Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Traktorem też można - P11 na ropę

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-29, 19:55

misiar90, Ty się nie śmiej, bo nie chcesz widzieć moich, bo też dzisiaj tłumik montowałem :D

Fajnie wygląda ta pucha :>

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-03-29, 19:58

ale u mnie to co innego jak auta wychodzą, tylko nie widzę nic zdrożnego. Może lepiej zerknij sobie pod auto jak chce Ci się przychylić pod dieslem a nie tak ze zdjęcia wyciągasz wnioski :-P Pucha robiona w RM, gdzieś wcześniej też to było pisane ale chyba się komuś nie chciało czytać :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-03-29, 19:59

Firma RM Motors, montaż MacGayver. Super sprawa, świecidełko jak się patrzy.

I coś dla ucha :D (na słuchawkach albo głośnikach z basem należy słuchać)

https://www.youtube.com/watch?v=V1BbH-8AWG0
Cubuś pisze:i jak odczucia?
Hah, od czwartku ganiam primerę i przepalam tłumik, komin już się osmolił :D

Mac'u nie ma takiej długiej prostej na świecie, żeby diesla rozpędzić do V-max :hah:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-29, 20:41

Wiooreck ładnie to to pracuje :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-19, 15:45

Mnie też się podoba :D A co najważniejsze dla mnie, to z założenia miało być w aucie cicho i nadal jest. Ojjjj... będziem spawać rure dalej :D
_________________________________________
Up! 19.04.2014

Dzisiaj przy chwili wolnego czasu skorzystałem z okazji, wpadłem do garażu i zmieniłem koła na letnie. Nissan dostał też w prezencie świątecznym świeży olej i filtr.
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-19, 16:05

Nie ma fot, nie liczy się mod :d

Wrzuć fotki zmienionych kółek i założonego filtru :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-22, 13:58

A no właśnie zdjątek kółek jeszcze nie wrzucę, bo mam niecny plan :-> filtr powiedział, że jest niefotogeniczny :lol:

_____________________________

Mała świeża sesyjka. Co się zmieniło? :D

https://plus.google.com/photos/10717807 ... 837q8_6mQE

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-22, 14:07

Elegancja-francja :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-04-22, 14:21

Ładnie się prezentuje :P Dorzuć może jakieś nakładki progowe bo jest znaczna różnica pomiędzy zderzakiem przednim a progiem :P
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-06-01, 15:30

No no :) zacna Primerka z boćkiem pod maską :)
Co tam modzisz przy silniku ? jaki masz typ pompy? jaki ECU tym steruje ?
Twój IC który założyłeś jest wystarczający, a nawet mocno przewyższający potrzeby i możliwości Twojego silnika. Jak sterowane jest turbo? masz jakiś elektrozawór do sterowania czy turbo jest samosterowalne ? Przy IC możesz boost śmiało podnieść.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-01, 15:46

Przy silniku jeszcze nic nie dłubałem, ponieważ stanęły wszystkie żmudne prace z bawieniem się w winOLSie. Jedyne co, to podkręciłem nieco turbo na graniczną wartość poprzez WG, jak widziałeś wsadziłem IC, które z resztą będzie w przysżłości modyfikowane "tak jak Pan Bóg przykazał" no i dłubiemy (ja tylko przytrzymać i podać klucz :D) u MacGayvera wydech.

To jest bardzo radosny silnik na pompie Boscha z lewymi jej obrotami, sterowany za pomocą EDC15c2. Nic prócz sygnałów z MAF'a i poniekąd temp. płynu chłodzącego (no i wiadomo reszta czujników wałków) tym nie steruje. Jest plan zrobić sterowanie dawką za pomocą nastawów z przepływki, pewien rodzaj zmiany sygnału wchodzącego i wychodzącego na oddzielnym scalaku, ale to na razie tylko rozmowa była ;)
Sajmooon pisze:jakieś nakładki progowe
No może bym założył, ale do tej pory nie znalazłem nic ciekawego w moim kolorze...

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-06-01, 16:22

Przyślij mi wsad z tego silnika. Mail na PW
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-01, 16:56

czyli obecnie masz otwarty WG na maxa ? "podkręciłem nieco turbo na graniczną wartość poprzez WG" bo napisałeś nieco nie zrozumiale ile dmuchasz obecnie 1,5 ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-03, 19:06

Nie nie nie, pisząc o granicznej wartości miałem na myśli, że podniosłem doładowanie z 0,6 bar (które było poniżej widełek) do 0,7. Więcej się nie dało kręćić lagą, ze względu na bardzo mało miejsca i tym samym lichy dostęp bez zdejmowania kolektorów.

Ramzes_II, wsad pójdzie.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-04, 06:52

ściągnąć kolektory to jest moment ! a 0.7 to jest mało spokojnie możesz do 0.9-1.1 podnieść i pompa powinna dać rade u ojca na 0.9 podnieśliśmy i jest miód nie kopci na żadne kolory , u siebie jeszcze nie sprawdzałem bo manometr mi padł i muszę pożyczyć !
A olej widzę wybrałeś taki jak potrzeba przejechałem na nim 80kkm w P10 jakieś i jest dobry !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-04, 09:31

Optymalne wartości dla turbo, a te które są w serwisówce to różne pojęcia. 0,9 bar się mieści jeszcze w granicach. No wiadomo, że nie będzie kopcić jak się podniesie doładowanie, zwiększamy ilość powietrza a nie paliwa (z którego powstaje sadza). A olej rzeczywiście jest dobry, dwa samochody nim zalewam i nic złego nie mogę powiedzieć.

I jeszcze jedna sprawa, ważne jest przy podnoszeniu doładowania z jednoczesnym utrzymaniem dawki paliwa, aby nie przekraczać temperatury spalin.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-04, 09:48

Nie ma problemu w P11 z paliwem bo pompa sama sobie podniesie dawkę paliwa :) ale jak jest za dużo powietrza to też kopci . A jaki jest przedział w serwisówce 0.7-1.1 ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-04, 11:33

A skąd wiesz, że podniesie, sprawdzałeś może to pod kompem? Oczywiście takie są i moje założenia teoretyczne, bo praktycznie nie sprawdziłem zmiany ilości dawki. Warto byłoby to zobaczyć i porównać cyferki z kompa.

Czym ma kopcić ja spala całe paliwo przy większej ilości powietrza?

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-04, 11:52

nie spala bo dmucha paliwem !
Podaje więcej , na pewno sprawdzone :) tyle ile dadzą rade sekcje tyle podniesie ale nie wiem na ile dadzą rade wtryski .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-07, 09:23

HakeN pisze:nie spala bo dmucha paliwem
:D dobre tłumaczenie.

Pewnie wiesz na czym polega dobieranie stosunku powietrza do paliwa. A dym czyli sadza, jest niczym innym jak niespalonymi cząsteczka węgla, ze związku węglo-wodorowego (paliwa). Wodór w połączeniu z tlenem o wiele łatwiej sie zapala w wysokim ciśnieniu niż węgiel, więc jeśli jest za mało tlenu, co widać szczególnie w wysokich partiach obrotów, kiedy czas przygotowania mieszanki jest już bardzo krótki, generowane są duże ilości sadzy. Dlatego dym nie jest generowany przez wydmuchiwanie paliwa z cylindra, a zbyt małą ilością tlenu. Na dymienie ma wpływ również jednorodność (jak najmniejsze cząsteczki paliwa) mieszanki, więc jak wtryskiwacze "leją", to mieszanka jest źle przygotowana i też dymi. Fajnie to wszystko było widać w starych pompach wtryskowych jeszcze tych w pełni mechanicznych, kiedy regulacja dawki paliwa w zależności od obrotów była jeszcze mało precyzyjna.


A tak powracając do sedna tematu, nie mogę się już jutra doczekać :D straight fi 2,5" is so close :D

_______________________________________________________________________________

I stało się, układ wydechowy został przez Mac'a dokończony. Nowy downpipie, rozszerzający się zaraz za turbiną do 2,5" i dalej pełen przelocik z jednym tłumikiem. Co mnie zaskoczyło? Nadal jest cisza na pokładzie, nawet mam dziwne wrażenie, że auto przy większych prędkościach na 5 biegu (czyli powyżej 2,5 - 3 k obr) jeszcze bardziej ucichło. Na zewnątrz jest jednak różnica spora :d po pierwsze nareszcie słychać turbo, po drugie, stojąc z tyłu auta, nie brzmi to jak diesel, no chyba, że ktoś się dosłucha klekotu traktora spod maski :D

I nawet wczoraj miałem przypadkową ustawkę podczas powrotu do Łodzi wieczorem. Wyprzedzając parę aut, przed maskę z kolumny wyskoczyło poliftowe suzuki SX4 w benzynie, co dla mnie skończyło się gwałtownym wyhamowaniem i strąbieniem gościa. Nissan z pełnym bagażnikiem i dwiema osobami na pokładzie jechał równo obok suzuki na 4 i 5 biegu. Ale później na Dąbrowskiego zawracając, z dwójki został w tyle. A suzuki waży coś ponad 1,2 t i najsłabszy benzynowy 1,5 ma 112 KM.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-06-07, 09:27

nie pozostaje nic innego jak zweryfikować moc na hamowni ;)
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-07, 09:30

widzisz jednak na zbyt dużym podanym paliwie też dymi jak sam stwierdziłeś na końcu :!

o koleś poproszę filmik jak to chodzi na wolnych i w trasie :)
a na PW koszt i czas na 2,5cala , i czy mieliście problemy ,żeby zmieścić wydech ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-11, 18:13

No i stało się. Aby mieć punkt odniesienia do całokształtu, nissan wskoczył na rolki.

Obrazek

Aczkolwiek jestem trochę niepewnie do wyników nastawiony... Szczególnie, że na pokładzie jest IC i przelot...

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-06-11, 18:15

Wiooreck, a gdzie te wyniki? :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-11, 18:24

Jeszcze się wrzucał na serwer ;) Proszę bardzo.

Obrazek

I co teraz jest grane? Jak wróciłem, to sprawdziłem od razu przepływkę. 2,2-2,24 V na jałowych, ~2,7 V przy 2k obr./min oraz 1,3 V na kluczyku w pozycji zapłonu.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-06-11, 18:33

mOC NA KOŁĄCH CZY SILNIKU?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-11, 18:36

Na silniku. Na kołach wyszło 50 kW i 150 Nm.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-06-11, 18:42

Pewnie już zmęczenie materiału, albo trzeba pompe podkręcić, bo przez IC ma za duzo powietrza

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-06-11, 19:21

co ty nie ma opcji ,że taki wynik masz ! lecisz sobie z nami w kulki ? :shock:
może z 5-10KM by urosło ale niut powinien iść ładnie do góry choć i tak bardzo szybko masz niut wskakuje przy troche ponad 2k .
Pompa sama sobie podciągnie paliwo o tyle akurat , tylko kąt możesz mieć delikatnie zjechany choć po wykresie tego nie widać , podkręć turbo na 0.9bara aby przelot i IC'ek dawał jakieś skutek i wtedy na rolki .
Bo 85koni to przy zdrowym dobrze użytkowany CD jest normą po 15 latach . I jak sam mówisz czułeś poprawę , jak masz możliwość to przejedź się seria zdrową i kierowcy tej serii daj się przejechać a potem zróbcie "draga" 4bieg 60< i się okaże .
Bo normalnie nie wierzę jak patrzę na wykres :shock:
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-06-11, 21:12

HakeN pisze:normalnie nie wierzę jak patrzę na wykres
Ja też :D

Powiem szczerze, że do przebiegu krzywych nie mam zastrzeżeń. Idą w miarę równo do góry i nawet widać, że przy momencie i mocy jest prawie poziomy odcinek. Jednak wg mnie cyferki powinny być troszkę większe. Facet na hamowni powiedział, że mam bardzo niskie doładowanie, jak na diesla. Tak czy siak, na pewno tego tak nie zostawię. Mam jakiś punkt odniesienia i można działać dalej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”