Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Saisho no Projecto D by Arias

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-18, 16:31

Hop hop, dzieje się coś w temacie?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-18, 20:46

Dzieje to się z zębem....napier...jak cholera ;/

A co do Primerki, to wreszcie zamówiłem czujnik zegarowy i oem simmering pompy oleju. Przy weekendzie jak pogoda i czas pozwoli to będzie update :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-18, 20:49

Arias, łączę się z Tobą w bólu - mnie dwa na......ją.......


Dawaj, dawaj jakieś foto :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-18, 21:03

No fotki z pewnością się pojawią, może jakieś małe HOW TO z regulacji zaworów, a u mnie to konieczne, bo niejeden diesel ciszej pracuje :/ Oemowski simmer, założony ze smarem, mam nadzieję że raz na zawsze zakończy wyciek oleju, zastanawiam się jeszcze czy nie skrócić sprężynki profilaktycznie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-18, 21:50

Tak mnie zastanawiało czy SR20 ma hydrauliczne popychacze czy nie...

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-18, 22:00

Wiooreck, popychacze hydrauliczne są, ale każdy obsługuje dwa zawory, które zwłaszcza przy obróbce głowicy mogą się okazać względem siebie nie równe, co sprawia, że Ygrek będzie wypierany przez dwa zawory z różną siłą. Efekt jest taki, że motor pracuje jak diesel z lat 90.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-18, 22:38

No to ja wiem, że obsługuje dwa zawory. Lecz ewentualnie powstały luz powinien być kasowany wraz z dostarczeniem do szklanki oleju pod odpowiednim ciśnieniem. Przecież po to ona jest.

A uwierz mi Arias, że "stukot" wtryskiwaczy w dieslu jest symfonią przy stukocie zaworów ;p

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-19, 11:39

Wiooreck, gdyby każdy zawor miał osobnego hydrosztosa to wysokość zawory nie miała by znaczenia, jednak nissan zastosowal jeden sztod dla pary zaworów i ich wyrównanie ma naprawdę spory wpływ na głośność silnika ale i tez na równomierne napełnianie (tak wiem ,nie jest to technologia nasa ale precyzja silnika rowna jest jego sprawność-zawsze!)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-19, 11:59

To w takim bądź razie, regulacja nie jest zależna jeszcze od płytek?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-19, 13:12

Wiooreck, właśnie o te płytki chodzi :) nimi się reguluje pary ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-21, 21:21

No i jest mały, mało zadowalający update.

1. Wymieniłem simmering pompy oleju na Reinz, na wargę dałej trochę smaru.

2.Sporządziłem urządzenie do regulacji zaworów i wyregulowałem je, różnice były nawet do 0,09mm. Papierek ścierny 250-2500 i tak 8 pastylek, robiłem na zero, bo wiadomo jakiś błąd pomiaru jest.

Spostrzeżenia.
Ad1. Simmer Reinz'a wygląda o wiele bardziej konkretnie od Corteco, ma bardziej pochyloną wargę wewnętrzną, i bardziej zaciśniętą sprężynkę. Zobaczymy za kilkaset km.

Ad2. Ręce mi opadły :( Palce bolą od docierania pastylek, tysiące pomiarów by być pewnym, stres żeby rozrząd nie przeskoczył i DU*A. GT dalej klekoce. Wydaje mi się że mniej spod dekla, a klekot jest jakby z tyłu silnika...Czyżby napinacz mógł tak klekotać ?? Albo co innego ?? Klekot narasta z obrotami.


Jutro dodam foto narzędzia i postaram się filmik klekota nagrać, bo już straciłem cały zapał :(

[ Dodano: 2015-02-21, 21:22 ]
EDIT: A i bym zapomniał, na domar złeg coś się ze skrzynią stało i często nie umiem 3-ki wbić, tak jakby brakowało wybieraka, żeby dobić bieg do końca.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-21, 21:32

Czy Twój silnik ma już milion km, że trzeba było regulować przy szklankach te zawory? Ale chwała Ci za to, że to zrobiłeś. Bynajmniej wyeliminowałeś jedną z możliwych przyczyn ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-21, 21:42

Robiłem to bo miałem kapitalke głowicy, wymieniane zawory, docierane gniazda itd.

[ Dodano: 2015-02-22, 21:29 ]
Obiecany film traktora :(

https://www.youtube.com/watch?v=L04jxJ5 ... e=youtu.be

EDIT: Kilka fot w pierwszym poście...
Ostatnio zmieniony 2015-02-22, 22:09 przez Arias, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-22, 21:44

nie brzmi to za fajnie, od pierwszego odpalenia skarzysz się na te dzwieki a poskładane masz na swierzo wiec swinią by była panewka... jakimi momentami skrecales panewy?
może półki tłokowe poleciały ale to od zaraz by było kupsko

hla jeszcze do badania... odpaliłeś auto na suchych HLA czy napompowanych olejem na maxa?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-22, 22:10

Wyregulowałem zawory ale HLA nie ruszałem tylko sprawdziłem czy "twarde" no jak tak teraz myślę to może faktycznie to jest problemem, ale czy to nie powinno się samo ułożyć ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-22, 22:12

To moje padło to jest mega ciche przy tym.... Arias, zrób coś z tym, bo to ma być symfonia, a nie kakofonia.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2015-02-23, 00:42

Stetoskop weź i nasłuchuj
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-23, 18:59

Więc tak, wyjąłem HLA wsadziłem w imadło i delikatnie wycisnąłem stary olej, aż zrobiły się miękkie. Następnie włożyłem do pojemnika z olejem (Motul 10W40) i małym imbusikiem naciskałem na "kuleczkę" w środku, aż przestały wylatywać bąbelki powietrza i HLA zrobiły się twarde. Dodatkowo zamieniłem je miejscami. Efekt był taki, że dźwięk się przeniósł z 1 na 3 gar.

Dalej, znowu wyjąłem te HLA i wziąłem moje stare, zrobiłem z nimi to samo co z poprzednimi i na auto. Efekt, jest ciszej, praca silnika jest bardziej równomierna, ale dalej klepie, dodatkowo powyżej 3krpm pojawił się metaliczny odgłos.

Wydaje mi się, że moja regulacja ch..a dała bo robiłem ją najtańszym czujnikiem zegarowym z alledrogo i jak się nim tak dziś pobawiłem to zależy jak się go przyciśnie to tak wskazuje i w sumie może narobiłem gorzej niż było ;/ Jako że to moje jedyne auto, to będę starał się ostrożnie do 3500rpm jeździć i muszę lepszy czujnik załatwić i ponowną regulację przeprowadzić, może też ktoś zajrzy obeznany pod dekiel.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-23, 19:05

Arias, uderz do Czajnika do Opola.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-23, 22:13

Polecam czujniki Kinex'a z Czech. Bardzo dobre czujniki za rozsądną cenę. Za Mitutoyo nie warto przepłacać.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-24, 21:33

Zastanawiam się czy nie sprzedać tego w ch...j ;/ cztery lata spuszczania się, kupa kasy, czasu, potu, łez i kłótni z kobietą...

Nie wiem, normalnie nie wiem co robić. Najwcześniej przy weekendzie zaś zrzucę pokrywę, ale nie wiem ile to da. HLA wydają się być dobre bo są twarde, ygreki chyba ciężko zepsuć ?? Zostaje spaprana regulacja zaworów.

Na ten moment klekotanie jest dalej, powyżej 35000 normalnie aż drży wszystko. Jeździ się do 3-3,5krpm w miarę normalnie powyżej 4000 ciężko wkręcić, więc na siłę tego nie robię.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-24, 22:19

Arias, może coś masz krzywe i ma bicie? Nie wiem, wał, wałek, korba?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-24, 22:31

Ale dźwięk silnika się zmieniał jak kopałem pod deklem, mnie się wydaje że teraz to ja coś popierdzieliłem z zaworami nieumiejętnie je regulując, bo dopiero wczoraj zauważyłem, że wystarczy lekko tyrpnąć ten szajs czujnik i już co innego wskazuje. Wałek jakby był krzywy to by podpory chyba z jakimś oporem wchodziły czyż nie ?? Wszystko było mierzone przed włożeniem na auto.

[ Dodano: 2015-02-24, 22:33 ]
Problem w tym, że nie mam nikogo na miejscu konkretnie obeznanego, kto by zajrzał mi do GT'ka ma do tego miejsce i sprzęt ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-02-24, 22:36

Ah te DEH-y... Moim zdaniem napinacz się zesikał- chyba wszystko inne wykluczyłeś.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-24, 22:38

Arias, może być tak, jak napisałeś. Pogadaj z Czajnikiem - http://www.ckmotorsport.eu/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-24, 22:39

Napinacz wsadziłem do oleju i napompowałem, rezultat taki, że nie umiałem go później wypróżnić, trochę się spociłem, zanim wypluł z powrotem ten olej.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-25, 08:39

to nie łańcuch ani napinacz, zawory tez nie klepią, to jest na bank hla który za mocno lub za slabo wypych Ygrek-na moje oko

ale faktycznie jak nie dajesz sam rady daj fure do czajnika bo na sr20 zeżarł zęby :arrow: ja u siebie mordowałem się z gubieniem zapłonu i czajnik w 10min doszedł co jest nie tak

ja ci niestety nie pomogę bo nie mam warsztatu i umiejętności
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-26, 12:38

Powrót do punktu wyjścia.

Motor nie wkręcał się na obroty i drżał powyżej 3,5krpm, ponieważ przeskoczył rozrząd o 1 ząbek.

Wsadziłem na wydechowym stare pastylki pod ygreki, jest trochę ciszej, ale nie zadowalająco cicho ;/
Jeden HLA chyba jest epsuty, więc go wymieniłem na inny, jednakże coś mi w nich nie pasuje, chyba będę zbierał na nowe.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-26, 13:23

daj filma jak teraz klekta
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-27, 21:29

Dobra jest plan, szukam kompletu nowych HLA, ale coś konkretnego, a nie JC czy inny chłam. Do tego porządna regulacja zaworów na nacinanych pastylkach i ciasno spasowanych ygrekach. Zasadniczo mam zamiar kręcić do 8500, więc nie wiem, czy wymiana sprężynek jest konieczna, czas pokaże, żałuję że nie pomyślałem o tym jak głowa była na stole :(

Plan na razie się nie zmienił, doprowadzić silnik do maliny, hamulce, buda i TURBO :] Nie zwracajcie uwagi jak piszę o sprzedaży, bo i tak tego nie zrobię :P

Pozdroo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”