Strona 1 z 2
[ Primera] Nissan Primera SRI
: 2013-10-18, 18:49
autor: rafa88
Witam wszystkich forumowiczów. Od wczoraj jestem posiadaczem Nissana a dzisiaj już od rana studiuje forum
Troszkę o samochodzie:
Rocznik: 1998
Silnik 2.0 16V
Zrobione:
- wałek ssący od GT
- kolektor od p10GT
- Blos
-zapłon
Na klapie napis SRI (nie wiem jeszcze co oznacza)
Wersja ogólnie obkrojona, brak elektrycznych szyb, szyberdachu. Posiada klimę (nie działająca)lusterka prawe i lewe elektroniczne. W bagażniku zmieniarka na 10 płyt CD. (nie będę używał nie wiem czy działa..)
Auto posiada niewielkie oznaki korozji wiadomo nie jest nowe...
Dzień użytkowania i oczywiście pierwsze zauważone usterki które w wolnej chwili będę usuwał:
-woda po ulewie na dywaniku pasażera
- stuki w zawieszeniu przód i tył
- wycieraczki (nie wracają na swoją pozycje)
- brak podświetlenia wyświetlacza od kilometrów
- słabo grzeje ogrzewanie (pokrętło w pozycji MAX)
No i na razie chyba tyle.
Silnik jak na swój przebieg ponad 200tys pracuje równiutko, nie kopci (nie wiem czy bierze olej)
Poniżej 2 fotki zrobione "na szybko"
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
: 2013-10-18, 18:57
autor: janusz
Gratulacje zakupu auta. Wygląda na zadbane. Tak więc szerokości i przyczepności.
Z Twoich problemów:
*woda po ulewie na dywaniku pasażera - standard - musisz ściągnąć plastikowe podszybie i obsilikonować zieloną spinkę;
*wycieraczki (nie wracają na swoją pozycje) - do wymiany silnik od wycieraczek. Jak będziesz robił zieloną spinkę to od razu zrób wycieraczki - dużo łatwiejszy dostęp;
*brak podświetlenia wyświetlacza od kilometrów - do wymiany żarówka od podświetlania - standardowa 1,2W z cokołem T5 - trochę trzeba rozebrać konsolety, ale do zrobienia.
*stuki w zawieszeniu przód i tył - tuleje wahaczy górnych - przód, łączniki stabilizatora, z tyłu zbytnio nie ma się co tłuc.
: 2013-10-18, 19:10
autor: rafa88
Z tyłu prawdopodobnie luz na poduszkach amortyzatorów. Nie chcę zaśmiecać tematu ale macie jakiś polecony sklep internetowy/ewentualnie sprzedawcę znanego wszystkim portalu z pewnymi częściami?
: 2013-10-18, 19:30
autor: smeru
Zawieszenie raz a dobrze, to:
viewtopic.php?t=9708
: 2013-10-18, 19:36
autor: janusz
: 2013-10-18, 19:38
autor: Chemik
Gratki primery,witamy na forum,powodzenia w ogarnięcíu drobnych usterek,modzeniu i studiowaniu forum hehe.pozdrówka
: 2013-10-18, 20:23
autor: Zielkq
W sumie oznaczenia w Primerach niezbyt duzo mowia. Wrzuc numer VIN, to sie zobaczy dokladniej

SRI bylo troche ubogie, ale powinienes miec rozporke z przodu (choc ja nie mam, ale moje to dziwne jest...), polkubelkowe fotele (lepsze od standardu) i tapicerke w deseniu jak GT.
Powodzenia w zwalczaniu podstawowych problemow i wrzuc wiecej zdjec

: 2013-10-18, 20:48
autor: Rysiu83
janusz pisze:*woda po ulewie na dywaniku pasażera - standard - musisz ściągnąć plastikowe podszybie i obsilikonować zieloną spinkę;
*wycieraczki (nie wracają na swoją pozycje) - do wymiany silnik od wycieraczek. Jak będziesz robił zieloną spinkę to od razu zrób wycieraczki - dużo łatwiejszy dostęp;
*brak podświetlenia wyświetlacza od kilometrów - do wymiany żarówka od podświetlania - standardowa 1,2W z cokołem T5 - trochę trzeba rozebrać konsolety, ale do zrobienia.
*stuki w zawieszeniu przód i tył - tuleje wahaczy górnych - przód, łączniki stabilizatora, z tyłu zbytnio nie ma się co tłuc.
Tak jest,wszystko się zgadza,ale woda na dywaniku może być również przyczyną dziurawego podszybia a także słupka przedniego,liczę na zieloną spinkę jednak.
Sri to wersja wyposażenia,ale diametralnie się od siebie różniły.
: 2013-10-18, 21:05
autor: rafa88
Zielkq pisze:W sumie oznaczenia w Primerach niezbyt duzo mowia. Wrzuc numer VIN, to sie zobaczy dokladniej

SRI bylo troche ubogie, ale powinienes miec rozporke z przodu (choc ja nie mam, ale moje to dziwne jest...), polkubelkowe fotele (lepsze od standardu) i tapicerke w deseniu jak GT.
Powodzenia w zwalczaniu podstawowych problemow i wrzuc wiecej zdjec

Rozpórka z przodu jest, siedzenia półkubełkowe też są.
VIN: SJNBCAP11U0178454
Dodatkowe zdjęcia dodam w wolnej chwili.
: 2013-10-18, 21:17
autor: janusz
Data prod: 11/97
Kolor zew: KL0 (Silver) Srebrny
kolor wewn: K (Grey) Szary
Buda: Sedan
Silnik: SR20DEL
Typ: SRI
2 poduchy powietrzne
4 głośniki
Klima
: 2013-10-18, 21:31
autor: rafa88
janusz pisze:Data prod: 11/97
Kolor zew: KL0 (Silver) Srebrny
kolor wewn: K (Grey) Szary
Buda: Sedan
Silnik: SR20DEL
Typ: SRI
2 poduchy powietrzne
4 głośniki
Klima
Czyli silnik 115KM? w Dowodzie wbite 98kW.
: 2013-10-18, 21:42
autor: janusz
rafa88 tak masz 115KM (wersja robiona najprawdopodobniej do Niemiec). A Ci w urzędach to tak się znają - nie znają odmian silników tylko "o to powinno być to"
Ja mam wbite 103kW (140KM), a mam GT

: 2013-10-18, 22:24
autor: Mishi
HeY
Kolejna SRi na forum:) Gratuluję autka. Bardzo fajnie wygląda i na pewno jest to wdzięczne autko, które na pewno sprawi Tobie dużo frajdy.
Powodzenia w pozbyciu się usterek oraz w ewentualnych modach jak już obczytasz się z forum. A gwarantuję, że to wciąga:)
Pozdrawiam
Mishi
: 2013-10-18, 22:36
autor: MagicalFire
proszę o więcej fotek
: 2013-10-19, 09:42
autor: vincetti
a problem z wycieraczkami rozwiążesz dzięki temu:
viewtopic.php?t=11662
: 2013-10-19, 09:52
autor: Zielkq
rafa88 pisze:Czyli silnik 115KM? w Dowodzie wbite 98kW.
Dowód swoje, praktyka swoje. Ale na pytanie czy masz 115KM moja odpowiedź to i tak, i nie. Najlepszą opcją byłaby hamownia
janusz, czy w danych szczegółowych była tam wzmianka o zmniejszonej mocy silnika, czy tylko DEL w rodzaju silnika? (nie mam fasta na aktualnym komputerze) Pytałem o VIN niemal wszystkich użytkowników forum, którzy byli pewni posiadania auta o obniżonej mocy silnika (sprawdzali na hamowni i byli skłonni się podzielić) i zawsze wychodziło, że silnik to SR20DE, ale była wzmianka o obniżonej mocy. Twoja Primera byłaby drugą, która nie pasuje do tego schematu - SR20DEL, ale bez szczegółów. Czy jest to rzeczywiście DEL, nie mam zatem pojęcia (brak potwierdzenia na hamowni w takich przypadkach)
Pozdrawiam
: 2013-10-19, 10:03
autor: janusz
Wg Nissanfast
SR20DE - 2000CC SR SERIES PETROL ENGINE (EGI)
SR20DEL - Low Power Engine
SR20DEH - High Power Engine
: 2013-10-19, 10:09
autor: DubSon
janusz,
wg. FASTa to idzie chyba tak (własnie sprawdzałem):
SR20DE - Low Port
SR20DEH - High Port
SR20DEL - Low Power
: 2013-10-19, 10:17
autor: janusz
DubSon ja napisałem to co mi wywalił nissanfast - takie opcje podał, kłócił się nie będę. Kurde co nissan to inaczej....
High Port i Low Port to przypadkiem nie występowały w P10 (do '93 High Port, później Low Port)?
: 2013-10-19, 10:28
autor: DubSon
janusz pisze:High Port i Low Port to przypadkiem nie występowały w P10 (do '93 High Port, później Low Port)?
No tak. Nie wiem co z tym moim FASTem

: 2013-10-19, 18:53
autor: zuh
Ja mam DELa ktoś sprawdzał po VINie i 85kW w dowodzie.
: 2014-01-02, 19:34
autor: rafa88
Witam Panowie po dłuższej przerwie.
Uporałem się z niedomaganiami mojej Primierki które wymieniłem w pierwszym poście - dzięki waszej pomocy i oczywiście godzin spędzonych na forum

Tak w skrócie:
problem z wycieraczkami - wymiana całego silnika (50zł na szrocie)
- woda w środku oczywiście "słynne zielone spinki"
- stuki - mocowanie tylne amortyzatorów, przód łączniki, o dziwo reszta ok
- ogrzewanie - zabity filtr pyłkowy - po wymianie na nowy grzeje (aż za mocno

), ogromna poprawa nadmuchu z kratek (prawie wogóle nie wiało) no i nie paruje
- klima - okazało się że wszystko z nią ok
- brak ręcznego - zapieczone tylne prowadnice
- regeneracja parownika LPG (nie wspominałem w 1 poście że auto je posiada)
- uszczelniona pokrywa zaworów, aparat i stalowy dekiel miski olejowej
Po naprawach wszystko działa aż miło ale autko posiada tylko 115 z czego mam wrażenie ze te 15 to już dawno zdechło (górny zakres obrotów) auto niby się zbiera ale to nie to. Szukam przyczyny i wydaje mi się wina leży w instalacji gazowej jest to II generacja. Być może mikser na przepustnicy dławi silnik? nie robiłem próby bez. Moje plany to wałek ssący od wersji GT, w przyszłości zmiana instalacji na sekwencyjna ...słyszałem też o BLOSIE wypowie się ktoś?
: 2014-01-02, 19:39
autor: Rysiu83
rafa88 pisze:Być może mikser na przepustnicy dławi silnik
oczywiście że tak,nawet do 30 KM potrafi zjeść

,chcesz mieć pewność co do LPG? przerabiaj na sekwencję,oczywiście na dobrych podzespołach,wałek z GT,mod rozrządu,mod zapłonu i fruwać auto będzie - no może bez przesady z tym fruwaniem przesadziłem,ale będzie zdecydowanie lepiej.
: 2014-01-03, 11:38
autor: Boro1989
Blos niweluje zwezke w ukladzie dolotowym ktory powoduje mikser, jak mialem honde to zalozylem blosa i autko od razu
odrzylo, ale juz w tych czasach najlepiej jest przerobic na sekwencje,

, co do twojego Sri to wlasnie zauwazylem ze tego jest i kilka wersji chyba... Np ja mam inne lampy z tylu, a elektrycznych lusterek nie mam

: 2014-01-20, 20:45
autor: rafa88
Panowie kompletuje części do mojej Primerki . Mam już wałek ssący od wersji GT, wiem że potrzebuje też kolektor wydechowy. Mógłby ktoś potwierdzić czy mam szukać takiego jak w linku poniżej?
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 37791.html
Może ktoś ma taki na sprzedaż w dobrym stanie??
Pisaliście o modzie rozrządu/zapłonie gdzie zrobić?/ Jaka cena takiej usługi?
dodam że w moim kolektor wygląda tak:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 07323.html
Rafał
: 2014-01-20, 20:47
autor: janusz
Zamiast od P11GT szukaj od P10GT - trzeba tylko sondę przerzucić w inne miejsce
: 2014-01-20, 20:54
autor: Ad@mus
dokladnie to taki:
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-pr ... 69945.html
niestety ten z aukcji nie ma portek;/ wiec lipka, komplet chodzi po 80-100zl
: 2014-01-20, 21:17
autor: nismo46
jak cos mam z p11 gt za dobre sianko z portkami jak co uderz pw
: 2014-01-20, 21:21
autor: rafa88
janusz pisze:Zamiast od P11GT szukaj od P10GT - trzeba tylko sondę przerzucić w inne miejsce
można coś więcej? od p10 jest lepsza?
: 2014-01-20, 21:24
autor: Zielkq
rafa88, wiedza na temat wydechu i kolektorow:
viewtopic.php?t=15166
Pozdrawiam
