Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Mas N16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-17, 23:25

heh :-) a jednak. Czyli nie domykała się jak należy przez sprężynkę. Ciesze się, że ogarnąłeś temat i wóz pracuje jak należy. Teraz kolektor wtryski i strojonko 8-) Będzie grubiej coś czuję.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-18, 01:20

Pięknie pięknie chłopaki działacie i pozostawiacie po sobie pamiątkę dla potomnych :)
Tak trzymać i złamania 130KM życzę, osobiście nie wiedzieć czemu ale obstawiam że wyjdą 132KM oraz 174Nm :P

Kto innaczej obstawia ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-18, 10:56

No to super! Dobrze że udało się ogarnąć i już wiadomo co trzeba zrobić przy takim swapie przepustnicy! Mas wrzucaj graty i jedz na strojenie do Bodka.

Ja obstawiam 133KM 182 NM :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-18, 13:04

Optymiści :)
Ja nie obstawiam bo jestem właścicielem tego totalizatora ;)
Ale też jestem dobrej myśli.
Ten weekend mam zajęty, ale w przyszłym może uda się podmienić wszystkie graty i finalnie stroić auto.
W ten weekend co najwyżej AFR można sprawdzić i wstępnie podstroić - jak się gdzieś zdążę z Bodkiem ustawić.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-20, 12:37

Jakieś newsy ?

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-24, 22:00

tomiw pisze:Jakieś newsy ?
Newsy będą po weekendzie :)
Na tą chwilę codziennie podnoszę trochę wachę i testuję po wymianie przepustnicy - vs to co było na zlocie (gdzie często strzelało z wydechu) dodałem 20 :!: punktów na ecumasterze i jeszcze nie strzela ani nie czuć paliwa w spalinach. wygląda na to, że przepustnica była koszmarnym dławikiem. Zobaczymy co wyjdzie po włożeniu kolektora po portingu i finalnym strojeniu - w porównaniu z serią będzie duuużo więcej powietrza :mrgreen:
Po tym jak się teraz jeździ myślę, że 130KM spokojnie pęknie a i niuton wydaje się, że też ładnie podskoczył.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-24, 22:04

Spoko, spoko, zmierzymy afra to zobaczymy co tam wymodziłeś :mrgreen: :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-06-24, 22:13

Cieszę się, że przepustnica Ci przypasowała ale widzę że miałeś z nią trochę przejść ... ważne że opanowałeś sytuację.... napisz jak wygląda sprawa softu do zapłonu ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-24, 22:24

Szalony pisze:Cieszę się, że przepustnica Ci przypasowała ale widzę że miałeś z nią trochę przejść ... ważne że opanowałeś sytuację.... napisz jak wygląda sprawa softu do zapłonu ?
Przepustnica działa jak należy - przy okazji nasmarowałem gdzie trzeba, więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)
Softu jeszcze nie mam - czekam :/ Chłopaki z Ecumastera coś tam kombinują teraz,żeby to ogarnąć i wpisać do programu.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-25, 20:48

Przypomnij się Jadźwinowi.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-26, 18:06

tomiw pisze:Przypomnij się Jadźwinowi.
Przedwczoraj ich zaczepiłem, ale na razie nie mam jeszcze odzewu.

Dzisiaj u Bodka prace postępowały szybko i bez większych problemów :)
Kolektor podmieniony na przeportowany, wymienione wtryski, założona z powrotem rozpórka i autko wystrojone w pełnym zakresie obrotów i uchyleń przepustnicy na AFR w granicach 12,8-13,8:1.
Nowy kolektor z nowymi wtryskami:
Obrazek
Na swoim miejscu:
Obrazek
Bodek at work ;) :
Obrazek
Przygotowanie do strojenia:
ObrazekObrazek

Śmiga aż miło :) Poprawiła się elastyczność na niskich obrotach, niuton wydaje się że poszedł w górę w całym zakresie + nie opada tak bardzo jak wcześniej powyżej 5000RPM.
G-tech z Bodkiem na pokładzie i pewną ilością gratów w bagażniku pokazał 0-60MPH 9,6s.
Wieczorem podjadę sobie jeszcze może potestować - czas niższy jeszcze o około 0,5s wydaje się być w pełni realny do zrobienia :)
Tym bardziej cieszy, że katalogowo jest... 11,1s ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-26, 18:22

Hehe, wystarczy już tych moich fotek :-)

Robota była dziś mega przyjemna, w zasadzie zero komplikacji. Trochę było zabawy ze strojeniem. Na dużych wtryskach trzeba było zdjąć do -120 na pełnym ogniu. Pewnie ori dały by radę ale będzie na przyszłość. Auto zbiera się coraz lepiej. Fajnie by było gdyby 130KM zostało złamane.

Dzięki stary za wtyczkę i diodę. Podłączyłem już zmienną fazę do Sunniacza. Następny stopień mocy czas ogarniać :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-26, 21:08

AFR w granicach 12,8-13,8 poprawcie to na częściowych uchyleniach powinno być 14,7 coby auto było ekonomiczne, nie czerniło oleju nie paliło jak smok itd... A przy WOT optimum 12,8...

Ps. Bodek jest hardkorowcem jak widzę i bez rękawiczek robi :P

Co do ściągania paliwa przy WOT to chyba zdjęliście -12 a nie -120 :P (120 x 0,04V to jest 4,8V odjąć to od bazowego to by wyszło że napięcie jest ujemne)

Tak czy siak fajnie że robota idzie na przód i warto odwiedzić hamkę :)

Tak z ciekawostek wam powiem że puki ECU Master nie obsługuje zapłonu to przyspieszyć go można właśnie po przez większe wtryski i zjechanie mapą w dół - mniejsze odczyty z przepływomierza powietrza widzi ECU tym bardziej agresywny zapłon i mniej paliwa...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-27, 00:05

Zdejmowane było stopniowo od -20 gdzie afr był w granicach 9,5 przez -60 - afr ~11 do -120 gdzie afr doszedł do ~13. W zakresie użytkowym afr jest w granicach 14 ale nic, będzie jeszcze okazja do pogmerania. W planie jest jeszcze trochę dłubania.

[ Dodano: 2010-06-27, 10:46 ]
Wczoraj już nie spamiętałem. Skok jest ustawiony na 0.0195v więc wartości ok i trochę dokładniejsze wypełnienie mapy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-27, 10:36

Czekamy więc na hamownię. Ale sporo musieliście zjechać z paliwem u mnie dużo mniej trzeba było ściągnąć z tym ze ja pojeździłem z tymi wtryskami bez strojenia tak z 2 tygodnie :D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-27, 11:49

tak to sonda lambda czesc roboty wykonala za ecu masera :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-27, 19:04

Dzisiaj G-tech pokazał najlepszy czas 9,36s.
Niestety nawet startując z 2000RPM traciłem trakcję... :/ znaczy, że dało by się coś tu jeszcze urwać :)
Teraz jeszcze trochę drobnych rzeczy do zrobienia + ogarnąć zapłon (a softu ciągle nie mam :( ) i można hamownię odwiedzić :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-27, 19:43

Jak z 2000 ruszasz i mieli to chyba czas laczki zmienić na bardziej męskie :P

Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm :)

Tak czy siak czas wskazuje że jest lepiej i oby tak dalej :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-27, 20:18

No laczki to podstawa u Masa. Ok. 0,5s do ugrania bo na obecnych trochę słabo jest. Nawet T1R dają radę :-) i po kieszeni nie ciągną.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-27, 20:50

Coobcio pisze:Jak z 2000 ruszasz i mieli to chyba czas laczki zmienić na bardziej męskie :P

Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm :)

Tak czy siak czas wskazuje że jest lepiej i oby tak dalej :)
Tak sobie pomyślałem, że podczas strojenia na Cargo opony były już dobrze rozgrzane i jeszcze jakoś lepiły a dzisiaj tylko parę km przejechałem i mogły się nie rozgrzać.
Zresztą przejechałem już na nich ponad 20kkm i o ile tył wygląda jak nówka to przód już się trochę zużył - jakieś 4-5mm do znacznika zostało.
Więc zmiana opon na przodzie i tak zbliża się nieubłaganie ;)
Jakieś 195/60 trzeba by założyć co by sobie poradziły z nowymi (ale ciągle nie za dużymi ;) ) mocami.
W dobrych cenach widziałem np. Yokohama A.drive, Dunlop SP Sport Fastresponse, Yokohama C DRIVE albo takie jak obecne BFGoodrich Profiler 2.
T1-R są niestety tylko 195/50 a to różnica 46mm w wysokości koła :/
Co byście polecili?

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-27, 21:36

To może 205/55? tylko 18mm różnicy.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-27, 22:16

Yokohama C Drive to dobra gumka. Almera kumpla na takich jeździła (czarna z mocnym GA16, chyba młody Żuru ją teraz ujeżdża) i dobra opona to była.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-29, 19:02

tomiw pisze:To może 205/55? tylko 18mm różnicy.
Za szeroka - na takich już wozi trochę w koleinach ;)

[ Dodano: 2010-06-29, 20:03 ]
bodek pisze:Yokohama C Drive to dobra gumka. Almera kumpla na takich jeździła (czarna z mocnym GA16, chyba młody Żuru ją teraz ujeżdża) i dobra opona to była.
Popatrzę i może po wakacjach właśnie takie kupię :mrgreen:

[ Dodano: 2010-06-29, 20:07 ]
Coobcio pisze:Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm :)
Wg wykresu ze zlotu to na 2000RPM miałem około 145Nm - teraz jest pewnie trochę więcej i już cienkie oponki nie dają rady przylepić się do asfaltu :/
Ale będzie lepiej - prawdopodobnie laczki jak wyżej :D

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-30, 17:29

Mas pisze:
tomiw pisze:To może 205/55? tylko 18mm różnicy.
Za szeroka - na takich już wozi trochę w koleinach ;)
Zdaje Ci się ;) nie jest tak źle, ja tego w ogóle nie odczułem za to przyczepności i droga hamowania duże lepsze.

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-07-01, 08:00

tomiw pisze:
Mas pisze:
tomiw pisze:To może 205/55? tylko 18mm różnicy.
Za szeroka - na takich już wozi trochę w koleinach ;)
Zdaje Ci się ;) nie jest tak źle, ja tego w ogóle nie odczułem za to przyczepności i droga hamowania duże lepsze.
oj oj 205 oponka w tak małym aucie naprawdę za szeroka może być-ja w primie ujeżdżam 205/50/15 i jest strasznie w koleinach
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-07-01, 08:06

Ja tez miałem 205 i auto strasznie sie prowadziło. Po zmianie na 215 jest lepiej. Na nasze drogi to 185 albo 215

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-07-01, 08:41

215? a piszą że 205 za szeroka :-P Ale ja też uważam że im szerzej tym fajniej!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-01, 08:42

to nie tak chodzi o szerokość felgi to one decyduje czy wozi wóz czy opona się odkształca...
Np. szerokość felgi 7 cali to na oponie 185 będzie ciągnęło na koleinach bo będzie ona naciągnięta i będzie miała przekrój trapezu a przy 205 ścianki opony będą już na prosto a przy 225 lekko rozchylone ku górze i wówczas będzie opona "miękka" na boki :p
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-07-18, 19:36

W temacie opon to już zamówiłem i jutro dotrą do mnie Yokohama C Drive AC01 195/60 czyli troszkę szersze jak obecne :)
Z ich założeniem na razie poczekam aż wóz powróci do pełnej sprawności, ale o tym za chwilę.

Dzisiaj pod Bodka garażem zaczęliśmy od pomiaru kompresji - pięknie trzyma się w zakresie 13,1-13,4 bar na wszystkich cylindrach :mrgreen:
Kolejny punkt programu to zdjęcie pokrywy, zerknięcie jak wygląda tam sytuacja i pokręcenie wałkiem wydechowym.
Widok pod pokrywą jest następujący - Ładnie, czysto i schludnie ;)
Obrazek
Obrazek

Po złożeniu wszystkiego, próba odpalenia auta - a tu lipa - tryb serwisowy :shock:
Sprawdziliśmy po kolei, wszystko co dzisiaj ruszaliśmy i nic.
Po odczytaniu kodu z autodiagnostyki wyszło, że to przepływka... (którą zresztą 2 lata temu wymieniałem :-| )
A jakieś 2-3 tygodnie temu, też mi wywaliło checka z kodem przepływki, ale po jego skasowaniu nic się nie działo więc zignorowałem.

Auto jeździ ale brzmi jak połączenie chopper'a z garbusem - wszyscy ludzie na ulicach się oglądali ;)
Ale to obiektywnie się musi Bodek wypowiedzieć bo jechał za mną całą drogę do Sulejówka ;)
Zdecydowanie gubią się zapłony, cała buda się trzęsie.
Ale wracając do domu udało mi się na Siekierkowskim złapać odcinkę na 5 biegu - szkoda, że to było przy 2500RPM...
Jutro mam nadzieję, że uda mi się ustawić z pewnym ziomkiem i sprawdzić przepływkę przez podmiankę na jego. Jak nie pomoże, to w grę mogą jeszcze wchodzić cewki - też sprawdzę...
Chyba, że to jeszcze coś innego padło :/

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-07-18, 19:46

A maf masz podpięty przez det3?? Co pokazuje log? jaki jest kod błędu w ogóle? Ja miałem w tym tygodniu dokładnie ten sam problem, kable od maf idący do det3 się gdzieś wy**chał i co kilka km mi maf odpinało. Myślałem że może det3 się zepsuł albo maf szlak trafił a tu taki drobiazg. Kisiel z pxs zrobi mi całą wiązkę bo miała kilka "stage" i nie wygląda najlepiej ale do tej pory działała poprawnie.

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”