Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Mas N16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-09, 20:32

bodek pisze:Będzie więcej.
Chyba oleje ten kurs dolara i na kolektor z wtryskami specjalnie dla Twojej Almerki zakupie w PL sprzęt do AFRu :-)
Bodek, aż tak się nie pali - może $ spadnie trochę ;)
Na chwilę obecną wychodzi mi, że będę gotowy na montaż kolektora ssącego i wtrysków najwcześniej 26 czerwca. Kolejny weekend po najbliższym niestety odpada, więc i nie ma się co tak spieszyć :)
Chociaż też się nie mogę doczekać co da się tu ugrać tymi gratami i poprawnym AFR'em :)

Dzisiaj jeszcze dogładziłem kanały w kolektorze i wypłukałem go porządnie w środku.
Na przeciągu tygodnia pójdzie do piaskowania a lakier już na niego czeka u mnie w garażu na półce :D

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-12, 20:11

Opowiadaj co tam dupohamownia mówi ziooom 8-) mniej lagliwy na 3? :-)

Jak zwykle miała być sybka robótka ale kto powiedział, że będzie lekko i przyjemnie :mrgreen: Szpilka od kolumny mcphersona klękła więc trochę się temat przedłużył ale małymi kroczkami ciągle do przodu. Po twojej wizycie ogarnąłem jeszcze Sunnego więc dzień zaliczam do udanych :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-12, 23:55

No to prosimy o jakieś szczegóły ;)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-13, 00:42

szczegóły będą później ;)
ogólnie wóz z szerszą przepustnicą się pozmieniał bardzo.
jak wachy było za dużo, to teraz brakuje ;)
jutro będę ogarniał mapy paliwa, bo ubogo jest bardzo - wcale nie strzela z wydechu ;)
wyszło parę problemów przy przekładce, ale jutro się mam nadzieję uspokoją.
Obrazek
no i wóz poskładany z innym dolotem - zapomniałem łącznika od Bombla zabrać do Bodka.
Obrazek
poskładam jak być powinno to zobaczę i sprawdzę co g-tech 0-100 i na 1/4 wypluje :D

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-06-13, 00:55

myślałem że strzelanie z wydechu ustawia się zapłonem.. :]
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-06-13, 06:36

Strasznie krótki ten dolot

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-13, 07:24

Musiałeś umieścić moje zdjęcie z kiepem... :-P

Tu nie ma aparatu zapłonowego oraz Ecumaster nie ma jeszcze softu do zapłonu w N16. Dolot będzie Michał ogarniał inny, na wczoraj nie było rur.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-13, 12:11

lukasgt pisze:myślałem że strzelanie z wydechu ustawia się zapłonem.. :]
I odpowiednią dawką paliwa.

bodek pisze:Musiałeś umieścić moje zdjęcie z kiepem... :-P

Tu nie ma aparatu zapłonowego oraz Ecumaster nie ma jeszcze softu do zapłonu w N16. Dolot będzie Michał ogarniał inny, na wczoraj nie było rur.
Każdy porządny tunner pracuje ze szlugiem w gębie :lol:

Nie obsługuje qg18de s1 czyli w autach przed liftem bo do qg18de s2 jest odpowiedni soft i w ecum3 od wersji 1.07 (http://www.ecumaster.com/download/DET3/whatsnew1_07.pdf) możesz sobie wybrać pattern 18-2-18-2

Ciekawią mnie wyniki po korekcie map! Michał jak się teraz auto zbiera?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-13, 12:29

No tak tak, nie chciałem zagłębiać się w szczegóły :-) Chłopaki od Ecumastera już pracują nad softem do S1. Obecnie jest podpięty tylko jako sygnał ale jak tylko to ogarną to będziem zmieniać do dzwona.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-13, 14:05

Auto jeszcze dzisiaj nie jeżdżone :)
Poskładałem za to dolot w prawidłowy sposób, podpiąłem przewody wodne do przepustnicy i odpiąłem klemy od aku ;)
Obrazek
Po zmianie przepustnicy pojawiło się kilka problemów:
-obroty jałowe ok. 1300RPM
-falowanie obrotów podczas jazdy na biegu z wciśniętym sprzęgłem

Sprawdzam teraz po kolei różne opcje - na początek restart ecu.
Kolejny do sprawdzenia będzie krokowiec + sprężyna termobimetalowa.
A na koniec przełożenie kółka, sprężyny i reszty gratów od strony linki gazu ze starej przepustnicy.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-13, 15:32

Bimetal powinien ogarnąć wolne obroty a z tym falowaniem to dziwna sprawa była ale może jak obroty się obniżą to i falowanie zniknie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-13, 17:24

tomiw pisze: Każdy porządny tunner pracuje ze szlugiem w gębie :lol:
:hah: :hah: :hah:

Po restarcie ECU i podmiance bimetalu obroty jałowe są 1100RPM na liczniku i ok. 1000RPM wg Ecumastera. Krokowiec działa poprawnie - jak go zapomniałem podłączyć to jałowe wystrzeliły na ok 1700RPM ;)
Przejechałem się kilka razy do przodu i do tyłu po działce (tylko po działce, bo zimne bro wspomagały dzisiejsze prace ;) ) i zamiast falowania obrotów po wciśnięciu sprzęgła jest teraz ich podtrzymanie na podwyższonym poziomie. Podlałem też paliwa w całym zakresie - jak wyjadę jutro na ulicę to obadam dokładnie jak się teraz jeździ.
Liczę, że obroty jałowe może się teraz same ułożą. Jak nie to zostaje jeszcze przekładka kółka gazu z osprzętem - i tak to trzeba będzie zrobić, bo ten podciśnieniowy diwajs jest inaczej ułożony (bardziej w górę) i rozpórka się o niego opiera...

Zapomniałem też wrzucić foty kolektora po malowaniu :)
Obrazek

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-13, 19:00

Kalibrowaliście nową przepustnicę? Wydaje mi się że przepływka powinna być bliżej filtra a dalej od przepustnicy, zazwyczaj tak jest ale nie jestem w stanie podać konkretnych argumentów za tym.

A i fajnie wygląda ten kolektor!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-13, 19:21

tomiw pisze:Kalibrowaliście nową przepustnicę? Wydaje mi się że przepływka powinna być bliżej filtra a dalej od przepustnicy, zazwyczaj tak jest ale nie jestem w stanie podać konkretnych argumentów za tym.

A i fajnie wygląda ten kolektor!
Sczytaliśmy napięcie z TPSa i nowa przepustnica jest ustawiona tak samo, także powinno wszystko grać.
Zobaczymy jutro po jazdach próbnych - najwyżej po pracy będę coś kombinował :)
Seryjnie przepływka była dalej od przepustnicy (o około 10cm), ale np. w mojej starej P11 GA16 była od razu na przepustnicy. Nie jestem pewien jaki to może mieć wpływ - na pewno nie powinno podbić obrotów jałowych.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-13, 20:31

Ecu trzeba nauczyć ile powietrza ma na jałowych obrotach(Idle Air Volume Learning). Masz to w serwisówce, część EC strona 55.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-13, 21:36

tomiw pisze:Ecu trzeba nauczyć ile powietrza ma na jałowych obrotach(Idle Air Volume Learning). Masz to w serwisówce, część EC strona 55.
Hmm...
Mam serwisówkę, ale do N16 po lifcie - na stronach EC45-47 jest opisana procedura ale dotyczy elektronicznej przepustnicy.
Znalazłem też pewną prostą metodę dla przepustnicy z linką gazu - jutro sprawdzę i jak zadziała to napiszę :D

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-13, 21:38

A ja mam właśnie serwisówke dla almery przed liftem bo do po liftowej nie mogę znaleźć. Musimy się chyba wymienić :D


A i jeszcze procedura:

Kod: Zaznacz cały

Idle Air Volume Learning
NJEC0562
DESCRIPTION
NJEC0562S01
“Idle Air Volume Learning” is an operation to learn the idle air volume
that keeps each engine within the specific range. It must be
performed under any of the following conditions:
+ Each time IACV-AAC valve, throttle body or ECM is replaced.
+ Idle speed or ignition timing is out of specification.
PRE-CONDITIONING
NJEC0562S02
Before performing “Idle Air Volume Learning”, make sure that all of
the following conditions are satisfied.
Learning will be cancelled if any of the following conditions are
missed for even a moment.
+ Battery voltage: More than 12.9V (At idle)
+ Engine coolant temperature: 70 - 99°C (158 - 210°F)
+ PNP switch: ON
+ Electric load switch: OFF
(Air conditioner, headlamp, rear window defogger)
On vehicles equipped with daytime light systems, set lighting
switch to the 1st position to light only small lamps.
+ Cooling fan motor: Not operating
+ Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position)
+ Vehicle speed: Stopped
+ Transmission: Warmed-up
For A/T models with CONSULT-II, drive vehicle until “FLUID
TEMP SE” in “DATA MONITOR” mode of “A/T” system indicates
less than 0.9V.
For A/T models without CONSULT-II and M/T models, drive
vehicle for 10 minutes.
OPERATION PROCEDURE
NJEC0562S03
With CONSULT-II
NJEC0562S0301
1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second.
2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITIONING”
(previously mentioned) are in good order.
5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 9 seconds.
6. Start the engine and let it idle for at least 28 seconds.
7. Select “IDLE AIR VOL LEARN” in “WORK SUPPORT” mode.
8. Touch “START” and wait 20 seconds.
9. Make sure that “CMPLT” is displayed on CONSULT-II screen.
If “INCMP” is displayed, “Idle Air Volume Learning” will not be
carried out successfully. In this case, find the cause of the
problem by referring to the NOTE below.
10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle
speed and ignition timing are within specifications.
ITEM SPECIFICATION
Idle speed M/T: 700±50 rpm
A/T: 800±50 rpm (in “P” or “N” position)
Ignition timing M/T: 8±5° BTDC
A/T: 10±5° BTDC (in “P” or “N” position)
Without CONSULT-II
NJEC0562S0302
1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second.
BASIC SERVICE PROCEDURE QG
Inspection Procedure (Cont’d)
EC-55
JEF091Y
2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITIONING”
(previously mentioned) are in good order.
5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 9 seconds.
6. Start the engine and let it idle for at least 28 seconds.
7. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown),
then reconnect it within 5 seconds.
8. Wait 20 seconds.
9. Make sure that idle speed is within specifications. If not, the
result will be incomplete. In this case, find the cause of the
problem by referring to the NOTE below.
10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle
speed and ignition timing are within specifications.
ITEM SPECIFICATION
Idle speed M/T: 700±50 rpm
A/T: 800±50 rpm (in “P” or “N” position)
Ignition timing M/T: 8±5° BTDC
A/T: 10±5° BTDC (in “P” or “N” position)
NOTE:
If idle air volume learning cannot be performed successfully,
proceed as follows:
1) Check that throttle valve is fully closed.
2) Check PCV valve operation.
3) Check that downstream of throttle valve is free from air
leakage.
4) Adjust closed throttle position switch and reset memory.
(Refer to Basic Inspection, EC-98.)
5) When the above three items check out OK, engine component
parts and their installation condition are questionable.
Check and eliminate the cause of the problem.
It is useful to perform “TROUBLE DIAGNOSIS — SPECIFICATION
VALVE”, EC-140.
6) If any of the following conditions occur after the engine
has started, eliminate the cause of the problem and perform
“Idle air volume learning” all over again:
+ Engine stalls.
+ Erroneous idle.
+ Blown fuses related to the IACV-AAC valve system.
BASIC SERVICE PROCEDURE QG
Idle Air Volume Learning (Cont’d)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-13, 22:04

To co wkleiłeś z manuala zgadza się z tym co znalazłem :)
Czyli jutro auto powinno wrócić do normy z obrotami :mrgreen:
Wrzucę Ci jutro manuala do N16 po lifcie na jakiś serwer - mam wersję z września 2004.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-13, 22:18

Z góry dzięki i trzymam kciuki za ogarniecie auta do końca.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-13, 23:04

Jeżeli to nie pomoże to skalibrujemy jeszcze przepływkę na ecumasterze. Może to być przyczyną podwyższonych obrotów ale się zobaczy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-14, 09:33

A właśnie, przy takiej kalibracji chyba trzeba dać całą mapę na 0 żeby Ecu nauczył się "poprawnie". Generalnie w okolicach biegu jałowego mapa powinna być na 0.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-15, 19:51

no więc przeprowadziłem naukę obrotów jałowych zgodnie z manualem, ale nie pomogło...
Obroty trzymają się w okolicach licznikowych 1100RPM zamiast 750.
Dzisiaj sprawdziłem jeszcze TPSa i wszystko jest złożone prawidłowo - napięcie na nim jest ustawione tak samo jak w starej przepustnicy i napięcie zmienia się w taki sam sposób jak w starej.
Zostaje mi jeszcze podmienić ten podciśnieniowy opener przepustnicy wraz z kółkiem od linki gazu.
po tym kończą mi się pomysły :/
Próbowałem też podlewać / ujmować paliwa dla obrotów jałowych, ale mało co to zmieniało.
Jakie powinny być nominalne wartości dla przepływomierza i tpsa na biegu jałowym w rozgrzanym aucie?

Z innych rzeczy wydaje mi się, że auto lepiej się troszkę odpycha (podlałem też +5 pkt wachy w prawie całym zakresie po zmianie przepustnicy).
Poza tym silnik bardziej się grzeje - albo zapowietrzyłem trochę układ przy podłączaniu podgrzewania do nowej przepustnicy albo skład mieszanki jest na tyle zły, że tak się dzieje (podleję jeszcze kolejne kilka pkt paliwa w ecumasterze dla bezpieczeństwa.

Jakieś pomysły??

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-15, 20:30

Wg serwisówki napięcie na MAF na obrotach jałowych przy rozgrzanym sinliku powinna wynosić 1,0-1,7 V (duża rozpiętość ale pewnie jakąś zależność od temperatury Ecu uwzględnia)
Natomiast TPS 0,15-0,85 V

(wszystko z serwisówki do aut z przed liftu)

Wydaje mi się że przy takim samym uchyleniu przepustnicy nawet jak TPS wskazuje dokładnie tyle samo to ilość zasysanego powietrza jest większa co powoduje właśnie zwiększenie obrotów biegu jałowego.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-15, 20:51

Na jałowym biegu przepustnica jest zamknięta więc przepływu większego nie ma. Jedno co mi się nie podobało to to, że przepustnica nie domykała się do końca. Były wyraźne prześwity a ona powinna się raczej domknąć na szczelnie. To może być jedną z przyczyn. Szkoda, że nie miałeś więcej czasu w sobotę bo byśmy jeszcze popatrzyli. Jak wpadniesz następnym razem to dokładniej obadamy sprawę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-15, 21:16

bodek pisze:Na jałowym biegu przepustnica jest zamknięta więc przepływu większego nie ma. Jedno co mi się nie podobało to to, że przepustnica nie domykała się do końca.
Jak to sobie wyobrażasz? silnik na samym paliwie pracuje ?:) To prawda że Ecu wtedy widzi 0 stopni ale musi się uchylić, chyba że jest bypass dla obrotów jałowych. A prześwity większe niż w serii to faktycznie może być przyczyna.

A ty MAS nie pyć woza bo cholewa wie jakie tam afr jest na WOT :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-15, 21:44

bodek pisze:Na jałowym biegu przepustnica jest zamknięta więc przepływu większego nie ma. Jedno co mi się nie podobało to to, że przepustnica nie domykała się do końca. Były wyraźne prześwity a ona powinna się raczej domknąć na szczelnie. To może być jedną z przyczyn. Szkoda, że nie miałeś więcej czasu w sobotę bo byśmy jeszcze popatrzyli. Jak wpadniesz następnym razem to dokładniej obadamy sprawę.
No niestety czasu mi brakowało - następnym razem się pokombinuje, chyba że sam na coś wpadnę :)
tomiw pisze:
bodek pisze:Na jałowym biegu przepustnica jest zamknięta więc przepływu większego nie ma. Jedno co mi się nie podobało to to, że przepustnica nie domykała się do końca.
Jak to sobie wyobrażasz? silnik na samym paliwie pracuje ?:) To prawda że Ecu wtedy widzi 0 stopni ale musi się uchylić, chyba że jest bypass dla obrotów jałowych. A prześwity większe niż w serii to faktycznie może być przyczyna.

A ty MAS nie pyć woza bo cholewa wie jakie tam afr jest na WOT :D
Na obrotach jałowych mamy jeszcze krokowca, który trochę powietrza przepuszcza ;)
Muszę go jeszcze wyciągnąć i obejrzeć - może on coś szwankuje po czyszczeniu.
A seryjna przepustnica też się nie domyka zupełnie, ale szczelina jest dużo mniejsza niż w obecnej. Jak zmienię kółko linki gazu ze sprężyną to zobaczymy - może bardziej domknie

Jeżdżę na razie delikatnie do 4-4,5kRPM - poprawę czuć w elastyczności - jakby niutków nieco doszło. AFR podejrzewam jest dość ubogi więc nie przesadzam z butem :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-16, 18:23

Na jałowych powietrze idzie właśnie bajpasem z silniczkiem krokowym :-) Co do AFR to przy następnej wizycie pomierzymy i wystroimy woza gdyż nabyłem już odpowiednie urządzenie 8-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-16, 22:22

Dzisiaj wyciągnąłem nową przepustnicę z auta.
Robię hybrydę ;) - cały dół z krokowcem, kółko, sprężyna i podciśnieniowy uchylacz przepustnicy będą ze starej, seryjnej przepustnicy.
A to co pierwsze się rzuciło w oczy:
Obrazek
Po lewej seria, po prawej ta z VQ30.
Może po zmianie będzie się lepiej domykać.
bodek pisze:Co do AFR to przy następnej wizycie pomierzymy i wystroimy woza gdyż nabyłem już odpowiednie urządzenie 8-)
Cieszę się bardzo :D
W końcu to się ogarnie i może zacznie lepiej latać :)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-17, 14:19

I ogarnąłeś zrobienie hybrydowej przepustnicy? Bo Ciekawią mnie wyniki po wystrojeniu! :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-17, 18:21

tomiw pisze:I ogarnąłeś zrobienie hybrydowej przepustnicy? Bo Ciekawią mnie wyniki po wystrojeniu! :)
Hybrydowa przepustnica gotowa, zamontowana i działa jak powinna :D
Obroty jałowe 740RPM przy wyłączonej elektryce, około 800-830RPM z dmuchawą i światłami.
Operacja zakończyła się sukcesem ;)

Teraz tylko muszę się złapać z bodkiem żeby jego sondę przetestować :)

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”