodo tył + przód
Dolot CAI na wkładce K&N
Wydech SSAC 4-2-1+ bandaż bazaltowy, dalej seria
Zapłon przyspieszony, OEM świece champion i kopułka, kable NGK
LPG był kicz i cienizna, są barracudy 115 NL + tomasetto nordic
Napęd nowe przeguby, zewnętrzne blue print, wewnętrzne pascal

Moc 158km 191 nm
Ostatnio zmieniony 2018-10-31, 18:15 przez subbas, łącznie zmieniany 4 razy.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 793
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2016-06-12, 13:33

Zapowiada się niezła primerka :) Dobrze że zrobiłeś od razu podwozie bo to wróg publiczny naszych nissanów. Dbaj i jeździj :) Masz moim zdaniem najlepszy silnik nissana :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-12, 13:38

subbas, działaj z autem działaj i doprowadź je do stanu używalności :]

Jesli ten silnik ma kompresję na poziomie 8,-8,7 bara, to to jest silnik na wykończeniu. Bierze olej czy nie? Można spróbować uratować ten silnik - na razie chemią - zrób płukankę, zalej jakąś znośną oliwę, przejedź ze 2-3kkm i znów płukanka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-06-12, 13:39

Sentyment do auta mam nadal,miałem czarną :-) co do ABS-u,równie dobrze możesz mieć uszkodzony tylko kabel. Co do wycieraczek,pomoże naprawa-wymiana silniczka.
Masz do niej oryginalne 17"? Co do modzenia,masz tu na forum szlaki przetarte więc będziesz wiedział co i jak. Zasugeruję Ci od siebie,rób od razu przewody hamulcowe metalowe oraz zmieniaj półosie napędowe na grubsze - o ile jeszcze nie wymienione,nie wiesz kiedy może się ukręcić,niestety.
To takie kilka słów na szybko.
Udanej eksploatacji :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2016-06-12, 17:53

Robienie blachy z martwym silnikiem to kiepski pomysł:) ale ratuj ja jak juz zacząłeś, powodzenia :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1997
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2016-06-12, 21:06

Boro1989, robienie blachy w sensownej budzie to swietny pomysl. Silnik mozna latwo naprawic, buda jak zjedzona albo strzelona to raczej ciezko..

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-12, 22:21

subbas, zależy jak bardzo jest usyfiony silnik. Na początek proponuję Liqui Moly - zwykłe. Potem można nieco mocniejsze preparaty - Liqui Moly ProLine, Archoil czy BG109. Zresztą jest cały wątek co do płukanek stworzony przeze mnie :]
Ostatnio zmieniony 2016-06-12, 22:22 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-06-12, 22:21

Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-12, 22:25

janusz

Masz na myśli płukankę jakimś specyfikiem, wymianę oleju, pojeżdżenie i znowu płukanka specyfikiem? Jeśli już to jaki polecasz?

Rysiu83
Mam na nim oryginalne ale 15, na razie alusy to mam gdzieś bo motor to priorytet ;-)

Sprawdzę jeszcze raz tą kompresję na spokojnie. Oleju jest już minimum na miarce, może po prostu troszkę go spalił, czytałem że DEH-y palą olej i to normalne. W porównaniu z VTEC to i tak jest nic :mrgreen:

A no i zapomniałem dodać że olej zmyka aparatem i uszczelką zaworów, dokłądnie to samo co w mojej P10 :P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-12, 22:28

subbas, jeśli był lany beznadziejny olej to DE/DEH (mowa o P11) będzie go pił bez względu na wzgląd. U mnie przejście z 10W na 5W zmniejszyło konsumpcję oleju :] Ale poniżej 300ml/1kkm nie chciało już zejść.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-12, 22:35

Dzięki koledzy, poczytam jutro i przemyślę sprawę. A po płukance na te 2/3 kkm mogę go zalać jakimś dziadowskim olejem?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-12, 22:40

subbas, to ja już wolałbym dobry minerał. Jeśli masz go czymś zalać na te 2-3kkm to weź Elfa.
Mam też do Ciebie prośbę - zmierz dokładnie na zimnym silniku kompresję. Po płukance zrób to samo. Jak możesz to zanotuj wyniki i wrzuć do tematu o płukankach. Plus do tego fotki bagna, które zlałeś będą mile widziane :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-13, 18:13

Nie ma problemu, bagienko na pewno będzie.

Panowie jest pilna sprawa. Niby głupia sprawa ze światłem stop a tu grubszy problem. Chodzi o stop w spoilerze. Śruby niesamowicie się zapiekły, nie ma szans na ich ruszenie. Blacharz dał ciała bo miał zdjęty spoiler i miał zrobić to światło ale zapomniał. Spoiler jest bardzo mocno przyklejony na sylikon, nie ma szans na jego wyrwanie. Moja opcja jest taka by wyłamać obudowę stopu i ściąć śruby przecinakiem. I tu pytanie czy można kupić samą obudowę tego stopu?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1997
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2016-06-13, 19:08

A nie da sie rozwiercic tych srub?

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2016-06-13, 19:52

widzę ,że kolega z okolic. Gratki zakupu.
Obudowy tego stopu raczej nie kupisz (prędzej cały stop), szkoda ,że go przykleiłeś, teraz faktycznie nie idzie tego rozwiercić (pomijam fakt jak go potem zamontujesz, btw. powinienem mieć taki stop niesprawny).
Zrób pomiar poprawnie, bo twój wynik coś jest nie halo (aż niemożliwe ,że jest tak źle), skoro na ciepłym wychodzi lepiej.

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-13, 20:12

No właśnie Niedział, mi też to nie pasuje i muszę to sprawdzić sam.

Co do spoilera to rozwiercić się nie da, nie ma miejsca. Jest jeszcze opcja by wyciąć sylikon nożykiem ale wtedy klapa będzie do malowania bo raczej nie da się wyciąć bez uszkodzeń.
Miałbyś taki stop tj plastikową obudowę?

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2016-06-13, 20:30

Jeden mam na pewno (ma lekkie pęknięcie na środku plastiku gdzie ledy, naprawiałem go 3-lata temu i podczas składania mi pękł) ale rozejrzę się za drugim... dam znać.
Ale i tak myślę ,że będziesz musiał zdjąć spoiler chyba ,że potem wkleisz stop na klej :-( .

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-13, 20:39

Wolałbym go nie zdejmować, porysuję klapę...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-13, 21:42

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-14, 21:21

Próbowałem już czymś podobnym tylko, że odrobinę wyższym. Może zaryzykuję i kupię ten klucz. Trzeba próbować.

Mały UP. Została naprawiona klapa bagażnika, która się blokowała. No i od dziś znowu działa abs, wymieniłem czujnik. Oczywiście wszystkie śruby trzymające ten czujnik musiały się urwać :-P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-14, 21:24

subbas, to zainwestuj w dobrą chemię do odrdzewiania - dla przykładu WURTH :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-14, 21:35

Czymś tam smarowałem, ale dobrze wiedzieć o takim środku, dzięki :)

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 707
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2016-06-14, 22:02

janusz pisze:subbas, to zainwestuj w dobrą chemię do odrdzewiania - dla przykładu WURTH :]
Polecam też Chester Molecular F1
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4156
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-14, 22:23

a ja polecam czitosy :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-18, 21:01

Primka po małych naprawach. Sprawdzona szczelność klimy, były dwie dziurki ale łatwe do uszczelnienia. Jest jeszcze trzecia ale tak malutka, że nie do zauważenia, cały dzień szukali :-P Zaryzykowałem i kazałem napełnić. Teraz pojawił się kolejny problem, sprężarka klimy włącza się i wyłącza. Zasugerowali problem z prądem.

Niedział
I jak z tą obudową stopu?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-06-18, 21:05

subbas, pewnie przekaźnik klimy.
Obrazek

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-18, 21:26

ulisses
Gdzie go znajdę, w skrzynce pod machą?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-06-18, 21:47

Tak, jak stoisz przed autem to po lewej stronie.
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-18, 21:59

subbas, ale to norma - klima włącza się i wyłącza - okres 15-60sekund. To nie jest klimatronik, który pracuje cały czas
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

subbas
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2016-06-18, 22:07

To normalne, że sprężarka włącza się i wyłącza?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”