Nissan Stanza T11 85' CD20 swap
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Nissan Stanza T11 85' CD20 swap
A więc tak, już kiedyś chwaliłem się że mam styczność ze Stanzą.
Była to Stanza na Belgijski rynek z silnikiem CD17T. Niestety właścicielowi pękł pasek rozrządu i zawory spotkały się z tłokami. Poprzedni właściciel po długim czasie posiadania tego auta, postanowił że wystawi na sprzedaż to autko.
Któregoś niedzielnego listopadowego poranka przeglądałem ogłoszenia i natknąłem się na taniego Nissana z uszkodzonym silnikiem. Akurat mój kolega poszukiwał auta na codzień, dojazdy do pracy. Wieczorem postanowiliśmy obejrzeć auto które było 30km odemnie (Katowice). Po szybkich oględzinach stwierdziliśmy że ratujemy auto i bierzemy. Na lince zaciągnęliśmy auto na garaż.
Następnego dnia już zespół napędowy został wyciągnięty, a za tydzień przytargałem silnik CD20 z sunnego Y10 "wypalony" jeszcze przy mnie na złomowisku z auta które o własnych siłach przyjechało na złom. Niestety okazało się, że 2.0 ma większy zamach i grubszy docisk na większą ilość śrub niż CD17. Musieliśmy odsunąć skrzynię biegów od bloku silnika na około 1-1.5cm. Zrobiliśmy prowizoryczny adapter z pospawanych i przewierconych płaskowników i złożyliśmy tak wszystko w całość. Auto zaczęło jeżdzić w grudniu 2012.
Niestety po niespełna roku zaczął się tracić 5-ty bieg... Kolega kupił skrzynię od 2.0 i zaczęła się jazda z przegubami wewnętrznymi ponieważ w CD20 przeguby wewnętrzne mają większy wieloklin, a dostanie skrzyni od 1.7 jest ciężkie i drogie...
Tak niestety Stanza zakończyła swój "nowy" etap jazdy... W kwietniu 2014 nadarzyła się dla kolegi szansa zakupu S13 z padniętym CA18Det i stwierdził że wpakuje CD20 ze Stanzy które leżało z powodu braku skrzyni... Tak też Stanza straciła serducho i została "porzucona". Postawiliśmy ją na parkingu po ulicy i po 2 miesiącach komuś auto się spodobało i zbił przednią szybę... Po tym incydencie przygarnąłem auto i schowałem na wsi i czekała sobie na swoje lepsze czasy...
W czerwcu 2015 kupiłem P10 w sedanie z CD20. Był to dawca całego zespołu napędowego dla Stanzy.
Po przeszczepieniu zwrotnic wraz z piastami od W10, amortyzatorów od Y10, Stanza mogła przenieść moc silnika na koła. Z racji nowych zwrotnic, starych hamulców nie można było zastosować, na garażu leżały mi hamulce z WP11, tarcze i zaciski z jarzmami. Wszystko spasowało i teraz Stanza zamiast tarczy 211mm ma 280mm...
Trochę fotek z procesu składania auta
I wreszcie przerejestrowane auto po zatrzymanym dowodzie rejestracyjnym w 2013...
No i Stanza już jest po 700km podróży
Spalanie auta - 5.1-5.5l przy 100-140km/h, ale będziemy walczyć o lepszy wynik
Była to Stanza na Belgijski rynek z silnikiem CD17T. Niestety właścicielowi pękł pasek rozrządu i zawory spotkały się z tłokami. Poprzedni właściciel po długim czasie posiadania tego auta, postanowił że wystawi na sprzedaż to autko.
Któregoś niedzielnego listopadowego poranka przeglądałem ogłoszenia i natknąłem się na taniego Nissana z uszkodzonym silnikiem. Akurat mój kolega poszukiwał auta na codzień, dojazdy do pracy. Wieczorem postanowiliśmy obejrzeć auto które było 30km odemnie (Katowice). Po szybkich oględzinach stwierdziliśmy że ratujemy auto i bierzemy. Na lince zaciągnęliśmy auto na garaż.
Następnego dnia już zespół napędowy został wyciągnięty, a za tydzień przytargałem silnik CD20 z sunnego Y10 "wypalony" jeszcze przy mnie na złomowisku z auta które o własnych siłach przyjechało na złom. Niestety okazało się, że 2.0 ma większy zamach i grubszy docisk na większą ilość śrub niż CD17. Musieliśmy odsunąć skrzynię biegów od bloku silnika na około 1-1.5cm. Zrobiliśmy prowizoryczny adapter z pospawanych i przewierconych płaskowników i złożyliśmy tak wszystko w całość. Auto zaczęło jeżdzić w grudniu 2012.
Niestety po niespełna roku zaczął się tracić 5-ty bieg... Kolega kupił skrzynię od 2.0 i zaczęła się jazda z przegubami wewnętrznymi ponieważ w CD20 przeguby wewnętrzne mają większy wieloklin, a dostanie skrzyni od 1.7 jest ciężkie i drogie...
Tak niestety Stanza zakończyła swój "nowy" etap jazdy... W kwietniu 2014 nadarzyła się dla kolegi szansa zakupu S13 z padniętym CA18Det i stwierdził że wpakuje CD20 ze Stanzy które leżało z powodu braku skrzyni... Tak też Stanza straciła serducho i została "porzucona". Postawiliśmy ją na parkingu po ulicy i po 2 miesiącach komuś auto się spodobało i zbił przednią szybę... Po tym incydencie przygarnąłem auto i schowałem na wsi i czekała sobie na swoje lepsze czasy...
W czerwcu 2015 kupiłem P10 w sedanie z CD20. Był to dawca całego zespołu napędowego dla Stanzy.
Po przeszczepieniu zwrotnic wraz z piastami od W10, amortyzatorów od Y10, Stanza mogła przenieść moc silnika na koła. Z racji nowych zwrotnic, starych hamulców nie można było zastosować, na garażu leżały mi hamulce z WP11, tarcze i zaciski z jarzmami. Wszystko spasowało i teraz Stanza zamiast tarczy 211mm ma 280mm...
Trochę fotek z procesu składania auta
I wreszcie przerejestrowane auto po zatrzymanym dowodzie rejestracyjnym w 2013...
No i Stanza już jest po 700km podróży
Spalanie auta - 5.1-5.5l przy 100-140km/h, ale będziemy walczyć o lepszy wynik
Nie wiem czy z tablicą na dole bardziej do mnie nie przemawia
Jakaś ładna felga (a przynajmniej te same z przodu i z tyłu) i niech robi kilometry po naszych drogach.
Jakaś ładna felga (a przynajmniej te same z przodu i z tyłu) i niech robi kilometry po naszych drogach.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Auto ciekawe, nigdy predzej takiego nie widzialem. Zaciekawil mnie wpis o s13 z CD20... To jezdzi?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, fer już kiedyś wspominał o tym wynalazku na forum wrzucał chyba nawet filmik o ile pamięć mnie nie myli
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
S13 z Cd20 bez problemu latało na początku z wolnossakiem a później z turbo na manualnej pompie ze stanzy i głowicy z wolnossącego cd17. Niestety szybko posypała się uszczelka pod głowicą, ale jak silnik był sprawny to latał po 200km/h i bez problemów latał bokiem na zaspawanym dyfrze i oponach 225/55/16 z tyłu...
Teraz kolega lata Y10 z cd20 na pompie wtryskowej z tej Stanzy i śmiga bez problemów 140-170 w trasach i spalanie ma poniżej 6l...
Teraz kolega lata Y10 z cd20 na pompie wtryskowej z tej Stanzy i śmiga bez problemów 140-170 w trasach i spalanie ma poniżej 6l...
http://m.youtube.com/watch?v=X9HGZhmuvSM
http://m.youtube.com/watch?v=Ef7RenlOAgc
Filmiki z pierwszych odpaleń silnika w s13. Niestety dwa tygodnie po swapie wywaliło mu uszczelkę pod głowicą przy szybkiej jeździe, ale auto dalej jeździło przez pól roku z wywalającą wodą z chłodnicy
Przy wymianie uszczelki zamontowane zostało turbo i bez problemowo jeździło do czasu powrotu z Zakopanego... Od Krakowa do Gliwic na A1 w niecałe 40minut zajechał i musiało się coś stać z termostatem i silnik się zagotował o znowu uszczelkę wywaliło... Teraz buda s13 służy do wskrzeszenia s14 z 1uz
Mamy już doświadczenie by zrobić taki swap od a do z...
http://m.youtube.com/watch?v=Ef7RenlOAgc
Filmiki z pierwszych odpaleń silnika w s13. Niestety dwa tygodnie po swapie wywaliło mu uszczelkę pod głowicą przy szybkiej jeździe, ale auto dalej jeździło przez pól roku z wywalającą wodą z chłodnicy
Przy wymianie uszczelki zamontowane zostało turbo i bez problemowo jeździło do czasu powrotu z Zakopanego... Od Krakowa do Gliwic na A1 w niecałe 40minut zajechał i musiało się coś stać z termostatem i silnik się zagotował o znowu uszczelkę wywaliło... Teraz buda s13 służy do wskrzeszenia s14 z 1uz
Mamy już doświadczenie by zrobić taki swap od a do z...
Szkoda, że nie masz filmiku jak CD w s13 hula po trasie. Stanza ładna, kultowa, mało spotykana no i w wersji traktor
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Zakładam, że wolnossące szału nie robiło. Dmuchnięte musiało się dobrze zbierać, bo to przecież mechaniczna pompa A tu będzie coś się działo w kierunku literki T na końcu?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Hm... Widziałem dzisiaj coś niemal identycznego. A przynajmniej tak mi się wydawało. Na grillu z przodu miało jednak napis "Datsun". Były i takie wersje?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Się zobaczy, na razie auto muszę doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego i mieć sprawny drugi dupowóz czyli W10Wiooreck pisze:A tu będzie coś się działo w kierunku literki T na końcu?
Nic mi o tym nie wiadomo, ale możliwe, bo ten model był produkowany w latach 81-85.Zielkq pisze:Były i takie wersje?
Ale jak kojarzę to masz LD20 pod maską.vixo pisze:Ja mam filma jak diesel w s13 chula wgl to mam s13 w dieslu
Fajny
Moje trzy grosze, autko normalnie było dostępne w Europie.
Katalog Datsun/Nissan 1984:
Wszak Cherry, Sunny, Stanza, Pulsar to to samo , łączy je nawet wspólna serwisówka. Dostępne w różnych wersjach budy, w Europie:
- Cherry hatchback 3 i 5 drzwiowy,
- Sunny limuzyna 2 i 4drzwiowa,
- Sunny coupe,
- Sunny/Stanza kombi.
Nazwy typów B11 == N12, no tylko Alfa Romeo Arna bardziej odstaje
Moje trzy grosze, autko normalnie było dostępne w Europie.
Katalog Datsun/Nissan 1984:
Wszak Cherry, Sunny, Stanza, Pulsar to to samo , łączy je nawet wspólna serwisówka. Dostępne w różnych wersjach budy, w Europie:
- Cherry hatchback 3 i 5 drzwiowy,
- Sunny limuzyna 2 i 4drzwiowa,
- Sunny coupe,
- Sunny/Stanza kombi.
Nazwy typów B11 == N12, no tylko Alfa Romeo Arna bardziej odstaje
Zastanawia mnie cherry. Mam ochotę nabyć i także wstawić cd20, tylko nie wiem czy silnik zmieści się w komorze... W K10 niestety o 10cm komora jest zbyt wąska by pomieścić silnik ze skrzynią ...
Stanza dzisiaj przetestowana na A1 Gliwice-Żory i z powrotem cały czas 140-150. Wszystko pomyślnie działa i w upale temp wody na poziomie 70stopni Wieczorem o 10stopni mniej odpowiednio
Stanza dzisiaj przetestowana na A1 Gliwice-Żory i z powrotem cały czas 140-150. Wszystko pomyślnie działa i w upale temp wody na poziomie 70stopni Wieczorem o 10stopni mniej odpowiednio