Ale bardzo fajnie że udało Ci się wrzucić przednie heble z S14, super mod pod budy N14, N15 i B13
[ 100NX] 100NX GTS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
moim zdaniem w pierwszej kolejności powinieneś zacząć od Tyłu bo w serii prawie w ogóle nic on nie robi roboty...
Ale bardzo fajnie że udało Ci się wrzucić przednie heble z S14, super mod pod budy N14, N15 i B13
Ale bardzo fajnie że udało Ci się wrzucić przednie heble z S14, super mod pod budy N14, N15 i B13
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
więc sprawdziłem moja pompa ma oznaczenie 2N320 oraz średnicę zewnętrzną +/- 34mm. według JapanCars jest to pompa od N15 98-99 tylko z silnikiem SR20DEH. więc całkiem możliwe że wszystkie po liftowe miały większą pompę jak również wychodzi mi na to że miały najgrubszy stabilizator przedni 29mm.PumaRST pisze:a co do pompy to jak auto wroci od Blacharza sprawdzę czy przez przypadek po lifcie nie było w europejskim GTI też tej większej pompy.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Jeżeli chodzi o hamulce to z tyłu wskoczyły nowe tarcze. Pomyślałem,że następnym modem będzie wywalenie korektorów i montaż korektora nastawnego dwu obwodowego. Wtedy będzie można nieco wzmocnić siły na tylnej osi.
Pompa o podanym oznaczeniu to pompa o średnicy 15/16 cala. Więc większa niż w sunnym GTI. Co katalog to inne informacje podaje: jedne mówią,że w N15 były dwa rodzaje pomp, inne ,że tylko te większe. Gdzieś nawet wyczytałem ,że te większe pompy bm-44 występowały w sunny diesel kombi. Informacyjnie podam ,że u mnie przy silniku GA16DS była pompa bm-33, a w sunnym GTI pompa bm-38. Przypatrz się zamieszczonemu przeze mnie zdjęciu pompy. Akurat widać oznaczenie bm-44
Pompa o podanym oznaczeniu to pompa o średnicy 15/16 cala. Więc większa niż w sunnym GTI. Co katalog to inne informacje podaje: jedne mówią,że w N15 były dwa rodzaje pomp, inne ,że tylko te większe. Gdzieś nawet wyczytałem ,że te większe pompy bm-44 występowały w sunny diesel kombi. Informacyjnie podam ,że u mnie przy silniku GA16DS była pompa bm-33, a w sunnym GTI pompa bm-38. Przypatrz się zamieszczonemu przeze mnie zdjęciu pompy. Akurat widać oznaczenie bm-44
-
adam_N14
Witam. Może uda mi się pomóc z rozstawem szpilek.
Ja bym jeszcze porównał łożyska w N14 GTI i N16.
Jeżeli są takie same to powinno dac się podmienic piasty w zwrotnicach,
do tego nawiercic dodatkowe otwory w tarczy i pozwoliło by nam to
zostawic seryjny rozstaw szpilek 4x100.
Zrobiłem coś podobnego u kolegi w megance, jak wkładaliśmy półosie z anglika
okazało sie że nie pasuje wieloklin więc przełożyłem piasty w zwrotnicach.
Lata wszystko bez problemu
PS. Bardzo fajny pomysł z tymi hamulcami
Ja bym jeszcze porównał łożyska w N14 GTI i N16.
Jeżeli są takie same to powinno dac się podmienic piasty w zwrotnicach,
do tego nawiercic dodatkowe otwory w tarczy i pozwoliło by nam to
zostawic seryjny rozstaw szpilek 4x100.
Zrobiłem coś podobnego u kolegi w megance, jak wkładaliśmy półosie z anglika
okazało sie że nie pasuje wieloklin więc przełożyłem piasty w zwrotnicach.
Lata wszystko bez problemu
PS. Bardzo fajny pomysł z tymi hamulcami
łożyska są takie same ale średnica otworu centrującego jest inna. W N14 i N15 61mm,a w N16 68 mm. Przeleciałem katalogi i nie znajdziesz w nissanie tarczy 280 mm o średnicy centrowania 61mm. Można próbować dobrać tarcze od innego producenta np hondy, jednak czy odsadzenie będzie takie same
Tego już nie sprawdzałem...... W założeniu miał to być mod na oryginalnych częściach nissana
-
adam_N14
Nie pamiętam już czy tarcze dokręca się śrubkami ustalającymi jej pozycję do piasty ale nawet jeśli nie to i tak powinno wystarczyc dokręcenie szpilkami wraz z kołem.
Jeśli problemem jest tylko otwór centrujący można ewentualnie dotoczyc pierścienie.
Wiele aut ma tarcze mocowane śrubami z kołem i miedzy tarczą a piastą nie są wcale na styk złożone, tarczę w ustalonej pozycji utrzymają szpilki.
Jeśli problemem jest tylko otwór centrujący można ewentualnie dotoczyc pierścienie.
Wiele aut ma tarcze mocowane śrubami z kołem i miedzy tarczą a piastą nie są wcale na styk złożone, tarczę w ustalonej pozycji utrzymają szpilki.
adam_N14 auto jest dosyć mocne,nie chciałem aż tak bardzo kombinować przy hamulcach.
stąd ten caly galimatias ze zwrotnicami i piastami.
wszystko jest identyczne z wyjątkiem rozstawu otworów pod jażmoQuattro pisze:Powiedz mi jedną rzecz - jak mają się 4 tłoczkowe zaciski względem ori zwrotnic ze 100NX-a? Czy otwory montażowe się zgadzają (te do przykęcenia jarzma)?
-
adam_N14
Ryba nie do końca doczytałeś. Tymczasowo śmigam na zaciskach z almery. Te zaciski ze zdjęć były wtedy pożyczone tylko do sprawdzenia jak się całość zgrywa. Kolega miał je w primerze. Jednak primera się sprzedała, a zaciski i tak wylądowały u mnie. Na razie na półce...
. Jeżeli chodzi o et felg to mają chyba 38. Teraz nie jestem pewien- sprawdzę. Przy tych felgach trzeba by było zastosować dystans 7-8 mm. Na fotach są włożone podkładki 8 mm. Może nawet wejdą 6 mm ale wtedy nie miałem ich pod ręką. Teraz kiedy zaciski mam na stałe wszystko dokładnie sprawdzę i opisze.
Szopen ja zastosowałem do tego jeszcze większa pompę hamulcową niż ta w sunny GTI.Większe zaciski potrzebują więcej płynu. Z takiego założenia wychodziłem.
Zwrotnice owszem, aby osadzić zaciski. Jednak wkładanie tarcz o innym centrowaniu może pociągnąć za sobą niewyrównoważenie i bicie koła. Dlatego tak się uparłem i zrobiłem konwersje na większy rozstaw. No chyba ,że będziesz wyważał koła na samochodzie, wtedy można to pogodzić. Jeżeli centrowanie tarczy Cię nie obchodzi
to wkładaj i przewiercaj tarcze s13 są grubsze (22 mm z almery względem 30mm z s13).Ja bym tego nie zrobił.
Szopen ja zastosowałem do tego jeszcze większa pompę hamulcową niż ta w sunny GTI.Większe zaciski potrzebują więcej płynu. Z takiego założenia wychodziłem.
Zwrotnice owszem, aby osadzić zaciski. Jednak wkładanie tarcz o innym centrowaniu może pociągnąć za sobą niewyrównoważenie i bicie koła. Dlatego tak się uparłem i zrobiłem konwersje na większy rozstaw. No chyba ,że będziesz wyważał koła na samochodzie, wtedy można to pogodzić. Jeżeli centrowanie tarczy Cię nie obchodzi
Poszperałem i jeśli dobrze przyjrzałem się to sprawę załatwiłby 5mm dystans umieszczony POD tarczą...podj pisze:Sprawdzałem kiedyś tą tarczę z megane II średnica otworu centrującego owszem 61 jednak całkowita wysokość 49,2 mm w stosunku do 44 mm z almery. Więc tarcza nie będzie w osi zacisku. W takim przypadku włożenie nowego klocka po jednej stronie będzie niemożliwe.
Quattro fajny pomysł!! Jeżeli założymy, że grubość tarczy przy styku z piasta jest taka sama w almerze i megane pierścień centrujący w piaście będzie wystawał jeszcze 4 mm. Trzeba by było to pomierzyć - możesz to zweryfikowaćQuattro pisze:Poszperałem i jeśli dobrze przyjrzałem się to sprawę załatwiłby 5mm dystans umieszczony POD tarczą...podj pisze:Sprawdzałem kiedyś tą tarczę z megane II średnica otworu centrującego owszem 61 jednak całkowita wysokość 49,2 mm w stosunku do 44 mm z almery. Więc tarcza nie będzie w osi zacisku. W takim przypadku włożenie nowego klocka po jednej stronie będzie niemożliwe.
Dziś doszło coś takiego :blow off. Czyli niedługo rezygnujemy z recyrkulacji i robimy psssyt.
W pierwszym poście plany na 2011
Chodź by dlatego dlatego,że z sr16ve można zrobić fajne sr20ve.PumaRST pisze:nie bardzo rozumiem po co sr16vepodj pisze:W pierwszym poście plany na 2011sr20DE jest bardziej rozwojowe.
Fajnie by było włożyć sr16ve N1 jednak z tego co wiem było coś koło 500 sztuk.
Z nowości nie zawartych w tym temacie wskoczył ostatnio Turbo timer innovate oraz Lc-1.
Takie umieszczenie dystansu ma jedną wadę - brak centrowania felgi. Skutkuje to tym, że delikatnie inne przykręcenie koła ( jedną nakrętkę przykręcisz mocniej ) będzie powodowało jego bicie. W micrusie zastosowałem dystans odsadzający felgę bez środkowego centrowania ( po prostu dystans na szpilkach ) i niestety są problemy z prawidłowym wycentrowaniem koła na piaście.Quattro pisze:5mm dystans umieszczony POD tarczą...
Chyba, że dasz dystans a felga i tak się oprze na otworze centrującym.
Z drugiej strony zamiast dawać dystans pod tarczę może odsadzić jarzmo. Ja tak w micrusie zrobiłem
Z nissanem od 2005 roku
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
a ja tam uważam ze lepiej bez komplikacji porządnie dmuchnąć DE, bicie się o 10-15KM za dodatkowe 6tyś nie ma sensu. Lepiej zakuć DE i pierdyknąć 350-400KM, bo paliwo, czy turbo bedzie potrzebne na takim samym poziomie. Ale to tylko moje zdanie.bombel pisze:To lepiej zrobić jak Bodek i na dół z DE wsadzić łeb z VEpodj pisze:Chodź by dlatego dlatego,że z sr16ve można zrobić fajne sr20ve.
EOT
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
oj drogo te zmiany beda kosztowac, wymiana na wałki z N1 wiąże się ze zmiano tależy i sprężynek no i pod turbo podobno te wałki nie są najlepszym rozwiązaniem.Jak jest zdrowe SR20DE rownież warto w nim pokąbinować i części łatwiej dostępne....Albo łeb z VE do tego wałki N1(podfrezować tłoki) oraz dolot też od N1(dwa wtryski na cylinder)
Ciekawa dyskusja się wywiązała. Dzięki za wszystkie sugestie dotyczące motorowni. Człowiek to taka bestia,że chciałby mieć wszystko i mocnego wolno ssaka oraz doładowana bestię. Jednak wiadomo,że nie zmieszczą się pod maską 
Zamówiłem dziś dystanse przelotowe bez centrowania co by w końcu zabrać się za montaż zacisków z 200sx.
Zamówiłem dziś dystanse przelotowe bez centrowania co by w końcu zabrać się za montaż zacisków z 200sx.
Ostatnio panowie niebiescy kilka razy z rzędu chcieli zabrać dowód za głośność wydechu. W celu wyciszenia nabyłem od Qwasara tłumik środkowy 2,25` wykonany w RM Motors w celu wyciszenia układu. Tłumik już kilkanaście dni czeka na montaż. Mam nadzieje ogarnąć to w tym tygodniu.


Ponadto dosłownie wyszarpałem za grosze tłoki nominalne do sr20det. Przy ewentualnym wywaleniu uszczelki pod głowicą wylądują w aucie
Poniżej poglądowa fotkaz dystansami.Niestety tylko tylnej osi bo bateria mi padła. Z lewej bez dystansu z prawej dystans 8mm.

Ps.Qwasar dzięki za zaufanie


Ponadto dosłownie wyszarpałem za grosze tłoki nominalne do sr20det. Przy ewentualnym wywaleniu uszczelki pod głowicą wylądują w aucie
Poniżej poglądowa fotkaz dystansami.Niestety tylko tylnej osi bo bateria mi padła. Z lewej bez dystansu z prawej dystans 8mm.

Ps.Qwasar dzięki za zaufanie