Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] [K11] Mała Czarna = Turbo Micra 1.3 - juz nie turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-23, 23:06

Szymeq widze że coraz więcej negatywnej emocji wkładasz w projekt :P

Wytłumacz swojemu mikrusowi kto tu jest samcem ALFA co by do takich incydentów już nie dochodziło :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-04-24, 10:25

Prawda jest, że momentami ręce z cycami opadają. Dziś odbieram kolektor i czekam na wolne miejsce na podnośniku.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-24, 10:37

Szymeq jak to mówią co Cię nie zabije to wzmocni. Ja też już nie mam siły na Primerę, ale ciagle daje jej kolejne szanse

pawelas
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-06, 22:14
Lokalizacja: Sopot

Post autor: pawelas » 2012-04-24, 11:50

http://www.youtube.com/watch?v=rrHTvMob0-A trzeba było ładować ve i turbo :-D

Detalik
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2012-04-03, 08:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Detalik » 2012-04-24, 13:59

ale to zabiło by całą zabawę
silnik musi byc z micry :-P

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-04-24, 14:02

Dokładnie :) - robię to czego kiedyś coyot nie skończył :-P
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2012-04-24, 20:39

Szymeq pisze: robię to czego kiedyś coyot nie skończył :-P
a tego że coyot postąpił w taki sposób chyba nikt nie zrozumie i dobrze
Szymeq, że się podjąłeś tego projektu :mrgreen:

a odnośnie opadania rąk to mi się nawet nie podnoszą żeby mogły opaść :-/
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Detalik
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2012-04-03, 08:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Detalik » 2012-05-05, 09:29

mam pomysła tylko cz mi ludzi żeby było taniej maska z laminatu do micry :->
własnie gadalem z przedstawicielem można troche znegocjonowac cenke klapa troche droga ale macha do przełknięcia

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-05, 09:34

MAska z laminatu do przednionapedówki to zły pomysł, bo odciąza koła napedzane. Inaczej jest do 4 łapa czy tylnonapedówki

Detalik
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2012-04-03, 08:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Detalik » 2012-05-05, 09:42

echh pocieszyciel a tak bylo fajnie :-/
czyli co klape lepiej

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-05, 09:55

Detalik pisze:czyli co klape lepiej
Zdecydowanie

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2012-05-05, 20:55

Ale z drugiej strony rozkład masy w Micrze to ok 65% przód i 35% tył (skleroza nie pozwala mi pokazać źródła tej informacji :/ ), więc chyba mimo wszystko jest o co walczyć.

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2012-05-05, 22:31

Jeżeli auto ma jeździć dobrze po zakrętach to chyba nie można całej masy zostawiać tylko na przedniej osi. Jeżeli tylko ćwiartka to lepiej żeby mniej było z tyłu, ale w wozie do jazdy w zakrętach i na codzień chyba lepiej dążyć do poprawy rozkładu masy między osiami.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-05, 22:53

bullitt pisze:lepiej dążyć do poprawy rozkładu masy między osiami.
otóż to ,więc jeżeli dowalone jest sporo mela na przodzie auta a już seryjnie rozkład nie jest idealny to lepiej poprzenosić to co można (w ramach rozsądku) na tył auta lub starać sie gubić kilogramy tak by dążyć do równowagi :-P
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-05-06, 10:38

Akumulator przenieść do bagarznika oraz zatankować do pełna, można jeszcze dać sportową kierwonicę z długą nabą i odsunąć się do tyłu :D
Wówczas w zależności od masy kierowcy można dojść nawet do rozkładu 50 na 50 :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Detalik
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2012-04-03, 08:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Detalik » 2012-05-06, 20:01

hehehe wystarczy jezdzic z tesciową na tylnej kanapie i nic wiecej nie cza robic :lol: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-17, 21:16

Przyszedł czas aby wziąć się za micrusa. Otrzepałem ją co nieco z kurzu i powoli do roboty.
Klika zdjęć na początek:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/w ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/f ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/8 ... directlink

Jak widać po zdjęciach wziąłem się za docieranie zaworów. Pasta zaworowa ... wkrętarka i mozolne .. lewo... prawo... lewo ...prawo . Potem mycie z funkcją suszenia i zapinanie zaworów. Głowica z kolektorami siedzi na dole silnika i skręcona. Jutro dalszy ciąg prac ...

A na koniec taka ciekawostka ...

https://picasaweb.google.com/lh/photo/G ... directlink

Auto straciło moc ... poradziliśmy sobie i z tym ... ciekawostka to po 2 różne świece na cylinder .... i pali nawet 1 l oleju na 1000 km.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-17, 21:46

To się właśnie nazywa silnik Wankla :D

Pogratulować Panu i szacuneczek za prace :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-17, 21:53

Ryba pisze:To się właśnie nazywa silnik Wankla :D
Ciekawy dźwięk .. silnik nieco większy od wiadra do pojenia krów :mrgreen: i ten niebieski dymek z wydechu na zimnym silniku :-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-17, 21:59

<hahaha> Szymeq spadłem z krzesła... !! swietne porównanie :)

Jednak na laski to działa :D Szkoda tylko że micra go bierze o 4 długości :D :evil:

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-17, 22:04

Masz rację ... laski dostają skrętogłowia ... kilka razy jechałem nią i tak już jest ... podobnie jak honda S2000 .. która zbiera się lepiej niż RX.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-05-17, 23:14

Micra ma jeździć a nie wyglądać. Co i rusz słyszę: "no tak, fajnie zapier.... ale to przecież Micra, mydelniczka na kółkach"

No i tu jeszcze większy banan pojawia się na twarzy kiedy właśnie ta mydelniczka na kołach objeżdża nic niespodziewającego się chłopca w swoim aucie (wstaw dowolną markę) jadącego ze swą piękną dziewczyną :-D

Killer ustawił mnie ostatnio na naszej miejscówce do ganiania (D.) ze swoim znajomym który ma Lexusa chyba LS 460 - ale może niech sam sprostuje w razie czego. Jakież usłyszałem salwy śmiechu od gapiów ustawiając się na kresce, później chyba zmienili już zdanie :-P Co prawda wynik z góry przesądzony, ale nie znowu żeby Micra wróciła ze spuszczoną głową :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-18, 17:26

Udało się uruchomić silnik jednak nie jest kolorowo. Nie można go odpalić ... ewidentnie go zalewa ... ale nie wiem co jest grane bo jak odpali to z odmy i z pod korka oleju sadzi biały dym .... jest go dużo. Czy jak docierałem zawory to wypadało by wyregulować zawory ?? Podejrzewam, że tu tkwi problem .. trudności z uruchomieniem oraz biały dym w odmie.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-05-18, 18:41

Nie wydaje mi się, żebyś ściął z gniazd zaworowych ~0,2mm chyba, że się mylę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-18, 19:22

No nie mierzyłem ile zdjąłem ale Tak jak powiedział Marcin z warsztatu gdzie jest micra jak i również Szalony to raczej jest wina zaworów. Zawory mogą się nie domykać bo po dotarciu weszły głębiej i nie mają luzu i właśnie się nie domykają. Nigdy nie były regulowane więc nie wiem jak były spasowane. Nagar na wydechowych był dosyć spory i docierałem dość mocno aby na zaworach jak i gniazdach był równomierna powierzchnia bez wżerów.
W poniedziałek zwalę dekiel i pomierzę luzy. Płytki jakieś są dostępne. Muszę odkopać gdzieś jakie są wielkości luzów.
Rozrząd ustawiłem na znakach, zarówno łańcuch główny jak i pośredni. Zalałem olejem cały rozrząd (nowe napinacze i ślizgi ) oraz wałki rozrządu przed założeniem dekla. Podczas uruchamiania nie był słyszalny łańcuch. Zakładam, że napinacze szybko "wstały" i nie przeskoczył. Zdejmę dekiel oraz osłonę z góry i sprawdzę jeszcze raz czy jest poprawnie założony na znakach.
Może to coś podpowie, że największą chęć miał do zapalenia jak zapłon był mocno pchnięty do grodzi silnika.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2012-05-18, 23:15

Musisz, zrzucić dekiel i dokładnie sprawdzić rozrząd i luz zaworowy.
Również nie wydaje mi się abyś zebrał przy docieraniu pastą aż 0.2-0.3mm, raczej będą to setkowe sprawy (0,03-0,07)
Nie wiem jak jest w micrze, z zaworami ssącymi i wydechowymi, bo np. w Maximie płytki ssące i wydechowe mają różne wymiary.
1.Poznaczyłeś sobie przy rozbieraniu zawory, szklanki i płytki regulacyjne ?
2.Włożyłeś je w te same gniazda ?
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-05-18, 23:20

Cisnienie na cylindrach wpierw zmierz.
Bialy dym z odmy to pewno resztki plynu od chlodnicy odparowuja...

Ps. wyliczyłem twój obecny stopień sprężania, jeśli bazowo miałeś 9,5:1 i czapkę jak podniosłeś o 0,8mm to góry to nowy stopień sprężania wynosi 8,66:1 wiec pod turbo jak najbardziej :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-20, 20:15

Szalony pisze:1.Poznaczyłeś sobie przy rozbieraniu zawory, szklanki i płytki regulacyjne ?
2.Włożyłeś je w te same gniazda ?
No tak ... były wkładane te same w pierwotne miejsca.
Coobcio pisze:Cisnienie na cylindrach wpierw zmierz.
Sprawdzę.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-05-21, 13:06

Sprawa wygląda tak. Rozrząd ładnie ustawiony - zgodnie z instrukcją. Luzy zaworów w normie. Ciśnienie na cylindrach 1- 6 , 2 - 13 ,3 -8, 4 -12. Więc na 1 i na 3 do dupska. Zalane olejem cylindry i ciśnienia bez zmian. Głowica ponownie do wyjęcia. Pluję sobie w brodę, że przy planowaniu nie zrobiłem szczelności zaworów. :-/
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-05-21, 14:06

Szymeq pisze:Głowica ponownie do wyjęcia
No to masz sie co uwijać do zlotu :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”