Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] N15 - Ramzesa wół roboczy NISMO 1.4->1.6->??

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-07-15, 10:18

No widzisz Krzysiu, po 9 latach.. historia kołem się toczy :)
A co do foteli to już jest to n-ty kpl foteli jaki robiłem, więc nie stanowi to dla mnie problemu. Jeśli chciałbyś coś zamotać z tapicerką - chętnie Ci pomogę.
A zagłówków nie mam do nich niestety.. szukam...
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-08-11, 08:55

Można powiedzieć, że się wręcz zatoczyła ;)

Urlop rozpoczęty i dłubaninka z nim związana?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-11, 12:53

No jeszcze tydzień pracy. Od soboty ruszam z modami :)
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-08-15, 18:41

Robota pierwsza klasa. Kompletnie. Przeczytałem od poczatku - masa pracy ale przynajmniej mozesz liczyć na bezawaryjność - w imię zasady, jak chcesz zeby coś było zrobione porządnie, zrób to sam. Lipa ze nie mieszkasz w Łodzi lub okolicach - podlecial bym z moim N14, mam seryjne fotele z GTI do wstawienia i przy okazji odświeżenia przed wstawieniem ich do auta. Pozdro i szerokości.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-08-16, 20:11

Jak tam? coś się ruszyło :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-17, 10:54

Powiem szczerze - ruszyło.
Ale nie było i nie jest tak kolorowo jak się wydawać mogło. Swap 1.4 na 1.6 rozpoczęty, Nowy silnik siedzi juz w komorze, brak jeszcze mu półosi. Odpalił - mimo uszczelnienia nadal leje się wręcz płyn z obudowy termostatu, cieknie olej z zniszczonego simmeringu na wale (koło pasowe) Silnik nie ma biegu jałowego - gaśnie - zastanawiam się nad montażem przepustnicy z mojego silnika 1.4 gdzie nie było większych problemów. Silnik 1.6 posiadał kiedyś klimatyzację, wiec z swojego musiałem przełożyć koło pasowe na wale (inne ofsety) koło pasowe pompy wody, wspornik silnika cały bo przy nim jest mocowanie górne napinacza alternatora, cały wspornik alternatora bo wspornika oryginalnego przy 1,6 nie było (zabrane wraz z sprężarką klimy)
Skrzynia biegów była spawana, pouszczelniania czerwonym silikonem, musze zweryfikować jeszcze czy to w ogóle jest skrzynia 1.6, bo jak próbowałem odpalony silnik na biegach, to obroty i prędkość na poszczególnych biegach pokrywała się z starą skrzynią 1.4.
Cała sobota to wyjęcie silnika, postawienie dwóch koło siebie - sprawdzenie różnic, przezbrojenie, montaż silnika, podłączenie elektryki, węży, uzupełnienie płynów ustrojowych i odpał. Zacząłem o 10 rano skończyłem o 22 wieczór z przerwą na obiad.
W poniedziałek wracam do tematu.

Wspomagania nie założyłem bo okazało się (zauważyłem przy montażu) że przy przekładni brak jest tulei gumowych mocujących maglownicę do ramy szczątkowej.
O ile duża guma pasuje, to ta tulejka z prawej strony ma w przekładni bez wspomagania mniejszą średnicę otworu i nie wejdzie na maglownicę z wspomaganiem która grubsza jest o ponad 1 cm.
Muszę gdzies zdobyć gumę (najlepiej obie gumy) trzymającą maglownicę. Będę wówczas próbował upchnąć wspomaganie.

C.D.N.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-08-17, 11:17

Przepustnica ma zaworek od klimy i może trzeba go za ślepić, albo tą od 1.4 bo z tego co się orientuje są takie same. Wrzucaj swoją skrzynie :)
A przeguby są takie same ??

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-17, 11:28

Własnie nie miałem okazji jeszcze porównać przegubów. 1.4 ma inne niż 1,6. Wszystko rozebrane leży w garażu. Jutro obejrzę.

Zaworek do klimy nic nie robi jak nie jest wysterowany. A sterowanie jest jego równolegle z sprężarką klimy. Wiec nie ma nic do obrotów póki co.
jutro muszę kupić simmering na wał, termostat i jakoś uszczelnić ten cholerny króciec. U mnie w 1.4 nie lało, a tu leje jak z cebra.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-08-17, 13:37

kup mase uszczelniajacą dirko :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-17, 13:52

Ale ja nic innego nie stosuję :-| albo jest pęknięty, albo ma taki wżer ze Dirko nie jest w stanie tego uszczelnić.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-17, 17:50

Ramzes_II, ostatnio usuwałem u siebie z miski olejowej Dirko HT - ponad 4h spędziłem nad tym z flaszką benzyny ekstrakcyjnej. Króciec wychodzący z bloku silnika do chłodnicy też mam na to poskładany i jest sucho. Dirko do 2mm bez problemu uszczelnia. Do aplikacji weź sobie strzykawkę, uformuj "sznurek" zostaw na 2-4min i potem składaj. Najpierw dokręć delikatnie, a potem powoli, lekko dociągaj śruby.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-17, 18:03

Jednak mity powtarzane w koło rosną do postaci monumentalnej.
Skrzynia z 1.6 nie jest dłuzsza wbrew obiegowej opinii.
Przelożenie głowne jest takie same w obu skrzyniach 1,4 i 1,6.
1,6 ma duższe przełozenia od 1 do 3 biegu, czwórkę i piątkę ma krószą od 1,4.
Skrzynia 1,4 przy 3 tys obr ma V biegu ma prędkosc 110km/h a na skrzyni 1,6 przy 3000 obr mamy 100 km/h. Dzięki tym obiegowym bzdurom jutro czeka mnie zamiana skrzyni na 1,4 z powrotem.
Amen.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-17, 18:34

kolejny przykład na to, że w nissanie swap to pasja (w słowniku polskim oznaka męczennika)

3mam kciuki i oby sie nie okazało, że po swapie trza 2l wsadzać:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-17, 21:40

nie no, spoko. Tylko pluję sobie w brodę po co kupowałem skrzynię??
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-08-18, 00:04

oj to zamieszanie z tymi skrzyniami... Ale nie bedziesz się bawił z przegubami ;-)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-08-18, 12:16

Bliżej niż dalej :D Idziesz idziesz z tematem, ułamki zawsze wychodzą przy swapach, ale z tego co rozmawialiśmy do ogarnięcia - gumy magla poszukam. Na łączu, idę nawadniać organizm :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-19, 06:54

Częściowo swap zakończony, Luśka jeździ.
Silnik 1.6 100KM siedzi połączony z skrzynią 1.4 i zapięty do seryjnego wydechu.
Nie zamontowałem wspomagania, ponieważ brak mi gumowych obejm (silentblocków) mocującej magiel. Poza tym przy obecnym setupie kół pasowych i tak nie było by jak założyć paska.
W projekcie uwzględniona jest też klimatyzacja, więc może przy kolejnym podejściu zamontuję i jedno i drugie. Za chwilę odstawiam auto do gazowników by zrobili otwory w kolektorze ssącym pod wtrysk gazu, później wymiana olejów w skrzyni i silniku i regulacji c.d.
Do usłyszenia.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

mmg
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-09-08, 20:59
Lokalizacja: k-lin

Post autor: mmg » 2014-08-24, 21:59

Dziwna sprawa z tymi kołami pasowymi w nissanie ja jak robiłem przkładke 1.4/1.6NVCS to koło pasowe od 1.4 pasowało idealnie do pompy wspomy, alternatora oraz kompresora, i nie było różnicy między kołami, odnośnie obejm to mam takie jak jesteś zainteresowany to pw. odnośnie przepływki to konieczna jest pełna szczelnośc na powierzchni kolektor przepływka, a jak będziesz kupował kompresor od klimy to pamiętaj aby kupic odrazu z mocowaniem kompresora poniewaz samo mocowanie ciężko znaleźc a w tym przypadku jest to podpora do kompresora oraz alternatora, i tak z ciekawości, może ktoś wie skoro 5 bieg jest dłuższy w skrzyni 1.4 jaki jest v-max na tej skrzyni przy 1.6, w 1.6 wiem że przy 210 odcinka jest. Ale najważniejsze i co mnie najbardziej interesuje, ile potrzebowałeś mat wygłuszających oraz pianki akustycznej na wygłuszenie nissana. Pozdrawiam i dziękuje za info :papa:

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-25, 16:42

@MMG Dziwna sprawa to z moim silnikiem 1.4 była. Bo to był taki golas, co to nawet wspomagania nie miał.
Koło pasowe w 1.4 mam dwumasowe, a w 1.6 jest jednomasowe.
Kompresor kupuje kpl z wspornikiem,. Jutro powinna paczka dotrzeć, bo od piątku lezy na terminalu DHL w Tarnowie :evil: . Dzis juz wojnę zrobiłem na infolinii i jak paczka dotrze składam reklamacje na nieterminowe doręczenie.
Jesli chodzi o przepływkę to jak założyłem przepustnicę z 1.4 problemy się rozwiązały - gdzies przycięty jest zawór biegu jałowego, ale to normalne bo silnik stał 5 lat zanim trafił pod maskę.
Jesli chodzi o maty to Boll standard 50x50 poszło 20 sztuk i do tego dwie rolki pianki akustycznej o wymiarach 100x200 każda. Jesli chodzi o efekt po wygłuszeniu - rewelacja. Przy 120 można swobodnie rozmawiać i w kabinie jest cisza.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-26, 07:53

Duży jest koszt takiego zestawu do wygłuszania? Bo mnie w p11 najbardziej irytuje dźwięk dochodzący podczas jazdy w deszczu z tylnych nadkoli... A jak już by kupił, to resztę też bym pociągnął.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-08-26, 08:35

Wiooreck, mata bitumiczna 25x50 kosztuje na bitmat.pl jakieś 5zł (wszystko zależy czy twarda, czy miękka). Ramzes_II użył ich 20: 20x5x2 równa się (hm... wpadłem właśnie na to, że moja klawiatura nie ma znaku równości...) jakieś +/- 200zł. Dodaj do tego jeszcze piankę akustyczną. ;)
No chyba, że chcesz matami lepszych jakości to będzie drożej, bądź taśmą dekarską to trochę taniej :P

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-27, 17:38

Dekarska nie wyjdzie taniej. Ja używałem twardych mat, dźwięk z nadkoli się wyciszył, ale pianka akustyczna tez zrobiła robotę. Położenie konserwacji na nadkola od zewnątrz + nadkola wyciszą całkowicie. Mnie tez szum opon irytował, mimo ze mam opony dobrej klasy.

Update:

Dziś zamontowane wspomaganie i klimatyzacja. O ile wspomaganie ruszyło po zalaniu olejem, to klima czeka na sprawdzenie szczelności i nabicie. Jutro podjadę do firmy zajmującej się klimatyzacją i zobaczymy.
Trochę głośno chodzi pompa wspomagania (buczy) ale może jej przejdzie. Jeśli nie ucichnie to będę się rozglądał za inną.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-08-28, 19:13 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 1 raz.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-27, 19:17

No bardzo ładnie :D dociążyłeś samochód, jeszcze ta klima, to teraz będzie więcej palił ;p

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-08-27, 19:25

Chcieć to móc, no profeska! A z parownikiem jak poszło, konieczny był demontaż dechy?

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2014-08-27, 20:31

Dobra robota. Czuć różnice w pojemności? Masz kolektor z katem czy bez?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-27, 22:44

@foo Własnie że nie. Montaż klimy to jak wisienka na torcie. Mając kpl. to czysta przyjemność na jedno popołudnie. Parownik wchodzi jak masełko po wyjęciu schowka.
jedno Ale.. jak wiemy by wymienić filtr pyłkowy pierwszy raz, to po odkręceniu metalowej listwy należy wyłamać kawałek plastiku naprzeciw filtra. Teraz jak się dobrze przyjrzeć to pomiędzy śrubami trzymającymi metalową listwę- plastik ma dodatkowe przetłoczenia które są szerokości parownika. Brzeszczotem po tych przetłoczeniach wycinamy praktycznie całą listwę plastikową - zostają nam tylko otwory pod śruby listwy metalowej i po odkręceniu 4 śrub (2 łączące parownik z silnikiem i 2 łączące parownik z nagrzewnicą) wysuwamy zespół parownika z filtrem pyłkowym do siebie i w dół przez powstały otwór. Montaż odwrotny do demontażu.

@misiar90 Powiem tak - 1.6 w porównaniu do 1.4 to pocisk. Nie dość ze ciągnie równo w całym zakresie obrotów (ładny rozkład momentu) to wrażenie po wciśnięciu gazu masz takie jakby tam dwa 1.4 siedziały na raz. Rwie do przodu jak dzik. Kolektor seria z prekatem i katem właściwym. Będzie trochę czasu znów, to się wywali oba.

Do zakończenia projektu zostało mi dwie rzeczy. No w sumie trzy. Lotka na klapę, lampy przód polift i grill z VZR-a.
Później to juz typowa eksploatacja - czyli konserwacja, tylna belka inna (moja przerdzewiała trochę) odświeżenie lakieru i powiem szczerze zastanawiam się nad większymi hamulcami z przodu, ale coś co wejdzie w 14 felgę. To będzie czwarta rzecz.

No i w końcu do cholery muszę umyć komorę silnika bo nie myłem jej od zakupu. Wygląda paskudnie ! :)
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-28, 08:26

Ja nie myłem komory od 6 lat, a jak kupowałem auto też nie była umyta ;p komplet tarcz 280 i zaciski pod nie są zbyt wielkie do felg 14". Bynajmniej tak jest w p11. Zawsze możesz polować na oryginalne 15" GTi.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-28, 08:31

Ramzes_II pisze: Lotka na klapę
Mam takie coś jakbyś chciał :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-08-28, 09:16

@vixo Ja też mam już lotkę :) czeka na grill z VZR by oba elementy razem pomalować i założyć :)
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-08-28, 10:25

Stalowe 14tki + hebel gti n15 będzie pasowało jak najbardziej. Z przodu mało prześwitu zostaje miedzy zaciskiem a felga, ale nie przyciera. Alu z odpowiednim ET też sobie poradzą:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”