[ Almera] Mas N16
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
heh a jednak. Czyli nie domykała się jak należy przez sprężynkę. Ciesze się, że ogarnąłeś temat i wóz pracuje jak należy. Teraz kolektor wtryski i strojonko Będzie grubiej coś czuję.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Pięknie pięknie chłopaki działacie i pozostawiacie po sobie pamiątkę dla potomnych
Tak trzymać i złamania 130KM życzę, osobiście nie wiedzieć czemu ale obstawiam że wyjdą 132KM oraz 174Nm
Kto innaczej obstawia
Tak trzymać i złamania 130KM życzę, osobiście nie wiedzieć czemu ale obstawiam że wyjdą 132KM oraz 174Nm
Kto innaczej obstawia
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Optymiści
Ja nie obstawiam bo jestem właścicielem tego totalizatora
Ale też jestem dobrej myśli.
Ten weekend mam zajęty, ale w przyszłym może uda się podmienić wszystkie graty i finalnie stroić auto.
W ten weekend co najwyżej AFR można sprawdzić i wstępnie podstroić - jak się gdzieś zdążę z Bodkiem ustawić.
Ja nie obstawiam bo jestem właścicielem tego totalizatora
Ale też jestem dobrej myśli.
Ten weekend mam zajęty, ale w przyszłym może uda się podmienić wszystkie graty i finalnie stroić auto.
W ten weekend co najwyżej AFR można sprawdzić i wstępnie podstroić - jak się gdzieś zdążę z Bodkiem ustawić.
Newsy będą po weekendzietomiw pisze:Jakieś newsy ?
Na tą chwilę codziennie podnoszę trochę wachę i testuję po wymianie przepustnicy - vs to co było na zlocie (gdzie często strzelało z wydechu) dodałem 20 punktów na ecumasterze i jeszcze nie strzela ani nie czuć paliwa w spalinach. wygląda na to, że przepustnica była koszmarnym dławikiem. Zobaczymy co wyjdzie po włożeniu kolektora po portingu i finalnym strojeniu - w porównaniu z serią będzie duuużo więcej powietrza
Po tym jak się teraz jeździ myślę, że 130KM spokojnie pęknie a i niuton wydaje się, że też ładnie podskoczył.
Przepustnica działa jak należy - przy okazji nasmarowałem gdzie trzeba, więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszłoSzalony pisze:Cieszę się, że przepustnica Ci przypasowała ale widzę że miałeś z nią trochę przejść ... ważne że opanowałeś sytuację.... napisz jak wygląda sprawa softu do zapłonu ?
Softu jeszcze nie mam - czekam Chłopaki z Ecumastera coś tam kombinują teraz,żeby to ogarnąć i wpisać do programu.
Przedwczoraj ich zaczepiłem, ale na razie nie mam jeszcze odzewu.tomiw pisze:Przypomnij się Jadźwinowi.
Dzisiaj u Bodka prace postępowały szybko i bez większych problemów
Kolektor podmieniony na przeportowany, wymienione wtryski, założona z powrotem rozpórka i autko wystrojone w pełnym zakresie obrotów i uchyleń przepustnicy na AFR w granicach 12,8-13,8:1.
Nowy kolektor z nowymi wtryskami:
Na swoim miejscu:
Bodek at work :
Przygotowanie do strojenia:
Śmiga aż miło Poprawiła się elastyczność na niskich obrotach, niuton wydaje się że poszedł w górę w całym zakresie + nie opada tak bardzo jak wcześniej powyżej 5000RPM.
G-tech z Bodkiem na pokładzie i pewną ilością gratów w bagażniku pokazał 0-60MPH 9,6s.
Wieczorem podjadę sobie jeszcze może potestować - czas niższy jeszcze o około 0,5s wydaje się być w pełni realny do zrobienia
Tym bardziej cieszy, że katalogowo jest... 11,1s
Hehe, wystarczy już tych moich fotek
Robota była dziś mega przyjemna, w zasadzie zero komplikacji. Trochę było zabawy ze strojeniem. Na dużych wtryskach trzeba było zdjąć do -120 na pełnym ogniu. Pewnie ori dały by radę ale będzie na przyszłość. Auto zbiera się coraz lepiej. Fajnie by było gdyby 130KM zostało złamane.
Dzięki stary za wtyczkę i diodę. Podłączyłem już zmienną fazę do Sunniacza. Następny stopień mocy czas ogarniać
Robota była dziś mega przyjemna, w zasadzie zero komplikacji. Trochę było zabawy ze strojeniem. Na dużych wtryskach trzeba było zdjąć do -120 na pełnym ogniu. Pewnie ori dały by radę ale będzie na przyszłość. Auto zbiera się coraz lepiej. Fajnie by było gdyby 130KM zostało złamane.
Dzięki stary za wtyczkę i diodę. Podłączyłem już zmienną fazę do Sunniacza. Następny stopień mocy czas ogarniać
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
AFR w granicach 12,8-13,8 poprawcie to na częściowych uchyleniach powinno być 14,7 coby auto było ekonomiczne, nie czerniło oleju nie paliło jak smok itd... A przy WOT optimum 12,8...
Ps. Bodek jest hardkorowcem jak widzę i bez rękawiczek robi
Co do ściągania paliwa przy WOT to chyba zdjęliście -12 a nie -120 (120 x 0,04V to jest 4,8V odjąć to od bazowego to by wyszło że napięcie jest ujemne)
Tak czy siak fajnie że robota idzie na przód i warto odwiedzić hamkę
Tak z ciekawostek wam powiem że puki ECU Master nie obsługuje zapłonu to przyspieszyć go można właśnie po przez większe wtryski i zjechanie mapą w dół - mniejsze odczyty z przepływomierza powietrza widzi ECU tym bardziej agresywny zapłon i mniej paliwa...
Ps. Bodek jest hardkorowcem jak widzę i bez rękawiczek robi
Co do ściągania paliwa przy WOT to chyba zdjęliście -12 a nie -120 (120 x 0,04V to jest 4,8V odjąć to od bazowego to by wyszło że napięcie jest ujemne)
Tak czy siak fajnie że robota idzie na przód i warto odwiedzić hamkę
Tak z ciekawostek wam powiem że puki ECU Master nie obsługuje zapłonu to przyspieszyć go można właśnie po przez większe wtryski i zjechanie mapą w dół - mniejsze odczyty z przepływomierza powietrza widzi ECU tym bardziej agresywny zapłon i mniej paliwa...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Zdejmowane było stopniowo od -20 gdzie afr był w granicach 9,5 przez -60 - afr ~11 do -120 gdzie afr doszedł do ~13. W zakresie użytkowym afr jest w granicach 14 ale nic, będzie jeszcze okazja do pogmerania. W planie jest jeszcze trochę dłubania.
[ Dodano: 2010-06-27, 10:46 ]
Wczoraj już nie spamiętałem. Skok jest ustawiony na 0.0195v więc wartości ok i trochę dokładniejsze wypełnienie mapy.
[ Dodano: 2010-06-27, 10:46 ]
Wczoraj już nie spamiętałem. Skok jest ustawiony na 0.0195v więc wartości ok i trochę dokładniejsze wypełnienie mapy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
tak to sonda lambda czesc roboty wykonala za ecu masera
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jak z 2000 ruszasz i mieli to chyba czas laczki zmienić na bardziej męskie
Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm
Tak czy siak czas wskazuje że jest lepiej i oby tak dalej
Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm
Tak czy siak czas wskazuje że jest lepiej i oby tak dalej
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Tak sobie pomyślałem, że podczas strojenia na Cargo opony były już dobrze rozgrzane i jeszcze jakoś lepiły a dzisiaj tylko parę km przejechałem i mogły się nie rozgrzać.Coobcio pisze:Jak z 2000 ruszasz i mieli to chyba czas laczki zmienić na bardziej męskie
Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm
Tak czy siak czas wskazuje że jest lepiej i oby tak dalej
Zresztą przejechałem już na nich ponad 20kkm i o ile tył wygląda jak nówka to przód już się trochę zużył - jakieś 4-5mm do znacznika zostało.
Więc zmiana opon na przodzie i tak zbliża się nieubłaganie
Jakieś 195/60 trzeba by założyć co by sobie poradziły z nowymi (ale ciągle nie za dużymi ) mocami.
W dobrych cenach widziałem np. Yokohama A.drive, Dunlop SP Sport Fastresponse, Yokohama C DRIVE albo takie jak obecne BFGoodrich Profiler 2.
T1-R są niestety tylko 195/50 a to różnica 46mm w wysokości koła
Co byście polecili?
Yokohama C Drive to dobra gumka. Almera kumpla na takich jeździła (czarna z mocnym GA16, chyba młody Żuru ją teraz ujeżdża) i dobra opona to była.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Za szeroka - na takich już wozi trochę w koleinachtomiw pisze:To może 205/55? tylko 18mm różnicy.
[ Dodano: 2010-06-29, 20:03 ]
Popatrzę i może po wakacjach właśnie takie kupiębodek pisze:Yokohama C Drive to dobra gumka. Almera kumpla na takich jeździła (czarna z mocnym GA16, chyba młody Żuru ją teraz ujeżdża) i dobra opona to była.
[ Dodano: 2010-06-29, 20:07 ]
Wg wykresu ze zlotu to na 2000RPM miałem około 145Nm - teraz jest pewnie trochę więcej i już cienkie oponki nie dają rady przylepić się do asfaltuCoobcio pisze:Ja u siebie z ok 2500-3000 startuje a mam przy tych obrotach już trochę ponad 200Nm
Ale będzie lepiej - prawdopodobnie laczki jak wyżej
oj oj 205 oponka w tak małym aucie naprawdę za szeroka może być-ja w primie ujeżdżam 205/50/15 i jest strasznie w koleinachtomiw pisze:Zdaje Ci się nie jest tak źle, ja tego w ogóle nie odczułem za to przyczepności i droga hamowania duże lepsze.Mas pisze:Za szeroka - na takich już wozi trochę w koleinachtomiw pisze:To może 205/55? tylko 18mm różnicy.
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio
Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw
Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
to nie tak chodzi o szerokość felgi to one decyduje czy wozi wóz czy opona się odkształca...
Np. szerokość felgi 7 cali to na oponie 185 będzie ciągnęło na koleinach bo będzie ona naciągnięta i będzie miała przekrój trapezu a przy 205 ścianki opony będą już na prosto a przy 225 lekko rozchylone ku górze i wówczas będzie opona "miękka" na boki
Np. szerokość felgi 7 cali to na oponie 185 będzie ciągnęło na koleinach bo będzie ona naciągnięta i będzie miała przekrój trapezu a przy 205 ścianki opony będą już na prosto a przy 225 lekko rozchylone ku górze i wówczas będzie opona "miękka" na boki
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
W temacie opon to już zamówiłem i jutro dotrą do mnie Yokohama C Drive AC01 195/60 czyli troszkę szersze jak obecne
Z ich założeniem na razie poczekam aż wóz powróci do pełnej sprawności, ale o tym za chwilę.
Dzisiaj pod Bodka garażem zaczęliśmy od pomiaru kompresji - pięknie trzyma się w zakresie 13,1-13,4 bar na wszystkich cylindrach
Kolejny punkt programu to zdjęcie pokrywy, zerknięcie jak wygląda tam sytuacja i pokręcenie wałkiem wydechowym.
Widok pod pokrywą jest następujący - Ładnie, czysto i schludnie
Po złożeniu wszystkiego, próba odpalenia auta - a tu lipa - tryb serwisowy
Sprawdziliśmy po kolei, wszystko co dzisiaj ruszaliśmy i nic.
Po odczytaniu kodu z autodiagnostyki wyszło, że to przepływka... (którą zresztą 2 lata temu wymieniałem )
A jakieś 2-3 tygodnie temu, też mi wywaliło checka z kodem przepływki, ale po jego skasowaniu nic się nie działo więc zignorowałem.
Auto jeździ ale brzmi jak połączenie chopper'a z garbusem - wszyscy ludzie na ulicach się oglądali
Ale to obiektywnie się musi Bodek wypowiedzieć bo jechał za mną całą drogę do Sulejówka
Zdecydowanie gubią się zapłony, cała buda się trzęsie.
Ale wracając do domu udało mi się na Siekierkowskim złapać odcinkę na 5 biegu - szkoda, że to było przy 2500RPM...
Jutro mam nadzieję, że uda mi się ustawić z pewnym ziomkiem i sprawdzić przepływkę przez podmiankę na jego. Jak nie pomoże, to w grę mogą jeszcze wchodzić cewki - też sprawdzę...
Chyba, że to jeszcze coś innego padło
Z ich założeniem na razie poczekam aż wóz powróci do pełnej sprawności, ale o tym za chwilę.
Dzisiaj pod Bodka garażem zaczęliśmy od pomiaru kompresji - pięknie trzyma się w zakresie 13,1-13,4 bar na wszystkich cylindrach
Kolejny punkt programu to zdjęcie pokrywy, zerknięcie jak wygląda tam sytuacja i pokręcenie wałkiem wydechowym.
Widok pod pokrywą jest następujący - Ładnie, czysto i schludnie
Po złożeniu wszystkiego, próba odpalenia auta - a tu lipa - tryb serwisowy
Sprawdziliśmy po kolei, wszystko co dzisiaj ruszaliśmy i nic.
Po odczytaniu kodu z autodiagnostyki wyszło, że to przepływka... (którą zresztą 2 lata temu wymieniałem )
A jakieś 2-3 tygodnie temu, też mi wywaliło checka z kodem przepływki, ale po jego skasowaniu nic się nie działo więc zignorowałem.
Auto jeździ ale brzmi jak połączenie chopper'a z garbusem - wszyscy ludzie na ulicach się oglądali
Ale to obiektywnie się musi Bodek wypowiedzieć bo jechał za mną całą drogę do Sulejówka
Zdecydowanie gubią się zapłony, cała buda się trzęsie.
Ale wracając do domu udało mi się na Siekierkowskim złapać odcinkę na 5 biegu - szkoda, że to było przy 2500RPM...
Jutro mam nadzieję, że uda mi się ustawić z pewnym ziomkiem i sprawdzić przepływkę przez podmiankę na jego. Jak nie pomoże, to w grę mogą jeszcze wchodzić cewki - też sprawdzę...
Chyba, że to jeszcze coś innego padło
A maf masz podpięty przez det3?? Co pokazuje log? jaki jest kod błędu w ogóle? Ja miałem w tym tygodniu dokładnie ten sam problem, kable od maf idący do det3 się gdzieś wy**chał i co kilka km mi maf odpinało. Myślałem że może det3 się zepsuł albo maf szlak trafił a tu taki drobiazg. Kisiel z pxs zrobi mi całą wiązkę bo miała kilka "stage" i nie wygląda najlepiej ale do tej pory działała poprawnie.