[ Almera] Tomiw's N16
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Almera] Tomiw's N16
Auto to Almera N16, rocznik 2003 czyli po lifcie. Wyposażenie nie zbyt wysokie ale wystarczające
Wóz kupiłem z przypadku, okazyjnie - nie cenowo ale jakościowo. Przed przekazaniem auta w moje ręce sprzedawca włożył silnik z dużo niższym przebiegiem niż buda - powód oczywisty stary był olejo-żłopem. Przez kilka miesięcy jeździłem całkowicie seryjnym autem ale zacieśnieniu (wspólna praca ) z znajomości z kolegą ibiTDI zacząłem wspólnie z nim planować mody do QG18DE który jest uważany w Polsce za silnik nie rozwojowy i spisany z góry na straty.
Na dzień dzisiejszy stan prac wygląda tak (wg standardu):
MODEL: Almera N16
SILNIK: QG18DE seria 116KM / 159 NM, aktualnie 126 KM / 171 NM - zaznaczam że na małej przepusticy i bez ruszonego zapłonu, teraz jest zdecydowanie lepiej, nie było czasu zhamować. Moc z hamowni w krakowskim pXs, auto hamowane zawsze na 5 biegu.
SPRZĘGŁO: Exedy OEM - mocy przybywaj, sprzęgło nie klękaj
UKŁAD DOLOTOWY: BMC CDA, power rura aluminiowa, przepustnica 67mm - QR25
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelotowy wydech na trzech tłumikach - MG Motorsport
UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798
ELEKTRONIKA: Ecumaster 3 - strojenie ibiTDI, korekty na hamowni Kisiel/pXs. Dodatkowo Innovate LC-1
ZAWIESZENIE: Gwint Weitec Hicon GT, rozpórka przednia górna
HAMULCE: Przód - Zestaw 4 tłoczkowy (sumitomo, aluminium) z 300zx, tył seria
KOŁA: Lato 205/55 R16, Zima 185/55 R15 - Na dużym hamulcu 205/55 R16
DUPERELE: Jakieś radio z MP3, jakieś głośniki i zajebista pokrywa by ONYX
Jakieś foto słabej jakości:
Ogólne:
Bardziej szczegółowe:
Nowe hamulce 300zx:
Wynik z hamowni - zaznaczam że na małej przepusticy i bez ruszonego zapłonu, teraz jest zdecydowanie lepiej, nie było czasu zhamować:
Jest plan żeby dmuchnąć czymś takim:
Czyli Eaton M62 z merca CLK230
Powiem tak: jest większy niż się wydawało i montaż będzie wymagał kilku akrobacji ale sprawa jest do ogarnięcia..
Wóz kupiłem z przypadku, okazyjnie - nie cenowo ale jakościowo. Przed przekazaniem auta w moje ręce sprzedawca włożył silnik z dużo niższym przebiegiem niż buda - powód oczywisty stary był olejo-żłopem. Przez kilka miesięcy jeździłem całkowicie seryjnym autem ale zacieśnieniu (wspólna praca ) z znajomości z kolegą ibiTDI zacząłem wspólnie z nim planować mody do QG18DE który jest uważany w Polsce za silnik nie rozwojowy i spisany z góry na straty.
Na dzień dzisiejszy stan prac wygląda tak (wg standardu):
MODEL: Almera N16
SILNIK: QG18DE seria 116KM / 159 NM, aktualnie 126 KM / 171 NM - zaznaczam że na małej przepusticy i bez ruszonego zapłonu, teraz jest zdecydowanie lepiej, nie było czasu zhamować. Moc z hamowni w krakowskim pXs, auto hamowane zawsze na 5 biegu.
SPRZĘGŁO: Exedy OEM - mocy przybywaj, sprzęgło nie klękaj
UKŁAD DOLOTOWY: BMC CDA, power rura aluminiowa, przepustnica 67mm - QR25
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelotowy wydech na trzech tłumikach - MG Motorsport
UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798
ELEKTRONIKA: Ecumaster 3 - strojenie ibiTDI, korekty na hamowni Kisiel/pXs. Dodatkowo Innovate LC-1
ZAWIESZENIE: Gwint Weitec Hicon GT, rozpórka przednia górna
HAMULCE: Przód - Zestaw 4 tłoczkowy (sumitomo, aluminium) z 300zx, tył seria
KOŁA: Lato 205/55 R16, Zima 185/55 R15 - Na dużym hamulcu 205/55 R16
DUPERELE: Jakieś radio z MP3, jakieś głośniki i zajebista pokrywa by ONYX
Jakieś foto słabej jakości:
Ogólne:
Bardziej szczegółowe:
Nowe hamulce 300zx:
Wynik z hamowni - zaznaczam że na małej przepusticy i bez ruszonego zapłonu, teraz jest zdecydowanie lepiej, nie było czasu zhamować:
Jest plan żeby dmuchnąć czymś takim:
Czyli Eaton M62 z merca CLK230
Powiem tak: jest większy niż się wydawało i montaż będzie wymagał kilku akrobacji ale sprawa jest do ogarnięcia..
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:25 przez tomiw, łącznie zmieniany 8 razy.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W ogóle czekamy na pierwszego w Polsce Nissana FWD z kompresorem
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Miejsca w komorze silnika jest dużo, problem mogą być jedynie mocowania do bloku i odpowiednie umiejscowienie kółka. Na razie nie chcę rezygnować z klimy, ale najłatwiej było by go wsadzić zamiast kompresora klimatyzacji.Mas pisze:dasz radę i zmieścisz tego Eatona
[ Dodano: 2010-03-09, 21:38 ]
Edit:
Dziś przyszedł cooler
[ Dodano: 2010-03-19, 19:30 ]
A były w ogóle jakieś nissany z kompresorem w PL? Turbo projektów jest sporo ale kompresora nie widziałem..Coobcio pisze:W ogóle czekamy na pierwszego w Polsce Nissana FWD z kompresorem
[ Dodano: 2010-04-26, 11:25 ]
W sobotę chcieliśmy włożyć już eatona pod maskę jednak czasu brakło ale mam już projekt mocowania, wiemy jak ogarnąć pasek więc jestem już coraz bliżej:) Bardzo pozytywnym aspektem jest to ze pod maską jest w cholerę miejsca i nie muszę przenosić alternatora niżej żeby się maska domknęła:)
[ Dodano: 2010-06-03, 15:06 ]
Co prawda kompresora jeszcze nie ma ale wpadło trochę nowych diwajsów:
- zawieszanie gwintowane Weitec Hicon GT
- nowe tarcze brembo + klocki ferodo premier na przód
- nowe klocki na tył trw
- rozpórka przednia górna od MAS'a
Foto:
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
O Kurcze się dzieje
Nie wiedziałem nawet żę Weitec robi zawiasy do N16 - fajnie to musi się prowadzić, on tam ma regulację pochylenia konta z przodu
Nie wiedziałem nawet żę Weitec robi zawiasy do N16 - fajnie to musi się prowadzić, on tam ma regulację pochylenia konta z przodu
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Byłem na weekend w Pieninach i dziś jak wracałem to bajka! Jakbym jechał innym samochodem, jeszcze go nie wyczułem ale czuć wyraźną różnicę, każdy zakręt pokonuję 20-30% szybciej i nic, auto jest naprawdę neutralne ale zobaczymy jak się nauczę jeździć nową Almerą
Tak dokładne McPherson z przodu ma regulację konta pochylania, teraz mam -40'
Tak dokładne McPherson z przodu ma regulację konta pochylania, teraz mam -40'
Ciekawy projekt się szykuje, powodzenia w modach
pozdrawiam,
Wolfshade
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Wydech robiłem w mgmotrsport w Siemianowicach Śląskich.anderman pisze:Gdzie kupowałeś wydech?gdzieś w Kraku?
Co do kompresora to leży i czeka na lepsze czasy czyli przypływ gotówki bo plan założenia przy pomocy znajomych padł, cóż tacy znajomi...
- Jacob_300zx
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-11-17, 05:46
- Lokalizacja: Milwaukee /Chrzanow
- Kontakt:
Jacob no nie podejdzie Ale dzięki za propozycję!
Tuner - tyle razy pisałem o spocie w krk na forach nissana i nic z tego nie było więc dałem sobie spokój.
[ Dodano: 2011-01-09, 18:14 ]
No to założyłem Było trochę zabawy, ale jakoś się udało. Muszę jeszcze pojeździć z laptopem żeby sprawdzić jak zmiana TB odbiła się na AFR. Reakcja na gaz jest jednak zajebista. Jutro wrzucę foto bo mam tylko komórkę..
Tuner - tyle razy pisałem o spocie w krk na forach nissana i nic z tego nie było więc dałem sobie spokój.
[ Dodano: 2011-01-09, 18:14 ]
No to założyłem Było trochę zabawy, ale jakoś się udało. Muszę jeszcze pojeździć z laptopem żeby sprawdzić jak zmiana TB odbiła się na AFR. Reakcja na gaz jest jednak zajebista. Jutro wrzucę foto bo mam tylko komórkę..
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
Myślę o wielu rzeczach które chciałbym mieć w tym aucie A na co pozwala kasa to widać..
[ Dodano: 2011-01-12, 11:16 ]
Wczoraj trochę pojeździłem z kolegą, program w det3 został dostosowany do nowe przepustnicy. W zakresie nie pełnych uchyleń afr był znakomity - tutaj ecu poradził sobie przy pomocy lambdy natomiast przy WOT trzeba było dolać paliwa bo miejscami AFR wynosił powyżej 15... teraz jest w pobliżu 12.9. A jak wiadomo więcej powietrza + więcej paliwa = równa się więcej mocy
[ Dodano: 2011-01-12, 11:16 ]
Wczoraj trochę pojeździłem z kolegą, program w det3 został dostosowany do nowe przepustnicy. W zakresie nie pełnych uchyleń afr był znakomity - tutaj ecu poradził sobie przy pomocy lambdy natomiast przy WOT trzeba było dolać paliwa bo miejscami AFR wynosił powyżej 15... teraz jest w pobliżu 12.9. A jak wiadomo więcej powietrza + więcej paliwa = równa się więcej mocy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Przepustnica juz ta z QR25 zamontowana
Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 19:59 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Cisza, cisza.. Czekam aż w końcu Przema założy mi Eatona ale on ma teraz swoje problemy
Czekając stwierdziłem że trzeba coś zrobić i założyłem zaciski z 300zx (aluminiowe, system sumitomo), tarcze 280x30mm
Tarcze dostałem z razem zaciskami i nie wiem co to za model, klocki to ferodo premier, wolałbym peformance ale niestetty kasy nie stykło, myślę że lepsze klocki wpadną na wiosnę bo do tych zacisków wybór jest dużo większy niż do ori z N16
Wygląda to tak:
Jutro zrobię zdjęcia jak to wygląda z felgą, ale powiem że udało się bez dystansów, jednak stalufelga nie wchodzi, trzeba by zakładać dystans co najmniej 20mm i zmienić szpilki na dłuższe
To chyba pierwsza taka instalacja do N16 w PL ?
ps. sorki za jakośc zdjęć ale mój mechanik nie ma lepszego aparatu na warsztacie
Czekając stwierdziłem że trzeba coś zrobić i założyłem zaciski z 300zx (aluminiowe, system sumitomo), tarcze 280x30mm
Tarcze dostałem z razem zaciskami i nie wiem co to za model, klocki to ferodo premier, wolałbym peformance ale niestetty kasy nie stykło, myślę że lepsze klocki wpadną na wiosnę bo do tych zacisków wybór jest dużo większy niż do ori z N16
Wygląda to tak:
Jutro zrobię zdjęcia jak to wygląda z felgą, ale powiem że udało się bez dystansów, jednak stalufelga nie wchodzi, trzeba by zakładać dystans co najmniej 20mm i zmienić szpilki na dłuższe
To chyba pierwsza taka instalacja do N16 w PL ?
ps. sorki za jakośc zdjęć ale mój mechanik nie ma lepszego aparatu na warsztacie
Ostatnio zmieniony 2011-10-25, 21:06 przez tomiw, łącznie zmieniany 1 raz.
Zakładaj Eatona Będzie już 3 kompresor Przema z włoszczowej??
[ Dodano: 2011-10-25, 22:06 ]
PS jak ciasno masz pod maską??
[ Dodano: 2011-10-25, 22:06 ]
PS jak ciasno masz pod maską??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
długo czekasz na tego Eatona ale w końcu się doczekasz
w sumie fajnie, że najpierw wpadły heble przed kompresorem - zawsze bezpieczniej będzie.
imho do mocy w n/a seria świetnie sobie radzi, ale pod K albo T to już fajny mod, no i świetnie wygląda. Jak jeszcze w lakier rzucisz, to będzie super
z tego co wiem to nikt do N16 takich zacisków nie wrzucał w PL, takie rzeczy to tylko w USA i AU widziałem
w sumie fajnie, że najpierw wpadły heble przed kompresorem - zawsze bezpieczniej będzie.
imho do mocy w n/a seria świetnie sobie radzi, ale pod K albo T to już fajny mod, no i świetnie wygląda. Jak jeszcze w lakier rzucisz, to będzie super
z tego co wiem to nikt do N16 takich zacisków nie wrzucał w PL, takie rzeczy to tylko w USA i AU widziałem
@Pawel18PL
Pod maską pełen luz, Eaton z peirwszego posta wchodzi ślicznie nad alternator, maska się zamyka. Ale zanim zajęczy to jeszcze chwilę
@Mas No kompresor już u mnie leży i leży ale może w końcu się doczekam...
@Ryba
Właśnie widziałem w twoim topicu takie zaciski
O akebono nie pomyślałem, na ori zaciskach miałem ferodo premier i byłem zadowolony więc takie kupiłem.
@MacGayver
Fotki zrobię jak będzie jasno TRW? To się porobiło! Tak jak wyżej - klocki na wiosnę zostaną wymienione na coś męskiego wraz z przewodami w oplocie
Pod maską pełen luz, Eaton z peirwszego posta wchodzi ślicznie nad alternator, maska się zamyka. Ale zanim zajęczy to jeszcze chwilę
@Mas No kompresor już u mnie leży i leży ale może w końcu się doczekam...
@Ryba
Właśnie widziałem w twoim topicu takie zaciski
O akebono nie pomyślałem, na ori zaciskach miałem ferodo premier i byłem zadowolony więc takie kupiłem.
@MacGayver
Fotki zrobię jak będzie jasno TRW? To się porobiło! Tak jak wyżej - klocki na wiosnę zostaną wymienione na coś męskiego wraz z przewodami w oplocie