[Primera] P11 2.0 TD aka Wiking
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Primera] P11 2.0 TD aka Wiking
Witam chciałbym przedstawić mojego już 3 Nissana a zarazem 3 Primere
Jest to P11 w wersji skandynawskiej, która kupiłem niecałe 2miesiące wstecz, po czym musiałem doprowadzić auto do względnego porządku - czyli wymiana żaróweczek w kokpicie, bo nic nie świeciło oraz sprzątanie. Nie obyło się przez miesiąc użytkowania bez usterek oczywiście ha pęknięta półoś lewa, następnie łożysko lewe tył, wymiana opon z tyłu, bo siatka poszła ehh i jakieś tam pierdołki, z którymi można było się w chwilę uporać Samochód służy mi na dojazdy do pracy 50km w jedną stronę i trasy oraz czasami się "powozić" po mieście, robię około 3kkm miesięcznie więc tylko diesel
A tak prezentował się po zakupie :
!
MODEL: P11 przedlift (1997 rok z VIN-u)
SILNIK: CD20T
MOC: zdrowe 90koni
po wicej danych odsyłam do VIN-u dla ciekawskich : SJNBDAP11U0187378
ŚRODEK: zwykła tapicerka jak to w klekocie + klima , grzane fotele i wszystko w elektryce
PLANY: parę spraw już się zrobiło co przestawię w fotorelacji , co do dalszych planów przeskoczyć do końca wakacji 110koni w klekocie i znaleźć i założyć jakieś firmowe springi -30 bądź -40
Pod maską całkiem zdrowe CD20T podokręcałem klawiaturę i filtr oleju, bo było mokro, ale ogólnie ma moc nie kopci nie pije dużo
Taki mam środek
A tutaj takie bajery skandynawa czyli wycieraczki przednich reflektorów (których nadal szukam ramion i piór) oraz system grzania DEFa:
Pierwsze co zrobiłem dla siebie, a nie bo musiałem to zmiana opon i felg na letnie. Trochę szukałem, ale znalazłem coś ciekawego:
Trochę nad nimi popracowałem:
Tak wygląda to na aucie:
w między czasie pomalowałem Vitaralem halogeny na żółty i wymieniłem klosze na nowe:
Obecnie prezentuje się tak z już pomalowanymi kierunkami oczywiście
A to taka ciekawostka a licznik nie kłamie za dużo około 2-3km/h co do GPS-u. Na razie to jest maks jaki udało mi się osiągnąć (nie jednokrotnie) na 195/50 R15.
Tutaj jeszcze próba na 5 biegu a na przepływce 1.05V
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pdBszIGIcQM[/youtube]
Jest to P11 w wersji skandynawskiej, która kupiłem niecałe 2miesiące wstecz, po czym musiałem doprowadzić auto do względnego porządku - czyli wymiana żaróweczek w kokpicie, bo nic nie świeciło oraz sprzątanie. Nie obyło się przez miesiąc użytkowania bez usterek oczywiście ha pęknięta półoś lewa, następnie łożysko lewe tył, wymiana opon z tyłu, bo siatka poszła ehh i jakieś tam pierdołki, z którymi można było się w chwilę uporać Samochód służy mi na dojazdy do pracy 50km w jedną stronę i trasy oraz czasami się "powozić" po mieście, robię około 3kkm miesięcznie więc tylko diesel
A tak prezentował się po zakupie :
!
MODEL: P11 przedlift (1997 rok z VIN-u)
SILNIK: CD20T
MOC: zdrowe 90koni
po wicej danych odsyłam do VIN-u dla ciekawskich : SJNBDAP11U0187378
ŚRODEK: zwykła tapicerka jak to w klekocie + klima , grzane fotele i wszystko w elektryce
PLANY: parę spraw już się zrobiło co przestawię w fotorelacji , co do dalszych planów przeskoczyć do końca wakacji 110koni w klekocie i znaleźć i założyć jakieś firmowe springi -30 bądź -40
Pod maską całkiem zdrowe CD20T podokręcałem klawiaturę i filtr oleju, bo było mokro, ale ogólnie ma moc nie kopci nie pije dużo
Taki mam środek
A tutaj takie bajery skandynawa czyli wycieraczki przednich reflektorów (których nadal szukam ramion i piór) oraz system grzania DEFa:
Pierwsze co zrobiłem dla siebie, a nie bo musiałem to zmiana opon i felg na letnie. Trochę szukałem, ale znalazłem coś ciekawego:
Trochę nad nimi popracowałem:
Tak wygląda to na aucie:
w między czasie pomalowałem Vitaralem halogeny na żółty i wymieniłem klosze na nowe:
Obecnie prezentuje się tak z już pomalowanymi kierunkami oczywiście
A to taka ciekawostka a licznik nie kłamie za dużo około 2-3km/h co do GPS-u. Na razie to jest maks jaki udało mi się osiągnąć (nie jednokrotnie) na 195/50 R15.
Tutaj jeszcze próba na 5 biegu a na przepływce 1.05V
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pdBszIGIcQM[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2014-06-04, 07:17 przez HakeN, łącznie zmieniany 3 razy.
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
No w końcu Autko ładnie żeś zrobił. Felgi też ciekawie wyglądają, ale będziesz musiał je co chwila czyścić. Na białym bardzo szybko widać pył węglowy.
Co do opon, to tak jak napisał Smeru - za niski profil. Powinieneś mieć 195/60/15 lub 185/65/15.
Co do opon, to tak jak napisał Smeru - za niski profil. Powinieneś mieć 195/60/15 lub 185/65/15.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
koza jest bo jest ale zniknie kiedyś fotele to jest najmniej potrzeba mi rzecz po taniości springi !! to jest to co potrzebuję oraz T25 w cenie złomu nowy WG i duże sekcje na pompe ! a nie tam jakieś fotele ale kubełki
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
No i ładny. Niech służy lepiej niż Primera z avatara. Co do białego koloru - to nie jest tak tragicznie, idzie wytrzymać z ich czyszczeniem.
Jakbyś się hipotetycznie chciał pozbyć kompletu na wycieraczki reflektorów, to, oczywiście dalej czysto hipotetycznie, wal z pw
Pozdrawiam
Jakbyś się hipotetycznie chciał pozbyć kompletu na wycieraczki reflektorów, to, oczywiście dalej czysto hipotetycznie, wal z pw
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
No no ładne TD. Szczególnie ten kontrast, białe felgi do czerwonego auta + żółte przeciwmgłowe i kierunki w pomarańcz. Dobrze to wygląda. Ja mam profil 55 opony, ale na 16". A i wcale diesel nie musi mieć zwykłego wnętrza. U mnie było i jest w skórze + "drewniane" wstawki w desce.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
nie lubię jeździć na balonach profil 50 to jest max ekonomia/wygoda/wygląd .
Zielkq haha nie ma opcji jak masz czasami jakieś podzespoły do wycieraczek to ja wezmę
Niedział czemu twierdzisz ,że za małe ? idealny profil i do tego conti sport więc jeździ się duuuużo pewniej niż na balonach i zazwyczaj jadę sam i dość szybko i nie lubie dodatkowego pływania na oponach .
Wiooreck Kontrast jest najlepszy miały iść w gunmetal ale biały są bardziej ekstrawaganckie Może kiedyś pokuszę się o skórę ale musiał bym grzane znaleźć bo takie mam a nie chce mnie sie grzebać z przekładaniem mat . A wstawki "drewniane" miałem w P10 (która mam na części tak mimo chodem ) i wszystkim oprócz mnie się podobało .
Zielkq haha nie ma opcji jak masz czasami jakieś podzespoły do wycieraczek to ja wezmę
Niedział czemu twierdzisz ,że za małe ? idealny profil i do tego conti sport więc jeździ się duuuużo pewniej niż na balonach i zazwyczaj jadę sam i dość szybko i nie lubie dodatkowego pływania na oponach .
Wiooreck Kontrast jest najlepszy miały iść w gunmetal ale biały są bardziej ekstrawaganckie Może kiedyś pokuszę się o skórę ale musiał bym grzane znaleźć bo takie mam a nie chce mnie sie grzebać z przekładaniem mat . A wstawki "drewniane" miałem w P10 (która mam na części tak mimo chodem ) i wszystkim oprócz mnie się podobało .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
to jest Twój przepis na 110KM? gdzie występowała T25 przy dieslu, czy od 200sx'a chcesz?HakeN pisze: T25 w cenie złomu nowy WG i duże sekcje na pompe
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
HakeN ale mając założone 195/50/15 masz prawie 6,5% przekłamania na prędkości. Czyli zamiast jechać 100km/h jedziesz 93,5km/h
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
marlos90, T25 to jest przepis na jeszcze większą moc przyszłościową tak w S13 było T25 i na razie jest to jedyne turbo jakie będzie pasować i pompować jak potrzeba aby te dwa litery wreszcie jechały jak powinny .
janusz, Patrząc po obrotach prędkość nie zmieniła się może 2km/h max. z 195/65 na 195/50
janusz, Patrząc po obrotach prędkość nie zmieniła się może 2km/h max. z 195/65 na 195/50
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2012-11-12, 15:38
- Lokalizacja: Konstancin
HakeN tak Ci się tylko wydaje, ponieważ czujnik prędkości jest umieszczony na "wyjściu" skrzyni. Prędkość rzeczywista i tak Ci zmalała i tak - i to o ponad 6km/h
Obwód opony jest mniejszy, więc przy 1 obrocie koła pokona ono krótszy dystans.
Fizyki i matematyki nie oszukasz.
Dla 195/60/15:
Średnica koła: 615mm
Szerokość opony: 195mm
Wysokość profilu: 117mm
Obwód koła: 1932,022mm
Pełne obroty na 1km: 517,59obr/km
Prędkość nominalna: 100km/h
Dla 195/50/15:
Średnica koła: 576mm
Szerokość opony: 195mm
Wysokość profilu: 97,5mm
Obwód koła: 1809,50mm
Pełne obroty na 1km: 552,637obr/km
Prędkość rzeczywista: 93,658km/h
Obwód opony jest mniejszy, więc przy 1 obrocie koła pokona ono krótszy dystans.
Fizyki i matematyki nie oszukasz.
Dla 195/60/15:
Średnica koła: 615mm
Szerokość opony: 195mm
Wysokość profilu: 117mm
Obwód koła: 1932,022mm
Pełne obroty na 1km: 517,59obr/km
Prędkość nominalna: 100km/h
Dla 195/50/15:
Średnica koła: 576mm
Szerokość opony: 195mm
Wysokość profilu: 97,5mm
Obwód koła: 1809,50mm
Pełne obroty na 1km: 552,637obr/km
Prędkość rzeczywista: 93,658km/h
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
jak jak ? że niby czujnik prędkości jest umiejscowiony na skrzyni gdzie na dzwonie czy na ośkach ? wczoraj wyciągaliśmy CD20 z P10 cały z skrzynią i nie znalazłem tam żadnego czujnika anie przewodów ani podciśnienia który mógłby być odpowiedzialny za prędkościomierz . Czyli ,że ze zmianą wysokości opon zmienia się moment silnika podawany na skrzynie ? i dlatego mam te same mniej a więcej prędkości przy tych samych obrotach ? coś tutaj śmierdzi , oszukiwać może jak najbardziej ale licznik prędkości a nie obrotomierz !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Półoś, będzie Ci się obracać z taką samą prędkością http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... er_pinion/
Mniejsza prędkość rzeczywista wynika z mniejszego obwodu koła - Przecież takie rzeczy to jest fizyka i matematyka szkoła średnia lub gimnazjum.
Od prędkości na zdjęciu - które zamieściłeś odejmij jakieś 6km/h
Mniejsza prędkość rzeczywista wynika z mniejszego obwodu koła - Przecież takie rzeczy to jest fizyka i matematyka szkoła średnia lub gimnazjum.
Od prędkości na zdjęciu - które zamieściłeś odejmij jakieś 6km/h
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nie mam zarzutu co do przekłamywania licznika poprzez mniejsze koło , nie wiem czy teraz taka fizyka jest w gimnazjum bo co rok tną materiał .
Mnie osobiście interesuje prędkość licznikowa a rzeczywistą zostawmy tym co latają na 1/4
Lepiej się sprawuje na niższym profilu opony niż na wyższym
Mnie osobiście interesuje prędkość licznikowa a rzeczywistą zostawmy tym co latają na 1/4
Lepiej się sprawuje na niższym profilu opony niż na wyższym
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Bo w p10 był na linkę prędkościomierz w dieslu (?). A co to za problem przełożyć maty? Podczas przekładania foteli 20 minut roboty więcej. Ja mam skórzana tapicerkę na fotele, idealna na bazę do odnowienia. Fotel kierowcy wymaga wymiany jednego płata tylko, wiec za niewielkie pieniądze można teraz sobie odświeżyć wnętrze.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
odradzam stosowanie turbiny z benzynówki do diesla, tam ona pod mniejszym ciśnieniem pracuje także zwiększy Ci się lag, no chyba że celujesz w 150KM, a i więcej jest turbinek które pasują pod kolektor wydechowy cd20t, jak chcesz tylko 110KM to edycja softu wystarczy, a i tak od siebie proponuję inne wtryskiwacze. Duża sekcja na pompie to też jak byś chciał jakieś 150KM, tak to powinno wystarczyć to co jest oryginalnie.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
celuje w przyszłym roku jak fundusze pozwolą pod 200koni bo to nie jest cud z 2litrów ,kolektor i tak pewnie wyleci na rzecz czegoś costumowego . A 110kucy to po założeniu icka podkręceniu WG i u magika ustawienia pompy powinno pyknąć
Turbo jak będzie ładować 0.9-1.1 to nie będzie aż takiej turbo dziury bo T25 nie jest wielkie .
A z czego jeszcze pasuje ?
Turbo jak będzie ładować 0.9-1.1 to nie będzie aż takiej turbo dziury bo T25 nie jest wielkie .
A z czego jeszcze pasuje ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
icek nie dodaje mocy tylko zapobiega spadkowi w upalne dni
a turbina np kkk k14 z A6 C4 2.5TD, z Volvo 2.4TD
a turbina np kkk k14 z A6 C4 2.5TD, z Volvo 2.4TD
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
IC'ek daje bardzo dużo w szczególności jak w moim dieslu (i nie tylko) jest tak blisko wszystko siebie to się grzeje oprócz tego że sprężone powietrze ma większa temperaturę a schłodzone powietrze jest gęstsze co przekłada się na lepsze spalanie mieszanki co przekłada się na większa moc , i IC zwiększa sprawność Turbo poprostu ! Dobrze schłodzone powietrze w dolocie jest najważniejsze !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
... i głowica zrobi sruu!! One siadały nawet przy swojej nominalnej fabrycznej mocy. Nie da rady bez baaaaardzo grubych modów. Po pierwsze, 8 zaworów, po drugie komora pośrednia. marlos90, turbina z benzyny i turbina z diesla, oczywiście ta bez zmiennej geometrii, jest zazwyczaj taka sama. To samo turbo co u nas, w tej samej postaci stosowane było w 1,7 benz. volvo 480. Garret T3 stosowany był zarówno w benzynowych jak i dieslowskich, też pod tą samą postacią. A to, że benzyny mają mniejsze ciśnienia doładowania, to może i nawet lepiej, bo nie kręci się aż tak szybko, a co za tym idzie rośnie ich żywotność. Różnica pomiędzy T2, T25, T3 w lagu jest prawie niezauważalna, ale za to różnica w grzaniu się T2 a T3 jest już spora przy tych samcych ciśnieniach (czysta termodynamika więc nie będziemy się zagłębiać) oczywiście na plus (niższa temp) dla T3.HakeN pisze:200koni...
IC nie ma nic do sprawności turbo, uwierzcie mi
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
uwierz mi ,że nie pęknie , te głowice są bardzo wytrzymałe praktycznie jak om606 albo m104 . 200koni to nie jest dużo i tutaj 8zaworów nie jest problemem . Widzę ,że z ICkiem wam nie przemówię ale trudno fizyka widzę "niby" znacie ale nie przyjmujecie obcych ehh .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
To nie chodzi o to, że nie przyjmujemy obcych, bo jak najbardziej dyskusja jest bardzo ciekawa. Z tym, że wszelkie zagadnienie A, należałoby podeprzeć podstawą B. Pisząc, że IC nie podnosi sprawności turbo mam rację, bo sprawność to jest stosunek mocy wejściowej do wyjściowej i ten parametr możesz zmienić (w dół lub w górę) zmieniając jedynie turbosprężarkę (na nowszej lub satrszej generacji, większą lub mniejszą). Turbina ile powietrza spręży bez IC, spręży go tyle samo z IC dlatego marlos też ma rację, że z tego powodu nie "wzrośnie" moc. Jedynie moc może wzrosnąć po zwiększeniu gęstości czynnika (tu Twoja racja), która jest stricte zależna od temperatury. Temperatura czynnika rośnie wraz z ciśnieniem doładowania. Jest ono największe przy wysokich wartościach prędkości obrotowej silnika, więc też przy tychże prędkościach najbardziej odczuje się założenie IC (oczywiście jeśli będzie wymuszony przepływ powietrza chłodzącego IC).
No własnie nie. To, że wtryskiwacze są podobne jak w mercu, to nie znaczy, że głowice też takie są. Poza tym, 200 KM jest uzyskiwane w wysokim zakresie obrotów silnika a wtedy jest baaaaardzo dużo ciepła. Dodatkowo wzmożona emisja ciepła przy zwiększonych uzyskanych ostatecznych parametrach, przy tych samym materiałach, jest zabójcza dla głowic, szczególnie tych źle wykonanych fabrycznie...HakeN pisze:te głowice są bardzo wytrzymałe praktycznie jak om606 albo m104
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
I tak wychodzi na moje IC usprawnia cały system doładowania silnika
Nie mówię ,że takie same wtryski czy coś ,tylko chodzi mi o wykonanie i wytrzymałość głowicy jeżeli jest choć w 70% taka samo robiona jak CD20 w co chcę wierzyć to wytrzyma 200koni bez problemu i będzie uzyskiwane duużo niżej niż zakładasz bo to zależy wszystko od doboru turbiny i magika od pompy a to nie będzie auto na "wyścigi" tylko do przemieszczania się normalnie tak jak teraz tylko z większym zapasem mocy której czasami mi braknie a na benzynę się nie przeniose bo jest to dla mnie nie ekonomiczne a tym bardziej na "żyda" . W piątek jadę pogadać z magikiem od diesla i kumplem który uturbi każdy samochód i się dowiem co jak i w ile mogę mierzyć .
Nie mówię ,że takie same wtryski czy coś ,tylko chodzi mi o wykonanie i wytrzymałość głowicy jeżeli jest choć w 70% taka samo robiona jak CD20 w co chcę wierzyć to wytrzyma 200koni bez problemu i będzie uzyskiwane duużo niżej niż zakładasz bo to zależy wszystko od doboru turbiny i magika od pompy a to nie będzie auto na "wyścigi" tylko do przemieszczania się normalnie tak jak teraz tylko z większym zapasem mocy której czasami mi braknie a na benzynę się nie przeniose bo jest to dla mnie nie ekonomiczne a tym bardziej na "żyda" . W piątek jadę pogadać z magikiem od diesla i kumplem który uturbi każdy samochód i się dowiem co jak i w ile mogę mierzyć .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Dokładnie bombelku. Ta konstrukcja jest tak stara i takie lipne rozwiązania są tutaj użyte, że lepiej byłoby się tego nie tykać. Ale, że jesteśmy ludźmi odważnymi, to co nam szkodzi Poza tym pisząc jakieś parametry, którymi charakteryzuje się dana jednostka, głownie piszemy jej wartości maksymalne. Moc zależy bezpośrednio od momentu obrotowego, a moment obrotowy pośrednio od prędkości obrotowej. Więc mądrze dłubiąc program, można zrobić tak, aby oszczędzić silnikowi cięgów "na górze" i zostawić tam w granicach 100 KM, a mocno porobić dolny i środkowy zakres obrotów. A najładniej wygląda wykres charakt. zewn. jak krzywa momentu wędruje jak najwyżej
Jest jeszcze jedno "ale" przy IC. Montując go, zwiększasz pojemność układu dolotowego i już powinieneś sobioe wytłumaczyć co się z tym wiąże.
Jest jeszcze jedno "ale" przy IC. Montując go, zwiększasz pojemność układu dolotowego i już powinieneś sobioe wytłumaczyć co się z tym wiąże.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik