Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-27, 20:49

Job Twoju M....... malina. jesteś wielki. Super !!!
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-27, 22:25

Świetne fotki! Pięknie wyszedł ten kolektor.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-01-28, 09:21

Nie od dziś wiadomo, że u Adamsa pod maska jest czyściej niż w niejednej kuchni hotelu **** :-D
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-02-02, 08:05

Adams mozesz podrzucic jakiegos linka do kabli jakimi aku pusciles do bagaznika?? :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 09:10

Racja, albo opowiedz jak to zrobiłeś.. ?? któredy kabelki puściłeś bo temat ciekawy i przydatny.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-02-02, 19:38

Dzieki Panowie :)

Co do aku to odkopie fotki i wrzuce ale to juz nie dzis bo jestem na nogach od 48h i mam juz na serio wszystkiego dosc :) Postaram sie usiasc do tego jutro!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 20:59

dzieki ;) bardzo sie to przyda ;)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-02-04, 19:09

Tak jak obiecałem opisuję, jak wyglądało przenoszenie akumulatora do bagażnika w moim przypadku. Z góry zaznaczam, że pomimo starannych przygotowań merytorycznych nie mogę gwarantować, że czegoś nie dało się zrobić lepiej. Dodatkowo niestety nadal nie dokończyłem pewnych detali instalacji w moim aucie, ale opiszą ją już z nimi.

Co jest potrzebne:
- kabel + (~30mm^2)
- kabel - (ja użyłem trzech mas po 16mm^2)
- konektory oczkowe na każdy z kabli
- klemy (najlepiej w obudowie)
- bezpiecznik
- tacka / obudowa na akumulator
- peszle
- gumowa rurka/twardy peszel do zabezpieczenia w newralgicznych miejscach
- opaski termokurczliwe/izolacja/krawaty (opaski zaciskowe) etc.

Zaczynając od okablowania według jednej z dużych firm sprzedających komponenty elektryczne do aut przekrój kabla ma się do prądu chwilowrgo (przy kręceniu rozrusznikiem) następująco: 16mm^2 - do 110A, 20mm^2 do 135A, 40mm^2 do 300A. Z tego co się orientowałem do aut osobowych potrzebne jest MINIMUM 20mm^2. Ja użyłem dla świętego spokoju 34mm^2. Czy CU czy CU + Al to już nie ma praktycznie żadnego znaczenia poza tym, że ten pierwszy lepiej się układa.

Warto pamiętać o zabezpieczaniu kabla we wszystkich miejscach, gdzie może dojść do przetarcia lub złamania wkłądając go w gumowy wąż albo gruby peszel i przytwierdzając do karoserii.

Kabel najlepiej zabezpieczony peszlem rzucamy spod maski do bagażnika. Ja poszedłem drogą seryjnej wiązki elektrycznej silnik->ECU->tylne światła. Jest to dobra droga o tyle, że najprawdopodobniej znajdziecie przejścia przez wszystkie ścianki w aucie bez konieczności wiercenia. Z drugiej strony lepiej byłoby środkiem (konsola centralna), bo w wypadku progu uderzenie w bok może przerwać kabel. Można też pod autem w/obok podłużnicy, ale osobiście ta (bardzo prosta) opcja mnie nie przekonywała. Poniżej kilka fotek z SX'a:

Wyjście spod maski w nadkole:
Obrazek

Ścianka grodziowa z otworem po rurce płynu do spryskiwaczy (gorący klej, żeby się nie ruszało):
Obrazek

Wejście do kabiny w okolicach ECU:
Obrazek

Przejście przez kabinę razem z wiązką elektryczną:
Obrazek

Gdy dojdziemy już do bagażnika warto pomyśleć również o masie (która powinna być dobra). Ja użyłem trzech cieńszych kabli (16mm^2) prowadzonych w 3 różne miejsca do karoserii. Warto zeskrobać w nich farbę żeby umożliwić lepsze przewodzenie prądu.

Jedna z mas:
Obrazek

Rozmieszczenie kabli przy nowej tacce (kilka dodatkowych od podpiętej na krótko pompy paliwa):
Obrazek

Klemy jak już pisałem warto kupić w obudowach (mnie to jeszcze czeka), żeby wyeliminować możliwość zwarcia. Konektory oczkowe są zagniatane na końcach kabla, ale warto je też przylutować (lepsze przewodzenie i na bank się nie urwą).

Obrazek

Obrazek

Co do samej tacki na akumulator. Najbardziej poprawną opcją jest zakup pojemnika, jak używane na przykład na łodziach. Jest dobrze odizolowany, ma podejścia na kable i minimalizuje ryzyko oparów. Ja poszedłem w tackę z alu mojego autorstwa (stock'owa przewodzi prąd więc moja też :) ). Warto gdzie się da popodkładać trochę gumy, żeby całość lepiej się trzymała.

Części podstawki i blokady:
Obrazek

Sama tacka:
Obrazek

Według regulaminów wyścigów, z którymi się spotkałem musi być mocowana na co najmniej 4 śruby więc użyłem 6-ciu :) Nie chcielibyśmy, żeby się oderwało ;)
Obrazek

Złożone do kupy:
Obrazek

Typowy "box" na akumulator:
Obrazek

Dalej należy jeszcze założyć bezpiecznik zabezpieczający długie metry nowego kabla. Zakładamy go oczywiście na + ale jest też mały problem. Rozrusznik podczas kręcenia może dawać na kablu nawet ponad 130A :-o To prąd wystarczający, żeby przyspawać kabelek do karoserii :/ Więc 140A bezpiecznik nie ochroni przed iskrzeniem podczas zerwania drutu. Jedyną opcją, jaką znalazłem są bezpieczniki automatyczne, jak np. Blue Sea Systems 7101 na 75A - zezwalają one na dwukrotne przekroczenie deklarowanej wartości prądu przez 10 sekund (czyli przy przekroczeniu 75A zezwala na 140A przez 10s a potem wywala). Do tego są automatami, czyli jak wywali wciskamy guzik i znów działa :) (taki diwajs musze jeszcze kupić!)

Blue Sea Systems 7101:
Obrazek

Wracając pod maskę zostje jeszcze podłączenie nowego plusowego kabla do starego (albo bezpośrednio do kabla rozrusznika jak kto woli). Można zrobić to na wiele sposobów (różnorakie rozdzielacze etc.), ale ja zrobiłem imho bardzo prosto i skutecznie poprzez małą przeróbkę seryjnej klemy jak na foto poniżej:

Kabel + pod maską:
Obrazek

I podłączony do klemy -> potem dobrze zaizolować i przytwierdzić. Dodatkowo warto pokręcić rozrusznikiem i sprawdzić, czy się nie grzeje!
Obrazek

No i wydaje mi się, że to na tyle... Taka mała wskazówka - pomimo, że w bagażniku mamy mnóstwo miejsca nie szalejcie za bardzo z rozmiarem akumulatora, bo fakt - trochę większy jest lepszy, ale za duży będzie ciągle niedoładowany przez rozrusznik i może sporo szybciej iść do kosz. Kolejną sprawa nad którą warto pomyśleć przy tej robocie to podpięcie pompy paliwa na krótko - prosta i tania modyfikacja, a zawsze lepsze zaopatrzenie w paliwo :)

Efekt końcowy (mniej miejsca na bagaże ;) ):
Obrazek

Mam nadzieję, że moja tyrada komuś się przyda :)
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 16:54 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-02-04, 19:29

Adams prawie jak praca magisterska :D

Jaki orientacyjnie koszt??

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-04, 19:30

Wszystko fajnie zrobione ale jednak poprowadził bym kabel w środku, przez tunel itd. i zainstalował hebel. Hebelek dobra rzecz.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-02-04, 19:37

@Bombel - kosztow z glowy Ci nie podam bo robilem to juz rok temu ale nieduze -> kabel z allegro, dietz na serio byc to nie musi :) reszta to w sumie drobiazgi jesli robisz tak jak ja..
ps. nie poruszaj ze mna chwilowo tematu praca magisterska ;)

@Bodek - duzo zastanawialem sie nad umiejscowieniu tych kabli ale w sx'sie z pelnym wnetrzem trudno jest isc srodkiem - jest sporo newralgicznych miesc, ludzie wsiadaja czasem z tylu i w koncu stwierdzilem ze juz bardziej boje sie takich uszkodzen niz dzwonka. Zreszta o ile sie nie myle w bmw robia tak samo :) A hebel - przeszedl mi przez glowe i może się jeszcze pojawi, ale wtedy sobie odpuscilem (w sumie auto stricte uliczne ijakbym zaliczyl nie daj Bog takiego dzwona zeby kabel porwalo to hebla raczej juz bym sam nie wyjal :-| ).

Awatar użytkownika
Pawliko
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2010-02-17, 15:56
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: Pawliko » 2010-02-17, 20:11

Najpiękniejsze S14a jakie widziałem :-o :-o :-o

Moje marzenie :) Pozazdrościć :D

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-03-19, 22:31

Ostatnio duzo sie niestety nie dzieje :( Mimo to udalo mi sie zrobic jedna rzecz ktora dlugo chodzila mi po glowie. Gnereralnie chodzi o zwalczenie podskakiwania tylnych kol przy bardzo ostrym starcie (wheel hoop/axel tramp). Cala robota polegala jedynie na zalozeniu camber correction kit whiteline'a (+0.75 stopnia regulacji nachylenia tylnych kol) i nabicia poliuretanow w wahacz regulujacy zbieznosc (przydaloby sie we wszystkie ale nie chcialem demontowac zwrotnicy). Zeby nie bylo juz z nimi problemow zafundowalem wahaczom kapiel w kwasie, cynkowanie, podklad cynkowy i dobrych kilka warstw lakieru :lol: Wyszlo jak widac ponizej:

Old
Obrazek

Cynk
Obrazek

Lakier + poli
Obrazek

Na miejscu
Obrazek

Przy okazji zeby niebiescy sie nie czepiali dorobilem drugie tylne swiatlo przeciwmgielne (seryjnie swieci tylko lewa strona dla LHD ale postarajcie sie wytlumaczyc to inteligencji z drogowki...)

Obrazek

pzdr!

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-03-20, 10:54

Adams pisze: Przy okazji zeby niebiescy sie nie czepiali dorobilem drugie tylne swiatlo przeciwmgielne (seryjnie swieci tylko lewa strona dla LHD ale postarajcie sie wytlumaczyc to inteligencji z drogowki...)
No u mnie sie na przeglądzie do tego doczepił ;-)
I doradził zaklejenie atrapy izolacją ;D
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-03-20, 17:36

Ja nigdy nie miałem problemu na przeglądzie ani z psami żeby doje... się do 2 przeciwmgielnego.

Adam zawias wygląda zaj....
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-20, 17:42

Bez kitu żal by mi było w deszcz wyjechac tym autem z garażu :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-03-20, 19:23

Heh dzieki :) A pogoda - coz zrobic - juz dzis jezdzilem :) Musze koniecznie ustawic geometrie bo przy predkosci autko ma jakies nerwowe tiki... No i cos mi sie nie podoba jesli chodzi o wkrecanie sie turbinki miedzy biegami (jakos dlugo) ale to jeszcze potestuje i najwyzej bede badal ale juz po ustawieniu zbieznosci (teraz troche strach).

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-03-20, 21:20

ojojoj ADAMS-alez czyściutko to wygląda--i polerka kolektora wprost cudo--alez ja bym chciał doprowadzić swoją komoręsilnika do takiego stanu[no i osiągów zazdroszcze]
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-20, 22:28

lukasgt pisze:ojojoj ADAMS-alez czyściutko to wygląda--i polerka kolektora wprost cudo--alez ja bym chciał doprowadzić swoją komoręsilnika do takiego stanu[no i osiągów zazdroszcze]
nic dodać nic ująć ;)

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-05-02, 21:35

Auto miodzio, dopieszczone jak żadne inne, wygląda jak nówka a nawet lepiej :-D aż żal nim jeździć że się pobrudzi ;) ten kolektor po polerce powala :)

pozdrawiam :)
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-05-02, 23:20

Po przejażdżce na prawym fotelu SX-a jak wsiadłem do swojego to przez pierwsze kilometry miałem wrażenie że coś jest nie tak :) bardzo fajnie Twoje nismo zabiera się do jazdy no i blow off i syk turbo to jednak bardzo fajne klimaty :) a wygląd SX-a nie wymaga komentarza, mistrzostwo świata :)
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-05-03, 11:23

Pięknie to wygląda :) Można z tego jeść normalnie :D Aż żal że nie mieszkamy w jakimś ciepłym klimacie gdzie słoneczko świeci 365 dni w roku :)
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-05-08, 14:34

Haha no rzeczywiscie wolalbym mieszkac w miejcu gdzie slonce mamy 365dni w roku a na nartki skakac zagramanice :D A co do zbierania - w sumie jestem zadowolony ale ciagle malo :)

No i przyszla kolejna porcja gratow ktore musze ogarnac przed zlotem :) Bilsteiny B6 (na razie sam tyl), poliuretany pod przekladnie kierownicza, stabilizatory przod tyl +poliuretanowe droplinki.

Obrazek

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-08, 22:52

Kurcze idziesz grubo, a ja nie wiem czy się sprężyć i poskładać swojego SX czy jechać Sunnym :D

Ps. jak chcesz poupalać maszynę na zlocie to koniecznie wrzuć większą miskę olejową !!
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-09, 14:00

Jak zawsze wsio z górnej półeczki :) chyba go prędko nie sprzedasz, bo by w 5 min. poszedł ;) wóz jak ze snu.

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-05-14, 14:19

Coobcio pisze:Kurcze idziesz grubo, a ja nie wiem czy się sprężyć i poskładać swojego SX czy jechać Sunnym :D

Ps. jak chcesz poupalać maszynę na zlocie to koniecznie wrzuć większą miskę olejową !!
Trudny wybór :) Oba auta bardzo fajne, ale chyba bralbym saniacza - jakos strasznie podchodzi mi jego twardy charakter :D

A co do miski to na moje upalanie seryjna powinna wydolic - kilka cwiartek i rundek na sprawnosciowce to wszystko - nie biore nawet drugiego kompletu kol do spalnia. Tak czy inaczej miske chetnie bym zmienil ale naczytalem sie sporo o tym ze tansze odpowiedniki greddy'ego potrafia sie pocic (material jest na tyle porowaty ze przez aluminium przesiaka olej X_x) - niektore to robia inne nie - ruletka z zakupem :/ A orginal drogi jak diabli (moroso tez produkuje wieksze do sr'a - sa pikne ale cena podobna :/)

Nadir - sprzedazy nie przewiduje w najblizszej przyszlosci jak i zadnej innej ;-) Jak wszystko bedzie dobrze szlo to najwyzej stanie sie typowo weekendowym autkiem, ale rozstawac sie z nim nie chce.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-05-16, 16:43

Fura Adamsa odpicowana na Tip-top <okok>
Widać, że wkładasz, dużo serca do wozów, tak trzymać :-)
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-05-16, 19:27

Dzięki Szalony :)

maly update: zrobiony tyl - ARB + Bilstein B6 (troche kolorowo sie zrobilo ale coz...)
po krotkiej jezdzie testowej (mogloby cholera przestac padac!!!) jestem bardzo(!!!) zadowolony. W zakrecie auto prowadzi sie widocznie lepiej, juz nie moge doczekac sie montazu stabilizatora przedniego :) Czy z trakcja na starcie jest lepiej jeszcze nie wiem, sprawdze przy najblizszej okazji.

troche lakierowania:
Obrazek

zlozone do kupy:
Obrazek
Obrazek

na miejscu:
Obrazek

stabilizator:
Obrazek

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-16, 20:07

zdaje sięże jest to najlepiej dopracowany nissan w naszym klubie-GRATKI
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-17, 15:00

Pięknie wysztko odświerzone, masę nowych części no gruba zabawka nic tylko raz na jakiś czas przejechać się na pojeżdżawkę z nami :)

Dla mojego S14 też czekają grubsze stabilizatory white line wraz z łącznikami stabilizatora ale ja to wszystko z odzysku mam, aż się prosi by odpicować wszytko jak na załączonych obrazkach :)

Adams miodzio jest Miodzio, ja to Auto widzę w GT i to długi artykuł jakich nie było + Foto z prac przy aucie a nie tam na gotowo :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”