Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Mas N16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-10, 21:24

fajnie,-stroic jak najszybciej i walczyć z SR20--choc tak mi sięzdaje że długie skrzynie s a w n16--nie pasuje jakaś krótsza co by podliftowac osiągi??
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-10, 22:00

lukasgt pisze:fajnie,-stroic jak najszybciej i walczyć z SR20--choc tak mi sięzdaje że długie skrzynie s a w n16--nie pasuje jakaś krótsza co by podliftowac osiągi??
hehe :) Odcinka jest na 6500RPM i na 2 biegu ledwo 90km/h przekraczam.
Bombel mi kiedyś coś wspominał, że skrzynia jest taka sama jak u niego w SR20 - tak mu chyba gościu w Siedlcach powiedział - ale nikt jeszcze tego nie sprawdzał :)
Za jakiś czas może i ten kierunek się modów trzeba będzie przewentylować ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-10, 22:04

Dobry ten kolektor, będzie co wycinać i gratów pod machą trochę ubędzie :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-11, 05:23

Mas skrzynia jest na bank ta sama. Wystarczy do manuala od P11.144 zerknąć i tam jest napisane, że to taka sama skrzynia

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2010-05-11, 07:54

Mas, widze piekny zestaw zawieszenia w twojej almie...
gdzies, kiedys przeczytalem ze do obnizenia zawieszenia konieczne jest zrobienie jakichs 'fasolek' przy amorkach aby nie zaklucic wlasciwosci geometrycznych tegoz zawieszenia...
na czym to polega (owe faslki) i czy wsadzajac do autka sprezyny -30 na obudwu osiach zrobiles owe 'fasolki' ?
troche boje sie grzebania przy zawieszeniu bo nie wiem czy zostane z tym autem na dlugie lata... zycie zawsze weryfikuje plany...

powiedz mi jeszcze jak widzisz moj zamiar:
amortyzator (przod/tyl) kayaba ultra-sr
sprezyna (przod/tyl) kayaba K-flex (normalna) lub Eibach -30 (w zaleznosci od wielkosci zaburzenia geometrii zawieszenia - jesli duze to odpada)
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-11, 22:03

hordagoga78 pisze:Mas, widze piekny zestaw zawieszenia w twojej almie...
gdzies, kiedys przeczytalem ze do obnizenia zawieszenia konieczne jest zrobienie jakichs 'fasolek' przy amorkach aby nie zaklucic wlasciwosci geometrycznych tegoz zawieszenia...
na czym to polega (owe faslki) i czy wsadzajac do autka sprezyny -30 na obudwu osiach zrobiles owe 'fasolki' ?
troche boje sie grzebania przy zawieszeniu bo nie wiem czy zostane z tym autem na dlugie lata... zycie zawsze weryfikuje plany...

powiedz mi jeszcze jak widzisz moj zamiar:
amortyzator (przod/tyl) kayaba ultra-sr
sprezyna (przod/tyl) kayaba K-flex (normalna) lub Eibach -30 (w zaleznosci od wielkosci zaburzenia geometrii zawieszenia - jesli duze to odpada)
Całe zawieszenie jest zamontowane bez żadnych przeróbek. Nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian w prowadzeniu auta. Zachowanie w zakrętach bardzo się poprawiło.
Sama wymiana na ultra sr usztywni Ci troszkę auto. Wybór sprężyny uzależniony jest od tego jaki komfort chcesz mieć. Eibach'y mogę polecić - Onyx na takich jeździ już od dawna w zestawie z kyb ultra sr i bardzo je sobie chwali :)

[ Dodano: 2010-05-12, 22:23 ]
bombel pisze:Mas skrzynia jest na bank ta sama. Wystarczy do manuala od P11.144 zerknąć i tam jest napisane, że to taka sama skrzynia
Posprawdzałem tu i tam i mi wyszło, że zębatki na biegach 1-4 są takie same a na 5 różnią się symbolem ;)
U mnie jest 323406J000 a u Ciebie 323406J010.
W każdym bądź razie przełożenia są identyczne na biegach 1-4.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-05-13, 11:26

Jeśli chodzi o przepustnicę od VQ30, to myślę że bardzo fajnie zareaguje Twój samochodzik. U mnie przy przejściu na przepustnicę od Pathfindera, wyraźnie dało się odczuć, że auto lepiej się zbiera z dołu. Zresztą dobrze pokazało to hamowanie na zerowych mapach przed Coobcia strojeniem.

Powodzenia w projekcie :)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-14, 14:08

Szalony pisze:Jeśli chodzi o przepustnicę od VQ30, to myślę że bardzo fajnie zareaguje Twój samochodzik. U mnie przy przejściu na przepustnicę od Pathfindera, wyraźnie dało się odczuć, że auto lepiej się zbiera z dołu. Zresztą dobrze pokazało to hamowanie na zerowych mapach przed Coobcia strojeniem.

Powodzenia w projekcie :)
Spróbujemy sprawdzić na zerowych mapach a później na mapach od tomiw (btw. dzięki bardzo za ich przesłanie :) )
Zobaczymy co to da - pełny efekt będzie jak założę kolektor po portingu.
Ale to już pewnie po zlocie - chcę go jeszcze dać do piaskowania i w lakier :D
Tymczasem zacząłem już go trochę strugać:
Obrazek
Niestety nie da się do zrobić na pełne fi60 - za mało materiału z 2 stron.
Trudno, będzie jajko ;) Wyjdzie elipsa 55x60mm, po krótszej przekątnej położę wejście szeroką fazą żeby progu na wejściu nie było.
I tak będzie sporo więcej powietrza niż obecnie :)
A tak wygląda w środku:
Obrazek
Myślałem, że będzie gorzej, ale zasyfiały jest bardziej od strony głowicy :)

Pod maskę wpadła też dzisiaj rozpórka:
Obrazek
Niestety ich zewnętrzny tokarz nawalił - miały być 2 zestawy, a nie zrobił drugich mocowań na kielichy.
Druga ma być dla tomiw - w przyszłą sobotę znów muszę odwiedzić chłopaków z Moto wydechu żeby wszystko dopasowali na aucie... :/

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-14, 14:40

Mas, a jak tam moja rozpórka?? :D Twoja pieknie sie prezentuje

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-14, 14:54

bombel pisze:Mas, a jak tam moja rozpórka?? :D Twoja pieknie sie prezentuje
Powiedzieli, że dopóki nie zrobisz kielichów nie masz się po co pokazywać :P
Dopasowują wszystko na aucie z przygotowanych elementów - zajmuje im to jakieś 40min i gotowe.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-14, 15:01

A wyceili mi chociaz te krązki?? :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-14, 15:34

bombel pisze:A wyceili mi chociaz te krązki?? :D
Podobno tak, ale na oczy ich nie widziałem ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-14, 18:31

U mnie też jest elipsa 66x62mm a przepustnice mam u siebie 66mm a mimo to doszło mi 5KM i 4Nm :P
U Ciebie powinna być spora różnica w stosunku do 50...
Ps. jeszcze możesz wycieniować samą ośkę w przepustnicy :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-16, 09:29

Myślę, że po zlocie będę już dysponował szerokopasmówką to się wystroi wóz pod nowe graty. Jak byś chciał się bawić głębiej w kolektorze to przydatny jest dremelek. Dokładasz przedłużkę z jakiegoś w miarę sztywnego i niełamliwego pręta i polerujesz kanały oraz puchę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-05-21, 13:08

Skąd masz deflection? MAP czy TPS? U mnie jest MAP więc mapa może zdecydowanie inaczej wyglądać.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-21, 23:46

Będzie z TPSa. Zobaczymy jak to pójdzie. Większą przepustnicę da się odpalić po niewielkiej korekcji. Z wtryskami to jeszcze zobaczymy. Na pałę nie warto zdejmować paliwa.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-05-23, 10:12

wczoraj po długiej walce (i pomówieniach co do francuskich korzeni mojego auta :shock: ;) ) został podpięty Ecumaster det 3. Przez Bodka została wstępnie skorygowana mapa paliwa.
Podpięcie testowe:
Obrazek
I po porządkach ;) :
Obrazek

Po moich wczorajszych późniejszych jazdach wychodzi, że w zakresie 3-4,5kRPM nastąpiła największa poprawa, poza tym poniżej 3kRPM też jakby trochę żwawiej się przemieszcza ;)
Góra zareagowała na razie najsłabiej pomimo ściągnięcia dużych ilości wachy - tu poprawimy kolejnym strojeniem, ale to już raczej po założeniu pozostałych gratów które mi zostały do zrobienia i z pomiarami szerokopasmówką.

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-05-23, 10:36

No drugi raz miałem okazje trochę podejrzeć prace przy almerce w bodkowym performance garage i wygląda to wszystko bardzo zgrabnie ;) alma też ciekawie się prezentuje i coraz ciekawiej się przemieszczać zaczyna :)
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-23, 12:19

Zrobiłem Ci zdejcia i pomiary dolotu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-23, 12:57

tak, szukali my komputera z 1,5h :mrgreen: ech te francuziki :-P Powiem, że auto zbiera się porównywalnie albo lepiej niż P11 z De. Mimo francuzkich korzeni, dają radę te N16 :)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-23, 13:14

Kruciutkie skrzynie mają N16, pamiętam u Grześka to 2 bieg kończył się przy niespełna 90km/h...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-05-23, 16:21

Coobcio pisze:Kruciutkie skrzynie mają N16, pamiętam u Grześka to 2 bieg kończył się przy niespełna 90km/h...
1,2,3 krótkie a 4 i 5 już raczej długie.

Dobra robota panowie, kolejny qg18de będzie fajnie śmigał :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-07, 17:18

Na zlocie była okazja, więc auto zostało zhamowane.
Jak na wstępne, bezpieczne wystrojenie bez szerokopasmówki wyszło całkiem nieźle :)
Wypluło 126,3KM i 162,3Nm. Nie jestem pewien czy było dobrze dobrane przełożenie, więc nie patrzę na Nm i cieszę się z KM :D
Obrazek

Na włożenie ciągle czeka trochę gratów:
- kolektor ssący po portingu
- przepustnica fi60
- wtryski 292ccm
Oprócz tego czekam na soft do Ecumastera do ogarnięcia zapłonu.

A później tylko to finalnie wystroić :)
Liczę na granice 135-140KM i 175-180Nm - zobaczymy czy da radę.
Pompa paliwa powinna dać radę, zastanawiam się czy nie podmienić regulatora ciśnienia paliwa na ten z P11.144 2.0 (mam całą listwę) - tylko czy nie jest aby taki sam?

ET na 1/4: 17,3 - szału nie ma, ale jadąc kilka razy myślę, że do 17 dało by się zejść.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-07, 20:37

No ładnie, gratulacje! Gonisz mnie ostro!
Jestem ciekaw efektów jak wrzucisz wszystkie diwajsy wystroisz z szerokopasmówką i ogarniesz zapłon :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-07, 20:58

regulatory paliwa w obu przypadkach są takie same 3 barowe...
Ps. Mocowo fajnie to wyszło :)
A na pocieszenie dodam że przepustnica Fi60mm w GA16 wraz z wystrojeniem dodaje ok 10KM i 10Nm :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-08, 20:35

Regulatora wachy w takim wypadku nie ruszam :)
W ten weekend z Bodkiem ogarniemy przekładkę przepustnicy i mam nadzieję, że będę miał też już soft do zapłonu.
Z kolektorem ssącym się raczej nie wyrobię, bo chcę go jeszcze dać do piaskowania i w lakier.
Moc jak napisałem też mnie cieszy, bo to całkiem miły przyrost jak na wstępne zdjęcie wachy :)
Czuję, że ciągle jest za bogato bo z wydechu jeszcze strzela - ale to już final tune'em się dostroi.

Powoli zbliża się też termin wymiany oliwy, teraz jeżdżę na Motulu 6100 Synergie Plus 10W-40 - jest dobry, ale zastanawiam się czy nie spróbować czegoś innego ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-08, 20:41

Będzie więcej.
Chyba oleje ten kurs dolara i na kolektor z wtryskami specjalnie dla Twojej Almerki zakupie w PL sprzęt do AFRu :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-09, 07:38

LC-1 nie jest znowu takie drogie a stroi się z czymś takim wyśmienicie, zwłaszcza po podpięciu do ecum3, na jednym logu jest wszystko co potrzebne do ogarnięcia tematu.
W sumie samo oprogramowanie innovate daje duże możliwości i ma calkiem dobre logowanie.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-09, 07:49

Log Logiem... na mapie paliwowej się przełącza siatki i widać kratka po kratce gdzie jest jaki AFR :P w DET 2 też to działa :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-09, 08:44

A to też :)

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”