[ Primera] Krótko i zwięźle - WP11-120 SRI
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Z cyklu a miało być tak pięknie
Po tym jak ogarnęliśmy WP11 Michala_M66 (będzie up w topicu), trzeba było się wziąć za drugie WP11.........
Na pierwszy ogień poszła półoś, bo Zielkq stwierdził, że trzeba ją profilaktycznie wymienić. Więc co? Do roboty. O dziwo przegub zewnętrzy wyszarpałem ręką i zszedł bez bólu, to z przegubem wewnętrznym nie było już tak różowo. Na całe szczęście udało się rozmontować przegub na aucie - do tej pory nie wiem jak....... No ale no matter, ważne że wylazł.
Więc co? Trzeba się dostać do pierścienia osadczego.....
Tym razem powiedziałem, że nie będę się babrał w smarze i zażądałem rękawiczek. Tak więc je dostałem - praca dużo przyjemniejsza
Ale i tak się sporo namęczyłem, żeby zdjąć część przegubu.......
Wymiana wałka półosi dziś zostałaby zakończona, gdyby nie jeden drobny mały szczegół - frez na nowym wałku pod pierścień osadczy był za płytki Nijak nie szło założyć pierścienia, nie wspominając o złożeniu przegubu......
Tak więc wałek półosi idzie do wymiany......
Zastanawiając się co dalej robić, bo przecież bezczynnie siedzieć nie można wzięliśmy się modzenie...... Jedna fotka na początek na zrobienie smaku
Po tym jak ogarnęliśmy WP11 Michala_M66 (będzie up w topicu), trzeba było się wziąć za drugie WP11.........
Na pierwszy ogień poszła półoś, bo Zielkq stwierdził, że trzeba ją profilaktycznie wymienić. Więc co? Do roboty. O dziwo przegub zewnętrzy wyszarpałem ręką i zszedł bez bólu, to z przegubem wewnętrznym nie było już tak różowo. Na całe szczęście udało się rozmontować przegub na aucie - do tej pory nie wiem jak....... No ale no matter, ważne że wylazł.
Więc co? Trzeba się dostać do pierścienia osadczego.....
Tym razem powiedziałem, że nie będę się babrał w smarze i zażądałem rękawiczek. Tak więc je dostałem - praca dużo przyjemniejsza
Ale i tak się sporo namęczyłem, żeby zdjąć część przegubu.......
Wymiana wałka półosi dziś zostałaby zakończona, gdyby nie jeden drobny mały szczegół - frez na nowym wałku pod pierścień osadczy był za płytki Nijak nie szło założyć pierścienia, nie wspominając o złożeniu przegubu......
Tak więc wałek półosi idzie do wymiany......
Zastanawiając się co dalej robić, bo przecież bezczynnie siedzieć nie można wzięliśmy się modzenie...... Jedna fotka na początek na zrobienie smaku
Ostatnio zmieniony 2017-08-31, 10:43 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Łeeeee miała być dziś złożona póło, jednak okazało się, że mili panowie w sklepie dali nie tą osłonę co trzeba więc kupa........ Tak więc razem z Zielkq, wzięliśmy się za ściąganie kolektora - no i jakieś 2,5-3h później został wytargany. Po pobieżnych oględzinach werdykt - dół kolektora jet praktycznie taki sam jeśli chodzi o długość kanałów. Drobne różnice są w przekroju poprzecznym. No i wiadomo - góra jest inna.
Ze wstępnych przemyśleń wyszło też, że dużo rzeźby nie będzie z magistralą wodną
Ze wstępnych przemyśleń wyszło też, że dużo rzeźby nie będzie z magistralą wodną
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zielkq, rób updejta
Ad@mus, nie w Prudniku, a we Wro, jak zostawisz auto na tydzień, bo ja w jeden-dwa dni tego nie ogarnę.
Ad@mus, nie w Prudniku, a we Wro, jak zostawisz auto na tydzień, bo ja w jeden-dwa dni tego nie ogarnę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Półośka na miejscu + nowe osłony przegubów.
I teraz kilka ciekawostek: osłona przegubu wewnętrznego okazała sie o dobry centymetr na średnicy za mała - wymieniona na większą. W tym samym sklepie (carzone we Wrocławiu) kupiona półośka firmy NTY LTD. Przed zakupem przeszukałem Internet w kierunku opinii o jakości tej firmy i wszystko dotyczyło jedynie łożysk, czy tam piast. Mniejsza. Półośki firmy NTY LTD nie polecam - tak jak janusz wyżej pisał, frez na wałku pod pierścień osadczy był za płytki. Sklep twierdzi, że wszystko jest OK, bo wszystkie na stanie mają takie same i nikt wcześniej nie zgłaszał problemu. Tym samym problemu nie widzą, a na pytanie jak to zamontować, nie odpowiadają... Słów brakuje...
Skończyło się na profesjonalnym pogłębieniu frezu (dzięki janusz za zorganizowanie tego).
Teraz trwają poszukiwania trójnika 19/25/25mm i jedziemy z tematem dalej...
Pozdrawiam
I teraz kilka ciekawostek: osłona przegubu wewnętrznego okazała sie o dobry centymetr na średnicy za mała - wymieniona na większą. W tym samym sklepie (carzone we Wrocławiu) kupiona półośka firmy NTY LTD. Przed zakupem przeszukałem Internet w kierunku opinii o jakości tej firmy i wszystko dotyczyło jedynie łożysk, czy tam piast. Mniejsza. Półośki firmy NTY LTD nie polecam - tak jak janusz wyżej pisał, frez na wałku pod pierścień osadczy był za płytki. Sklep twierdzi, że wszystko jest OK, bo wszystkie na stanie mają takie same i nikt wcześniej nie zgłaszał problemu. Tym samym problemu nie widzą, a na pytanie jak to zamontować, nie odpowiadają... Słów brakuje...
Skończyło się na profesjonalnym pogłębieniu frezu (dzięki janusz za zorganizowanie tego).
Teraz trwają poszukiwania trójnika 19/25/25mm i jedziemy z tematem dalej...
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Jak ktoś przywiezie mi do wymiany półoś firmy NTY LTD to się tego nie podejmę - guano jakich mało (podjęcie się wymiany=cena 3x tyle). Lepiej dołożyć trochę i kupić coś porządnego u Nieznajka. W półosi od firmy NTY LTD frez pod pierścień blokujący był tak płytki, że po ściśnięciu pierścienia nie szło wbić wałka w przegub - po ściśnięciu pierścienia miał on taką samą średnicę jak wałek. Dopiero po pogłębieniu frezy dało się półoś zamontować.
Tak jak Zielkq, napisał - omijać wałki półosi i osłony przegubu ze sklepu CarZone we Wrocławiu. Złożyło się tak, że tłumaczyłem sprzedawcy w sklepie co jest nie halo w wałku półosi, który sprzedał, a on nie widział w tym problemu - normalnie kpina.......
Tak jak Zielkq, napisał - omijać wałki półosi i osłony przegubu ze sklepu CarZone we Wrocławiu. Złożyło się tak, że tłumaczyłem sprzedawcy w sklepie co jest nie halo w wałku półosi, który sprzedał, a on nie widział w tym problemu - normalnie kpina.......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Rzeźby w rzadkim gó.....nie ciąg dalszy. Zielkq foto.
Dla potomnych - jak ktoś chce robić taką rzeźbę to niech się zaopatrzy od razu w kompletną magistralę wodną i wszystkie podpory i wsporniki kolektora......
Dla potomnych - jak ktoś chce robić taką rzeźbę to niech się zaopatrzy od razu w kompletną magistralę wodną i wszystkie podpory i wsporniki kolektora......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Aaaaaa i proszę o fotki mojej radosno-żenującej twórczości, która była już wynikiem desperacji i bezradności lub jak kto woli - brakiem pomysłów......
Ad@mus, jeszcze nie koniec rzeźby w gó....ie..........
Ad@mus, jeszcze nie koniec rzeźby w gó....ie..........
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
coś popsuliście.. a magistrala wodna to do kanciaka kompletna potrzebna?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ad@mus nie do końca tak jest. Magistralę w P11 podepniesz do kolektora z P10, ale trzeba porzeźbić i ciąć rury. A i inaczej jest wyprowadzenie na nagrzewnicę - trzeba przerabiać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Trzeba było z P11GT wsadzić, zbieram info, ale na ten moment twierdzę, że w P11GT jest najlepszy kolektor zaraz po VE, tyle że z kolektorem z VE trzeba rzeźbić. Dodatkowo kminię nad wycięciem przekładki pod korpus kolektora, żeby zwiększyć jego pojemność.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, ale P11/P11GT ma ten sam kolektor ssący
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No zależy które, ale to właśnie jest najlepiej skonstruowany kolektor pod N/A, krótkie kanały i duża pojemność. Ale rzeźbijcie, tylko szkoda że nie ma wykresu przed i po. I do D by było jak się tak męczycie, a efekt będzie odwrotny.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
dajcie mi ten temat gdzie zmieniali z kolektora z GT na kanciaka bo ja widzę tylko zmiany z płaskiego kolektora z USA na kanciaka i pisze w temacie jak byk że najlepszy jest z JDM Roller Rocker.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Zostawić temat na chwilę, to potem niespodzianka w ilości postów
Arias, ja mam nadzieję, szczerą nadzieję, że jednak się mylisz. Nie przyjmuję innej opcji niż ta, że kolektor z p10 będzie lepszy i da jakieś przyrosty. Na mocy mi nie zależy, jedynie na momencie.
Najwyżej wiecie, temat umrze i wykres nigdy nie ujrzy światła dziennego, a ja do końca świata i jeden dzień dłużej będę obstawał przy opcji, że hamownia akurat na moim samochodzie odmówiła współpracy
vixo, wiadomo, że najlepiej byłoby wykonać pomiar przed i po, ale budżet w założeniach ~100,-zł za kolektor + drobne na resztę elementów został już znacznie przekroczony. Porównanie będzie po wykresach do innych aut, chociażby do Primery Michała_m66. Jakiś obraz to będzie, czy warto zmieniać.
wod2u, jeżeli mówimy o tym temacie: http://www.g20.net/forum/showthread.php ... fold-on-RR i kolektor z GT jest taki jak w innych P11, to ten, mój standardowy jest inny niż ten, który Amerykanin miał przed modyfikacją.
Trochę zdjęć:
I kto mówi, że komputer nie jest potrzebny w starych autach? - service manual pod ręką
Przykręcony dół kolektora:
W oczekiwaniu na trójniki, przejściówki i pochodne:
(główne rury z P10)
Wstępnie przymierzona góra kolektora i wszystko na milimetry...
Jutro ciąg dalszy jak się trójniki znajdą...
Arias, ja mam nadzieję, szczerą nadzieję, że jednak się mylisz. Nie przyjmuję innej opcji niż ta, że kolektor z p10 będzie lepszy i da jakieś przyrosty. Na mocy mi nie zależy, jedynie na momencie.
Najwyżej wiecie, temat umrze i wykres nigdy nie ujrzy światła dziennego, a ja do końca świata i jeden dzień dłużej będę obstawał przy opcji, że hamownia akurat na moim samochodzie odmówiła współpracy
vixo, wiadomo, że najlepiej byłoby wykonać pomiar przed i po, ale budżet w założeniach ~100,-zł za kolektor + drobne na resztę elementów został już znacznie przekroczony. Porównanie będzie po wykresach do innych aut, chociażby do Primery Michała_m66. Jakiś obraz to będzie, czy warto zmieniać.
wod2u, jeżeli mówimy o tym temacie: http://www.g20.net/forum/showthread.php ... fold-on-RR i kolektor z GT jest taki jak w innych P11, to ten, mój standardowy jest inny niż ten, który Amerykanin miał przed modyfikacją.
Trochę zdjęć:
I kto mówi, że komputer nie jest potrzebny w starych autach? - service manual pod ręką
Przykręcony dół kolektora:
W oczekiwaniu na trójniki, przejściówki i pochodne:
(główne rury z P10)
Wstępnie przymierzona góra kolektora i wszystko na milimetry...
Jutro ciąg dalszy jak się trójniki znajdą...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
bo własnie tamten jest do D.Zielkq pisze:który Amerykanin miał przed modyfikacją.
Mnie zadowalałby fakt gdy: Kolektor z P10 daje lepsze efekty niż ten z P11, ale ten z P11 po powiekszeniu komory daje lepszy efekt niż ten z P10
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Plan był, aby dzisiaj wróciło na drogi. Obecny przewidywany termin to: nieznane.
Jakby ktoś się zastanawiał, czy warto, to wszystko zależy od tego, czy masz gdzie postawić kubek z herbatą/kawą/piwem. Tutaj wyraźna przewaga kolektora z p10
Ogarnianie wody:
Rzeźba wiązki pod wtryskiwacze:
"Ręce, które pracują"
A teraz czas spać.
Jakby ktoś się zastanawiał, czy warto, to wszystko zależy od tego, czy masz gdzie postawić kubek z herbatą/kawą/piwem. Tutaj wyraźna przewaga kolektora z p10
Ogarnianie wody:
Rzeźba wiązki pod wtryskiwacze:
"Ręce, które pracują"
A teraz czas spać.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq, zdążyłem po napój bogów Tak więc dziś kolejny dzień rzeźby w gó....ie. Jeszcze chwila a będę miał habilitację z rzeźby w gó...ie. Oczywiście bez problemów i niespodziewajek ciężko się obejść - zawsze coś wyjdzie......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
przy tym kolektorze z P10 nie mieliście wiązki? tam jest taka krótka idzie od każdego wtryskiwacza i zakończona 1 większą wtyczką bodajże
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B