[ Almera] Mas N16
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
hehe Odcinka jest na 6500RPM i na 2 biegu ledwo 90km/h przekraczam.lukasgt pisze:fajnie,-stroic jak najszybciej i walczyć z SR20--choc tak mi sięzdaje że długie skrzynie s a w n16--nie pasuje jakaś krótsza co by podliftowac osiągi??
Bombel mi kiedyś coś wspominał, że skrzynia jest taka sama jak u niego w SR20 - tak mu chyba gościu w Siedlcach powiedział - ale nikt jeszcze tego nie sprawdzał
Za jakiś czas może i ten kierunek się modów trzeba będzie przewentylować
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
Mas, widze piekny zestaw zawieszenia w twojej almie...
gdzies, kiedys przeczytalem ze do obnizenia zawieszenia konieczne jest zrobienie jakichs 'fasolek' przy amorkach aby nie zaklucic wlasciwosci geometrycznych tegoz zawieszenia...
na czym to polega (owe faslki) i czy wsadzajac do autka sprezyny -30 na obudwu osiach zrobiles owe 'fasolki' ?
troche boje sie grzebania przy zawieszeniu bo nie wiem czy zostane z tym autem na dlugie lata... zycie zawsze weryfikuje plany...
powiedz mi jeszcze jak widzisz moj zamiar:
amortyzator (przod/tyl) kayaba ultra-sr
sprezyna (przod/tyl) kayaba K-flex (normalna) lub Eibach -30 (w zaleznosci od wielkosci zaburzenia geometrii zawieszenia - jesli duze to odpada)
gdzies, kiedys przeczytalem ze do obnizenia zawieszenia konieczne jest zrobienie jakichs 'fasolek' przy amorkach aby nie zaklucic wlasciwosci geometrycznych tegoz zawieszenia...
na czym to polega (owe faslki) i czy wsadzajac do autka sprezyny -30 na obudwu osiach zrobiles owe 'fasolki' ?
troche boje sie grzebania przy zawieszeniu bo nie wiem czy zostane z tym autem na dlugie lata... zycie zawsze weryfikuje plany...
powiedz mi jeszcze jak widzisz moj zamiar:
amortyzator (przod/tyl) kayaba ultra-sr
sprezyna (przod/tyl) kayaba K-flex (normalna) lub Eibach -30 (w zaleznosci od wielkosci zaburzenia geometrii zawieszenia - jesli duze to odpada)
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
Całe zawieszenie jest zamontowane bez żadnych przeróbek. Nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian w prowadzeniu auta. Zachowanie w zakrętach bardzo się poprawiło.hordagoga78 pisze:Mas, widze piekny zestaw zawieszenia w twojej almie...
gdzies, kiedys przeczytalem ze do obnizenia zawieszenia konieczne jest zrobienie jakichs 'fasolek' przy amorkach aby nie zaklucic wlasciwosci geometrycznych tegoz zawieszenia...
na czym to polega (owe faslki) i czy wsadzajac do autka sprezyny -30 na obudwu osiach zrobiles owe 'fasolki' ?
troche boje sie grzebania przy zawieszeniu bo nie wiem czy zostane z tym autem na dlugie lata... zycie zawsze weryfikuje plany...
powiedz mi jeszcze jak widzisz moj zamiar:
amortyzator (przod/tyl) kayaba ultra-sr
sprezyna (przod/tyl) kayaba K-flex (normalna) lub Eibach -30 (w zaleznosci od wielkosci zaburzenia geometrii zawieszenia - jesli duze to odpada)
Sama wymiana na ultra sr usztywni Ci troszkę auto. Wybór sprężyny uzależniony jest od tego jaki komfort chcesz mieć. Eibach'y mogę polecić - Onyx na takich jeździ już od dawna w zestawie z kyb ultra sr i bardzo je sobie chwali
[ Dodano: 2010-05-12, 22:23 ]
Posprawdzałem tu i tam i mi wyszło, że zębatki na biegach 1-4 są takie same a na 5 różnią się symbolembombel pisze:Mas skrzynia jest na bank ta sama. Wystarczy do manuala od P11.144 zerknąć i tam jest napisane, że to taka sama skrzynia
U mnie jest 323406J000 a u Ciebie 323406J010.
W każdym bądź razie przełożenia są identyczne na biegach 1-4.
Jeśli chodzi o przepustnicę od VQ30, to myślę że bardzo fajnie zareaguje Twój samochodzik. U mnie przy przejściu na przepustnicę od Pathfindera, wyraźnie dało się odczuć, że auto lepiej się zbiera z dołu. Zresztą dobrze pokazało to hamowanie na zerowych mapach przed Coobcia strojeniem.
Powodzenia w projekcie
Powodzenia w projekcie
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
Spróbujemy sprawdzić na zerowych mapach a później na mapach od tomiw (btw. dzięki bardzo za ich przesłanie )Szalony pisze:Jeśli chodzi o przepustnicę od VQ30, to myślę że bardzo fajnie zareaguje Twój samochodzik. U mnie przy przejściu na przepustnicę od Pathfindera, wyraźnie dało się odczuć, że auto lepiej się zbiera z dołu. Zresztą dobrze pokazało to hamowanie na zerowych mapach przed Coobcia strojeniem.
Powodzenia w projekcie
Zobaczymy co to da - pełny efekt będzie jak założę kolektor po portingu.
Ale to już pewnie po zlocie - chcę go jeszcze dać do piaskowania i w lakier
Tymczasem zacząłem już go trochę strugać:
Niestety nie da się do zrobić na pełne fi60 - za mało materiału z 2 stron.
Trudno, będzie jajko Wyjdzie elipsa 55x60mm, po krótszej przekątnej położę wejście szeroką fazą żeby progu na wejściu nie było.
I tak będzie sporo więcej powietrza niż obecnie
A tak wygląda w środku:
Myślałem, że będzie gorzej, ale zasyfiały jest bardziej od strony głowicy
Pod maskę wpadła też dzisiaj rozpórka:
Niestety ich zewnętrzny tokarz nawalił - miały być 2 zestawy, a nie zrobił drugich mocowań na kielichy.
Druga ma być dla tomiw - w przyszłą sobotę znów muszę odwiedzić chłopaków z Moto wydechu żeby wszystko dopasowali na aucie...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
U mnie też jest elipsa 66x62mm a przepustnice mam u siebie 66mm a mimo to doszło mi 5KM i 4Nm
U Ciebie powinna być spora różnica w stosunku do 50...
Ps. jeszcze możesz wycieniować samą ośkę w przepustnicy
U Ciebie powinna być spora różnica w stosunku do 50...
Ps. jeszcze możesz wycieniować samą ośkę w przepustnicy
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Myślę, że po zlocie będę już dysponował szerokopasmówką to się wystroi wóz pod nowe graty. Jak byś chciał się bawić głębiej w kolektorze to przydatny jest dremelek. Dokładasz przedłużkę z jakiegoś w miarę sztywnego i niełamliwego pręta i polerujesz kanały oraz puchę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Będzie z TPSa. Zobaczymy jak to pójdzie. Większą przepustnicę da się odpalić po niewielkiej korekcji. Z wtryskami to jeszcze zobaczymy. Na pałę nie warto zdejmować paliwa.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
wczoraj po długiej walce (i pomówieniach co do francuskich korzeni mojego auta ) został podpięty Ecumaster det 3. Przez Bodka została wstępnie skorygowana mapa paliwa.
Podpięcie testowe:
I po porządkach :
Po moich wczorajszych późniejszych jazdach wychodzi, że w zakresie 3-4,5kRPM nastąpiła największa poprawa, poza tym poniżej 3kRPM też jakby trochę żwawiej się przemieszcza
Góra zareagowała na razie najsłabiej pomimo ściągnięcia dużych ilości wachy - tu poprawimy kolejnym strojeniem, ale to już raczej po założeniu pozostałych gratów które mi zostały do zrobienia i z pomiarami szerokopasmówką.
Podpięcie testowe:
I po porządkach :
Po moich wczorajszych późniejszych jazdach wychodzi, że w zakresie 3-4,5kRPM nastąpiła największa poprawa, poza tym poniżej 3kRPM też jakby trochę żwawiej się przemieszcza
Góra zareagowała na razie najsłabiej pomimo ściągnięcia dużych ilości wachy - tu poprawimy kolejnym strojeniem, ale to już raczej po założeniu pozostałych gratów które mi zostały do zrobienia i z pomiarami szerokopasmówką.
tak, szukali my komputera z 1,5h ech te francuziki Powiem, że auto zbiera się porównywalnie albo lepiej niż P11 z De. Mimo francuzkich korzeni, dają radę te N16
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kruciutkie skrzynie mają N16, pamiętam u Grześka to 2 bieg kończył się przy niespełna 90km/h...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Na zlocie była okazja, więc auto zostało zhamowane.
Jak na wstępne, bezpieczne wystrojenie bez szerokopasmówki wyszło całkiem nieźle
Wypluło 126,3KM i 162,3Nm. Nie jestem pewien czy było dobrze dobrane przełożenie, więc nie patrzę na Nm i cieszę się z KM
Na włożenie ciągle czeka trochę gratów:
- kolektor ssący po portingu
- przepustnica fi60
- wtryski 292ccm
Oprócz tego czekam na soft do Ecumastera do ogarnięcia zapłonu.
A później tylko to finalnie wystroić
Liczę na granice 135-140KM i 175-180Nm - zobaczymy czy da radę.
Pompa paliwa powinna dać radę, zastanawiam się czy nie podmienić regulatora ciśnienia paliwa na ten z P11.144 2.0 (mam całą listwę) - tylko czy nie jest aby taki sam?
ET na 1/4: 17,3 - szału nie ma, ale jadąc kilka razy myślę, że do 17 dało by się zejść.
Jak na wstępne, bezpieczne wystrojenie bez szerokopasmówki wyszło całkiem nieźle
Wypluło 126,3KM i 162,3Nm. Nie jestem pewien czy było dobrze dobrane przełożenie, więc nie patrzę na Nm i cieszę się z KM
Na włożenie ciągle czeka trochę gratów:
- kolektor ssący po portingu
- przepustnica fi60
- wtryski 292ccm
Oprócz tego czekam na soft do Ecumastera do ogarnięcia zapłonu.
A później tylko to finalnie wystroić
Liczę na granice 135-140KM i 175-180Nm - zobaczymy czy da radę.
Pompa paliwa powinna dać radę, zastanawiam się czy nie podmienić regulatora ciśnienia paliwa na ten z P11.144 2.0 (mam całą listwę) - tylko czy nie jest aby taki sam?
ET na 1/4: 17,3 - szału nie ma, ale jadąc kilka razy myślę, że do 17 dało by się zejść.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
regulatory paliwa w obu przypadkach są takie same 3 barowe...
Ps. Mocowo fajnie to wyszło
A na pocieszenie dodam że przepustnica Fi60mm w GA16 wraz z wystrojeniem dodaje ok 10KM i 10Nm
Ps. Mocowo fajnie to wyszło
A na pocieszenie dodam że przepustnica Fi60mm w GA16 wraz z wystrojeniem dodaje ok 10KM i 10Nm
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Regulatora wachy w takim wypadku nie ruszam
W ten weekend z Bodkiem ogarniemy przekładkę przepustnicy i mam nadzieję, że będę miał też już soft do zapłonu.
Z kolektorem ssącym się raczej nie wyrobię, bo chcę go jeszcze dać do piaskowania i w lakier.
Moc jak napisałem też mnie cieszy, bo to całkiem miły przyrost jak na wstępne zdjęcie wachy
Czuję, że ciągle jest za bogato bo z wydechu jeszcze strzela - ale to już final tune'em się dostroi.
Powoli zbliża się też termin wymiany oliwy, teraz jeżdżę na Motulu 6100 Synergie Plus 10W-40 - jest dobry, ale zastanawiam się czy nie spróbować czegoś innego
W ten weekend z Bodkiem ogarniemy przekładkę przepustnicy i mam nadzieję, że będę miał też już soft do zapłonu.
Z kolektorem ssącym się raczej nie wyrobię, bo chcę go jeszcze dać do piaskowania i w lakier.
Moc jak napisałem też mnie cieszy, bo to całkiem miły przyrost jak na wstępne zdjęcie wachy
Czuję, że ciągle jest za bogato bo z wydechu jeszcze strzela - ale to już final tune'em się dostroi.
Powoli zbliża się też termin wymiany oliwy, teraz jeżdżę na Motulu 6100 Synergie Plus 10W-40 - jest dobry, ale zastanawiam się czy nie spróbować czegoś innego
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Log Logiem... na mapie paliwowej się przełącza siatki i widać kratka po kratce gdzie jest jaki AFR w DET 2 też to działa
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM