[ 100NX] 100 NX GTI "BZIUK" ( GA16DE ->SR20DE)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ 100NX] 100 NX GTI "BZIUK" ( GA16DE ->SR20DE)
LISTOPAD 2012
Znalazłem w końcu chwile by coś napisać o mojej setce "Bziuk" jest w moich rękach od listopada 2012. Jest to druga setka w mojej karierze, wcześniej była też czarna, z tą różnicą że "prawie GTI" czyli składak z SR-em pod maską. Niestety poprzednia miała być odratowana, ale trafiła w nieodpowiednie ręce.. niestety. OD tamtej pory obiecałem sobie, że kiedyś powrócę do nissana jak tylko trafie na jakiś sensowny okaz
Szybki opis:
Poliftowa setka (94 r.) z motorem GA16DE ( wałki z DS-a , kolektor ssący 73C) w jedynym słusznym kolorze czarnym.
WYPOSAŻENIE:
- Szare wnętrze
- Wspomaganie kierownicy
- Dach targa + podsufitki do targi
- Elektrycznie regulowane lusterka
- Elektryczne szyby
- Regulacja wysokości kierownicy
- Welurowa tapicerka
- Centralny zamek z pilota
- Instalacja LPG
ZAWIESZENIE:
-Dość niskie i twarde, w papierach znalazłem ślad papierów firmy H&R w języku niemieckim, ogólnie trzyma się drogi dobrze jak przystało na NX-a
UKŁAD HAMULCOWY:
-Sprawna seria, tarcze przód, bębny tył
PLANY:
Doprowadzić go do perfekcyjnego stanu wizualnego, dbać o bardzo dobry stan techniczny, dopracowanie szczegółów. Zależy mi na tym, żeby utrzymać auto w stanie jak najbardziej zbliżonym do serii, bez wieś tuningów, wszystko ze smakiem Dobrze utrzymany, ekonomiczny dupowozik lubiący wysokie obroty
FOTKI
cała Polska przejechana bez problemu, Trasa Kraków - Ustka
a tu jeszcze moja pierwsza setka, pierwsza miłość
---------------------------------------------------------------------------------------------------
STYCZEŃ - LUTY 2013
Pierwsze kroki w kierunku przygotowania setki na następne 20 lat służby poczynione. Na pierwszy ogień blacharka:
Efekt po ponad miesiącu oczekiwania i niestety użerania się z - początkowo - miłymi fachowcami na początku mnie cieszył, niestety po pewnym czasie zacząłem zwracać uwagę na mnóstwo niedociągnięć. Przynajmniej kielichy zrobili porządnie..
Dołożone Progi z GTI i zderzak tył z dokładką PFEBA.
---------------------------------------------------------------------------------------------
KWIECIEŃ 2014
Kilometry lecą, Bziuk bez zarzutu, z nowym sprzęgłem, płynami..
_______________________________________________________________________
MAJ 2013
Mój pierwszy ZLOT NZ zaliczony, setka dalej bez zarzutu, ale trochę zaczyna doskwierać brak mocy..
----------------------------------------------------------------------------------------------------
CZERWIEC - SIERPIEŃ 2013
Decyzja o przeszczepie serducha podjęta. Udało się dorwać fajny motor od kolegi Mariana ze 100 NX Squadu, dogadanie szczegółów i SWAP rusza
Silnik na miejscu
Jak się bawić to się bawić, heble wyj**** lepsze wstawić
Do tego zegary z Sunnego GTI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
WRZESIEŃ - LISTOPAD 2013
Po SWAPie wyskakuje parę problemów, z którymi staram się walczyć w wolnych chwilach.
W międzyczasie kompletuje graty , wskakują Felgi 15"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
GRUDZIEŃ 2013 - OBECNIE
Zapada decyzja o dalszej reanimacji Bziuka, zimowy schron znaleziony, cała zima na grzebanie przy aucie.
Znalazłem w końcu chwile by coś napisać o mojej setce "Bziuk" jest w moich rękach od listopada 2012. Jest to druga setka w mojej karierze, wcześniej była też czarna, z tą różnicą że "prawie GTI" czyli składak z SR-em pod maską. Niestety poprzednia miała być odratowana, ale trafiła w nieodpowiednie ręce.. niestety. OD tamtej pory obiecałem sobie, że kiedyś powrócę do nissana jak tylko trafie na jakiś sensowny okaz
Szybki opis:
Poliftowa setka (94 r.) z motorem GA16DE ( wałki z DS-a , kolektor ssący 73C) w jedynym słusznym kolorze czarnym.
WYPOSAŻENIE:
- Szare wnętrze
- Wspomaganie kierownicy
- Dach targa + podsufitki do targi
- Elektrycznie regulowane lusterka
- Elektryczne szyby
- Regulacja wysokości kierownicy
- Welurowa tapicerka
- Centralny zamek z pilota
- Instalacja LPG
ZAWIESZENIE:
-Dość niskie i twarde, w papierach znalazłem ślad papierów firmy H&R w języku niemieckim, ogólnie trzyma się drogi dobrze jak przystało na NX-a
UKŁAD HAMULCOWY:
-Sprawna seria, tarcze przód, bębny tył
PLANY:
Doprowadzić go do perfekcyjnego stanu wizualnego, dbać o bardzo dobry stan techniczny, dopracowanie szczegółów. Zależy mi na tym, żeby utrzymać auto w stanie jak najbardziej zbliżonym do serii, bez wieś tuningów, wszystko ze smakiem Dobrze utrzymany, ekonomiczny dupowozik lubiący wysokie obroty
FOTKI
cała Polska przejechana bez problemu, Trasa Kraków - Ustka
a tu jeszcze moja pierwsza setka, pierwsza miłość
---------------------------------------------------------------------------------------------------
STYCZEŃ - LUTY 2013
Pierwsze kroki w kierunku przygotowania setki na następne 20 lat służby poczynione. Na pierwszy ogień blacharka:
Efekt po ponad miesiącu oczekiwania i niestety użerania się z - początkowo - miłymi fachowcami na początku mnie cieszył, niestety po pewnym czasie zacząłem zwracać uwagę na mnóstwo niedociągnięć. Przynajmniej kielichy zrobili porządnie..
Dołożone Progi z GTI i zderzak tył z dokładką PFEBA.
---------------------------------------------------------------------------------------------
KWIECIEŃ 2014
Kilometry lecą, Bziuk bez zarzutu, z nowym sprzęgłem, płynami..
_______________________________________________________________________
MAJ 2013
Mój pierwszy ZLOT NZ zaliczony, setka dalej bez zarzutu, ale trochę zaczyna doskwierać brak mocy..
----------------------------------------------------------------------------------------------------
CZERWIEC - SIERPIEŃ 2013
Decyzja o przeszczepie serducha podjęta. Udało się dorwać fajny motor od kolegi Mariana ze 100 NX Squadu, dogadanie szczegółów i SWAP rusza
Silnik na miejscu
Jak się bawić to się bawić, heble wyj**** lepsze wstawić
Do tego zegary z Sunnego GTI
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
WRZESIEŃ - LISTOPAD 2013
Po SWAPie wyskakuje parę problemów, z którymi staram się walczyć w wolnych chwilach.
W międzyczasie kompletuje graty , wskakują Felgi 15"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
GRUDZIEŃ 2013 - OBECNIE
Zapada decyzja o dalszej reanimacji Bziuka, zimowy schron znaleziony, cała zima na grzebanie przy aucie.
Ostatnio zmieniony 2014-02-16, 02:08 przez Bziuk, łącznie zmieniany 7 razy.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
też mam nadzieje, że większość planów uda mi się do zlotu zrealizować Sama blacharka potrwa jeszcze ok. 2 tyg .. potem wszystko zależy od $..
z ciekawostek jeszcze zapomniałem dopisać, że pod blacharce wskakuje zderzak z dokładką pfeba na tył, progi gti i takie o...
+ opony Toyo Proxes T1R 195/55 R14
ciekawy jestem efektu !
z ciekawostek jeszcze zapomniałem dopisać, że pod blacharce wskakuje zderzak z dokładką pfeba na tył, progi gti i takie o...
+ opony Toyo Proxes T1R 195/55 R14
ciekawy jestem efektu !
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Bo do 100nxa nie da się przekonać albo przy pierwszym spotkaniu wpada Ci w gust i już tak zostaje albo zawsze będzie Ci przypominał glonojada.SCOOTER pisze:Fajnie że reanimujesz blacharkę i całe autko.
Ja jakoś nie mogę się przekonać do tych 100NX.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Bo do 100nxa nie da się przekonać albo przy pierwszym spotkaniu wpada Ci w gust i już tak zostaje albo zawsze będzie Ci przypominał glonojada.
Paweł święte słowa ! U mnie to była miłość od pierwszego wejrzenia
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
- Tomek g35c
- fanatyk nissana
- Posty: 806
- Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
- Lokalizacja: Płock / Warszawa
specjalnie zostałem przy 14 Tak jak mi ktoś kiedyś doradził - wieksze felgi może ładnie wyglądają, ale są niepraktyczne 14 na fajnym kapciu powinny robić robote, szczególnie, że ten ofelunek ma ET 28 , więc może go troche poszerzy.. pożyjemy, zobaczymy. na razie trzymam się takiej koncepcji
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Odebrany w końcu od blacharza Z nowym zderzakiem i dokładkami , jeszcze niestety bez letnich alusów.. mogłaby sobie już odpuścić ta zima .. Trochę się naczekałem, ale autko jest zrobione porządnie, zakonserwowane, i dokładki mi się mega podobają !
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
ładniutki:)
dobrze wyglądają dokłądki progów gti ze zderzakami pfeby. masz więcej zdjęć z prac blacharskich? wiele pensji zabral Ci twój blacharz i lakiernik za ogarnięcie całości? czym konserwowałeś przed malowaniem?
pozdr
dobrze wyglądają dokłądki progów gti ze zderzakami pfeby. masz więcej zdjęć z prac blacharskich? wiele pensji zabral Ci twój blacharz i lakiernik za ogarnięcie całości? czym konserwowałeś przed malowaniem?
pozdr
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, cóż za grad pytań no niestety nie udało mi się zrobić pełnej fotorelacji z prac.. brak czasu Prace objęły odbudowe kielichów z konserwacją, odbudowe nadkoli z lakierowaniem(gość sam zrobił reperaturki, jak dla mnie z jednej strony troche skopał, ale trzeba sie dobrze przyjrzeć) , łatanie i konserwacje podłogi , wspawanie połowy progu z jednej i drugiej strony, lakierowanie i wymiana zderzaka, kilka drobnych poprawek, założenie dokładek na progi i... tyle. Koszt to jakieś 1000 butelek złocistego napoju chmielowego
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
ważne aby teraz to potrzymało troszkę czasu... i abys Ty był zadowolony z wykonanej przez niego roboty. jak za taki komplet roboty to cena niewygórowana...
widzę, że spotykamy się na zlocie przy....- może nie 1000 butelkach- ale przez 4 dni... ze 3 skrzynki zedją
widzę, że spotykamy się na zlocie przy....- może nie 1000 butelkach- ale przez 4 dni... ze 3 skrzynki zedją
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Mega fajnie jeździć furą nie zastanawiając się czy kielich wpadnie do bagażnika czy nie wpadnie.. Mam nadzieję , że na trochę mam spokój w walce z rudą.. Zostało pare pierdół na drodze do doskonałości , ale duży krok za mną ! jak uda się odłożyć trochę $ z której się wypłukałem po tym remoncie, będę myślał o .. czarnym macie ? Może wynalazek typu plastidip.. pożyjemy, zobaczymy
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Fajna fura dbaj o nią przypomina mi moja byłą sztukę (już Ci chyba o tym gdzieś pisałem) niedługo letnie koła na pokład ładnie nawoskuj i się będa ludzie oglądać, Bodykit Pfeby jest najładniejszy do setki! Dbaj o nią
Project: Midnight puprle Twin Turbo Z32 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU
Daily: Black g35 sedan US
Family car: Black Z50 EU
Serce to aż boli po dzisiejszych wydarzeniach.. dzień po blacharce wgniecione drzwi przez tejemniczego nieznajomego.. Plany odnośnie mechaniki w najbliższym czasie ze wzgledu na brak gotówki po blacharce ograniczają się do podstawowych czynności eksploatacyjnych. Jak wpadnie troche grosza to myśle na pierwszy ogień posłać zawieche, która już do mnie mówi dziwnym językiem. W silniku raczej na razie nic modzić nie będę. Plan jest taki, by eksploatować obecny silnik tak długo jak się da, a kiedy już będzie dawał jakieś oznaki zużycia poważne to jakiś swapik na coś męskiego .. Może SR20VE. Może w międzyczasię pomodze coś z dolotem, ale to na spokojnie chce zrobić dobrze, nie dla samych walorów wizualnych. Dobrze wszystko dobrać, dobry stożek, airbox i dolot z nadkola albo ze zderzaka Z tego co wyczytałem GA16DE nie ma zbyt dużego potencjału, można koło 120 kucy wymodzić, ale to i tak wg. jest nieopłacalne i lepiej chyba zainwestować w inny silnik o większym potencjale. na razie to wszystko pozostaje w sferze planów i marzeń. Z niemachanicznych rzeczy to marzy mi się nowe AUDIO, bo obecne nie daje rady, no chyba, że ktoś słucha tylko faktów RMF...
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Tak jest człowiek robi stara się, żeby auto ładnie wyglądało, a zawsze znajdzie się jakiś kut*as co skutecznie zepsuje całą robotę
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
UP!
Bziuk ma się dobrze, przeżył ogólnopolski zlot NZ. W sumie z ciekawych wiadomości to tyle:)
..no może jeszcze coś..
..nismo chwilowo bez serducha Moje totalnie amatorskie występy na ćwiartke zweryfikowały troche moje podejście do tematu. W związku z tym pożegnałem się z ekonomicznym 1.6 , a do zabawy zaprosiłem jego mocniejszego kolege SR20DE:
To póki co tyle. Jeśli przeszczep zakończy się powodzeniem i pacjent będzie miał się dobrze przyszykuję jakąś fotorelacje
Pozdro, Bziuk
Bziuk ma się dobrze, przeżył ogólnopolski zlot NZ. W sumie z ciekawych wiadomości to tyle:)
..no może jeszcze coś..
..nismo chwilowo bez serducha Moje totalnie amatorskie występy na ćwiartke zweryfikowały troche moje podejście do tematu. W związku z tym pożegnałem się z ekonomicznym 1.6 , a do zabawy zaprosiłem jego mocniejszego kolege SR20DE:
To póki co tyle. Jeśli przeszczep zakończy się powodzeniem i pacjent będzie miał się dobrze przyszykuję jakąś fotorelacje
Pozdro, Bziuk
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Dawno nic nie skrobałem, bo i Bziuk przez natłok pracy zszedł na dalszy plan. Do tego dowód skonfiskowany przez panów niebieskich unieruchomił totalnie mojego chrupka. DO tego ciągła walka ze świeżo przeszczepionym SR-em.. Moja cierpliwość coraz szybciej się wyczerpywała.
Podjąłem jednak decyzje o dalszym wskrzeszaniu.
Aktualnie Bziuczysko jest pod okiem chłopaków z Zamiar Garage, gdyż moja wiedza z zakresie mechaniki niestety się skończyła i nie pozwalała na dalszą samodzielną walkę. Mam nadzieje, że dadzą radę i będę mógł wreszcie zacząc się cieszyć setką, bo bez niej czuje się jak bez nogi
[ Dodano: 2013-09-20, 13:35 ]
Bziuk wreszcie podaje jak należy! Dzięki chłopakom z Zamiar Garage, moge wreszcie poczuć frajde z jazdy! Została jeszcze do wymiany sonda lambda i czujnik spalania stukowego, ale i tak jest niebo a ziemia !
Dwie fotki na szybko
Podjąłem jednak decyzje o dalszym wskrzeszaniu.
Aktualnie Bziuczysko jest pod okiem chłopaków z Zamiar Garage, gdyż moja wiedza z zakresie mechaniki niestety się skończyła i nie pozwalała na dalszą samodzielną walkę. Mam nadzieje, że dadzą radę i będę mógł wreszcie zacząc się cieszyć setką, bo bez niej czuje się jak bez nogi
[ Dodano: 2013-09-20, 13:35 ]
Bziuk wreszcie podaje jak należy! Dzięki chłopakom z Zamiar Garage, moge wreszcie poczuć frajde z jazdy! Została jeszcze do wymiany sonda lambda i czujnik spalania stukowego, ale i tak jest niebo a ziemia !
Dwie fotki na szybko
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
CO bu nie było.. padnięta sonda i czujnik spalania stukowego, jakieś przebicie na wiązce, kompletnie rozregulowany TPS, jebnięty krokowiec.. Generalnie mnóstwo pierdół, które sprawiały, że nie jeździł. Wymienie sonde, jeszcze raz wsio się przeglądnie na consulcie i może oprócz tego, że będzie jeździł to zacznie też palić troche mniej;p
[ Dodano: 2013-09-22, 15:23 ]
Pare fotek, troche lepszej jakości niż poprzednie:)
Zaciski z GTI , do tego servo z Altimy i pompa z GTI-Ra - dają radę
Podgrzewanie tyłka i regulacja wysokości świateł (silniczki dalej w bagażniku:)
I jeszcze raz dużo ładniejsze zegary z saniacza GTI , do tego dołożone brakujące zaślepki i regulacja oświetlenia zegarów - niby bajery, ale bez nich jakoś pusto było
Najbliższe plany to:
-dołożenie LPG (tak wiem, profanacja- zabijcie mnie
-Kosmetyka: Pokrowce na siedzenia, wywalenie gumowego mieszka z 1.6 (fuj), deska we floku ?
-Prawdopodobnie znów blacharka - do wymiany całe progi, poprawienie spieprzonych tylnych nadkoli
-Wymiana amorków z tyłu
-Inny tłumik końcowy, obecny pierdzi jak maluch.
-Po zimie felgi, minimum jakieś ładne OZ-to podobne
-Jeśli finanse pozwolą to na pewno odnowienie powłoki lakierniczej na całym aucie i naprawa pękniętej przedniej dokładki
Bziuk ma nie tylko zapierniczać, ale też prezentować się godnie, bo w pełni na to zasługuje !
pozdro, Bziuk !
[ Dodano: 2013-09-22, 15:23 ]
Pare fotek, troche lepszej jakości niż poprzednie:)
Zaciski z GTI , do tego servo z Altimy i pompa z GTI-Ra - dają radę
Podgrzewanie tyłka i regulacja wysokości świateł (silniczki dalej w bagażniku:)
I jeszcze raz dużo ładniejsze zegary z saniacza GTI , do tego dołożone brakujące zaślepki i regulacja oświetlenia zegarów - niby bajery, ale bez nich jakoś pusto było
Najbliższe plany to:
-dołożenie LPG (tak wiem, profanacja- zabijcie mnie
-Kosmetyka: Pokrowce na siedzenia, wywalenie gumowego mieszka z 1.6 (fuj), deska we floku ?
-Prawdopodobnie znów blacharka - do wymiany całe progi, poprawienie spieprzonych tylnych nadkoli
-Wymiana amorków z tyłu
-Inny tłumik końcowy, obecny pierdzi jak maluch.
-Po zimie felgi, minimum jakieś ładne OZ-to podobne
-Jeśli finanse pozwolą to na pewno odnowienie powłoki lakierniczej na całym aucie i naprawa pękniętej przedniej dokładki
Bziuk ma nie tylko zapierniczać, ale też prezentować się godnie, bo w pełni na to zasługuje !
pozdro, Bziuk !
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...