[ Primera] Krótko i zwięźle - WP11-120 SRI
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Silnik pancerny, to jeździ bez zająknięcia. Choć od czasu zlotu to bardziej stoi, a nie jeździ
Prace w toku, podejście drugie: (pierwsze zakończyło się porażką na nakrętce półosi - klucze nie wytrzymały... i na dwóch śrubach jarzma - nie chciały skapitulować)
janusz, pomysł z dwoma lewarkami był genialny w swojej prostocie, choć najpierw uginał się amortyzator, a nie śruba...
Z drugiej strony zapieczona jest jednak tarcza. Jakieś pomysły, jak ją zdjąć, czy "solidny argument ręczny" musi wystarczyć?
Pozdrawiam
Prace w toku, podejście drugie: (pierwsze zakończyło się porażką na nakrętce półosi - klucze nie wytrzymały... i na dwóch śrubach jarzma - nie chciały skapitulować)
janusz, pomysł z dwoma lewarkami był genialny w swojej prostocie, choć najpierw uginał się amortyzator, a nie śruba...
Z drugiej strony zapieczona jest jednak tarcza. Jakieś pomysły, jak ją zdjąć, czy "solidny argument ręczny" musi wystarczyć?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pudełka i ich zawartość już cieszą w garażu i czekają na swoją kolej (pełen zestaw na tył + osłona przegubu zewnętrznego):
Macu, podziękował, wyślij kiedy tam będziesz miał czas
Pozdrawiam
Macu, podziękował, wyślij kiedy tam będziesz miał czas
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq - ja zawsze coś wymyślę Szkoda, że dopiero po tym jak było to potrzebne
Z tą nakrętką do półosi coś trzeba będzie pomyśleć. Rozważam takie samo podejście jak w przypadku jarzma. A tarczę, która nie chciała zejść trzeba będzie porządnie rąbnąć.
Jak coś to pisz - postaram się wygrzebać trochę czasu, żeby Ci pomóc.
Z tą nakrętką do półosi coś trzeba będzie pomyśleć. Rozważam takie samo podejście jak w przypadku jarzma. A tarczę, która nie chciała zejść trzeba będzie porządnie rąbnąć.
Jak coś to pisz - postaram się wygrzebać trochę czasu, żeby Ci pomóc.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, dopóki hamulce nie wymienione, to pomysł był potrzebny. Uśmiechał będę się z tą osłoną i nakrętką półosi, hamulce myślę, że ogarnę bez problemu z młotkiem
Wykorzystując, że auto stoi w garażu i czeka na kuriera z przesyłką, zabrałem się za kawałek estetyki:
Stan początkowy:
v2:
v3:
Do ideału daleko, ale efekt myślę, że i tak jest.
Wbrew pozorom łatwiej byłoby ją pomalować, ale to znowu wiąże się z kosztami -> farba + nowa uszczelka. Pomyśli się kiedyś przy okazji demontażu pokrywy
Jakieś pomysły jak wyczyścić osłonę wydechowego?
Pozdrawiam
Wykorzystując, że auto stoi w garażu i czeka na kuriera z przesyłką, zabrałem się za kawałek estetyki:
Stan początkowy:
v2:
v3:
Do ideału daleko, ale efekt myślę, że i tak jest.
Wbrew pozorom łatwiej byłoby ją pomalować, ale to znowu wiąże się z kosztami -> farba + nowa uszczelka. Pomyśli się kiedyś przy okazji demontażu pokrywy
Jakieś pomysły jak wyczyścić osłonę wydechowego?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Osłonę kolektora wydechowego najlepiej zdjąć, wyczyścić i pomalować.
Jak coś w sobotę możemy spróbować ogarnąć osłonę.
Jak coś w sobotę możemy spróbować ogarnąć osłonę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Aj, to wtedy nie będzie pasować do reszty brudnego i starego osprzętu silnika To nie widzę sensu na razie tego tykać... Poczeka na swoją kolej.
W weekend nie ma mnie raczej w domu, także grzebanie odpada. W kolejny też wybywam, a później gdzieś i tak chciałeś wpaść na rozebranie swoich hamulców.
(w międzyczasie i tak podskoczę kiedyś do Ciebie, aby Ci fundusze oddać za zaślepki)
Dobrego
W weekend nie ma mnie raczej w domu, także grzebanie odpada. W kolejny też wybywam, a później gdzieś i tak chciałeś wpaść na rozebranie swoich hamulców.
(w międzyczasie i tak podskoczę kiedyś do Ciebie, aby Ci fundusze oddać za zaślepki)
Dobrego
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
MacGayver z tego co wiem to Zielkq już poskładał wszystko w całość
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tak, tak, wszystko poskładane w całość i jeździ... znaczy jeździło...
Macu, mam nadzieję, że fundusze dotarły?
Ale od początku:
Paczka od Maca, profesjonalnie zregenerowany i zapakowany zacisk hamulcowy, który odmówił współpracy (prawy tył):
Tarcze i klocki już na miejscu (wymienione z dwóch strony, żeby nie było ):
Potem autko przeszło bez większych problemów przegląd. Diagnosta przyczepił się do dwóch rzeczy:
1) kolor żarówek w kierunkach, że niby nie są aż tak pomarańczowe jak winny być... (nosz, ja odróżniam 4 kolory, jak coś świeci to dla mnie jest OK ) - kolor z bańki zszedł...
2) wiszący kabel masowy gdzieś przy tłumiku (nie zdążyłem jeszcze sprawdzić i zrobić)
Dzisiaj podczas powrotu do domu, dwa zdjęcia, które ładnie by się prezentowały, gdyby nie okoliczności ich wykonania:
Samochód w środku lasu, gdzie nikt normalny nie jeździ, bagażnik zapakowany po dach i 5 osób na pokładzie... Szybka diagnoza, co odmówiło współpracy i telefon po lawetę (tylko jeden na pięć miał zasięg!)
Winowajczyni:
Prace w toku...
Macu, mam nadzieję, że fundusze dotarły?
Ale od początku:
Paczka od Maca, profesjonalnie zregenerowany i zapakowany zacisk hamulcowy, który odmówił współpracy (prawy tył):
Tarcze i klocki już na miejscu (wymienione z dwóch strony, żeby nie było ):
Potem autko przeszło bez większych problemów przegląd. Diagnosta przyczepił się do dwóch rzeczy:
1) kolor żarówek w kierunkach, że niby nie są aż tak pomarańczowe jak winny być... (nosz, ja odróżniam 4 kolory, jak coś świeci to dla mnie jest OK ) - kolor z bańki zszedł...
2) wiszący kabel masowy gdzieś przy tłumiku (nie zdążyłem jeszcze sprawdzić i zrobić)
Dzisiaj podczas powrotu do domu, dwa zdjęcia, które ładnie by się prezentowały, gdyby nie okoliczności ich wykonania:
Samochód w środku lasu, gdzie nikt normalny nie jeździ, bagażnik zapakowany po dach i 5 osób na pokładzie... Szybka diagnoza, co odmówiło współpracy i telefon po lawetę (tylko jeden na pięć miał zasięg!)
Winowajczyni:
Prace w toku...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq jutro wytargamy to i zobaczymy ile ząbków ma półośka. Może ta, co mam ją w Lbn będzie pasować. Przy okazji zacząłbym się interesować stanem drugiej półosi.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Patrz Yapko na ZlocieMacGayver pisze:(...) zawsze w najmniej odpowiednim momencie się ukręcają (...)
Ja tylko czekam, aż druga poleci, bo chyba jej już niewiele brakuje - Zielku ja cię nie straszę, tylko lojalnie uprzedzam, żeby nie było zdziwienia później....
Za kilkanaście godzin bierzemy się z Zielkq za ogarnianie tematu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W sumie nie ruszanie. Hamowanie, zakręt, redukcja i jebut... Potem chwila toczenia się i zastanawiania, co padło. Zerknięcie na skrzynię. Nic. Zerknięcie na jedną półoś i ""mamy cię!". Awaria zlokalizowana.MacGayver pisze:chciało się ruszyć z kopyta no i masz zawsze w najmniej odpowiednim momencie się ukręcają
Mam świadomość, że druga może być w podobnym stanie. Ale zobaczymy jak z budżetem będę stał. Bo rozumiem, że same wałki półosi są wystarczające? Nie ma sensu kupowanie całej półosi (zakładając, że przeguby, etc. są sprawne)?janusz pisze:Zielku ja cię nie straszę, tylko lojalnie uprzedzam, żeby nie było zdziwienia później....
PodziękowaliRyba pisze:Powodzenia i miłej pracy
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Sam wałek kupuj i wymieniaj co by znowu nie spotkała Cię niespodzianka na trasieZielkq pisze: Mam świadomość, że druga może być w podobnym stanie. Ale zobaczymy jak z budżetem będę stał. Bo rozumiem, że same wałki półosi są wystarczające? Nie ma sensu kupowanie całej półosi (zakładając, że przeguby, etc. są sprawne)?
MacGayver wytargamy i zobaczymy co tam się dokładnie stało. Jest duże prawdopodobieństwo, że to co wala się u mnie w Lublinie podejdzie - kompletna półoś z przegubami z P10 w całkiem znośnym stanie.
To po skończonej robocieRyba pisze:Z pewnością chłopaki pójdą pierw na obchody święta niepodległości
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przybylimy, powalczyli, zwyciężyli.... Półośka wyszarpana.
Podziękowania dla MacGayvera za wsparcie telefoniczne.
Podziękowania dla MacGayvera za wsparcie telefoniczne.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
vixo, to Twój zapas części czegoś nie obejmuje? No nie wierzę
Prawdopodobnie będę miał swoje przeguby do opchnięcia (lewe).
Tak jak janusz zdążył napisać, półośka w dwóch częściach opuściła już samochód.
Nie obyło się bez konieczności zasięgnięcia konsultacji, za co dzięki wielkie Macowi. Zmieniliśmy po nich argument z klucza do odkręcania kół (a raczej z tego drugiego "cosia" co jest w zestawie), na większy obsługiwany z większą pewnością siebie:
Prace dalej w toku...
Prawdopodobnie będę miał swoje przeguby do opchnięcia (lewe).
Tak jak janusz zdążył napisać, półośka w dwóch częściach opuściła już samochód.
Nie obyło się bez konieczności zasięgnięcia konsultacji, za co dzięki wielkie Macowi. Zmieniliśmy po nich argument z klucza do odkręcania kół (a raczej z tego drugiego "cosia" co jest w zestawie), na większy obsługiwany z większą pewnością siebie:
Prace dalej w toku...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Po 45min walki z przegubem poddaliśmy się tak więc 1:0 dla przegubu - zamek się zaciął i przegub w ogóle nie chciał zejść z wałka....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Modzelitto ja rozmawiałem ze swoim mechanikiem i powiedział, że jak nie chce zejść to trzeba niestety, ale nowy-używany przegub.
Z mojej półosi przegub zszedł elegancko - jedno puknięcie i zeszło. A tu - 45min pałowania się i walenia młotkiem i nic.....
O ile wewnętrzny z P10 ładnie podejdzie razem z wałkiem, to zewnętrzny niestety, ale nie.
Z mojej półosi przegub zszedł elegancko - jedno puknięcie i zeszło. A tu - 45min pałowania się i walenia młotkiem i nic.....
O ile wewnętrzny z P10 ładnie podejdzie razem z wałkiem, to zewnętrzny niestety, ale nie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, ja rąk nie zdążę umyć, a tu już wpis jest
Dzisiaj kurier przywiózł paczuszkę z kompletną półosią z p10 (ta, o której janusz wspominał wyżej):
jednak jak pokazała praktyka i wstępna przymiarka, przegub zewnętrzny jest inny. Co poradzić, przekładamy w takim razie przegub. Z "nowej" zszedł po dwóch uderzeniach młotka, a z ukręconej siedzi i nigdzie się nie wybiera... Jutro podjadę z tym kawałkiem do jakiegoś warsztatu i niech próbują go ściągnąć
Prace dalej w toku...
Przy okazji wpadły świece NGK BKR5EY. Chwilę pojeżdżą (albo postoją...)
[+]ja tu sobie ładnie post klecę, literka po literce, wyraz po wyrazie, a tu dyskusja leci, która opisuje to samo
Modzelitto, cięcia przegubu nie będzie, nie ma to sensu, bo wtedy się go uszkodzi, a ja bym go potrzebował sprawnego...
Dzisiaj kurier przywiózł paczuszkę z kompletną półosią z p10 (ta, o której janusz wspominał wyżej):
jednak jak pokazała praktyka i wstępna przymiarka, przegub zewnętrzny jest inny. Co poradzić, przekładamy w takim razie przegub. Z "nowej" zszedł po dwóch uderzeniach młotka, a z ukręconej siedzi i nigdzie się nie wybiera... Jutro podjadę z tym kawałkiem do jakiegoś warsztatu i niech próbują go ściągnąć
Prace dalej w toku...
Przy okazji wpadły świece NGK BKR5EY. Chwilę pojeżdżą (albo postoją...)
[+]ja tu sobie ładnie post klecę, literka po literce, wyraz po wyrazie, a tu dyskusja leci, która opisuje to samo
Modzelitto, cięcia przegubu nie będzie, nie ma to sensu, bo wtedy się go uszkodzi, a ja bym go potrzebował sprawnego...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq nie jeden wpis, a dwa
Przegub zewnętrzny od P10 różni się od tego z P11 dodatkowym pierścieniem dystansującym - i ot stąd wziął się problem.
Na świecach pojeździsz, ja na nich zrobiłem jakieś 15kkm. Więc drugie tyle bez problemu przejadą. W zasadzie te moje lekko używane świeczki i tak są lepsze niż oryginalne Championy, które miałeś .
Przy okazji pchnęliśmy troszkę zapłon do przodu .
________________________
Półoś założona, auto żyje i jeździ Przy okazji przegub wewnętrzny i wałek pasuje z P10
Wlanie do skrzyni 850ml oleju przez rurkę odpowietrznika strzykawką 20ml - mistrzostwo.
Zielkq zacznij się rozglądać za prawą półosią/wałkiem
________________________
Przegub zewnętrzny od P10 różni się od tego z P11 dodatkowym pierścieniem dystansującym - i ot stąd wziął się problem.
Na świecach pojeździsz, ja na nich zrobiłem jakieś 15kkm. Więc drugie tyle bez problemu przejadą. W zasadzie te moje lekko używane świeczki i tak są lepsze niż oryginalne Championy, które miałeś .
Przy okazji pchnęliśmy troszkę zapłon do przodu .
________________________
Półoś założona, auto żyje i jeździ Przy okazji przegub wewnętrzny i wałek pasuje z P10
Wlanie do skrzyni 850ml oleju przez rurkę odpowietrznika strzykawką 20ml - mistrzostwo.
Zielkq zacznij się rozglądać za prawą półosią/wałkiem
________________________
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dokładnie, czarno-czarna przed weekendem wróciła na drogi (specjalista potraktował przegub młotkiem znacznie mocniej, niż my to robiliśmy i po 3 uderzeniach nadawał się do ponownego montażu na nowej półośce) , jednak w sobotę wyszło, że coś od czasu do czasu metalicznie(?) trze. Testowe jazdy w niedzielę jednak nie dawały już oznak, że coś jest "nie tak".
Na rozebranie i sprawdzenie klocków/osłon i pochodnych musi chwilę poczekać, niestety chwilowo brakuje czasu... A że i tak wożę się komunikację miejską, coby w korkach nie stać, to nic straconego
Na rozebranie i sprawdzenie klocków/osłon i pochodnych musi chwilę poczekać, niestety chwilowo brakuje czasu... A że i tak wożę się komunikację miejską, coby w korkach nie stać, to nic straconego
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
ahh... też pamiętam moją historię z lewą półośką... Z tym, że w moim przypadku zdjęliśmy ją w 3 osoby. Ja trzymałem przegub, druga osoba ukręcony wałek, a trzecia byłą sekundantem zeszło za drugim szarpnięciem.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Podejrzewam, że różnica leży w pierścieniach zabezpieczających stosowanych w P10, a tych z P11. Zwiedziłem pół miasta w poszukiwaniu odpowiednich pierścieni przyjmując za wzór ten z mojej ukręconej. Po przyjeździe do domu zabrałem się do założenia na półoś z P10 i wyszło, że tam były inne (nie mam jednak pewności, że były oryginalne). W każdym bądź razie były węższe i "lichsze", a tym samym bardziej podatne na działanie siły Ba, od strony przegubu zewnętrznego nowe pierścienie nawet nie chciały wejść, bo miejsce na półośce było węższe...Mariusz.b86 pisze: Może te modele tak maja.
Prawa półoś musi poczekać do wiosny (pewnie też kwalifikuje się do wymiany), bo jest spora szansa, że znowu będzie zabawa ze zdejmowaniem przegubów... Mam nadzieję, że przy delikatnej jeździe wytrzyma
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."