Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P10 SLX>P10 GT/VE 206,4/208/214 KM, 215/ 228,5

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-24, 22:45

To się da zrobić :-D Teraz wierzę w 230 KM/240 Nm po doświadczeniach Coobcia z czarnym Suniakiem. Ale moje upragnione 250/250 N/A daleko...... :-(

[ Dodano: 2010-11-24, 22:48 ]
Kenet pisze:Ecuperformance jest na PAROWCOWEJ. Fajnie, że zweryfikowaliście parametry na obciążeniowej hamownii. Jak to ma być tylko do zabawy auto to ogoliłbym ją do blachy, dwa kubły zostawił i heja. Pozdro

[ Dodano: 2010-11-24, 22:42 ]
Coobcio tam wjazd jest za 100 zł zazwyczaj i 2-3 pomiary. W sobotę jest dynoday i rolki za 90 zł.
No wiesz co, limuzyne ogolić.... :hah: i tak da radę :-P Na WST i tak wszystko musi w streecie byc w srodku.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 2010-11-25, 19:25 przez xtomek, łącznie zmieniany 2 razy.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-24, 23:07

Dziwi mnie taki szybki spadek mocy. Jakby ta druga faza coś nie działała za dobrze, no ale ja się nie znam :D

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-11-24, 23:15

Coś ten wykres chyba jakiś dziwny, może przełożenie źle dobrane, bo przecież macie limiter na 8300 wg podpisu a tu przy 7700 jest koniec, chyba się nie przyłożyli do pomiaru.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-11-25, 11:03

Właśnie to mi się nigdy nie podobało na hamownii - ustawianie obrotów z obrotomierza. Przecież nie dość, że obrotomierz może coś przekłamywać (np. tak jest u mnie), a po drugie osoba dokonująca pomiar też popełnia jakiś błąd podczas kalibracji (tzw. błąd paralaksy). Tak było kiedyś na rolkach na mineralnej i tak ostatnio w Ecuperformance. Hamownia powinna umożliwiać zczytywanie obrotów przez OBD ewentualnie prostym czujnikiem zakładanym na wybrany przewód zapłonowy. Tak miałem mierzone obroty w Unitronicu i zawsze wychodziła odcinka w tym miejscu gdzie powinna być. Zależność między mocą i momentem to czysto matematyczna zależność, w której jedną ze zmiennych jest prędkość obrotowa silnika. Jej niewłaściwy odczyt fałszuje wynik takiego pomiaru, gdyż hamownia mierzy moment obrotowy na kołach i później przelicza to na moc. Najprościej mówiąc jeśli silnik kręci się 8000 obr/min, a na hamowni bedzie to powiedzmy 7600 to wynik jaki otrzymamy jest zawyżony względem rzeczywistego i znając wzór ogólny można sobie wyliczyć mniej więcej o ile.

Przepraszam za tak długi wstęp ale warto wyjaśnić parę rzeczy.

Tak BTW to na forum passworda usilnie starają się Was przekonać, że primera nie jest szybka. Liczę, że na wiosnę utrzecie nosa paru szybkim Hondom ;-) , ide zaraz po GT i zobaczę jak tam wyszedł artykuł. Pozdro

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-25, 11:07

JA obroty na hamowni ustawiam wg ecumastera :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-25, 19:02

Całkiem fajnie to nasze wozidło wyszło w GT. Jutro pewnie zeskanuję artykuł. Bullittt i Kenet dali do myślenia. Ale swoja drogą, dobre porównanie hamowni. Nastepna będzie z Coobciem i podstrojeniem.
I pewnie z nowymi modami. :-D
Ostatnio zmieniony 2010-11-25, 20:18 przez xtomek, łącznie zmieniany 1 raz.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-25, 19:43

Czytałem właśnie w sklepie :D

Szkoda, że Kuba nie porobił pomiarów

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-25, 20:16

Czytałem właśnie w sklepie
Nie stać Cię, zeby kupić ?? :-P Twoja Prima będzie następna. Tak trzymać :P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-11-25, 20:39

Wrzucie skany jak ktos tam juz zakupił xD :-P

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-11-25, 20:55

Hamownia mierzy przyspieszenie a więc moc silnika, po czym po wprowadzeniu przełożenia przelicza ją na moment obrotowy...

PS. Do gazety jakiś wykresik trafił ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-25, 21:57

Coobcio pisze:PS. Do gazety jakiś wykresik trafił ??
Nie

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-26, 06:09

P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-11-26, 07:14

brawo dla rudej :)

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-11-26, 07:35

Gratki :D Bardzo fajny artykuł i zdjęcia ładnie wyszły.....bo pogoda nie była zbyt przyjazna z tego co pamiętam. Ogólnie kozak ! :mrgreen:
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
MlodyZuru
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-30, 13:35
Lokalizacja: Żulin

Post autor: MlodyZuru » 2010-11-26, 08:43

Gratulacje dla Rudej :) Artykul bardzo fajny, tak rodzinnie :) Czekamy teraz na prezentacje w TV :) Pozdro dla xtomka i xkarola.

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-11-26, 16:44

gratuluje arykułu od wczoraj gazeta leży u mnie na biurku :) hehe z tymi mediami i ogólnym wow może być cieżko bo to przecież nie H :-P Panowie walczcie o moc i pokaszcie niedowiarkom, że rodzinny sedan też daje rade 8-)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-26, 16:58

tylko pozazdrościć :D

Jak ja bym miał takie wsparcie od ojca... ehhh :P

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2010-11-26, 18:48

bardzo fajny ten artykuł nic tylko pozazdrościć tak jak Ryba, pisał gratuluję autka :mrgreen:
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-11-26, 19:43

Gratulacje super artykuł:)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-26, 19:58

Dzięki wszystkim za miłe słowa. W przyszłym sezonie, pokazanie pazurków nie wystarczy.
Musimy z Coobciem ostro podejśc do tematu. Przecież lubimy sie bawić.... A sporo do zrobienia zostało.
tomek
p.s.
Szczególne pozdrowienia dla Coobcia, który.... nie odbiera moich telefonów :hah: z gratulacjami za treśc artykułu, który jak widać, się wszystkim podoba.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-11-26, 20:28

nono artykuł brzmi nawet profi :mrgreen: Gratulacje i oby tak dalej :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-11-26, 20:29

Gratuluje artykułu !! Ciekawy tekst i ładna primerka.
Powodzenia w podnoszeniu mocy.

Awatar użytkownika
Marcinek
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2010-11-05, 16:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Marcinek » 2010-11-26, 23:11

gratki :)
Mało się zarabia żyje się jak hrabia 8)
100NX SR20DE + Garrett t25 -->180KM,273NM

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-11-26, 23:47

Świetny artykuł i świetne auto ;)
Gratulacje <piwo>

pozdrawiam,
Wolfshade :)
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-11-27, 13:32

Gratulacje Obrazek
To była długa droga do sukcesu ale nareszcie się udało pokazać autko.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-27, 13:39

mimier, dopiero jestesmy w pół drogi. Troche poszalejemy jeszcze z N/A i...... jeszcze sam nie wiem co będzie dalej ???
Pozdrawiam serdecznie.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2010-11-27, 13:44

O Rudej coraz głośniej! GRATULUJĘ!!! Dzieje się coraz ciekawiej :D
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2010-11-27, 15:06

Tak z ciekawości (chyba bardziej pytanie do coobcia) czy jest jakiś możliwy stroker na fabrycznych elementach z innych silników? Jak np w hondach dół z K24 do K20 glowicy?
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-27, 15:38

Głowę z SR16/20Ve można do SR20DE zaszczepic :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-11-27, 15:55

Ścieżka zdrowia SR20DET była opisana w GT z kwietna 2007. Mozna liczyc nawet na 500 KM.
Reszta odpowiedzi należy do Coobcia.
Pozdrawiam :-D
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”