[ Micra] [K11] Mała Czarna = Turbo Micra 1.3 - juz nie turbo
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
http://www.youtube.com/watch?v=rrHTvMob0-A trzeba było ładować ve i turbo
Jeżeli auto ma jeździć dobrze po zakrętach to chyba nie można całej masy zostawiać tylko na przedniej osi. Jeżeli tylko ćwiartka to lepiej żeby mniej było z tyłu, ale w wozie do jazdy w zakrętach i na codzień chyba lepiej dążyć do poprawy rozkładu masy między osiami.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
otóż to ,więc jeżeli dowalone jest sporo mela na przodzie auta a już seryjnie rozkład nie jest idealny to lepiej poprzenosić to co można (w ramach rozsądku) na tył auta lub starać sie gubić kilogramy tak by dążyć do równowagibullitt pisze:lepiej dążyć do poprawy rozkładu masy między osiami.
Dark Shadow
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Akumulator przenieść do bagarznika oraz zatankować do pełna, można jeszcze dać sportową kierwonicę z długą nabą i odsunąć się do tyłu
Wówczas w zależności od masy kierowcy można dojść nawet do rozkładu 50 na 50
Wówczas w zależności od masy kierowcy można dojść nawet do rozkładu 50 na 50
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Przyszedł czas aby wziąć się za micrusa. Otrzepałem ją co nieco z kurzu i powoli do roboty.
Klika zdjęć na początek:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/w ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/f ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/8 ... directlink
Jak widać po zdjęciach wziąłem się za docieranie zaworów. Pasta zaworowa ... wkrętarka i mozolne .. lewo... prawo... lewo ...prawo . Potem mycie z funkcją suszenia i zapinanie zaworów. Głowica z kolektorami siedzi na dole silnika i skręcona. Jutro dalszy ciąg prac ...
A na koniec taka ciekawostka ...
https://picasaweb.google.com/lh/photo/G ... directlink
Auto straciło moc ... poradziliśmy sobie i z tym ... ciekawostka to po 2 różne świece na cylinder .... i pali nawet 1 l oleju na 1000 km.
Klika zdjęć na początek:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/w ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/f ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/8 ... directlink
Jak widać po zdjęciach wziąłem się za docieranie zaworów. Pasta zaworowa ... wkrętarka i mozolne .. lewo... prawo... lewo ...prawo . Potem mycie z funkcją suszenia i zapinanie zaworów. Głowica z kolektorami siedzi na dole silnika i skręcona. Jutro dalszy ciąg prac ...
A na koniec taka ciekawostka ...
https://picasaweb.google.com/lh/photo/G ... directlink
Auto straciło moc ... poradziliśmy sobie i z tym ... ciekawostka to po 2 różne świece na cylinder .... i pali nawet 1 l oleju na 1000 km.
Z nissanem od 2005 roku
Micra ma jeździć a nie wyglądać. Co i rusz słyszę: "no tak, fajnie zapier.... ale to przecież Micra, mydelniczka na kółkach"
No i tu jeszcze większy banan pojawia się na twarzy kiedy właśnie ta mydelniczka na kołach objeżdża nic niespodziewającego się chłopca w swoim aucie (wstaw dowolną markę) jadącego ze swą piękną dziewczyną
Killer ustawił mnie ostatnio na naszej miejscówce do ganiania (D.) ze swoim znajomym który ma Lexusa chyba LS 460 - ale może niech sam sprostuje w razie czego. Jakież usłyszałem salwy śmiechu od gapiów ustawiając się na kresce, później chyba zmienili już zdanie Co prawda wynik z góry przesądzony, ale nie znowu żeby Micra wróciła ze spuszczoną głową
No i tu jeszcze większy banan pojawia się na twarzy kiedy właśnie ta mydelniczka na kołach objeżdża nic niespodziewającego się chłopca w swoim aucie (wstaw dowolną markę) jadącego ze swą piękną dziewczyną
Killer ustawił mnie ostatnio na naszej miejscówce do ganiania (D.) ze swoim znajomym który ma Lexusa chyba LS 460 - ale może niech sam sprostuje w razie czego. Jakież usłyszałem salwy śmiechu od gapiów ustawiając się na kresce, później chyba zmienili już zdanie Co prawda wynik z góry przesądzony, ale nie znowu żeby Micra wróciła ze spuszczoną głową
Udało się uruchomić silnik jednak nie jest kolorowo. Nie można go odpalić ... ewidentnie go zalewa ... ale nie wiem co jest grane bo jak odpali to z odmy i z pod korka oleju sadzi biały dym .... jest go dużo. Czy jak docierałem zawory to wypadało by wyregulować zawory Podejrzewam, że tu tkwi problem .. trudności z uruchomieniem oraz biały dym w odmie.
Z nissanem od 2005 roku
No nie mierzyłem ile zdjąłem ale Tak jak powiedział Marcin z warsztatu gdzie jest micra jak i również Szalony to raczej jest wina zaworów. Zawory mogą się nie domykać bo po dotarciu weszły głębiej i nie mają luzu i właśnie się nie domykają. Nigdy nie były regulowane więc nie wiem jak były spasowane. Nagar na wydechowych był dosyć spory i docierałem dość mocno aby na zaworach jak i gniazdach był równomierna powierzchnia bez wżerów.
W poniedziałek zwalę dekiel i pomierzę luzy. Płytki jakieś są dostępne. Muszę odkopać gdzieś jakie są wielkości luzów.
Rozrząd ustawiłem na znakach, zarówno łańcuch główny jak i pośredni. Zalałem olejem cały rozrząd (nowe napinacze i ślizgi ) oraz wałki rozrządu przed założeniem dekla. Podczas uruchamiania nie był słyszalny łańcuch. Zakładam, że napinacze szybko "wstały" i nie przeskoczył. Zdejmę dekiel oraz osłonę z góry i sprawdzę jeszcze raz czy jest poprawnie założony na znakach.
Może to coś podpowie, że największą chęć miał do zapalenia jak zapłon był mocno pchnięty do grodzi silnika.
W poniedziałek zwalę dekiel i pomierzę luzy. Płytki jakieś są dostępne. Muszę odkopać gdzieś jakie są wielkości luzów.
Rozrząd ustawiłem na znakach, zarówno łańcuch główny jak i pośredni. Zalałem olejem cały rozrząd (nowe napinacze i ślizgi ) oraz wałki rozrządu przed założeniem dekla. Podczas uruchamiania nie był słyszalny łańcuch. Zakładam, że napinacze szybko "wstały" i nie przeskoczył. Zdejmę dekiel oraz osłonę z góry i sprawdzę jeszcze raz czy jest poprawnie założony na znakach.
Może to coś podpowie, że największą chęć miał do zapalenia jak zapłon był mocno pchnięty do grodzi silnika.
Z nissanem od 2005 roku
Musisz, zrzucić dekiel i dokładnie sprawdzić rozrząd i luz zaworowy.
Również nie wydaje mi się abyś zebrał przy docieraniu pastą aż 0.2-0.3mm, raczej będą to setkowe sprawy (0,03-0,07)
Nie wiem jak jest w micrze, z zaworami ssącymi i wydechowymi, bo np. w Maximie płytki ssące i wydechowe mają różne wymiary.
1.Poznaczyłeś sobie przy rozbieraniu zawory, szklanki i płytki regulacyjne ?
2.Włożyłeś je w te same gniazda ?
Również nie wydaje mi się abyś zebrał przy docieraniu pastą aż 0.2-0.3mm, raczej będą to setkowe sprawy (0,03-0,07)
Nie wiem jak jest w micrze, z zaworami ssącymi i wydechowymi, bo np. w Maximie płytki ssące i wydechowe mają różne wymiary.
1.Poznaczyłeś sobie przy rozbieraniu zawory, szklanki i płytki regulacyjne ?
2.Włożyłeś je w te same gniazda ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Cisnienie na cylindrach wpierw zmierz.
Bialy dym z odmy to pewno resztki plynu od chlodnicy odparowuja...
Ps. wyliczyłem twój obecny stopień sprężania, jeśli bazowo miałeś 9,5:1 i czapkę jak podniosłeś o 0,8mm to góry to nowy stopień sprężania wynosi 8,66:1 wiec pod turbo jak najbardziej
Bialy dym z odmy to pewno resztki plynu od chlodnicy odparowuja...
Ps. wyliczyłem twój obecny stopień sprężania, jeśli bazowo miałeś 9,5:1 i czapkę jak podniosłeś o 0,8mm to góry to nowy stopień sprężania wynosi 8,66:1 wiec pod turbo jak najbardziej
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Sprawa wygląda tak. Rozrząd ładnie ustawiony - zgodnie z instrukcją. Luzy zaworów w normie. Ciśnienie na cylindrach 1- 6 , 2 - 13 ,3 -8, 4 -12. Więc na 1 i na 3 do dupska. Zalane olejem cylindry i ciśnienia bez zmian. Głowica ponownie do wyjęcia. Pluję sobie w brodę, że przy planowaniu nie zrobiłem szczelności zaworów.
Z nissanem od 2005 roku