Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Almera GTI + Kompresor 0.35bara by Maro

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-12-18, 11:41

W warszawie nawiało śniegu pięknie nie wiem co na to te obniżone wozy :P
Trzeba kompromis wyregulować na tym gwincie :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-18, 12:20

Właśnie Neptune na kompresorach jest odwrotnie :( idzie do 5000 fajnie a potem sprawność spada na łep na szyję i umiera :( tyczy to się wszystkich kompresorów typu roots :( Swego czasu też myślałem nad głową ve ale przy włączeniu zmiennej fazy zazawyczaj spada boost i w sumie z tych 0,35b robi się pewnie z 0,2... Niech maro zmierzy koło pasowe i na kompresorze, wyliczymy jaką prędkość uzyskuje i czy można jeszcze ciut szybciej nim zakręcić. Jest natomiast opcja na wyciszenie wycia oraz niesyczenie na światłach.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-12-19, 17:44

Nie jestem specem od kompresorów ale czytałem kiedyś na różnych forach że idzie z m45 wycisnąć 0,5-0,6 bara. Trzeba by przeliczyć ile obrotów teraz generuje na obecnym pasku i kółku ... seryjnie pracuje chyba na krótszym pasku niż jest w Almerze teraz. Tak czy inaczej mniejsze kółko na pewno dały by nieco ciosa i suma sumarum ze 220-230 km.

Co do niuta to wykres przy kompresorze jest dość płaski i nie ma ostrego spadku tylko stopniowy. Ja przy 0,8 bar mimo ciosa turbo miałem tyle samo niuta przy 7000 co 0,35 bar na m45. Porównuje tutaj do małej suszarki jaką jest T#3 większe dmuchają dłużej i więcej. Przy turbo między 6 a 7 tys. spadek miałem na poziomie 100nm... to było czuć :D ale to na starym silniku ze średnią komprechą itd.

Tak czy inaczej podoba mi się jazda na kompresorze bo jeździ się jak normalnym-seryjnym autem ze sporą mocą tylko dźwięk inny :P W przyszłym sezonie trzeba trzeba skonfrontować P11Turbo 0,8B z lżejszą Almą 0,4B ;)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-19, 20:50

Z tym 0,6 to bym się nie zapędzał bo nie wiem czy mi m62 tyle dmuchnie ;-) Szukał bym mocy w oddzieleniu gorącego powietrza podgrzewającego dolot...Myślę, że stabilne 0,5 jest do zrobienia na dobrym dolocie i wtedy te 25 koni więcej.

[ Dodano: 2012-12-19, 20:51 ]
PS pasek to tu nie ma nic do gadania, może kąt opasania gdyby się ślizgał... liczy się ratio koło na wale/koło kompresora
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2012-12-20, 09:48

No trzeba będzie coś pomodzić. Najbardziej wku.... mnie ten śmietnik pod maska i to bym chciał ogarnąć żebym się nie wstydził machy otwierać.
Paweł dzięki za pomoc jak pomierzę te koła to zgłoszę się do ciebie co by wyliczyć wszystko :-D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-20, 10:19

Poszperaj na necie ile można kręcić m45. m62 wg mapy wydajności można kręcić do 13500, a ludzie kręcą do 16000 i jakoś chodzi 8-)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2012-12-20, 14:12

Dla M62:

14k max stałe obroty
16k chwilowe max obr - np. pod odcinką

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-12-20, 21:13

Pawel18PL pisze: PS pasek to tu nie ma nic do gadania, może kąt opasania gdyby się ślizgał... liczy się ratio koło na wale/koło kompresora
+1


im więcej obr. tym trzeba częściej regenerować kompresor. Ot tyle

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-20, 23:38

yapko pisze:
Pawel18PL pisze: PS pasek to tu nie ma nic do gadania, może kąt opasania gdyby się ślizgał... liczy się ratio koło na wale/koło kompresora
+1


im więcej obr. tym trzeba częściej regenerować kompresor. Ot tyle
Czyli zamiast co 80.000km to co 60.000km :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-12-21, 10:58

Maro umyj wsio, zapodaj ładne silikony i wypiepsz co nie potrzebne :P

Ps. mam do sprzedania M112 w idealnym stanie z Jaguara V8 - chyba ciut wydajniejszy od obecnego by był :D ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-21, 11:07

:D tylko upchnij go tam :P m112 to bydle prawie 2 razy większe niż 45`ka :P Za duży kompresor też nie jest dobrym rozwiązaniem ;]

[ Dodano: 2012-12-21, 11:08 ]
Trzeba zapodać m62 i odpowiednio kanały zmodzić :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-12-21, 14:24

Już z m45 były problemy aby zmieścić go w miejscu sprężarki klimy, m62 jeszcze większy...

doczytałem że faktycznie ratio to koło na wale i koło kompresora... :roll:

Tu jest trochę info o wyliczeniach http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewtopic.php?t=2646

Trzeba by pomierzyć wszystko. Tak czy inaczej jest opcja na power up... w sumie większość setupu jest i można by zapodać turbinę :P Tylko kołek wyspawać i turbo dorwać w dobrej cenie. Tylko czy dziewiczy nieodprężony silnik by wytrzymał :-?
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-21, 17:57

m62 jest mniejszy niż m45 :) to raz a dwa, to te wyliczenia do pupy są bo jakbym nie liczył, robił arkusze w excelu, formuły w mathcadzie to nigdy mi nie wychodzi to co temu gościowi;]. Gdyby się zgadzało to miałbym teraz nie 0,45 a 0,8b ;].
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2012-12-22, 13:32

M62 jest większy od M45. M45 jest co najwyżej dłuższy. Wyliczenia są jak najbardziej ok, ale pozwalają policzyć tylko względne doładowanie przy maks obr. silnika i kompresora zarazem. To co się dzieje po drodze należy odnieść do mapy kompresora - trzeba umieć ją czytać ;) Mathcad do tego nie jest potrzebny. Ja to ogarnąłem bez problemu w excelu. Sporo zależy od tego czy Ci się przypadkiem pasek nie ślizga, stanu powłok na rototrach i szczelności dolotu, pamiętam jak sam się z tym borykałem.
Mam teraz po zmianie kółka 0,4 do 4000obr, 0.5 przy 5000 i 0,6 przy odcince.

2L motor mazdy, mający 115KM w serii, stopien sprezania 9:1, pod odcinką cofnięty zapłon
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-22, 13:49

U mnie stan rotorów też dobry, kąt opasania bliski 270 stopni więc brak możliwości uślizgu, dolot szczelny. Co do wielkości to kompresor m62 jest wyższy o 0,8 cala w stosunku do m45 za to jest krótszy i o to chodzi bo montując go w miejsce klimy nie masz się jak wywinąć z stroną ssącą bo wychodzie na przeciw kolektora wydechowego i o ile dobrze pamiętam to nowy kolektor ma maro pod kompresor. Więc przejść z dłuższego m45 na krótszy m62 będzie łatwiej niż jakby było odwrotnie. Ja mathcada nie użyłem po to, żeby zapomnieć jak się czyta mapę wydajności, a po to by sprawdzić czy od strony matematycznej wyliczenia są dobre.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2012-12-22, 16:16

dalej nie kumam tej Twojej akcji z mathcadem ;) To tak, jakbyś z karabinu do much strzelał. Musiałeś coś źle zdefiniować. Co do rozmiarów M62 i M45 to jak najbardziej się zgadza. Sporo zależy od przepływu powietrza przez głowice - niektóre silniki mają większe inne mniejsze, stąd różne wartości doładowania. Kompresory rozpatruje się pod kątem przepompowywania danej ilości litrów powietrza - jak pompy. Więc kwestia używania "doładowania" jako wyznacznika jest dyskusyjna.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-12-22, 21:19

Kompresor to nie turbo - trzeba wrzucić największy jaki się zdoła upchnąć :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-22, 21:31

onyxx pisze:dalej nie kumam tej Twojej akcji z mathcadem
Ja mathcada ... po to by sprawdzić czy od strony matematycznej wyliczenia są dobre
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem przecież napisałem :)
Coobcio, wydaje mi się, że gdyby wyspawać na wymiar chłodnicę wchodzącą w pas przedni to dałoby to możliwość wrzucić o wiele większy kompresor ale trzeba by się bawić sporo z osiowaniem takiego zestawu.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-12-22, 22:17

Chłodnice można zapodać tuningową dedykowaną do Hondy - jest ona o połowę węższa :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-12-22, 23:19

Taką też ma maro. Ona nie rozwiąże tematu w przypadku m112...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2012-12-23, 00:47

Pawel18PL pisze:
onyxx pisze:dalej nie kumam tej Twojej akcji z mathcadem
Ja mathcada ... po to by sprawdzić czy od strony matematycznej wyliczenia są dobre
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem przecież napisałem :)
Coobcio, wydaje mi się, że gdyby wyspawać na wymiar chłodnicę wchodzącą w pas przedni to dałoby to możliwość wrzucić o wiele większy kompresor ale trzeba by się bawić sporo z osiowaniem takiego zestawu.
A co chciałeś sprawdzać w mathcadzie? Że 2+2=4? Litości ;)

Chłodnicę możesz wyrzucić przed pas przedni. W niektórych ciężarówkach są z rdzeniami niższymi o połowę i równie szerokimi.

Zawsze można wywalić kolektor ssący i zbudować customowy z rdzeniami laminova w obudowie kompresora - wszystko kwestią funduszy. Ale szczerze nie wiem na ch.. m112 do 2.0?

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2012-12-23, 13:35

Auto będzie raczej śmigało na tym co teraz jest. Wolimy z Kazikiem zadbać o wygląd zewnętrzny bo auto nie prezentuje się najlepiej a to trochę kaski pochłonie :-/

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-12-23, 15:26

bodykit wrzucaj
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-01-06, 20:42

Kółko jedno jak i drugie zmierzone i okazuje się że można pasowe troszkę zwiększyć co powinno wpłynąć na lepsze doładowanie :-D

Wczoraj zamówiliśmy gwint wiec w końcu gleba będzie :-D

Plan:
-zmiana koła pasowego
-założenie gwintu
-zrobienie porządku pod machą
-wymiana przegubów (jutro będą zamówione)
-ogarnięcie budy

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-06, 20:43

W sobotę na glebie 8-)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-06, 20:47

i naklejka: "nie trąb poj... , jadę na glebie" :-D
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-01-06, 20:51

Ale na kompresorze trzeba dać mniejsze :P pasowego na wale nie ruszaj :P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Maro
fanatyk nissana
Posty: 852
Rejestracja: 2009-12-09, 20:36
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn

Post autor: Maro » 2013-01-06, 20:57

Na kompresorze już mniejszego nie zrobię.
Musze pasowe powiększyć a czemu nie ruszać pasowego?

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2013-01-06, 21:21

Bo łatwiej temat ogarnąć hehe
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-01-06, 21:43

Wtedy cały osprzęt będzie chodził szybciej co może go uszkodzić. Na m45 spokojnie można mniejsze koło zrobić i to łatwiej niż na m62 bo nie ma elektrosprzęgła.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”